За и против тръгването на училище от 6 години

  • 56 493
  • 485
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съм съвсем съгласна за загубата на  време в предучилищната заради изискванията в частните групи. Работата е там, че тук повечето хора имат поглед като родители, а не като независими наблюдатели върху една или повече групи в детските градини и предучилищните в училище. Нещо, което едно дете на 6 ще го усвои за шест месеца, едно дете на 7 ще го усвои за доста по-малко време. Не е проблем да науча едно дете на 6 да чете, че и на 5 мога да го науча да чете, мога да го науча и да смята, но мисленето им е различно, то затова писах за Пиаже (включително собствения си опит като родите,л когато приложих неговите експерименти и останах изумена), дори само за пробите за действия с ръце има процентни разлики между децата в предучилищната и децата в детските градини. За да прескочи последната предучулищна едно дете трябва да е очевадно напред от всяка гледна точка - физически данни, мислене, памет, моторика и пр.

# 286
  • София
  • Мнения: 19 981
За да прескочи последната предучулищна едно дете трябва да е очевадно напред от всяка гледна точка - физически данни, мислене, памет, моторика и пр.

Извини ме, Андариел, но страници наред точно това се бистри, а именно, че сред 6-годишните има И такива деца, а не само такива. И щом ги има, защо да се приемат като общовалидни квалификациите  за тях и техните родители, постановките за това как ще се стече животът им след гимназия..Толкова ли е трудно да не се окачествяват чужди деца, да не се лепят етикети и да не се прогнозира къде ще се окажат след 12 години?

# 287
  • Мнения: X
За да прескочи последната предучулищна едно дете трябва да е очевадно напред от всяка гледна точка - физически данни, мислене, памет, моторика и пр.

Извини ме, Андариел, но страници наред точно това се бистри, а именно, че сред 6-годишните има И такива деца, а не само такива. И щом ги има, защо да се приемат като общовалидни квалификациите  за тях и техните родители, постановките за това как ще се стече животът им след гимназия..Толкова ли е трудно да не се окачествяват чужди деца, да не се лепят етикети и да не се прогнозира къде ще се окажат след 12 години?
Да добавя, че такива деца я има 1-2 в клас, я не. Във випуска на дъщеря ми са три паралелки. В нейната тръгналите на 6 години са две, като едното (моята дъщеря) тръгна на 6 години и 8 месеца, т.е. беше по-близо до7 отколкото до 6. Другото 6-годишно е сред най-добрите ученици във випуска. В останалите две паралелки 6-годишни изобщо няма. Значи са 2 броя на 60+ деца.

# 288
  • София
  • Мнения: 62 595
Това не се "гледа на форум" дали конкретното дете Иван на 6 може да тръгне или не може. Темата като цяло е преливане от пусто в празно, защото всеки се закача за собствения си пример с детето вкъщи и най-много деца в близкото обкръжение. Иска се формула, общ поглед, ама не баш да е формула и общ, защото твърдение, че дете на 6 е по-незряло от дете на 7 се приема от много ровители като лична обида, нещо като "ти ли ще ми кажеш на мен моето дете дали е зряло!". Затова почти никой специалист, бил той учител или друг, работещ с деца, не иска да се обвързва с препоръка, защото е изгубена кауза - родителят ще направи това, което си е наумил, а ако не му хареса това, което чуе, веднага ще изкара виновен този, който му го казва. Тогава ни статистики, ни нищо! То и тук се вижда - дай ми статистика, ама да ми хареса.

# 289
  • София
  • Мнения: 19 981
Не е до засягане и родителски инат, Андариел, кажат ли ми, че не препоръчват детето ми да тръгне на 6, вярваш или не, няма да го пусна. Ако съм била толкова уверена в  избора си на родител, нямаше да се допитвам до хора, имащи опит, нали? Но не, явно ти знаеш все пак по-добре от мен дали бих се вслушала в професионално мнение или не. Но виж вече наистина за обидни намирам квалификациите по адрес на такива деца. Как всички до едно ги чака провал, намразване на ученето, недобра реализация...  Край, отписани са заради техните родителки, станали късно майки, в добавка и  заредени с болна амбиция и инат.. Убиваща шансовете на детето комбинация..

# 290
  • Мнения: 5 259
Извини ме, Андариел, но страници наред точно това се бистри, а именно, че сред 6-годишните има И такива деца, а не само такива.
Тя не го отрича. Виж какво е казала:

Ако видиш на статистиката, че 90 процента от 7-годишните се справят с всички задачи и 60 процента от 6-годишните, то човек би трябвало да е способен да направи извода, че една година разлика има значение.
Да, една година има значение, но и сред 6-годишните има не малко, които могат да изпълнят задачата. Просто не са всички и не са толкова много, колкото сред 7-годишните, но определено има такива.

# 291
  • София
  • Мнения: 62 595
И после хвърляш боб твоето от кои е. В изследванията винаги се указва точното календарна възраст на детето. Както писах по-рано, имаме административно разделяне не толкова по календарна възраст, колкото по набори, година на раждане. Затова в един клас могат да се озоват деца на почти 7 и на почти 8. При нас за по-ранно тръгване се смяна дете, което е от следващия набор. Както знаете, отлагането официално е пред комисия, а там няма да отложат дете от набора му, освен ако не се видят очевидни дефицити. Но тук очевидно нестава въпрос за това, а за дете, което всъщност трябва да е с набора си четвърта група в ДГ, а искат да го запишат в първи клас. Бих казала, че имам известен поглед за разликите в развитието на децата, дори на едно и също дете в ДГ, като независим наблюдател, в трета група я има едно дете, което да е като за четвърта, я не. Също и в четвърта група са си точно четвърта група, а не близо до първокласниците. А разликата е още по-любопитна, когато събереш първокласници с четвърта група - все едно гледаш осмокласник и десетокласник.

# 292
  • София
  • Мнения: 19 981
Юна, ти погледни какво съм написала Peace Никъде не съм написла, че Андариел отрича наличието на такива деца, а че щом има И такива деца, са безпредметни обобщенията. Казах го във връзка с това, че написа едно изречение, което на практика се опитват надълго нашироко да защитят  като теза някои форумки (демек не  нещо ново), а именно, че има и такива деца. Както и надолу, в следващия си пост, какво съм написала - не може така с лека ръка да се казва как реагират всички родители. Изрично написах, че ако ме бяха посъветвали да не пускам дъшеря си, щях да послушам съвета. И не ме грее дали  форумките вярват или не. През целия курс на обучение на децата се облягам на преценката именно на техните преподаватели (естествено на заинтересованите и съвестните такива, защото уточнихме назад в дискусията, че и от другата страна на барикадата има немалко недоразумения). И след като познавам поне двама-трима от обкръжението си, които си направиха устата за ранно тръгване на децата, но получиха съвет да не го правят и се вслушаха в него, не приемам обобщението за еднаква реакция на всички. Хората просто са различни. И точно затова се обърнах към Андариел пряко с твърдението, че тя явно по-добре от мен знае как бих реагирала, ако ме бяха възпрели. А е доста несериозно да се вярва в това, че външен човек знае по-добре от мен как бих постъпила при определени обдтоятелства. Тя ме познава лично и надявам се да не се обиди за откровеността, но наистина не приемам това генерализиране какво казвали учителите дежурно и как съответно реагирали родителите. Ами има и така и вака и от двете страни.

Последна редакция: пт, 24 юни 2016, 14:08 от пенсионирана русалка

# 293
  • Мнения: 61 896
Аз не отричам, че има такива деца. Има ги. Отличават се.
Но, все пак майките са тези, които искат такива деца, или пък доста по-посредствени, да тръгнат на 6.
Не самите деца.
Моята съседка също си пусна детето на 6, защото щяло да стои 2 години в ПГ и щяло да скучае.
Дрън-дрън! Пълни измишльотини! Crazy
После се чудеше какви учители да му търси, защото детето не можеше да се справя.
С триста зора го бута, не без значение, че има авторитетна професия, връзки и пари, разбира се.
А детето ходи с такова нежелание на училище. Tired Няма такава мъка...

# 294
  • Мнения: X
Аз не отричам, че има такива деца. Има ги. Отличават се.
Но, все пак майките са тези, които искат такива деца, или пък доста по-посредствени, да тръгнат на 6.
Не самите деца.
Има и такива майки, разбира се. Всякакви има. Но няма как да сложим всички под общ знаменател и да заявим "Всички са такива".

# 295
  • Мнения: 61 896
Всякакви има.
Акцентът ми беше, че решението е от майката, а последствията са за детето.

# 296
  • София
  • Мнения: 19 981
Всякакви има.
Акцентът ми беше, че решението е от майката, а последствията са за детето.


Е, щом има всякакави, значи има и такива, за децата на които няма никакви негативни последствия. Както има и други, разбира се.  Тогава защо се говори все обобщаващо? Този въпрос го зададох десетки пъти, но отговор няма.

# 297
  • Мнения: X
Всякакви има.
Акцентът ми беше, че решението е от майката, а последствията са за детето.

Вярно е, че родителите решават. При мен, обаче беше точно обратното. Майка ми беше категорично против, че бях 17кг. с мокри дрехи, а аз избягах от детската градина и докато ме търсеше полиция (тогава милиция) една позната учителка от съседното училище ме беше прибрала в първи клас докато се обади на баща ми. И като се тръшнах, че ще ходя на училище! Заплаших, че всеки ден ще бягам от градината, ако не ме пуснат на училище и родителското тяло клекна. Пфууууу! Зор за училище! Laughing

# 298
  • Мнения: 61 896
Уиш, твоето е било сериозно! Laughing

# 299
  • Мнения: X
Уиш, твоето е било сериозно! Laughing
Съвсем сериозно! В училище не ме караха нито да ям супа, нито да спя следобяд. Как да не стана ученичка при такава оферта! Laughing

Общи условия

Активация на акаунт