Математически турнири - 35

  • 107 126
  • 740
  •   1
Отговори
# 75
  • По света и У нас
  • Мнения: 1 409
ВАЖНО - за тези които ще се явяват на състезанието "Св.Николай Чудотворец" в Бургас,
излязло е вече разпределението по училища и стаи:

http://chudotvorets2015.blogspot.bg/

# 76
  • Мнения: 14
Знае ли някой къде мога да видя отговорите на задачите от днешното състезание "Св.Николай Чудотворец"?

# 77
  • Бургас
  • Мнения: 3 926
А мен лично ме интересува как се решава тази задача от "Николай Чудотворец" за втори клас/и как аджеба би я разбрало едно осемгодишно въобще..../"Стефан, Дилян, Петър и Ники били на риболов. Стефан, Дилян и Ники уловили 15 риби, Дилян, Петър и Ники - 25 риби. Стефан, Дилян и Петър уловили 28 риби, а Стефан, Петър и Ники - 22 риби. Колко риби е уловил Ники?"

# 78
  • София
  • Мнения: 10 825
А мен лично ме интересува как се решава тази задача от "Николай Чудотворец" за втори клас/и как аджеба би я разбрало едно осемгодишно въобще..../"Стефан, Дилян, Петър и Ники били на риболов. Стефан, Дилян и Ники уловили 15 риби, Дилян, Петър и Ники - 25 риби. Стефан, Дилян и Петър уловили 28 риби, а Стефан, Петър и Ники - 22 риби. Колко риби е уловил Ники?"
С+Д+Н= 15
Д+П+Н= 25
С+Д+П = 28
С+П+Н = 22
=> 3С+3П+3Н+3Д = 90
С+П+Н+Д = 30
= > Н е хванал 2 риби

# 79
  • София
  • Мнения: 17 652
А мен лично ме интересува как се решава тази задача от "Николай Чудотворец" за втори клас/и как аджеба би я разбрало едно осемгодишно въобще..../"Стефан, Дилян, Петър и Ники били на риболов. Стефан, Дилян и Ники уловили 15 риби, Дилян, Петър и Ники - 25 риби. Стефан, Дилян и Петър уловили 28 риби, а Стефан, Петър и Ники - 22 риби. Колко риби е уловил Ники?"

В 1ви и 2ри клас тези задачи се решават с Ойлерови кръгове. Ама няма как да рисувам тук.

# 80
  • Бургас
  • Мнения: 3 926
мерси, мерси bouquet

# 81
  • Варна
  • Мнения: 346
и да, полюбопитствах -  миналата година се е явявало на състезанията за 1ви клас, представлявайки не помня-кое ОДЗ. Ми браво на него! В ОДЗ-то едва ли побърканата му амбициозна майка по цял ден с математика го е занимавала...

Тъй като гледам водите рейтинг кой какво, как и защо е писал - е, аз съм от тези майки, които почти спряха да пишат, или просто ползват други форуми, поради причината, че заради редицата простотии, изписани във форума, му се загуби смисъла....... и ред други причини
Нали не забравяте, че все пак този форум се чете - Много моля като имате недостоверна информация, да не заблуждавате останалите потребители с нея!
Първо, детето от ОДЗ-то е моето и единствения човек, който по някакъв начин му е въздействал като положителна нагласа към математиката, е няколко години по-големият му брат, за който смело мога да кажа, че е повече от отличен пример за него!
Второ - няма нищо общо с детето, което е на първо място на Черноризеца, което междувпрочем се яви още мин година за втори клас - за мен лично резултатът му е прекрасен, съученик е на малкия ми син и е блестящ във всяко отношение!
Относно квалификацията "побърканата му амбициозна майка" СЪМ ПРОСТО БЕЗ КОМЕНТАР!
Изключително жалките подобни изказвания, направени с оглед собствен мироглед и тесен кръгозор, са основна причина за това стойностни потребители да не пишат тук!

# 82
  • София
  • Мнения: 7 673
и да, полюбопитствах -  миналата година се е явявало на състезанията за 1ви клас, представлявайки не помня-кое ОДЗ. Ми браво на него! В ОДЗ-то едва ли побърканата му амбициозна майка по цял ден с математика го е занимавала...

Тъй като гледам водите рейтинг кой какво, как и защо е писал - е, аз съм от тези майки, които почти спряха да пишат, или просто ползват други форуми, поради причината, че заради редицата простотии, изписани във форума, му се загуби смисъла....... и ред други причини
Нали не забравяте, че все пак този форум се чете - Много моля като имате недостоверна информация, да не заблуждавате останалите потребители с нея!
Първо, детето от ОДЗ-то е моето и единствения човек, който по някакъв начин му е въздействал като положителна нагласа към математиката, е няколко години по-големият му брат, за който смело мога да кажа, че е повече от отличен пример за него!
Второ - няма нищо общо с детето, което е на първо място на Черноризеца, което междувпрочем се яви още мин година за втори клас - за мен лично резултатът му е прекрасен, съученик е на малкия ми син и е блестящ във всяко отношение!
Относно квалификацията "побърканата му амбициозна майка" СЪМ ПРОСТО БЕЗ КОМЕНТАР!
Изключително жалките подобни изказвания, направени с оглед собствен мироглед и тесен кръгозор, са основна причина за това стойностни потребители да не пишат тук!
Това с побърканата амбициозна майка е казано с ирония към предишни коментари.

# 83
  • Варна
  • Мнения: 346
А мен лично ме интересува как се решава тази задача от "Николай Чудотворец" за втори клас/и как аджеба би я разбрало едно осемгодишно въобще..../"Стефан, Дилян, Петър и Ники били на риболов. Стефан, Дилян и Ники уловили 15 риби, Дилян, Петър и Ники - 25 риби. Стефан, Дилян и Петър уловили 28 риби, а Стефан, Петър и Ники - 22 риби. Колко риби е уловил Ники?"

В 1ви и 2ри клас тези задачи се решават с Ойлерови кръгове. Ама няма как да рисувам тук.

Задачата се решава с почленно събиране, както друг потребител е показал решение малко  по-горе и няма нищо общо с Ойлеровите кръгове, които цитирате и които още по-малко се използват в първи клас. Друг е въпроса за болните родителски амбиции, които могат да бъдат застъпени и в яслата.

# 84
  • София
  • Мнения: 17 652

Системи от уравнения не се учат още във 2ри клас - съгласна съм, че е значително по-лесно да се получи така, но просто не е от материала за 2ри клас (не коментирам "защо" или "трябва ли да е така").Ойлеровите кръгове се учат в 1ви клас - и са всъщност много полезно за разбиране на множествата по-късно.

Относно "побърканата му амбициозна майка".. имаше коментари, че единствено и само благодарение на болните амбиции на майките малките деца (преди, примерно, 5ти клас) се явяват на състезания или изобщо интересуват от математика по-задълбочено от задължителното в училище.Което просто не мисля, че е така... именно такива деца го доказват - обърни внимание на какво е отговор точно този ми пост.

# 85
  • Мнения: X

Системи от уравнения не се учат още във 2ри клас - съгласна съм, че е значително по-лесно да се получи така, но просто не е от материала за 2ри клас (не коментирам "защо" или "трябва ли да е така").Ойлеровите кръгове се учат в 1ви клас - и са всъщност много полезно за разбиране на множествата по-късно.

Ще те помоля да ми кажеш къде точно се учат кръгове на Ойлер в първи клас, както и да ми пуснеш решение на задачата с тях. И не се оправдавай, че няма как да чертаеш тук. Винаги можеш да качиш снимка на ръчно направен чертеж.
Нито системи, нито Ойлер са част от учебната програма както на първи, така и на втори клас. Ако детето се занимава със състезателна математика, независимо дали ходи на школа, уроци или има кой да му помага вкъщи, то ще е запознато и със задачи от типа " Хайде на пазар", и с такива, които се решават с Ойлерови кръгове.


Скрит текст:
и да, полюбопитствах -  миналата година се е явявало на състезанията за 1ви клас, представлявайки не помня-кое ОДЗ. Ми браво на него! В ОДЗ-то едва ли побърканата му амбициозна майка по цял ден с математика го е занимавала...
Първо, детето от ОДЗ-то е моето и единствения човек, който по някакъв начин му е въздействал като положителна нагласа към математиката, е няколко години по-големият му брат, за който смело мога да кажа, че е повече от отличен пример за него!
Скрит текст:
Сигурна ли си, че става дума за твоето по-малко дете? Мисля, че Кати пише за настоящ първокласник с най-висок резултат на ЧХ в групата на втори клас във Варна.

Последна редакция: нд, 29 ное 2015, 22:52 от Анонимен

# 86
  • София
  • Мнения: 17 652

Имаха миналата година една такава задача (и също така точно една от везни) из учебника.
А за това как се прави тази с Ойлер - ограждат се всички общи
Скрит текст:
(не мога в момента да сканирам ръчен чертеж. Скенерът е нещо, до което прибягвам в много краен случай, понеже е стар и няма драйвери за линукс)
Всяко дете участва в точно 3 кръга. Което означава, че общия брой риби е една трета от сумата от всички варианти. По принцип в момента умножение (камо ли деление) второкласниците не са стигнали, но въпреки това са учили половинки, третинки и четвъртини (на принципа на парчета от торта), така че могат да го намерят, по идея, дори със "законните" си познания.

# 87
  • Мнения: X
[По принцип в момента умножение (камо ли деление) второкласниците не са стигнали, но въпреки това са учили половинки, третинки и четвъртини (на принципа на парчета от торта), така че могат да го намерят, по идея, дори със "законните" си познания.
Не разбирам много от математика, но мисля, че половинки, третинки, четвъртинки и десетинки се учат в четвърти клас.
Добре де, не го сканирай чертежа. Снимай го.

# 88
  • София
  • Мнения: 17 652

Логично би следвало да е след делението, при дробите. Но... не винаги нормалната човешка логика се спазва в учебниците - имаха картинки с "половината", "третината" и "четвъртината" миналата година.

Уф, ще начертая нещо, хайде. Аз съм дърта, не снимам с телефони и качването от апарат ми е доста по-дълго като време от чертането...


Eta
Не става добре, а със свободна ръка с мишка съвсем не става добре.

Представи си ги 4мата,

                                      С


           Д                                                        Н



                                       П

Сега се ограждат всеки 3 с различен цвят, за да са по-добре различими... и всеки участва в точно 3 елипси.


Последна редакция: пн, 30 ное 2015, 00:04 от katiABV

# 89
  • Мнения: X

Логично би следвало да е след делението, при дробите. Но... не винаги нормалната човешка логика се спазва в учебниците - имаха картинки с "половината", "третината" и "четвъртината" миналата година.
В първи клас? Може ли да кажеш в учебниците на кое издателство за първи клас се изучават :

По принцип в момента умножение (камо ли деление) второкласниците не са стигнали, но въпреки това са учили половинки, третинки и четвъртини (на принципа на парчета от торта), така че могат да го намерят, по идея, дори със "законните" си познания.

Скрит текст:
Нали се сещаш, че имам някакво понятие от Ойлер и мисля, че дори да е възможно, предлаганото от теб решение е абсолютно непостижимо за второкласници. Да не говорим, че самата ти не можеш да ни го представиш тук. Какво остава второкласник да пресече по подходящ начин четири кръга.
Вече два пъти ти обясниха как се решава задачата. Няма да го правя трети път.
Аз съм ти свикнала да се изказваш неподготвена. Лошо ще е, ако те прочете някой, който си няма понятие от състезателни задачи.

Общи условия

Активация на акаунт