ТРЕТИ клас - 2

  • 58 023
  • 744
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 24 467
Няма нужда от напрежение излишно.
Тук просто споделяме.
Аз споделих, например, за да е видно, че има и други варианти, и други гледни точки, и друг начин на подреждане на приоритетите. Нито за миг не съм помислила или твърдяла, че моят начин е единственият правилен. Но той е най- правилният за нас. Т.к., както вече писах и аз, моите приоритети класират на първо място възможността за развиване на самостоятелност. Това "най- добро" има различно изражение във всяка човешка глава.

# 136
  • София
  • Мнения: 4 041
Не, не, в никакъв случай няма напрежение. Логично е да не е най-добро за теб Simple Smile Мойте деца ходят на фигурно пързаляне, танци и гимнастика, а твойто на футбол - така, че различните деца се нуждаят от различни неща. Точно затова не приемам, когато някой се опитва да обяви за правилен неговия тертип на живот и да унифицира към всички собствените си правила, макар, че знам, че всички в някакъв етап го правим, аз включително Simple Smile
При нас английския във Фароса втория срок ще е следобед, от 17.40 през втория срок, иначе първия бяха наобяд, та ще видим как ще се организираме, надявам се че, втория срок ще е по-лесно, защото са първа смяна, денят нараства и ще има повече време.

# 137
  • Мнения: 50 920
Не мисля че има смисъл проблемите на занималнята да се разискват от родители, които са избрали или имат и други опции и детето им не посещава занималня изобщо.
Не е нужно да се оправдавам защо сме избрали занималня. Когато дъщеря ми беше малка, нямаше осигурена занималня в училище след 1 клас и посещаваше частна. Сега, както се видя, има възможност за осигуряване на занималня в училище до 6 клас. До тогава им отпускат финансиране, всичко е в ръцете на директора. Дали има стаи, дали има желание. При нас както казах, занималнята не е никак лоша, напротив, детето ходи с удоволствие. Има си занимания по време на занималнята, много е хубаво. Има спорадични проблеми, разбира се, но се решават и толкоз. Въпросът е, че за 4 клас може и да няма занималня, От сега ни обработват да не подаваме изобщо молби. Обмислям какво ще правим, но не виждам много варианти.

# 138
  • Мнения: 24 467
... Точно затова не приемам, когато някой се опитва да обяви за правилен неговия тертип на живот и да унифицира към всички собствените си правила, макар, че знам, че всички в някакъв етап го правим, аз включително Simple Smile

Но тук никой не прави това. Дори напротив... Grinning
Аз намирам за полезно обясненията на всеки един за дневния график на детето. Така може да се копира нещо полезно, за което друг не се е сетил или просто да се разшири мирогледа и да се осъзнае, че всъщност възможностите са повече, отколкото си мисли човек.  Peace
Лично за мен по- ценно от споделения разнообразен опит няма.

Не мисля че има смисъл проблемите на занималнята да се разискват от родители, които са избрали или имат и други опции и детето им не посещава занималня изобщо.
...
Обсъждахме принципен и законов въпрос- дали и доколко училищата са задължени да предлагат и какво предлагат, както и по какъв начин става подборът на децата, в случай, че училището няма капацитет да предложи услугата на всички.
Тук всеки с обективна информация може и следва да се включи. Аз споделих на какъв принцип беше подборът в нашите училища.
Отделно от това всеки може и има право да сподели защо е избрал друг вариант и какъв е той. Поради горното.

# 139
  • Мнения: 883
В интерес на истината - училището не е задължено да осигурява занималня.
Това е + към характеристиката на дадено училище. Един вид бонус.
Занималнята се приема като, вид следобедно доотглеждане на децата.

При нас доста интересно са го организирали.
Срещу 70 лева месечно естествено.
Осугурили са допълнителни занимания по АЕ, различни клубове по интереси, като театрални занимания, грънчарство и други.Който няма въможност да вземе сам детето си от училище има осигурен транспор. Вземат го от вратата и го оставят там.
Като цяло училищното ръководство се е постарало да стане привлекателно за повече деца и техните родители, защото обхваща  2 или 3 квартала.
Но си е точно доотглеждане на децата.

Последна редакция: пт, 05 фев 2016, 09:46 от ratridi

# 140
  • Мнения: 50 920
Не, не е длъжно. Само ако има условия и желаещи. Но пък получават допълнително финансиране за това. 

# 141
  • Мнения: 18 965
Джуди, успокои ме, че и твоето дете учи по 1 час, и моята е така, изумяват ме родители /на деца то нашия клас, т.е. имаме еднакъв обем домашни и уроци/ като кажат, че учат по 2-3 часа  #Crazy
Аз не съм в къщи, учи сама, понякога кака и и помага, оставя само нещо, което не е разбрала за вечерта. Обикновено като ми го прочете тогава и сама се сеща какво се иска, просто е зациклила през деня. Не я мъча, не давам нищо допълнително. Ходи на СИП рисуване следобед сама и 2 пъти седмично на мажоретки, пак сама. В малък град сме, затова ни е лесно, разбирам.
Всеки град с плюсовете  и минусите си.

Но и при нас има прехвалени училища и много родители записват децата си там, ясно осъзнавайки, че децата им са вързани за тях- ежедневно водене и прибиране. Това не го разбирам, честно  Naughty А и често се оказва, че не си е струвало чак толкова мъките

# 142
  • Мнения: 24 467
... Обикновено като ми го прочете тогава и сама се сеща какво се иска, просто е зациклила през деня. Не я мъча, не давам нищо допълнително. ...

Но и при нас има прехвалени училища и много родители записват децата си там, ясно осъзнавайки, че децата им са вързани за тях- ежедневно водене и прибиране. Това не го разбирам, честно  Naughty А и често се оказва, че не си е струвало чак толкова мъките
Joy
И моят понякога ми звъни по телефона да ме пита нещо и точно същият е- докато го чете, изведнъж възкликва: "А-а-а-а, да бе! Вярно! Сетих се.".  Laughing Поне спря да участва в колективистичните разработки на занималнята.
На моя заради дисграфията давам малко допълнителни упражнения за писане, а почивните дни- някоя по- завъртяна задача по математика, че повечето в училище са бакалски сметки, дето и аз ще ги объркам на петата, понеже ще заспя от скука.
Три часа учене в ІІІ клас си е цифра. Но човек като реши да се престарава и да се самоубеждава, никой не може да го спре.

По втория ти абзац съм със сто ръце така  Peace Да, най- често не си заслужава. Точно това си е въпрос на избор и приоритети.

# 143
  • Мнения: 883
Въпросът с избора на училище би трябвало да е обсъден още преди 3 години, както е в нашия случай. Simple Smile
Но опита учи , както са казали хората и понякога едно взето решение за момента е било правилно, но в последствие вече правотата му олеква.

# 144
  • София
  • Мнения: 4 041
Джуди, успокои ме, че и твоето дете учи по 1 час, и моята е така, изумяват ме родители /на деца то нашия клас, т.е. имаме еднакъв обем домашни и уроци/ като кажат, че учат по 2-3 часа  #Crazy
.....................................................
Но и при нас има прехвалени училища и много родители записват децата си там, ясно осъзнавайки, че децата им са вързани за тях- ежедневно водене и прибиране. Това не го разбирам, честно  Naughty А и често се оказва, че не си е струвало чак толкова мъките
Не знам по колко домашни имате, но аз ще ти кажа какъв е средния обем на домашните при нас, абсурдно е да ги напише за 1 час, но може мойто дете да не е достатъчно умно, нямам представа. По математика абсолютно всеки пъти имат взетия урок да го решат в учебната тетрадка и съответния урок в сборника, това са около 15-16 задачи общо, които ако не се затрудни на никоя си й отнемат половин час. Задължителни по български всеки път имат съответния урок в учебната тетрадка, плюс поне 1-2 допълнителни упражнения - 15мин в добрия случай. По четене също имат взетия урок в учебната тетрадка заедно с писмен преразказ или писмен отговор на въпрос към текста - около половин час. По английски на седмица взимат два нови урока в два от дните и в един се упражняват, като вземат уроците новите думи за домашно се пишат по три реда в два от дните, а в третия има 2 или 3 страници в учебната тетрадка. ПО ЧО и ЧП е ясно - там е урок за учене+урок в учебна тетрадка, понякога табало или доклад. Сега има да пише доклад за резерват по избор . Веднъж седмично в клас се прави като контролно съчинение или преразказ, на което за домашно се прави поправка. Не успява за един час категорично, не знам дали е изумително или не, но й трябват поне два, понякога и над два.
А що се касае до връзването й за нас за водене и взимана - обаснявам логистично - живеем в Младост 4, единственето училище в този квартал е 131во, за което всеки може да прочете отзивите в нета. Оттам нататък, ние избрахме училище в Младост 3, но така или наче всички останали училища в Младост са на достатъчно отстояние, за да е задължително воденето и взимането. 

# 145
  • Варна
  • Мнения: 693
  ratridi,  така е, ние бяхме избрали близко квартално училище, с "най-добрата" педагожка. Оказа се бошлаф. Преместихме детето в училище, което в града ни се води реномирано. Колкото пъти да минем покрай старото, малката все ще каже, колко е щастлива и доволна от сегашното. Да, водя я, и я прибирам, но има вариант за занималня (само класа е, родителите са доволни).  И аз мисля, че вкъщи изработва самостоятелност, но иначе това просто е нашия вариант към момента.

 

# 146
  • Мнения: 24 467
Едва ли правят всеки ден преразказ и се занимават с така даденото по "четене". Ако е всеки ден- прекалено е. Ако моето трябваше да взима по два урока редовно по някой предмет, също бих го намерила за прекалено и бих преосмислила престоя му в такива часове.
С ученето е като с всяка друга дейност- има си предел, който, когато се надхвърли, дава по- скоро негативни резултати.
Нашите имат домашно по математика винаги- от два сборника решават по един урок, който е по темата, взета в клас. Средно- 15-20 минути за моя. Задачите са училищни, не състезателни. Често едното домашно е решено още в час, понеже си е свършил задачите в клас и да не блее и да си губи времето си помага за вкъщи.
По БЕЛ- ако са имали български- задачи от един сборник и от голямата учебна тетрадка с номера на взетия урок най- често. Не отнема повече от 15 минути. Все пак не пишат реферати на 9 години и то всеки ден.
По английски си вземат по урок на час, както си е по план, не форсират излишно. Там пишат думите по не знам и аз колко пъти, правят домашното от учебната тетрадка и понякога имат да направят превод на текст или някаква друга задачка, но не винаги. Английски имат три часа по учебен план на седмица.
По човешките предмети обикновено си попълват учебната тетрадка по взетия урок и си прочитат същия, но и това не го имат всеки ден. В крайна сметка са по три часа седмично тези предмети общо, и двата. По учебен план за всички.
Като се правят по- стегнато нещата отнемат средно около час. Понякога може да е по- малко, понякога- повече. Зависи от конкретните предмети за деня. Средно- толкоз.
Ако някой е преценил, че детето му трябва да е от малко в училище с усилено изучаване на не знам какво, то си е въпрос на избор. Аз такъв не бих направила за малко дете. Караме си по общата програма, а тя е за всички еднаква. Бройката часове е ясна.
 
Преценила съм, че повече от час- час и половина на ден подготовка за училище е много за тази възраст. Освен това децата обикновено имат и други занимания. А са и деца и трябва да играят и да общуват със себеподобни извън училищния чин и организираните някъде от някого занимания.

Любофф, шанс не сте имали в конкретния случай. Ние пък нямахме такъв в едно прехвалено училище с прием след ІV клас, което се оказа толкова полезно, колкото и общото до нас. Въпрос на чист късмет е да случиш на начален учител. След V клас- пак. Само че ти трябват повечко "късмети".  Laughing Тогава е трудно заради едно "парче" да сменяш училище, защото във всяко си има "парчета", само дето са по различни предмети.

# 147
  • София
  • Мнения: 4 041
В два от три часа по четене на седмица имат и допълнително писмено нещо да напишат. В понеделник има да пише домашни по математика, четене, български и английски, така сметнато са й 30+30+20+30. Просто за по малк- от 30 мин не успява да напише 15 нови думи, по колко обикновено имат на нов урок по английски и да ги научи. Пада се по 2мин на дума, нищо не се форсира, по толкова са думите отзад в речника, даже и не взимат всеки път нов урок, както писах едини час седмично се упражняват, взимат по два нови на седмица, ако пише домашно в учебната тетрадка по английски се оправя и малко по-бързо. Във вторник отново има да пише по математика, български, четене и по ЧО, да прочете два пъти урока по ЧО и да си попълни в тетрадката и после да си разкаже нещата по картата, пак си отиваме на същото време. В сряда има да прави поправка на преразказа или съчинението, което са правили като контролно и урока по ЧП плюс тетрадката и пак англисйкия. В четвъртък има да напише по математика, по четене и отново английски и в петък е айляк Simple Smile Два пъти седмично има и домашно за Фарос, а докладите или таблата сса по-редки. От началото на годината е писала два доклада, този ще е трети и е правила едно табло. Нищо засилено няма в училището, с нормално програма си е, допълнително им е само хореографията.
Пак казвам, може да учи по-бавно, може да не е достатъчно стегната, идея си нямам, но за час не успява. Почти всеки ден се събират с деца да играят дали у нас, или у децата зависи, във входа са ни, така че не е зор. Всеки петък ходи на спортна гимнастика, всяка събота и неделя на фигурно пързаляне

# 148
  • Мнения: 883
 Embarassed Аз не следя с такава подробност, как , какво е написал или какво са учили в училище.
Има и 3 забележки, че е без домашно или с наполовина написано.


# 149
  • София
  • Мнения: 12 905
Като стана въпрос за пети клас, колко от вас обмислят смяната на училището след 4-ти клас?

По въпроса със занималнята нямам много с какво да се включа. И трите са целодневно, следобед са към Шилер, домашните се пишат там като групите са две от по 12 деца във всяка и като цяло и децата и аз сме доволни. Поне и за догодина ще си останат в този вариант с целодневно пребиваване в училище. През седмицата домашни нямат, уикенда имат за СМГ и по немски, плюс уроците по ЧО и ЧП. Отнема им доста време, дали защото не се организират или защото им е по-трудно нямам идея. Този срок съм решила да наблегнем на разказвателните, защото усещам, че ги затрудняват.

Като цяло вторият срок ще се опитам леко да им облекча програмата. Свърши роботиката на която искаха да ходят, но в последствие осъзнаха, че не им допада особено и няма да ги записвам отново. Допълнителните занимания от 5 до 6 в училище също ще ги намалим с едно и остават само в два от дните.
Промяната в учебната им програма е че ще имат с един час математика по-малко, за сметка на един час ЧО повече и един час музика по-малко, за сметка на един час физическо повече.

След дълго обмисляне реших, че няма да ги записвам до пети клас допълнително на английски извън училище, просто в момента не си заслужава при нас поне това допълнително натоварване, разходи и организация. Все пак те имат един език, който изучават сериозно и смятам, че за момента това е достатъчно.
Догодина, ще наблегнем повече на математика предвид кандидатстването на едната със сигурност или на двете за математическа паралелка в 125 -то или в СМГ.

Общи условия

Активация на акаунт