Над задачка пак се мъчиш, тук отговора ще получиш. :)

  • 80 952
  • 743
  •   1
Отговори
# 60
  • Пловдив
  • Мнения: 9 714
Здравейте мами,моля за помощ-задача за 7 клас.    В ∆АВС (СА=СВ) АВ=8см и СЛ е ъглополовяща(Л€АВ).Ако точка Л е на разстояние 2см от АС намерете ъглите на∆АВС.  Благодаря предварително на всички!


Щом АС=ВС триъгълникът е равнобедрен
Тогава СL е ъглополовяща, височина и медиана, т.е. AL=BL=4cm
Разстоянието от L до АС е 2 см т.е. е два пъти по-малко от AL /разстояние от точка до права е перпендикуляр, спуснат от точката към правата т.е. имаме прав ъгъл и правоъгълен триъгълник/
това е катет в правоъгълен триъгълник, който е равен на половината от хипотенузата, от там следва, че ъгъл СВА е 30 градуса. ъгъл А = 30 градуса, ъгъл В - също, триъгълникът е равнобедрен, ъглите при основата са равни. ъгъл С = 120 градуса.

# 61
  • бургас
  • Мнения: 75
Благодаря за решението!Не сме толкова напред с материала и не сме взимали Правоъг.∆ с ъгъл 30 °.След дълги размисли решихме ,че домашната не е записана правилно.

# 62
  • София
  • Мнения: 18 059
Благодаря за решението!Не сме толкова напред с материала и не сме взимали Правоъг.∆ с ъгъл 30 °.След дълги размисли решихме ,че домашната не е записана правилно.

Другият вариант за решаването й е с медиана към хипотенузата. Но вероятно и това още не е взето. И все пак, ако е:
Построявате медианата PQ ( Q принадлежи на АL).
По теорема  PQ=AQ=LQ=4/2=2cm
=> Триъгълник PQL e равностранен. => <АLP=60
<A+90+60=180
<A=30
После същото като по-горе.

# 63
  • Мнения: 5 178
Пак имам нужда от проверка на собствената си логика Simple Smile
Ще трябва да изровя от килера при мама "Математическия фолклор" май

"В семейство имало 3 деца. В къщи само 2 яйца, но хитрата майка направила така, че всяко дете да има по едно яйце. Как е постъпила майката?"

Моето решение е : дала на две от децата по едно яйце и им казала да дадат по половинка от своите на 3-тото дете. Така всяко ще получи едно яйце, което е различно от това да изяде едно яйце  Mr. Green

# 64
  • Варна
  • Мнения: 4 295
2яѝца ги разделя на 4ри половинки и-тя изяжда едната. Joy

# 65
  • Мнения: 5 160
KOTE, така е Simple Smile Ще получи по 1 яйце, но не и "ще изяде по 1 яйце"Simple Smile))
Но няма да е по едно и също време ("но хитрата майка направила така, че всяко дете да има по едно яйце.")  Малко е от серията тъпизми Simple Smile

# 66
  • Мнения: 5 178
Хайде още една, защото с детето имаме спор:

Майката на Лили изрязва сладки във формата на сърце . От едно тесто изрязва 3 сладки и остава тесто за още една сладка. Колко сладки е направила майката на Лили ако при първото изрязване и направила 9 сърца..

Мислих го как ли не, не е казано, че има 3 теста.., а направо, че 9 е изрязала
Вариант 1 Моят: три топки с тесто, точи и реже по 3, 3*3 = 9 ,
остава материал за още 3 сърца, но не може да изреже 3, а 2 .. отговор 11
Вариант 2 на детето : една топка точи и реже 9 сърца  , тогава на всеки 3 сладки е изрязала и 4-тата, защото топката била голяма .. Та така резултатът бил 9.. Само дето не се хванах да меся и точа меденки  Joy

# 67
  • Пловдив
  • Мнения: 9 714
малко масло в огъня, т.е. в спора.

според мен
3 теста, от които е изрязала по 3 сърца
после събира останалото тесто, което стига за още 3 сърца.
значи е изрязала 12 сърца.

# 68
  • Варна
  • Мнения: 3 245
dundi73 и аз това помислих, но на второ четене възниква въпросът "Как ще изреже три сладки от тесто за точно три сладки, след като от тесто за четири сладки тя може да отреже само три?" Значи очевидно има фира поради формата.  Grinning Ако вземем предвид това излиза, че майката ще направи 11 сладки и ако е особено сръчна да разточи остатъка точно по формата ще направи 12, ако не - ще има 11 сърца и една попритисната топка - аз така процедирам като ми остане тесто.  Mr. Green

Не съм специалист, но условието на задачата ми се струва леко...некоректно. Ако е за втори-трети клас сигурно отговорът е 12/  newsm78

# 69
  • Мнения: 5 160
На зад. 1 б. б) и в)  нали не са само посочените в отговорите възможните решения  Thinking

Скрит текст:
ОБЛАСТЕН КРЪГ – 3 февруари 2015 г.
Т Е М А ЗА 5 К Л А С
Задача 1. Четири хартиени ленти А, В, С и D, съответно с размери: А (1 см на 3 см),
B (1 см на 4 см), C (1 см на 5 см) и D (1 см на 6 см), са подредени в някакъв ред върху отсечката PQ с дължина 4 см. Лентите са плътно една друга и не се застъпват.
а) Намерете обиколката на фигурата F от чертежа.
б) По описания начин подредете лентите върху отсечката
PQ така, че да образуват фигура E с обиколка 22 см.
в) По описания начин подредете лентите върху отсечката
PQ така, че да образуват фигура K с обиколка 24 см.

https://drive.google.com/file/d/0B4gZ_BOiC-VAc1c0dU50bXZiU2s/view  - задачите
https://drive.google.com/file/d/0B4gZ_BOiC-VAX2IxSk8yLWFybmM/view - решенията

# 70
  • Мнения: 5 178
За задачата със сладките отговорът бил 13.. След първото рязане оставал матриал за 3 сладки,  а понеже на всеки 3 оставал материал и за 4 - та сладка... Това искам да го видя наяве... ММ се шегуваше без да се замисля, че отговорът бил 13.. Е взе, че позна

# 71
  • Варна.
  • Мнения: 1 101
ВМС 98 г. ІІІ кл.

Том Сойер може да боядиса сам една ограда за 4 часа, двама негови приятели могат да я боядисат заедно за 4 часа. За колко часа тримата заедно ще боядисат оградата?
отг. 2 часа

Приятна ваканция!

# 72
  • Варна
  • Мнения: 3 245
За задачата със сладките отговорът бил 13.. След първото рязане оставал матриал за 3 сладки,  а понеже на всеки 3 оставал материал и за 4 - та сладка... Това искам да го видя наяве... ММ се шегуваше без да се замисля, че отговорът бил 13.. Е взе, че позна

E, не съм съгласна с авторите на задачата. Как това
Цитат
От едно тесто изрязва 3 сладки и остава тесто за още една сладка
означава, че от материал за всеки три остава материал за една?
Нали сладките трябва да са еднакви - и по форма и по грамаж? Нека са по Х грама. Тогава едно тесто ще тежи 4*Х грама. След като от първо разрязване имаме 9 сладки, значи че тестата са били 3, т.е. 3*4*Х=12*Х. Е как от този материал ще се направят 13 сладки? Значи едната ще бъде с по-малко тегло и в този случай няма да са еднакви.
Къде е давана тази задача?

Diki Доколкото си спомням в трети клас не се учи формулата за работа, предлагам по-заобиколно решение. Двамата приятели свършват дадена работа (боядисването на оградата) за същото време като Том. Значи, че работата, която върши Том за определено време е равна на работата, която вършат двамата заедно за същото време. Оттук очевидно ако си разделят оградата, Том ще боядиса половината, а останалите юнаци заедно - останалата половина. Половината ограда Том я боядисва за 2ч.

Последна редакция: пн, 01 фев 2016, 09:48 от Ясмина

# 73
  • Мнения: 21 455
ВМС 98 г. ІІІ кл.
Том Сойер може да боядиса сам една ограда за 4 часа, двама негови приятели могат да я боядисат заедно за 4 часа. За колко часа тримата заедно ще боядисат оградата?
отг. 2 часа
Том за 4 часа - една цяла ограда
двамата приятели за 4 часа - една цяла ограда
Том, заедно с двамата приятели за 4 часа - две цели огради
Щом боядисват две цели огради за 4 часа, то значи една ще боядисат за 2 часа.

# 74
  • Варна.
  • Мнения: 1 101
Благодаря и на двете!

Общи условия

Активация на акаунт