Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 27

  • 130 231
  • 800
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 15 964
Забравих да пиша за ноотропила. Започнахме на 4 и 8 месеца. Защо толкова късно- много отлагахме  защото само лоши неща се чуваха за него, от всички страни. Когато на 4 години и 8 месеца след терапии от 3 годишен резултата беше кръгла нула, решихме че си струва риска. И той сработи при над. Ниеи го пиехме целогодишно с около месец прекъсване лятото, макар че и лятото не бяхме прекъсвали терапиите. Нямаше изнервяне нито превъзбуждане. Накрая май пиехме едно пакетче два дена като дозировка. Спряхме го след първи клас,  изглеждаше уморен леко изнервен за пръв път. Решихме че не си струва форсирането все пак има движение напред, нека успеха  да не става на всяка цена.

От добавките пиехме ескимо кидс но не постоянно и някъде между 3 и 4.5 глицин. Глицина накрая си го доизпих аз, че бях се презаписила. И при двама ни нула като ефект.

Не сме правили Хбот. Като нашумя детето беше почти на 7,  малко преди да тръгне на училище. Мислехме го мислехме го и решихме да не. Към него момент се притеснявахме от това да не развали постигнатото равновесие и то особено точно преди училище.

Последна редакция: пн, 12 сеп 2016, 10:22 от _re_ge

# 721
  • Мнения: 6 014
По въпроса с миенето на зъбките - в началото аз му ги миех, после почна сам, но както каза някой преди мен, основно тръгва да ги търка, но осмуква пастата. Ползваме хомеопатична без флуор. Има едно приложение за таблет на Аквафреш. То е забавно с песничка и танци и Мири се е забавлявал много с него - то трае 2 мин. и през това време, все побутва там нещо в устата  Laughing. Иначе, който ползва и картите ПЕКС, може до мястото за измиване да налепи табло с действията за миене на зъбки  Peace

За подстригването - в началото аз го офъцквах  Embarassed, но като стана някъде на 5 години го заведох на фризьор. До него време изпитваше неистов страх от шума на ножицата в близост до главата си. Че и при фризьорката си дърпаше главата от шума и работата на машинката. И сега .... много години по-късно продължава от време на време да си подръпва главата и то при определен звук на машината, а не е като да не ходим всеки месец там. Поне от ножиците вече не го е страх.

За ноктите - режех ги нощно време, докато спи. Постепенно почнахме малко, по-малко да режем тези на ръцете през деня, под неговия стриктен поглед. На краката започнах да ги изрязвам през деня, може би преди 2-3 години /той сега е почти на 14/, като през цялото време освен аз да му държа пръстчето и той го държи... и става една какафония от пръсти  Laughing

# 722
  • Мнения: 15 964
Ноктите ги режех като подлагах кърпа между ръката ми  и неговия крайник. Така обхващах и режех . На сън не ставаше - веднага се събуждаше. От година ги реже сам с нокторез. На краката все още го режа аз и той седи като на тръни...


Зъбите му ги миех аз до 6 години. Не че нещо е гълтал а с влизане на четката в устата имаше позиви за повръщане. Но и аз съм така сутрин. Бяхме отработили система, кой как стои как го държа гледам и бързо четкам. Бях станала като машина- кратко бързо качествено. След като навърши 6 започна да контролира гаденето и да си мие зъбите сам.

За пръв път го подстригахме на 4 и половина. Беше му неприятно но търпя. И сега му е неприятно но ги понася. Един път на два месеца. разбирам го .То и аз мразя някой да ми пипа косата ...

Май е ясно СИДа му от къде влачи... newsm78

# 723
  • Мнения: 92
Здравейте!

Искам да споделя, че моят син е безнадеждно изостанал от съучениците си в учебния материал. Няма как да ги настигне, въпреки опитите ни вече 3 години. Сега ни предстои да започваме 4-ти клас, в масово училище сме на индивидуална програма. Минава по милост.
Терзая се какво ще прави когато стане петокласник? Не е за масовото и ми минават мисли за помощни училища. В епикризата се води с лека умствена изостаналост. Дали ако бъде в помощно училище това няма да го повлече много повече назад?!
Много се измъчвам. Нито за едното, нито за другото.

Има ли майки, чиито деца са в помощно и ако може да споделят как е там за техните деца. Може и на лични, за да спамим темата.

Благодаря!

# 724
  • Мнения: 6 014
А защо да не си остане в масовото училище, отново на индивидуална програма  Rolling Eyes. Моят син от пети клас е така - обучава се вкъщи. Учителите идват  Tired

# 725
  • Мнения: 2 860
В помощното доколкото разбрах получават някакви свидетелства без сила на диплома. И аз се „удя какво ще правя догодина.

# 726
  • с.Николово, обл. Русе
  • Мнения: 709
Ние сме в помощно училище, след като не успях да го запиша в масово, след безброй прехвърляния от една на друга институция. При нас големия проблем е, че моето момче, което е почти на 10 г., не говори. Сега ще бъдем втори клас. Както в масовото, така и в помощното училище важи правилото за Учителя, който ще работи с детето ви. Ако има желание, отношение и любов да научи децата - те ще се научат и няма да изостават. Ние сме в клас от 5 човека /миналата година бяха 6, но едното детенце е осиновено и е заминало за друг град/ и всичките деца са от спектъра - в класа има и от двата пола. В средата на първия срок се наложи да сменят класната ни и новата класна е избрана от Директорката по това как се отнася с децата и как децата са я приели. С всички кандидати за мястото е минато и такова "интервю" от учениците. Моето дете приема новата си класна по-добре от първата. Децата се учат както по програмата за деня, така и по индивидуални програми, които са съобразени с нивото на всяко едно от тях. Отделно имат занимания с логопед и психолог в училището. Незнам обаче как ще се отрази на детето преминаването от нормална среда в среда, където всички са поне като него. На нас се отрази зле, стигнахме до лекарства. Винаги е бил с деца в норма и това половин ден да е с деца като него го накара да се чувства изгубен, несигурен и много изнервен, отново стана хиперактивен .... просто беше кошмар. Сега съм ЛЕКО притеснена с началото на новата учебна година - от седмица и половина му говоря за класната, споменавам децата от класа по имена ...., подготвяме се и двамата психически за 15.09.

# 727
  • Мнения: 6 014
.... Незнам обаче как ще се отрази на детето преминаването от нормална среда в среда, където всички са поне като него. На нас се отрази зле, стигнахме до лекарства. Винаги е бил с деца в норма и това половин ден да е с деца като него го накара да се чувства изгубен, несигурен и много изнервен, отново стана хиперактивен .... просто беше кошмар. ...
Мен точно това веднага би ме отказало от помощното училище. Тогава и малкия напредък, който има детето, ще изчезне  Peace.
Сега уговарям индивидуалната програма на детето в училище. Както писах по напред, досега той беше 2 години на домашно обучение, като за някои часове ходеше в училище сред съучениците си. Но тази година както разбирам няма да сме на домашно, но за сметка на това ще гледаме да стиковаме нещата и програмата му да е добра както за него, така и за учителите /а и за баба му, да е жива и здрава/. В това училище ще сме вече осма година. Знаем си и кътните зъби. От догодина ще ми е зора на мене, когато ще трябва да сменяме училището, тъй като това е до седми клас /основно училище/  Sad

# 728
  • Пловдив
  • Мнения: 20 248
КотеВаня, един офтопик въпрос: твоят син разбира ли всичко, което му се говори, и може ли да чете и да пише?

# 729
  • с.Николово, обл. Русе
  • Мнения: 709
Разбира като му говорим, има адекватна реакция, не чете и не пише. Учат се да пише числа, ченгелчета. Това е само когато до него има човек. Това че неговори много го дърпа назад.

# 730
  • Мнения: 2 860
Аз мисля, че избора на училище в смисъл масово или не трябва да е съобразено с възможностите на детето. В повече случаи проблема е когато детето е в някакво средно положение, хем не може в масовото, хем не е и за помощно. Тогава според мен варианта е индивидуален план или домашно обучение. Така си разсъждавам аз.

# 731
  • Мнения: 92
pepi_rВ първи клас опитвахме да седи в час за 30 минути на ден. Не стана. За 2-ри и 3-ти ходи около 20 часа годишно в училището. Не отразява класната и децата, Все едно е сам а те са част от мебелировката. Какви постъпки трябва да направя, за да идват да го обучават вкъщи?

галаТе и в масово училище да бъдат, ако не се издържи матурата (а на този етап за сина ми това невъзможно) и там ще получат "листче" че има завършен 12-ти клас, но е без завършено средно образование, както в помощно училище.

Моят син не може да издържи шума в училището. Започва да го боли глава, затиска си ушите с ръце и казва "Мамо, моля те кажи им да престанат"... и тъй като не мога да направя нищо по въпроса, синът ми изпада в криза. Най-добре и спокоен се чувства у дома. Вярно, че е изостанал доста от съучениците си, но все пак не се връщаме назад.
Събира и изважда трицифрени числа, чете но без разбиране - след четенето аз му го преразказвам. Има краткотрайна памет.

Трудно е за него да се "внедри" в социалната среда на масовото училище и в обществото като цяло.

Проблема ни е в това, че за помощно училище е напреднал, а в масовото изостанал. Какво ще правим след като завърши четвърти клас, все още нямам идея. За това търся мнения и предложения тук. Всички сме запознати с проблемите на децата от спектъра и сте ми много повече от полза, отколкото чиновниците.

# 732
  • Мнения: 6 014
pepi_rВ първи клас опитвахме да седи в час за 30 минути на ден. Не стана. За 2-ри и 3-ти ходи около 20 часа годишно в училището. Не отразява класната и децата, Все едно е сам а те са част от мебелировката. Какви постъпки трябва да направя, за да идват да го обучават вкъщи?
Подава се молба до директора на училището /свободен текст/, че желаете детето ви да да премине на индивидуална/комбинирана форма на обучение и ресурсен учител. Молбата трябва да е с копие до Ресурсния център. Трябва и да имате ЛКК протокол, че детето трябва да се обучава по избраната от вас форма. Оттам насетне вече се разбирате с класен/учители как да става обучението. При нас досега идваха вкъщи, но от тази година ще е невъзможно и затова часовете му ще бъдат в училище, отделно от класа - ще влиза само в определени часове /това е при комбинирана форма на обучение/. Часовете няма да са разпокъсани, а един след друг - учителите ще си го предават, ще има някой с него в междучасията /поне така казват/. Имай също така впредвид, че при такова обучение часовете не са като при другите ученици. Примерно Човекът и природата ще му е 20-30 мин. учебния час, математиката ще е 2 пъти по 30 мин. /това ориентировъчно да ме разбереш/.
Успех с каквото и да решиш  Peace Hug

# 733
  • Мнения: 2 860
Ние имаме абсолютно същия проблем със шума. От утре почва предучилищна, страх ме е как ще се стресне от звънеца и от съучениците. Не знам какво да правя.

# 734
  • Мнения: 400
Здравейте момичета. Нова съм тук и се надявам за помощ и съвети от вас. Моят син е на Почти 4 годинки Всъщност казваше няколко думички,но когато го викахме не се обръщаше понякога. Казваха ми,че момчетата проговаряли късноо.... Сега откакто я махнахме третата сливица 3 месеца след операцията,се разболя само 1 път и го нямаше онова страшно хъркане. Но пък навика да стои с отворена уста си остана. Унг доктора ни посъветва веднага да си намерим логопед,за да започне навреме работа с детето,а не да чааакаме да проговори. Сега започна да говори на бебешки,за нас това е голям напредък,колкото и смешно да звучи. Преди 2 месеца го записах в център за аутисти,там приемат и деца с говорни проблеми. Откакто е там доста се промени,вече знае всички плодове ( като го питам къде е ябълката я сочи,както и другите плодове и зеленчуци) Сега казва на динята дия ....а пък на коня дий,и все за някакво  Диди ми говори.  На багера вика баге; когато иска навън айде и ме дърпа. и все задава въпроса къде е?   Казва ми айде и след това нещо на китайски. Много се радвам че имаме някакъв дори минимален напредък. Вкъщи не мога да го удържа да рисуваме или да нареждаме пъзел, иска да тормози баба си като я щипе и се смее. А в центъра е толкова различен....Обича да разлиства книжки,но да му чета не. Когато искам да нареждаме влакчето,той бяга и се крие под масата и ми се хили. Хиперактивен е ,не може да стои на едно място,.когато се сърдипък започва да се удря........ Толкова много му обяснявам а той все ми мрънка и се нервира. Също пък и ходихме в Плевен при унг и колкото и да не ми се иска изследване с упойка за слуха ще трябва да го направим. Доктора 4 пъти пробваше да направи ОАЕ,но Дани само ревеше..... Затова доктора ни насочи в Авис Медика за изследване на евокирани потенциали.... Моля ако някой го е правил там,да ми каже как стоят нещата там,освен че всичко се плаща

Общи условия

Активация на акаунт