Тормоз в училищата и толеранс към него

  • 50 041
  • 842
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 810
За да бъда по-конкретна, ще ви кажа само, че учителят няма кой знае какво да направи- наказание, преместване в друго училище за насилника и така. Но насилникът се премества без проблем и става пак такъв на новото място...Един омагьосан кръг. Не си затварям очите и не ми тежи по-малко от на всеки друг, но виждам, че държавата няма действащи механизми.
Когато изключат едно такова дете, то отива другаде, но не се променя. Няма никакви последствия, които да са адекватни и да го променят.
Само ще кажа, че в Германия , ако ученик разпространи отговорите на теста на другия клас, то със случая се заема юристът на местната община и последствията са изключително строги.
В България това по мои наблюдение пак се прехвърля на учителя - той не си е свършил работата да изготви 10 различни теста за всички класове, на които преподава.
Не заемам страна - родителска или учителска, просто ви казвам, че не виждате истинския виновник, а съдите този, който ако изчезне, децата ви няма да са по-добре.

# 16
  • Мнения: 7 325
Когато учителя получи сигнал, че има проблем и остане глух и сляп го прави виновен. Далече съм от мисълта, че учителя трябва да отговаря за лошата политика, за липсата на ред в обществото и безчинствата в страната, но очаквам когато си пращам детето в училище при Учителя, той да е отговорен не само на хартия за физическото и психическото му здраве. Децата ни не се боксови круши и не ги пращаме в джунглата, а в училище където трябва да се спазват определен ред и закони, за които пък трябва да следят учителите. Не е толкова трудно.
Първите три години в училище, синът ми имаше проблеми с дисциплината. И друг път съм го споделяла. Класната му ме викаше всяка седмица. Нещата не бяха точно такива, каквито и ги представяха и по някое време тя се научи да изслушва всички страни, а не само оплакващата се, но факт е, че при най-малкия проблем тя търсеше родителите, и поне от моя страна получаваше съдействие.
Сега живея в село в чужбина. Имам много познати учители и често обсъждаме проблемите в образователната система. Винаги съм казвала, че учителите и родителите трябва да работят заедно за да могат децата ни да получат най-доброто. Често ме гледат така  Shocked, синът ми е на 17, а аз правя пътека до училището му. Често ми споделят, че когато се обадят на родител и поискат среща - отговора е - Остави детето ми и мен на мира.
Та не обвинявам учителите или поне не само тях. Виновни са и родителите, което не разпределя вината на по-малко за единия или повече за другия.

# 17
  • Мнения: 536
Аз мисля така: щом учителят (защото е той) толерира тормоз в клас като блъскане, бутане, ритане, душене, дори наполовина (тоест някои неща неглижира), той дава пример. Децата, които са по-добре възпитани, малко по малко се поддават и го приемат за норма.
Толерансът създава нормата.
Толеранс има.
Причини - много. Когато толерансът намалее (Германия, Англия), децата разбират, че някои неща не минават леко.
А пък за психотормоза да не говорим - той за психолозите, учителите и директорите (някои) не е тормоз. Както някой горе беше писал "Това не е тормоз". Но е.

Последна редакция: вт, 08 мар 2016, 21:16 от Vasilene

# 18
  • Мнения: 1 810
Аз мисля така: щом учителят (защото е той) толерира тормоз в клас като блъскане, бутане, ритане, душене, дори наполовина, той дава пример. Децата, които са по-добре възпитани, малко по малко се поддават и го приемат за норма.
Толерансът създава нормата.
Толеранс има.
Причини - много. Когато толерансът намалее (Германия, Англия), децата разбират, че някои неща не минават леко.

Пак ти казвам, че в Германия учителите са на пиедестал, много уважавани, но там и тестовете, през които минават, за да получат работа, са няколко. Самият ред обаче им гарантира и пълна подкрепа, има инстанции, към които да се обърнат и има институции, които да се заемат с отделните случаи.

# 19
  • Мнения: 536
Аз мисля така: щом учителят (защото е той) толерира тормоз в клас като блъскане, бутане, ритане, душене, дори наполовина, той дава пример. Децата, които са по-добре възпитани, малко по малко се поддават и го приемат за норма.
Толерансът създава нормата.
Толеранс има.
Причини - много. Когато толерансът намалее (Германия, Англия), децата разбират, че някои неща не минават леко.

Пак ти казвам, че в Германия учителите са на пиедестал, много уважавани, но там и тестовете, през които минават, за да получат работа, са няколко. Самият ред обаче им гарантира и пълна подкрепа, има инстанции, към които да се обърнат и има институции, които да се заемат с отделните случаи.
Това звучи прекрасно. Но не може всички да имигрираме в Германия Simple Smile

# 20
  • Мнения: 536
Аз, в случая, просто търся решение, освен това детето ми да удря някого.
След цялото четене по въпроса, освен напомпване на самочувствието, физиката, игнориране, идва намеса на някакви училищни органи. При нас тези органи не работят.
Пак казвам, че досега проблеми не сме имали.
Наистина някои деца са по-големи непукисти, по-обиграни, ако имат братя и сестри, от сблъсъците с тях.
Училищната психоложка едва ли не изкара, че който няма братя и сестри, е насила жертва.
Да, две страни са, но има някакви граници.

# 21
  • Мнения: 1 810

Това звучи прекрасно. Но не може всички да имигрираме в Германия Simple Smile
[/quote]
Не можем, аз лично и не искам. Имаме си държава и тя не отстъпва с нищо на другите държави. Но хората, които я  управляват, не могат да сътворят един нормален ред. И ние търпим ли, търпим и търсим причини едни в други, за да не видим истинските причинители на беззаконието. Няма общества без немърливи, недисциплинирани хора, но има начин за всеки да се създаде ред, не да се разчита на отделната личност.

# 22
  • Мнения: 7 325
Германия не я давай за пример. Погледни темата за мигрантите да видиш какви постове се срещат за германските училища. Учителите може да са на пиедестал, ама системата хич не им е наред, ама това е друга тема. Тепърва ще се променят нещата към лошо там с тая мешаница и мултикултуризъм дето налагат, ама дано съм лош пророк.


# 23
  • Мнения: 1 810
Аз, в случая, просто търся решение, освен това детето ми да удря някого.
След цялото четене по въпроса, освен напомпване на самочувствието, физиката, игнориране, идва намеса на някакви училищни органи. При нас тези органи не работят.
Пак казвам, че досега проблеми не сме имали.
Наистина някои деца са по-големи непукисти, по-обиграни, ако имат братя и сестри, от сблъсъците с тях.
Училищната психоложка едва ли не изкара, че който няма братя и сестри, е насила жертва.
Да, две страни са, но има някакви граници.
Моят съвет е да говорите лично с родителите на децата, които го тормозят, но задължително в присъствието на децата и да им обясните какво вършат, без да им спестявате нищо.

# 24
  • Мнения: 536
Говорих преди час по тел, майката на другото дете настоя. Каза, че за пръв път разбира, изумена е...

Чудела се е защо синът й е извикан при психоложката, говорила с класната, която я уверила, че детето й не създава никакви проблеми.
Малко по-късно ми се обади с директни обиди -  "всичко е в главата Ви". И индиректна заплаха да си поговоря с таткото.
Говорих мило, защото разбирам колко е неприятно. Туширах колкото можех. Но тя отрича изцяло. А заплахата не очаквах.
Не мога нищо да направя. Надеждата ми беше да се разберем, но явно е до човек. Майката заяви, че е говорила "с хиляда души", които казали, че такова нещо няма.

Последна редакция: ср, 09 мар 2016, 09:39 от Vasilene

# 25
  • Мнения: X
А какво точно е станало?

# 26
  • Мнения: 2 190
В много училища проблемът се неглижира.
Но в нета има много инфо по темата. Има заповеди (задължителни), механизми, методики.
Ето за РИО София-град:http://www.rio-sofia-grad.com/index_files/news/directori_01_15_16.html.
Намери Изх. №  9137-49/20.01. 2016 г. - прясно, прясно напомняне.
Четеш и действаш по устав (всичко писмено).

Мене друго ме вълнува - тормозът от учители над ученици (вербален, психически, емоциаонален). По статистики това са около 5% от случаите, колкота е и домашното насилие над деца.  Но съм наясно, че няма смисъл дори да отварям темата.

# 27
  • Мнения: 46 591
Направо съм изненадана  Tired
Наблюденията ми са точно обратните. В сравнение с тормозът, който беше едно време, сега направо е песен. Дъщеря ми е 5 клас и нещата са коренно различни в нашето училище, а е обикновено, квартално, и то в квартал, който не е от онези, престижните.
Направо имах надежда, че нещата са се оправили, по мое време беше ужас, но явно не навсякъде е така...

# 28
  • Мнения: 1 810
За това ви казвам, че е най-добре да поискате среща с нея, заедно с децата ви. В този случай комуникацията може да е затруднена, но настоявайте да се видите. Когато децата са там, нещата много по-лесно ще се изяснят. Класната им явно няма достатъчен контакт с тях, явно не и се доверяват, до това води понякога прекалената строгост. Явно и майката не познава детето си. Но в случая защо да местите вашето дете, а създаващия проблеми да си стои.

# 29
  • Мнения: 2 190
 katjadim,
Извинявай, но не съм съгласна със съветите. Последните дни четох много по темата и видях различни препоръки (който иска да търси и да се информира).

Но когато искате спазване на правилата, трябва да познавате правилата.
Още от римското право -"законът защитава четящия, а не спящия"
На ваше място ще почна по устав:
1. Вписване в дневника;
2, Задействане на координационния съвет;
3. Мерки за решаване - описани са. Най-малкото трябва да се правят анонимни анкети.
и т.н. да не преразказвам.
Скромният ми опит показва, че когато родителят е осведомен, ръководството търси да избегне собствените си проблеми и конфликтът се решава бързо.

Успех!

Общи условия

Активация на акаунт