Тормоз в училищата и толеранс към него

  • 53 071
  • 842
  •   1
Отговори
# 765
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
Отношенията, скрепени с договор, предполагат извличане на позитиви и от двете страни. Той не е средство за извиване на ръце. Там никой никого не принуждава, всеки се съобразява с клаузите и работата върви. Интересно е обаче, че договорът не обслужва индивидуални интереси. Моделът е еднакъв за всички независимо от уникалността на децата им.

# 766
  • Мнения: 387
В ЧУ има писмен двустранен договор между училището и родителите, и родителите имат право да принудят училището и учителите да си спазват договорните отношения и отговорности. Което право нямат с ДУ и това прекрасно се експлоатира и от учители, и от директори...


Възможно е. Не споря за това, но знам и че имат опцията да не подновят по свое усмотрение договор на ученик за следващата учебна година. Това са предимно деца изоставащи с материала уж, но най-често с проблемна дисциплина и поведение. Коментирано е там в темата от мами с деца в такива училища. Няма хък-мък , може да плащат ама вече има изисквания , защото има и наплив и прием с изпит. Промениха се доста нещата там май. Хората плащат и искат сигурна среда и нормални отношения , възпитани деца и отговорни учители. В интерес на училището е да няма деца изоставащи , но най-вече с поведенчески прояви. На такива по-тежки случай просто не получават опцията да се запишат в по-горен клас дори в малките класове и да желаят родителите. Без обяснения. В ДУ няма как да се направи това  и проблемът си върви и върви....Там не може да се накаже ученик, какво остава да се изгони. Договори няма, а с психолог детето  разговаря само с  разрешение на родителите. Разликата е голяма поне за мен и стимулът е различен , все пак парите не са малко, изпитите са на ниво уж , еми.... има разлика наистина.

Последна редакция: пт, 27 май 2016, 00:42 от Sun Ray

# 767
  • София
  • Мнения: 16 537
Именно, извличане на позитиви от двете страни  Laughing, а не като в ДУ - само от силната страна.

Sun Ray, тезата ти теория е вярна (защото така е по договор), а на практика - не е. Моето трето е учило в две ЧУ, от ПУК до 4 клас в едно, 5-7 в друго (което ни е по-близо до дома и с по-добра материална база), а наесен "с песен" в АК, където го приеха. И в двете досегашни ЧУ в класа имаше деца с проблемно поведение и нисък успех, единственият случай на "изгонване" беше при хващане в кражба. За физическа саморазправа с други деца, "отговаряне" на учителка в час, неучене - в продължение на години -  така и не го изгониха.

# 768
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
О, не се заблуждавай Peace Езикови, математически и някои професионални са фул от деца, които са извлекли и продължават да извличат позитиви, докато аутсайдерите продължават да са на фазата на пълно отрицание и да се тръшкат колко са неразбрани.

В някои софийски частни могат да си позволят да гонят, но това далеч не важи за всички. И там парица е царица.

# 769
  • София
  • Мнения: 16 537
О, не се заблуждавай Peace Езикови и математически и някои професионални са фул от деца, които са извлекли и продължават да извличат позитиви, докато аутсайдерите продължават да са на фазата на пълно отрицание и да се тръшкат колко са неразбрани.
Имам и две по-големи деца, каката завърши 32ро, баткото изкара там година и половина, добре знам какви "позитиви" извличат.

# 770
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
Съжалявам, моите наблюдения са други  Peace Какво значи 32-ро? Нищо не ми говори това.

# 771
  • София
  • Мнения: 16 537
Какво значи 32-ро? Нищо не ми говори това.
Кръстовището на Христо Ботев/Тодор Александров, училището, на което при строежа на метрото преди 15-20 години изрязаха едно крило. Поне допреди 10на години беше АЕГ, сега не знам и не се интересувам.

# 772
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
Очаквах да споделиш впечатления за училището. Така е сграда като всяка друга.

Както ти си недоволна от обучението там, така ще се намерят и доволни. Точно те може да са ти го препоръчали, а може и по друг начин да си сондирала мнения. За да запишеш не само едното, а и двете си деца там, само адресната регистрация ли беше важна или ти я изтъкна като мотив за задължителен прием?

# 773
  • Мнения: 51 655
Кръстовището на Христо Ботев/Тодор Александров, училището, на което при строежа на метрото преди 15-20 години изрязаха едно крило. Поне допреди 10на години беше АЕГ, сега не знам и не се интересувам.

Да бе, ще умра от смях Joy Те по едно време всички квартални училище се накиприха с някакви претенции за разширено езиково обучение, ама нали знаеш - пременил се Илия, погледнал се - пак в тия.

# 774
  • София
  • Мнения: 16 537
За каката избирах училището, защото там тогава преподаваше по английски учителка, която ми е преподавала на мен (тя сега е в НЕГ 91). Други критерии не съм имала, не съм имала познати в София (аз съм родом от Пловдив) с по-големи деца от моите, така че не имало мнения на познати, на базата на които да избирам училище. Училището се намира доста далеч от нас, нямаше и пряк градски транспорт. По онова време не осъзнавах разликата между ЧУ и ДУ, пак поради липса на познати с деца в ЧУ; а вероятно и доходите ми не са били тогава такива, че да обмислям спокойно варианта ЧУ. Отделно нашия батко по принцип си отиваше да учи там, където е кака му, по негов избор.

За Черна станция - дъщеря ми учеше на английски химия, биология, география, история. На ТОЕФЛ и САТ1 имаше много високи резултати, в АУБГ я приеха със стипендия за успех. Което изобщо не означава, че училището като цяло е добро, аз лично имах проблем с учителка по математика, която им "снасяше" материала без да го обяснява, дъщеря ми си наваксваше вкъщи с нас и едно майче от класа, университетски преподавател по математика, каквото не е разбрала, после обясняваше по ФБ на останалите деца от класа й; в крайна сметка изкара втори мейджър по математика в АУБГ. Тази учителка нито веднъж  не влезе при родителите на родителските срещи, все с директорката комуникирахме, без резултат. А баткото го "изселих" в 8 клас по бързата процедура, без никакви спорове, заради тоалетните в училището, след като три пъти го хванах  да "бяга от час" за да ходи до тоалетната в МакДоналдс.

# 775
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
Предимствата на ЧУ са маломерните класове. Успехът на детето в ЧУ отново ще е пряко свързан с нагласите и възпитанието в любознателност от страна на семейството. Хора с пари, за които образованието не е приоритет, въобще не си пращат децата в ЧУ. Това са и причините там средата като цяло да е по-отбрана, мотивирана, конкурентна и спокойна. Когато мотивацията и любознателността намерят подходяща почва за развитите, всякакви договорни отношения губят своя смисъл.

По отношение на ДУ: не веднъж съм казвала, че вдигнеш ли образователната летва за детето си, не чакаш някой (още по-малкото пък учителят му) да те пренесе през препятствието. В ДУ се гони оптималното ниво. В момента, в който детето усети, че родителят е незаинтересован, също се отклонява. Не си се примирила, че детето ти не разбира математиката - намерила си помощник. Мен пък ме караха да решавам задачи от едни сборници за кандидат-гимназисти и кандидат-студенти, в които отделните типове бяха обяснени, а после имаше само условия за решаване. Ей на, интуитивно съм използвала принципа на индукцията  Laughing

Сега след 7 клас има училища за всички: и за тези, които искат да учат, и за тези, които искат да специализират, и за тези, които не искат да учат. 

# 776
  • Мнения: 51 655
Хора с пари, за които образованието не е приоритет, въобще не си пращат децата в ЧУ.

Хайде пак обобщения Shocked  Колко хора с пари знам, чиито децата учат в ДУ.... Може би са повече от тези с деца в ЧУ. Поне за гимназиите със сигурност.

# 777
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 951
чета ви и се чудя как от "тормоз в училище" темата зави към "ЧУ vs ДУ"?

защото тормоз може да има и в двата вида училища.
пример от април 2016 Ирина Тенчева: Как спрях сина си от училище

може да има стройна, стегната организация, непозволяваща тормоза в училище, може да е обратното.  

и колкото и да се напъваме в темата да изкараме отделно дете или системата (ЧУ/ДУ) виновни, виновни всъщност са отделни лица от ръководството, позволили това да се случва.

някой спомена методиката за противодействие на тормоза в училище.  Tired
потърсете го на сайта на вашето училище и кажете има ли информация.  Tired най-вероятно не;
попитайте класния си знае ли за методиката и правили ли са анкетите, според заповедта на МОН задължителни в началото на учебната година - отговорът пак ще е не.

 Tired много сме добри в писането на документи заради самите документи и за да ги отчетем където трябва. Tired



# 778
  • Мнения: 24 467
чета ви и се чудя как от "тормоз в училище" темата зави към "ЧУ vs ДУ"?

може да има стройна, стегната организация, непозволяваща тормоза в училище, може да е обратното. 

и колкото и да се напъваме в темата да изкараме отделно дете или системата (ЧУ/ДУ) виновни, виновни всъщност са отделни лица от ръководството, позволили това да се случва.

някой спомена методиката за противодействие на тормоза в училище.  Tired
потърсете го на сайта на вашето училище и кажете има ли информация.  Tired най-вероятно не;
попитайте класния си знае ли за методиката и правили ли са анкетите, според заповедта на МОН задължителни в началото на учебната година - отговорът пак ще е не.

 Tired много сме добри в писането на документи заради самите документи и за да ги отчетем където трябва. Tired

 Peace

Изхождайки от личния си опит мога да споделя, че обстановката, в която се включва наличието или липсата на тормоз в училище, зависи изцяло от подхода на учителя, в частност- на класния ръководител и директора.

Били сме при изключителни класни с двете ми деца, при които и дума не се обелва вкъщи в посока такова оплакване, както и при такива, които нямат капацитета да управляват клас. Това винаги се отразява изцяло на дисциплината в класа и, съответно, рефлектира и върху допустимостта на тормоза.

Последна редакция: пт, 27 май 2016, 12:16 от Judy

# 779
  • Мнения: 387


и колкото и да се напъваме в темата да изкараме отделно дете или системата (ЧУ/ДУ) виновни, виновни всъщност са отделни лица от ръководството, позволили това да се случва.

Интересно разсъждение((
Значи Иванчо е набил Петканчо, защото директорът е позволил и не е обяснил, не ходи по Иванчо да го държи за ръка.
 Виновни са децата , че не го приемат, не му се подчиняват и учителката че не му приказва тихо и молещо се да се вразуми, защото после тук-там някой ще почне да пише как видите ли нейното е неразбрано от останалите и даскалицата е с отношение.
Ама наистина как може да не го възпитат?  Че те са там да наваксат първите му 7 години , не да преподават. И какво другите мами се жалват , че децата  губят в часовете , имат няколко синки децата им, ми ще търпят и ще си играят с моето. Пък и защо е училището , няма да учат там, трябва да ги възпитават (ама това е работа на семейството , не на училището) Колкото до ЧУ и дадения пример , в темата специално отидох да чета, защото има мами от ПБ и са наясно. Който го интересува и му е интересно да прочете.
Аз не бих разчитала да ми възпитат децата, мога да им дам ценности и култура на поведение. Гените на децата не са на директора или класната нали? Както аз се държа, каквото отношение имам към околните, такива ценности волно или неволно ще предам на децата си, няма да ги вземе от съседа Иванов, нали?
Очаквам да ходят на училище да ги учат, възпитават с преподаването на материала, културни мероприятия (екскурзии, тържества, посещения на различни места) Искам да общуват с деца , които са като тях , да си играят и споделят, да се забавляват, да се развиват.
Тестовете сигурно  са в по-големите класове, как един първокласник ще ти направи тест за тормоз и като има такъв какво? Ще изключат побойника ли? Нали веднага разните институции ще се намесят? А и нямат такова право по закон, значи аз ще си пиша , че са некадърници и да не ме занимават.
Как пък преди нямаше такива неща, стояхме мирно и учителят беше винаги прав (не че е бил ) Имаше и поведение и респект. Като пораснат и почнат да работят пак някой ще им е виновен, ама разбира се -директорът не ги оценява и ги тормози,ще му правим тест за тормоз .
Та те са наши деца, цял живот. Колкото и да търсим виновни, не се ли погледнем, не се ли заемем с пропуснатото , не потърсим ли помощ, няма какво да очакваме. Все пак в семейство има по 1-2 деца , рядко 3 . В клас колко са, та да очакваме някой да ни свърши и навакса пропуснатото. Какво значи позволил да стават инцидетни? Те това правят-планират ги и си нарочват някой. Отчайващо е наистина, само в ЧУ може би има някаква светлина , ама както разбирам и това не е навсякъде . Само в някой поради силния наплив и желание държат стриктно и цедката е голяма. Но пък и таксите са....((

Общи условия

Активация на акаунт