Тормоз в училищата и толеранс към него

  • 53 226
  • 842
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 27
Привет, група! Работя като учител, по цял ден съм с вашите безценни съкровища.

За мен има феномен, наричан и от други педагози "Невъзпитани родители възпитават невъзпитани деца". Та и вий поработете по възпитанието на отрочетата си, кажете им да не се взират по цял час в тъпите си телефони, пребъркайте им джобовете, за да видите какви оръжия има там...

При разпадащо се общество няма как родното школо да е "цъфнало и вързало".

Когато дойдете в училище, вашето дете е по-ниско от тревата. Когато напуснете школото, детето става  друго.

Успех, и уважавайте труда на учителя. Макар и робски, той е достоен.

Ние не сме врагове...

# 136
  • София
  • Мнения: 19 707
Мда, ей такива приказки ме изкарват от равновесие. Дори няма да се занимавам да отговарям, но това е еманация на учителската безотговорност и безхаберие.

# 137
  • София
  • Мнения: 6 671
Привет, група! Работя като учител, по цял ден съм с вашите безценни съкровища.

За мен има феномен, наричан и от други педагози "Невъзпитани родители възпитават невъзпитани деца". Та и вий поработете по възпитанието на отрочетата си, кажете им да не се взират по цял час в тъпите си телефони, пребъркайте им джобовете, за да видите какви оръжия има там...

При разпадащо се общество няма как родното школо да е "цъфнало и вързало".

Когато дойдете в училище, вашето дете е по-ниско от тревата. Когато напуснете школото, детето става  друго.

Успех, и уважавайте труда на учителя. Макар и робски, той е достоен.

Ние не сме врагове...

а Вие, учителю, какво правите, докато децата в час си гледат в телефоните? не е ли Ваша работа и задължение да осигурите нужната дисциплина в час? Вие чували ли сте, че учителят освен образователни, има и педагогически (тоест, възпитателни) функции? като сте по цял ден с нашите отрочета, някакъв ангажимент към тях нямате ли, освен да гледате да си изпеете урока, независимо кой Ви слуша, а в междучасието да се чупите в учителската стая, за да си цъкате на телефона и да имате основание после да кажете "ами аз не знам, не бях там когато това е ставало"?

най-лесно е да се метне всичко върху родителите, да си измиеш ръцете като Пилат Понтийски и да си наметнеш белите ангелски крила на невинността. да, ама не е така! от моите наблюдения, значително по-редки са случаите на неуважение на родителите към учителя, но обратното се среща доста често!

# 138
  • Мнения: X
най-лесно е да се метне всичко върху родителите, да си измиеш ръцете като Пилат Понтийски и да си наметнеш белите ангелски крила на невинността.
Това е съвършено вярно. Но точно толкова вярно е и обратното- да се метне всичко върху учителите. А всъщност, нещата няма да вървят докато родители и учители се стреляме от двете страни на барикадата все едно сме врагове, а нямаме обща кауза- децата ни.

# 139
  • Мнения: 7 325
Що ли ми приличаш повече на ученик отколкото на учител  Thinking
иначе с едно съм съгласна - лошо възпитани родители няма как да дадат добро възпитание на децата си.

Скоро ми попадна снимка - дървена кутия на бюрото на учителя и в нея наредени телефоните на учениците. Хич не лоша идея. Аз няма как да му вися на главата на отрочето докато е в час и щом учителя не може да го накара да не зяпа в релефона - ето един начин.

# 140
  • Мнения: 4 526
Училището като институция отдавна е абдикирало от възпитателна функция. Казвам го като факт.
Липсата на комуникация/желание за такава между родител и учител е много голямо зло и не виждам желание да бъде преодоляна. При опит за разговор се чува "като не ви харесва, училища бол". Понякога и крясъци.  Е, какъв разговор оттук нататък?
Другото зло, с което съм се сблъсквала. Групички от родители, настройвани от "опитна" учителка едни срещу други. Тя- рефер, света вода ненапита. Мръсна политика.

# 141
  • Мнения: 47 352
Струва ми се, че нещо се объркахте. Говорим от страна на тормозените деца, не на онези, които са агресивни, невъзпитани и т.н. Или твърдите, че такива няма?
Какво да направи един родител, който е възпитал добре детето си, то учи, не пречи в час, уважава труда ви, родителите му следят да е винаги подготвено, пребъркват му джобовете и т.н., но е тормозено от друго, чиито родители не са направили горните неща.
Какво правите Вие по този въпрос? Защото е ясно, че няма как ние да влезем в дома му, нито да седим в класната стая.

# 142
  • София
  • Мнения: 45 016
Ние имахме прекрасна класна първите 4 години. Имаше проблемни 2-3 деца, викала е родителите, говорили са, имаме училищен психолог, работили са с него. Не че имаше отлични резултати, но имаше някакви определено и нещата се държаха под контрол. Което показва, че има ли желание - има и начин.

# 143
  • Мнения: 3 095
Привет, група! Работя като учител, по цял ден съм с вашите безценни съкровища.

За мен има феномен, наричан и от други педагози "Невъзпитани родители възпитават невъзпитани деца". Та и вий поработете по възпитанието на отрочетата си, кажете им да не се взират по цял час в тъпите си телефони, пребъркайте им джобовете, за да видите какви оръжия има там...

При разпадащо се общество няма как родното школо да е "цъфнало и вързало".

Когато дойдете в училище, вашето дете е по-ниско от тревата. Когато напуснете школото, детето става  друго.

Успех, и уважавайте труда на учителя. Макар и робски, той е достоен.

Ние не сме врагове...

Друго любимо учителско клише. Да попитам - а вие сливи ли имате в устата, за да ИНФОРМИРАТЕ родителите какво се случва.
Задавате ли си въпроса защо тези възпитани отрочета, изведнъж стават други. Всъщност решението е в самото Ви твърдение - явно повечето родители имат начини да постигат добро държание на децата си. Ами ползвайте ги. Но първо трябва да се признае, че има проблем. А е много по-удобно да се отрича. В краен случай, когато някой луд родител наруши спокойствието - следват тиради като горните.
Лоши, лоши деца, родители, общество и .... космос за образователната БГ ракета.

Чакам следващото клише - родителите не могат да се месят в работата на училището, щото и даскалите не се месят в моята работа.  Mr. Green

Wishmaster,
явно пишем и четем бързо и не се разбираме. Значи какво (не) се разбрахме:
1. До 16 г училището е задължително - ОК.
2. Ученик до 16 г. не се изключва и/или премества в самостоятелна форма на обучение - ОК.
3. Наказанието е преместване в друго училище - ОК.
4. За преместване трябва бележка от приемащо училище. Разбирам, че влагаш и смисъл, че е необходимо съгласие от приемащото училище и ако не се намерят доброволци, преместването е невъзможно.
Тук съм "НЕ" и за двете неща.
а. Бележката НЕ се иска по закон. За уведомяването има съвсем различна процедура. Факт е, че за удобство на училищата носенето на бележки се прилага масово, поне в София. Но това не я прави задължителна
б. Преместването се прави от РИО (Дидева е обяснила ясно процедурата) и изобщо НЕ трябва съгласие на приемащото училище. Прехвърлят му служебно горещия картоф.

# 144
  • Мнения: X

Wishmaster,
Скрит текст:
[/b] явно пишем и четем бързо и не се разбираме. Значи какво (не) се разбрахме:
1. До 16 г училището е задължително - ОК.
2. Ученик до 16 г. не се изключва и/или премества в самостоятелна форма на обучение - ОК.
3. Наказанието е преместване в друго училище - ОК.
4. За преместване трябва бележка от приемащо училище. Разбирам, че влагаш и смисъл, че е необходимо съгласие от приемащото училище и ако не се намерят доброволци, преместването е невъзможно.
Тук съм "НЕ" и за двете неща.
а. Бележката НЕ се иска по закон. За уведомяването има съвсем различна процедура. Факт е, че за удобство на училищата носенето на бележки се прилага масово, поне в София. Но това не я прави задължителна
б. Преместването се прави от РИО (Дидева е обяснила ясно процедурата) и изобщо НЕ трябва съгласие на приемащото училище. Прехвърлят му горещия картоф.
[/spoiler]
Така е. Много сме бързи с писането и четенето, но накрая се разбрахме- процедурата по най-тежкото наказание е тромава и много добре си я нарекла "горещ картоф". А трябват ефективни и приложими наказания и за децата, и за родителите, и за учителите, които са безхаберни.

# 145
  • Мнения: 111
Трябва да има як протест срещу цялата образователна система и всичко,което става в училището!Така говорейки си във форумите и фейсбук полза няма!Наистина всичко е с краката на долу.Естествено,че трябва да има наказания за побойниците и родителлите им както имаше на времето!Стига с това затваряне на очите от страна на учители и директори,само защото детето е на еди кой си или пък да не намалеят децата...А да не говорим за знанията на децата ни.Всичко е възмутително!

# 146
  • Мнения: 2 592
 
Цитат
Друго любимо учителско клише. Да попитам - а вие сливи ли имате в устата, за да ИНФОРМИРАТЕ родителите какво се случва.

Пред мен се случва:
На родителката, в момент, когато си взема детето,  й се съобщава, че то крещи и тича из коридора и пречи на другите. Учителката се опитва да му говори по име, примерно "Николай, чуваш ли, какво ти казвам" - то дърпа майка си да си ходят, майката не реагира. Учителката: "Николай, на тебе говоря", то дърпа майка си, тя не реагира. И така няколко пъти. Не би ли следвали точно тази родителка да е научила детето да реагира на реч и да прояви уважение към учителката, т.е да спре да дърпа чантата на майката и да се престори поне, че слуша, какво му говори въпросната учителка?

Не мога да повярвам, че има толкова хора, считащи че единствено учителите са виновни.

# 147
  • Мнения: 678
Добре де, скъпи майки, до кога учителят ще ви е виновен за всичко? Не липсата на ред в държавата и обществото, не лошата образователна система, не политиката, която подържа безчинства в страната. А точно учителят! Засрамете се.

Най-точното мнение по темата!!!

За всичко са ви виновни учетелите, ама като учител тръгне да възшитава децата и като го пребият в клас и дори му правят клип как го бият казвате, че той е виновен. А на тези деца които са 1-4-ти клас и още не могат да бият учители, влизат по някоя майка или баща бабаити, пребиват даскала/ката и си заминават и после ги гледаме по телевизията и те умират от срам. Тогава пак нищо не казвате. За всичко е виновен учителя.

Онова мнение, срещу което скочихте всички също беше супер на място, но истината боли. Хайде, може да има и училища със серафимчета и деца-майки терези, но реалността е че от 15 години дори малките деца са озверели страшно и си правят каквото си поискат, защото знаят, че ако има проблем с даскалката мама и тати ще дойдат и ще я напляскат.

Винаги е имало насилие в училище, независимо от строя и степента на анархията. Това си е умален модел на обществото, само че затворено такова, защото 5 дена в седмицата си 20 други деца в клас, междучасие и след часовете. Стадото надушва слабите и се изгражда като ги малтретира, унижава и обижда. Винаги и навсякъде е било и ще бъде така. Първо трябва да се изградят, да вдигнат самочувствие и опит за да могат по-нататъка да се борят с други в живота и самия живот като такъв. Никой не е станал голямата бабанка без преди това да се е изграждал върху най-слабите.

Просто в училището в което е детето в момента има повече от тия елементи. Като се премести детето дай Боже да отиде в училище с по-малко такива съученици, но винаги и навсякъде най-слабото като характер дете бива тормозено в клас. Ако всички се замислите докато сте били в училище преди време, ще се сетите за Пенчо примерно, който винаги е оставал без пари за закуска, щото са му ги крали или Хортензия, на която са и са се подигравали винаги заради името или заради други неща. Просто не са могли да се защитят и стават боксови круши.

Сменете училището, но най-вече поработете с момчето. То само по себе си не е виновно за нищо. Просто е прекалено добър, но ако не го вкарате в час после ще има една огромна травма от ученическите години, която ще си влачи цял живот.  Peace

# 148
  • Мнения: 3 095
Цитат
Друго любимо учителско клише. Да попитам - а вие сливи ли имате в устата, за да ИНФОРМИРАТЕ родителите какво се случва.

Пред мен се случва:
На родителката, в момент, когато си взема детето,  й се съобщава, че то крещи и тича из коридора и пречи на другите. Учителката се опитва да му говори по име, примерно "Николай, чуваш ли, какво ти казвам" - то дърпа майка си да си ходят, майката не реагира. Учителката: "Николай, на тебе говоря", то дърпа майка си, тя не реагира. И така няколко пъти. Не би ли следвали точно тази родителка да е научила детето да реагира на реч и да прояви уважение към учителката, т.е да спре да дърпа чантата на майката и да се престори поне, че слуша, какво му говори въпросната учителка?

Не мога да повярвам, че има толкова хора, считащи че единствено учителите са виновни.


Отговорът ти е несъотносим по следните причини:
1. Това, че майката на Николайчо не е реагирала на "казване", причина ли е въпросната учителка да замълчи завинаги (ехо, не е католическа сватда, шегичка). Причина ли е да смята, че няма смисъл да информира родители за други случки след 10 дена, месеца, години ....
2. "Казването" е първата стъпка за решаване на проблемите. Когато не помагат, има други правила и процедури. Следват забележки в бележник, срещи, наказания, привличане на други инститтуции.... Дадени са линкове. Прочетете ги, преди да си пишем ей така за спор(т)а.
Разбрах, учителите са безгласни, невидими, нечуващи и незнаещи (не знам, не чух, не видях), независими (нищо не зависи от тях) и безпомощни (не очаквам да помогнат на някого).

Интересно ми е, ако се направи анкета сред учителите примерно за този Механизъм, дали ще вържат поне тройка.

# 149
  • София
  • Мнения: 45 016
Била съм и "от другата страна на барикадата". Дъщеря ми не е от най-кротките. Бяха се сдушили една групичка мадами и правеха глупости. Класната ми се обади. Хванах я и говорих с нея, че така не се прави, че добрите отношения с хората са едно от най-важните неща в живота. Общо взето, удържаме положението в рамките на добрия тон.

Общи условия

Активация на акаунт