Тормоз в училищата и толеранс към него

  • 52 949
  • 842
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 7 171
Хаха. Дидева била учител, сега пък аз. Много далеч съм от учителстването. Никакво запомняне на никове, хем пишем с години тук.

Положението се е влошило и ще се влошава все повече. Аз го усетих в ДГ още. Родителите са вдигнали ръце, учителите също.
Идеята ми беше, че не може да се очаква от децата различно поведение, след като те копират възрастните.

Ами ти си сменяй ника, после се оплаквай, че няма запомняне на никове.  Laughing А и да те запомнят трябва и да си впечатлил с нещо, все пак.  Wink

# 361
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 662
Първо, опитайте се да дефинирате тормоза и агресията. След това си представете, че детето ви е в ролята на агресора. Нали? Невъзможно е. Ама тази агресия идва все пак от децата, обаче никога не е от моето, все чуждите са виновни. Точно така мисли и майката на агресора. Поставете се на нейно място. Престъпниците имат право на служебен адвокат, а тя трябва да се справя сама с цялата ситуация. В тази какафония учителят не магьосник, ами извънземен трябва да е, за да съумее да превъзпита първо родителя, после детето, да овладее микроклимата в клас, за да може най-после да започне да си върши работата.  

# 362
  • Мнения: 24 467
Типична реакция на неглижиращ проблемите учител. Добре, че повечето /според мен, поне/ не са такива! Но то стигат 2-3 парчета, за да "подпомогнат" агресорите да си веят коня.
Какво да си "представям"? Или децата ми са агресивни и създават редовно проблеми на околните, или не са. До сега за 10 години нямам оплаквания. Ходя редовно на род. срещи, говоря с учители и родители, говоря с деца. Нямам оплаквания конкретно по отношение на децата ми, въпреки, че питам за дисциплината им, специално. Понеже лично за мен тя е по- важна от оценките им, които, така или иначе, ги виждам и без родителски срещи. Нямаме подобни забележки.
Какво да си представям? Това де не е фантастика? Аз боравя с конкретни факти.
Обаче нагледно съм виждала безхаберни даскаля /единици, слава Богу/, които идея нямат какво правят в училище, освен да ходят да пеят по някой урок и да вземат едни пари за това. Същите тези хорица, точно, са част от големия проблем "училищна агресия", т.к. с пасивното си поведение и дори, както дадох пример, с недопустимата си намеса в защита на насилниците, допринасят проблемът да набъбва и да се разпространява като агресивен злокачествен тумор.
В същото време в други часове, при нормални учители, които знаят как да си вършат работата и я вършат, проблеми няма със същите тези "невъзпитани деца с неглижиращи ги родители".
Няма какво да ми завивате към "майката на агресора" и да играете елементарната игра "Ама вие защо биете негрите?". Аз не съм тази майка. И съм в правото си да изисквам в училище ръководството да си върши работата, която законът, а не аз, му възлага като правомощия. Не държа да превъзпитавате чуждите деца. Това си е работа на майка им и на баща им. А само да подсигурите нормална среда за живот за времето, през което децата са в училище. Имате механизмите- ами действайте.
...
Скрит текст:
Големият ми син посещава в начална степен училище с неособено висок имидж. За четири години не ми се е оплакал веднъж някой дори да го е обиждал, ка- моли нещо повече. Класната бе жена на място. Когато имаше проблеми някакви- веднага събираше всички родители. Беше дейна и активна жена. Не че нямаше зрънца в класа. Имаше. Но тя имаше познания и опит, както и желание да работи. В прехвалено училище с прием от пети клас се оплакваше всеки ден от наистина агресивно поведение от страна на дете, към което редовно биваха подавани оплаквания от много други родители. В гимназията в осми клас класната беше заспала и децата, съответно, бяха с ужасна дисциплина. В девети клас точно класната се смени и нещата си дойдоха по местата.
Моля, подобни на Черна станция да не вкарват и тук безсмислените оправдания за поведението на жертвата. Не върви.
Малкият също никога не ми се е оплаквал от пасивно поведение на учител в клас, поради което да има потърпевши от тормоз на съученици. В съседния клас родители местят децата, защото им е писнало от 2-3 диванета, по отношение на които другата учителка не ще да вземе мерки.

Последна редакция: сб, 12 мар 2016, 09:12 от Judy

# 363
  • Мнения: 4 505
Тормозът и агресията отдавна са добре дефинирани, няма да откриваме топлата вода. А ако някой не е запознат, още повече, че влиза в професионалната му подготовка и практика -е, фактът говори сам за себе си.
Никой не очаква да се превъзпита цялото семейство накуп, очакванията са поне да се знае и вижда фактологията и да се предприемат  активни дейности в посока към ограничаването й.
Другото е "не знам, не чух, не видях". Безхаберно- не мога, не ми влиза в работата. Както вече се цитира доста пъти, в нормативните документи нещата са явно разписани по отношение на отговорностите и задълженията. Никъде не пише, че учителите са в правото си да неглижират поведенческите ексцесии на учениците си.

Още нещо. Училищният психолог, или както там е дефинирана длъжноста му, би трябвало да е независим арбитър и оценител. Как да е, като си получава заплатата от училището?!

# 364
  • Мнения: 24 467
Дефинирани са, разбира се. Дори на малките деца им изнасят лекции в ЧК по тази тема. Още от І- ІІ клас знаят какво е това чудо. Да не извъртаме темата и да си губим времето и с това.  Peace

# 365
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 665
Когато има желание се намира и начин.
Когато целта е нещата да се замажат, а не да се реши проблема се стои върху барутен погреб. Чакаш и се надяваш да не избухне Thinking.

Аз лично се страхувам за здравето на детето си, защото на тази възраст освен, че са с крехка психика, не си знаят и силата. Страхувам се да не му писне и да нарани той някое дете. И всичко това, защото класната отказва да приеме нещата на сериозно.

Сега се сетих, че заради същото момче и още няколко други имаше проблеми с дисциплината в часовете по БЕЛ. Учителката е по-млада и изглежда една мъничка, нежна. Явно визуално не им вдъхва респект. В часовете по БЕЛ са влизали и класната, и директора. Сега вече не се вдига шум и не се правят опити да се саботира часа. Явно решение може да се намери, щом се търси.

# 366
  • Мнения: 4 505
Работя с хора ежедневно, често във фрустриращи за тях обстоятелства. Познавам реакциите, понякога от пръв поглед, от вратата се познава кой как ще подходи. Сблъсквам се често с наглостта, агресията, неразбирането и още по-страшното- пълното нежелание да чува и да разбира. Това го знам. Учителите не са единствените, които общуват с хората. Да, професионалната подготовка не дава представа за тои аспект на работата, а той е най-натоварващия и съсипващия.
Обаче има и друга страна на нещата. С годините съм се научила от практиката как да водя подобно общуване, как да се опитвам да избегна сблъсъци и скандали. При правилен подход се получава. Най-малкото винаги правя опит да общувам равноправно. Да скъся дистанцията, да дам думата на отсрещната страна, да го изслушам. Правило ми е впечатление простият факт, че сядайки до човека, рамо до рамо, обстановката се успокоява и разговорът в стил пълноправен диалог става възможен. Да, има и единици, с които не се получава. в останалите случаи работи. Учителите пробват ли се изобщо?
Друго нещо- учителите далеч не толкова често общуват с родителите- те са предимно някъде там, трядно достъпни за лична среща в приемните си часове, посочени обикновено около обед, когато работещите няма как да се възползват от тях. Т.е те нямат достатъчно пракитка в ежедневното общуване с неученици. От това, което споделят, виждам, че са в позиция на априорна защитна атака, срещу всеки, влязъл в режим на общуване с тях. Сякаш всеки е тъп, нагъл простак, отишъл да ги тормози и обижда безпричинно. Е, не става така. Да си променят малко нагласата и подхода. Ще усетят веднага, че има полза. Поне в над 50% от случаите.

# 367
  • София
  • Мнения: 7 247
Прави ми впечатление, че треньорите се справят много по-добре с децата - няма насилие, има дисциплина, децата ги уважават и слушат. Вярно е, че на тренировки децата прекарват много по-малко време, че ходят деца, които са мотивирани и явно са на заинтересовани родители щом те са си дали труда да ги запишат и водят, вярно е, че треньорите имат повече свобода в наказанията, но ми се струва, че и треньорите са често по-добри педагози или поне с тези, с които съм общувала са такива. А може би са и по-мотивирани (най-вече материално).

# 368
  • Мнения: 5 177
Лекси, моят син е пълно потвърждение на написаното от теб. Треньорите му са доста млади - под 30те, само главния е по-голям. С децата от отбора направиха страхотна група и с удоволствие сподели с тях дори рожденния си ден, в класа реши, че само ще почерпи без да кани на РД извън училище

# 369
  • Мнения: 536
Работя с хора ежедневно, често във фрустриращи за тях обстоятелства. Познавам реакциите, понякога от пръв поглед, от вратата се познава кой как ще подходи. Сблъсквам се често с наглостта, агресията, неразбирането и още по-страшното- пълното нежелание да чува и да разбира. Това го знам. Учителите не са единствените, които общуват с хората. Да, професионалната подготовка не дава представа за тои аспект на работата, а той е най-натоварващия и съсипващия.
Обаче има и друга страна на нещата. С годините съм се научила от практиката как да водя подобно общуване, как да се опитвам да избегна сблъсъци и скандали. При правилен подход се получава. Най-малкото винаги правя опит да общувам равноправно. Да скъся дистанцията, да дам думата на отсрещната страна, да го изслушам. Правило ми е впечатление простият факт, че сядайки до човека, рамо до рамо, обстановката се успокоява и разговорът в стил пълноправен диалог става възможен. Да, има и единици, с които не се получава. в останалите случаи работи. Учителите пробват ли се изобщо?
Друго нещо- учителите далеч не толкова често общуват с родителите- те са предимно някъде там, трядно достъпни за лична среща в приемните си часове, посочени обикновено около обед, когато работещите няма как да се възползват от тях. Т.е те нямат достатъчно пракитка в ежедневното общуване с неученици. От това, което споделят, виждам, че са в позиция на априорна защитна атака, срещу всеки, влязъл в режим на общуване с тях. Сякаш всеки е тъп, нагъл простак, отишъл да ги тормози и обижда безпричинно. Е, не става така. Да си променят малко нагласата и подхода. Ще усетят веднага, че има полза. Поне в над 50% от случаите.
Toва е в основата и за мен. Формално изслушване, но реално после се разбира, че учителят дори не си е направил труд да слуша. Усмихвал се е. Априорна защитна атака - абсолютно. Появява се едно отношение, което, лично аз, не си позволявам в професионални среди. Един тон, който Кабайеро, мисля,  по-горе беше дефинирал като гавра.

Последна редакция: сб, 12 мар 2016, 11:16 от Vasilene

# 370
  • Мнения: 536
Възникна ми следното питане: След като едно дете, обучавано в училище, носи на училището сумата Х, за домашно обучение ще се дава ли на обучаващия /родителя/ същата сума Х? Естествено, при покриване на зададените от изпита накрая критерии.
Харесва ми и като идея и като логика. Защото извършваната работа и резултатите са това, заради което училищата получават пари за всеки ученик.

# 371
  • Мнения: X
Възникна ми следното питане: След като едно дете, обучавано в училище, носи на училището сумата Х, за домашно обучение ще се дава ли на обучаващия /родителя/ същата сума Х? Естествено, при покриване на зададените от изпита накрая критерии.
Харесва ми и като идея и като логика. Защото извършваната работа и резултатите са това, заради което училищата получават пари за всеки ученик.

Съвсем логично питане. Нали делегираните бюджети се основават на принципа "Парите следват ученика"?

# 372
  • Мнения: 47 352
Прави ми впечатление, че треньорите се справят много по-добре с децата - няма насилие, има дисциплина, децата ги уважават и слушат. Вярно е, че на тренировки децата прекарват много по-малко време, че ходят деца, които са мотивирани и явно са на заинтересовани родители щом те са си дали труда да ги запишат и водят, вярно е, че треньорите имат повече свобода в наказанията, но ми се струва, че и треньорите са често по-добри педагози или поне с тези, с които съм общувала са такива. А може би са и по-мотивирани (най-вече материално).
Не винаги. Едно от изключените деца от випуска на дъщеря ми беше първо изключено от тренировките по плуване. Не след първо нарушение, разбира се, опитаха се да го вкарат в час, но и там имаше отказ на родителите да участват в промяната.

Първо, опитайте се да дефинирате тормоза и агресията. След това си представете, че детето ви е в ролята на агресора. Нали? Невъзможно е. Ама тази агресия идва все пак от децата, обаче никога не е от моето, все чуждите са виновни. Точно така мисли и майката на агресора. Поставете се на нейно място. Престъпниците имат право на служебен адвокат, а тя трябва да се справя сама с цялата ситуация. В тази какафония учителят не магьосник, ами извънземен трябва да е, за да съумее да превъзпита първо родителя, после детето, да овладее микроклимата в клас, за да може най-после да започне да си върши работата.  
Къде прочете нещо различно от това, което си написала? Нали става дума за това да работи с детето, за да преодолее агресията? Не искаме да го линчуваме, а само да не се неглижира поведението му, защото у него остава чувството за безнаказаност и приема, че да тормози другите е нещо нормално.
Детето ми не е агресивно, но се е случвало в игра да нарани други дете, дори в този случай е имало последствия за нея от наша страна, абсолютно обективна съм, не бих си затворила очите, когато прави нещо лошо, защото не бих й направила добро, ако оставя нещата така.

# 373
  • Мнения: 50 776
Е,  приемното семейство получава пари,  а затрудненото семейство -не,  та не ми се вярва.

# 374
  • Мнения: X
Едно от изключените деца от випуска на дъщеря ми беше първо изключено от тренировките по плуване. Не след първо нарушение, разбира се, опитаха се да го вкарат в час, но и там имаше отказ на родителите да участват в промяната.
Ето тук е ключът от палатката. Треньорът може много по-лесно да изключи системно нарушаващите правилата. Така че, на тренировки по-трудно се отива с чувство за безнаказаност, докато в повечето случаи в училище децата имат точно чувството, че са недосегаеми.

Общи условия

Активация на акаунт