Образование за децата със специални потребности

  • 233 057
  • 1 066
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 2 356
дъщерята на Мистрал, ако питаш само за процедурата за издаване на ЛКК за преценка за това дали има или не обучителни затруднения е горе-долу така: Трябва ти направление от ЛЛ,  но не за педиатър, а за ЛКК - детска; вторият документ -  психолого-педагогическа характеристика, която класен ръководител и психолог би трябвало да изготвят заедно. ЛКК - тата си имат някакъв график, явявате се там и вече издават съответния документ.
Вече с този документ може да си подадете молба към ЕКПО за явяване на детето и евентуалното му преминаване на ресурсно подпомагане.

a какъв номер трябва да е талона? На нас ни дадоха с код 17 за педиатър, защото ЛЛ не знаела и аз бях разбрала, че трябва за педиатър, та настоявах...

Педиатъра може ли да ни издаде за ЛКК допълнително направление?
Къде се ходи след това за ЛКК?
Кога носим психолого-педагогическа характеристика - при педиатъра или ЛКК?

Трябва ли да ни видят и други специалисти като невролог, ушен лекар и тн? Имаме съмнения за намален слух, но ЛЛ каза, че не можела преди нова година да дава направления.

# 481
  • Мнения: 6 482
дъщерята на Мистрал, ако питаш само за процедурата за издаване на ЛКК за преценка за това дали има или не обучителни затруднения е горе-долу така: Трябва ти направление от ЛЛ,  но не за педиатър, а за ЛКК - детска; вторият документ -  психолого-педагогическа характеристика, която класен ръководител и психолог би трябвало да изготвят заедно. ЛКК - тата си имат някакъв график, явявате се там и вече издават съответния документ.
Вече с този документ може да си подадете молба към ЕКПО за явяване на детето и евентуалното му преминаване на ресурсно подпомагане.

a какъв номер трябва да е талона? На нас ни дадоха с код 17 за педиатър, защото ЛЛ не знаела и аз бях разбрала, че трябва за педиатър, та настоявах...

Педиатъра може ли да ни издаде за ЛКК допълнително направление?
Къде се ходи след това за ЛКК?
Кога носим психолого-педагогическа характеристика - при педиатъра или ЛКК?

Трябва ли да ни видят и други специалисти като невролог, ушен лекар и тн? Имаме съмнения за намален слух, но ЛЛ каза, че не можела преди нова година да дава направления.
Нямам идея за номер на талона, но ще питам и ще ти пиша.
Би трябвало и педиатър да може да ви насочи към ЛКК, щом ЛЛ не е педиатър.
ППХ-то се носи на ЛКК.
Други специалисти - ако има нужда. Според мен този педиатър, при когото ще се води детето, трябва да насочи към какъв друг специалист да се обърнете.

# 482
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428


Това горе изобщо не е вярно. Децата със СОП не повтарят, колкото и двойки да имат.
Ми това е вярно, ама не и безпроблемно минаването от клас в клас. Не знам, доколко едно дете би се справило с изпит за промяна на оценката.
"Чл. 126. (1) Ученик със специални образователни потребности не повтаря класа.
(2) За обучението на ученик със специални образователни потребности, който има годишна оценка „слаб (2)“ по учебен предмет, по преценка на екипа за подкрепа за личностно развитие в следващия клас може да се разработва индивидуална учебна програма по съответния учебен предмет.
(3) В случаите по ал. 2, когато за ученика не е разработена индивидуална учебна програма по учебния предмет, по който има оценка „слаб (2)“, през следващата учебна година той полага изпит за промяна на оценката по този учебен предмет."

# 483
  • София
  • Мнения: 2 356
дъщерята на Мистрал, ако питаш само за процедурата за издаване на ЛКК за преценка за това дали има или не обучителни затруднения е горе-долу така: Трябва ти направление от ЛЛ,  но не за педиатър, а за ЛКК - детска; вторият документ -  психолого-педагогическа характеристика, която класен ръководител и психолог би трябвало да изготвят заедно. ЛКК - тата си имат някакъв график, явявате се там и вече издават съответния документ.
Вече с този документ може да си подадете молба към ЕКПО за явяване на детето и евентуалното му преминаване на ресурсно подпомагане.
a какъв номер трябва да е талона? На нас ни дадоха с код 17 за педиатър, защото ЛЛ не знаела и аз бях разбрала, че трябва за педиатър, та настоявах...
Педиатъра може ли да ни издаде за ЛКК допълнително направление?
Къде се ходи след това за ЛКК?
Кога носим психолого-педагогическа характеристика - при педиатъра или ЛКК?
Трябва ли да ни видят и други специалисти като невролог, ушен лекар и тн? Имаме съмнения за намален слух, но ЛЛ каза, че не можела преди нова година да дава направления.
Нямам идея за номер на талона, но ще питам и ще ти пиша.
Би трябвало и педиатър да може да ви насочи към ЛКК, щом ЛЛ не е педиатър.
ППХ-то се носи на ЛКК.
Други специалисти - ако има нужда. Според мен този педиатър, при когото ще се води детето, трябва да насочи към какъв друг специалист да се обърнете.

намерих педиатъра, и той обеща да ме насочи към ЛКК, само трябва да се сдобия с документ за психологическа оценка или нещо такова.
Сега трябва да убедя в училището да ми напишат, като се чудя могат ли да ми откажат... освен това ще пробваме да минем и в Св Наум, дали важи документа, който биха издали за ЛКК?

# 484
  • Мнения: 6 482
Нямат право да не изготвят ППХ. Ако се случи - характеристика от класен ръководител, в която има много общи точки.

# 485
  • София
  • Мнения: 2 356
Здравейте,
след като имам протокол от ЛКК, се отива в Инспектората за да се кандидатства за ресурсно подпомагане, нали?

Къде се намира за София, нямам идея. Може ли някой да ми обясни  Praynig

# 486
  • Мнения: 6 482
Здравейте,
след като имам протокол от ЛКК, се отива в Инспектората за да се кандидатства за ресурсно подпомагане, нали?

Къде се намира за София, нямам идея. Може ли някой да ми обясни  Praynig
За София ето тук има необходимите документи:
http://www.rcsf.bg/bg/pages/for-parents/

# 487
  • Мнения: 2 165
Здравейте!
Искам да попитам грешно ли е да се получи Удостоверение образец 3-103 за завършен първи клас?
Кога детето го получава след като не съм подавала молба за получаване на такъв образец, съгласно чл.43 от Наредба 4? Трябва ли да изискам образец 3-23, съгласно чл.19 от същата Наредба?

# 488
  • Мнения: 6 482
Здравейте!
Искам да попитам грешно ли е да се получи Удостоверение образец 3-103 за завършен първи клас?
Кога детето го получава след като не съм подавала молба за получаване на такъв образец, съгласно чл.43 от Наредба 4? Трябва ли да изискам образец 3-23, съгласно чл.19 от същата Наредба?
С качествени или с количествени оценки се оценява?

# 489
  • Мнения: 6 014
Е, че първи клас какви оценки? Не е ли "Браво", "Отлично", "Много добре" ... .Там не се ли завършва с Удостоврение - "Преминава във втори клас"  newsm78. Май и бележници няма в първи клас.

# 490
  • Мнения: 2 165
Получихме си правилният образец 3-23, обаче оценката остана Отличен, а в характеристиката е уточнено, че е по ИОП.Няма да коментирам колко е редно, но това е положението.

# 491
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Характеристиката не ви е нужна за никъде

# 492
  • Мнения: 561
Здравейте,

Изгубих се в новия закон и темите тук и моля за кратка информация, ако някой разполага с актуална такава.
В темата ни за деца с дислексия се появи информация, че вече децата със СОП не се регистрират в РИО, а се подават документи в училището. Доколкото схванах от закона на първо четене, наистина първо се сформира екип в училището и, ако няма, се разчита на регионалния такъв.
Някой има ли точна информация каква точно е процедурата, какви документи и къде се носят.
Предварително благодаря.

# 493
  • Мнения: 6 482
Здравейте,

Изгубих се в новия закон и темите тук и моля за кратка информация, ако някой разполага с актуална такава.
В темата ни за деца с дислексия се появи информация, че вече децата със СОП не се регистрират в РИО, а се подават документи в училището. Доколкото схванах от закона на първо четене, наистина първо се сформира екип в училището и, ако няма, се разчита на регионалния такъв.
Някой има ли точна информация каква точно е процедурата, какви документи и къде се носят.
Предварително благодаря.
Да, идеята е подобна, но все още се чака да излезе Стандарт за приобщаващо образование. Преди него нищо конкретно не може да се каже.

# 494
  • Мнения: 3 721
Имам следната чуденка. В новия закон пише, че учениците със СОП, които са на индивидуален учебен план, трябва да са с качествени оценки. Ако едно дете премине на комбинирата форма на обучение, това налага и индивидуален учебен план. Значи всички деца със СОП на комбинирана форма минават и на качествени оценки. Надявам се да пропускам нещо и това да не е вярно и да се намери някой запознат и навътре в нещата, който да ми обясни така ли е или не е така.

Общи условия

Активация на акаунт