Отговори
# 750
  • Мнения: 12 033
Не, няма такъв проблем. СОП се определя със срок - най-малкият е три месеца. Ако детето навакса се сваля. Ако има проблем, който не е .ушен се определя дългосрочно - за една учебна година или до края на образователния етап.
Детето ми е шести клас, от средата на трети се съгласих на СОП, няма негативи, но в училище аз настоях да е на количествени оценки и да върви по учебния план за класа. Е, те изготвят индивидуален, но той просто покрива плана на класа.

# 751
  • Мнения: 4 577
Негативите може да се проявят като отношение към детето ви, презумпция, че "нещо му има" - т.е. учителят да е убеден и да търси сам   интелектуални и/или поведенчески дефицити в него и да се настройва негативно. За съжаление в България все още много учители възприемат децата със СОП като бреме и предпочитат да нямат такива в класовете си. Това обаче е строго индивидуално и субективно - и то не на ниво училище, а конкретни преподаватели.  От друга страна, самите училища получават по-голямо финансиране от деца със СОП, така че , ако знаят, че детето е било със СОП в детската градина, могат да настояват това да продължи, за да получат субсидията, а не защото наистина са видяли, че има такива нужда. Добрата новина е, че всъщност вие решавате
- ако детето има нужда наистина, е добре да ползвате ресурсен и психолог. Ако не -  в България  отношението на много места е по-скоро негативно и е по-добре детето да не се води със СОП.

# 752
  • Мнения: 5
Благодаря за отговорите. Забравих да споделя, че имаме и малко дете на една годинка затова е и по комплексна ситуацията.
Като цяло самите учителки ни накараха да го запишем на СОП.
Ще видим как върви, може логопедът да ни е от полза. Ако не сме доволни ще се опитаме да се го изкараме и дори да го преместим в друга детска градина.

# 753
  • Мнения: 8
Напоследък, започвам много да се бъркам с понятието СОП, как се определя дали дадено дете е със СОП.
Моят син от четири годишен е на ресурсно подпомагане, в градината учителките го водеха със СОП. Ресурсното ни подмогане беше до започването на първи клас. В момента сме първи клас, и в началото на годината минахме през комисия от ресурсният център, да продължим ресурсното подмогане, и ни удължиха подкрепата с още една година. В училище ползваме, ресурсен, психолог и логопед. Според, класната и според екипа в училище (ресурсната и психолога), синът ми не бил със СОП, дори ми се скараха че му лепя етикет СОП и да не казвам, че е със СОП.
Вече започвам тотално да се обърквам.

# 754
  • Мнения: 2 140
dobro@mail.bg, аз също обясних в училище това, че детето ми покрива ДОС, не означава че не е със СОП, а е със СОП, защото е с ГРР.
Специални образователни потребности

Цитат
СОП могат да имат деца, които срещат различни затруднения в обучението си, поради:

    Сензорни увреждания (нарушено зрение или увреден слух);
    Физически увреждания;
    Умствена изостаналост;
    Езиково-говорни нарушения;
    Специфични обучителни трудности;
    Емоционални или поведенчески;
    Нарушения на общуването и комуникацията;
    Хронични заболявания, които водят до СОП;
    Множество увреждания

# 755
  • Мнения: 4 577
Детето има ли специфични трудности при усвояване на материала и някакви поведенчески проблеми, които пречат на него или на другите деца в час? ИМА ЛИ нужда и смисъл от допълнителна подкрепа в училище и работата със специалистите, които сте изредили? Ако не, то няма смисъл да се води със СОП.

# 756
  • Мнения: 8
Със учебният материал, нямаме проблеми, оплакванията в това отношение са, че пише грозно. Имаме проблем с финната моторика. Нашите проблеми са по скоро поведенчески, и емоционални,  разваля дисциплината в час, има дни в които, отказва да работи, и разсейва осталите деца. Имаме проблеми с комуникацията, децата го избягват и няма приятели. Дори преди месец бяха, наскочили останалите родители, тъй като пречи на останалите деца и бяха направили подписка, но се намеси директорката, и се успокоиха малко нещата. Екипът и класната, правят всичко възможно да го приобщят, но е много трудно. Има дни в които работи и се държи добре, но превъзбуди ли се става страшно.

# 757
  • Мнения: 5
Определно ще го местим от тази детска градина. Днес му е казала "лайнар" учителката, като не е искал да яде. Това е научил днес на български. Има ли те ма за преместване от детска градина? Пак ли трябва да се минава през класиране?

# 758
  • Мнения: 6 166
Минаваш през класиране. Коя детска градина е това?

# 759
  • Мнения: 4 577
Ако имате финансова възможност, детето сигурно най-добре би се адаптирало в частна ДГ, в която се изучава интензивно английски.

# 760
  • София
  • Мнения: 29
Здравейте искам да  попитам  какво  се  случва  ако  дете  със  СОП  не  се  яви  на  НВО  след 4  клас  какви  са  плюсовете  и  минусите  ще  му  се  отрази  ли  по  някакъв  начин  неявяването  му.

# 761
  • Мнения: 4 577
Нищо не се случва. Даже и дете без СОП да не се яви, също няма никакви последици.

# 762
  • Мнения: 12 033
Имате право да откажете да се яви, но ще трябва да представите бележка за съответните дни да няма неизвинени отсъствия. Поне на мен ми искаха, че детето се яви само на едното НВО.
Ако се яви, ще е в отделна стая с ресурсен.

# 763
  • Мнения: 193
Здравейте, може ли да ми препоръчате за 1 клас за София, за дете на практика със СОП, училище което практикува самостоятелна форма на обучение?  Аз вече се ориентирах към няколко крайно неелитни, но ако имате идея/опит, може и на л.с. Детето е недиагностицирано официално, ходили сме на частни прегледи, има изоставане в развитието. На комисия за отлагане за 8 г. не желаем да го водим, за да не ни насочат към помощно училище. Искаме да учи вкъщи поне 1 клас.

# 764
  • Мнения: 12 033
В първи клас няма самостоятелна форма, тя е за ученици, които са навършили 16 години и при нея ученикът се готви сам и се явява на изпити.
Вие искате ИФО - индивидуална форма на обучение, при която водите детето в училище по определен график и в отделна стая с него се провеждат учебни часове, но 1/3 от всички часове, което имат децата за съответния клас. Правят се текущи изпитвания и се пишат оценки. За такава форма на обучение обаче трябва да имате диагноза, която не позволява детето да се обучава в клас с останалите ученици. Минава се и през комисия, първо подавате заявление за ИФО, след това училището свиква комисия и те преценяват след като разгледат документите и направят среща с детето. С две думи - вадите документи на детето и отлагате с една година или записвате в училище и пускате в клас/ подавате за ИФО. Воденето на детето на комисия не означава, че ще го насочат към бивше помощно училище. В масовото училище се интегрират деца със СОП, като им се отпускат и часове за ресурсен, логопед и психолог, които са в рамките на учебния ден и безплатно за Вас.

Общи условия

Активация на акаунт