Образование за децата със специални потребности

  • 233 326
  • 1 066
  •   2
Отговори
# 300
  • Мнения: 8
Безспорно посещението на у-щето си има добрите страни.Особено за децата с ген. разстройство на развитието.Защото така усвояват модела на поведение на връстниците си което родителите няма как да им обяснят или покажат.Ако другите деца разбират нещо интуитивно,те не могат.Друг е въпроса доколко това поведение заслужава да го копират.И една немалка част от децата (юношите)никога не приемат различните деца.Големи усилия ми костваше да накарам част от съучениците на моят син да не го тормозят,не ставаше дума да го приемат, апросто да го оставят на мира.И в това е голямата ми болка.
Смятам, че от МОН трябва да обърнат специално внимание и да проведет обучение на учителите за интеграция на деца със СОП, защото и самите учители не са подготвени за тези деца и ние искаме да ги интегрират

# 301
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
maca_maty от лични наблюдения знам, че вече това го правят. Преди две години започнаха с учителите, които желаят и мисля, че вече са покрили всички в нашето училище.

# 302
  • Мнения: 428
Да, наистина някъде се правят обучения на учителите. Но според мен има голямо значение и директора на училището.
Сестра ми е учителка в един голям град. Макар училището им да е само основно и да се намира в един забутан квартал, директорката им ги събира и им пуска образователни филмчета за деца със СОП. Видяли са как протича обучението на едно дете, стъпка по стъпка, от къде е тръгнало, до къде е стигнало. От скоро си имат и ресурсен учител.
Но в нашето малко градче такива екстри няма. В нито едно от трите ни училища няма РУ, психолог и логопед, нито пък някой проявява желание да ги обучава.

Последна редакция: сб, 19 сеп 2009, 09:53 от Calathea

# 303
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Calathea да вярно, че зависи от училището и учителите, например в нашето училище си имаше такива учители, учили и усъвършенствевали се сами. На много високо ниво знания и ги прилагат, едната учителка например ми е давала и продължава да ми дава съвети, когато поискам. Споделя мнение за странично какво забелязва, как се развива детето от страничния поглед. Тази жена ме познава от много години и е разбрала, че аз съм разбрала проблема на детето си  и говори с мен(тя не е учителка на моето дета), но има и много учители, които като кажат нещо на някой родител са навикани, че това не е вярно. Сигурна съм, че много от тях работят и действат, но и че ни е тежко и няма начин тези хора как да ни облекчат положението и да ни отменат напълно.

Когато детето ми стана първи клас, като разказвах за РУ в училището, ами страх ги хвана учителите, как ще се наложи да влизат в час при тях, как ще се разсейват децата. Ами от миналата година най-после попаднахме на РУ , който той самият преди години е интегрирал детето си и е завършил тази специалност. Вече влиза в час по график, при това виждат че не пречи на децата, нещата вървят все по-добре.

Има много интелигентни родители между вас, които разбирам, че също като нашета ресурсна взимат специалност и да се отдадат на тази професия - ето това ги прави незаменими кадри. И тук мога да кажа старата мъдрост - Не питай старило, питай патило.

 Чувствувам, че ти си една от майките, които също ще успееш, по някакъв начин да се справиш с проблемите.

Преди два-три дни имаше репортаж за едно село, как учителите се занимават с децата как ги обучават, ами да ви кажа замислила съм се като стане възраст по-голям да се преместя някъде за завършването на обучението му, защото си мисля, че в по-малки класове повече ще върви напред.

# 304
  • Мнения: 199
Момичета,може би ще е полезно на срещата с премиера да се обърне внимание на необходимостта от обучение на педагогическия персонал в училищата и детските градини за работа с деца със СОП,дори и сега информацията и най-вече липсата на желание в педагозите е един от основните проблеми,поне доколкото аз виждам нещата.Защото деца със СОП ще има и за съжаление тяхната бройка се увеличава.Преди години Ана-Мария беше единственото дете със СОП в детската градина,то бяха проблеми,то беше чудо,за лошо или за добро това беше детската градина където майка ми е учителка.Гадно нали,колежките и казваха-що за пропадавател е като не може да помогне на собственото си внуче Sick,Години трябваше да минат,или по точно 2-години-а сега в детската градина има точно 5-малки човечета,които са с приблизителните проблеми на моята дъщеря,и персонала е в ужас.Това е и в училищата,но учителите не проявяват интерес към курсове или нещо подобно.
А проекта за помощен педагог е хубаво нещо,но отново имаме сблъсък с липса на желание от страна на безработни педагози да се "занимават" с "такива" деца,а са безработни Tired

# 305
  • Мнения: 1
zdraveyte,az sa6to sam mayka na momi4e s dcp,koeto tazi godina e v 1 klas.za sega se opitvame da pi6em elementite na bukvite no ni e malko trudno,za6toto pi6em s lyavata raka po prinuda-tya e s desnostrannahemipareza-ima i malko hiperaktivno povedenie.za sega e vmasovo uili6te v na6eto selo i o6te ne moga da precena dali 6te ni enujen resursen u4itel.pi6em tezi elementi s mnogo ugovorki

# 306
  • Мнения: 8
maca_maty от лични наблюдения знам, че вече това го правят. Преди две години започнаха с учителите, които желаят и мисля, че вече са покрили всички в нашето училище.
  Simple SmileИмах предвид интеграцията, не толкова обучението. Учителите, ако имат желание обучават децата и намарат  подхода, но трудно ги вкарват в колектива. Сблъсках се и с родители, които за жалост преместиха децата си в друго училище за да не учат със сина ми.

# 307
  • Мнения: leet
maca_maty,

С такива родители, които местят децата си в друг клас или училище, за да не са в клас с дете със СОП, се сблъскваме всички, всяка година. Срещу някои наши деца и подписка се прави, за да изгонят детето със СОП. Това е част от процеса по пътя на интеграцията и ще продължи не повече от 10- 12 години още. По този път са минали и белите държави, преди около 45- 50 години.

# 308
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
   Сблъсках се и с родители, които за жалост преместиха децата си в друго училище за да не учат със сина ми.

Е по-добре за синът ти - кой знае пък какво чудо са тези деца, като се има предвид родителите.

Последна редакция: вт, 22 сеп 2009, 22:19 от (х) Dorothy

# 309
  • Мнения: 3 546
Аз имах честа това лято да видя Мати на Маца,строхотен чаровник,дете като дете! Hug

Но за съжаление ,Kezaja го е казала много точно! Confused

# 310
  • Мнения: 8
Аз имах честа това лято да видя Мати на Маца,строхотен чаровник,дете като дете! Hug

Но за съжаление ,Kezaja го е казала много точно! Confused

HugБлагодаря ти Vang 66. Имах предвид, че интеграцията зависи от отношението на учителите към нашите деца. Познавам учители, които се справят много успешно и работата им върви добре, получава се колектив, но ако иска само да влезе при децата и да си изпее урока тогава нашата става трудна. Ама какво да се прави даскал се раждаж не можеш да станеш.

# 311
  • Мнения: 31
Здравейте всички.
Казвам се Йоанна и съм майка на 15 год. момиче със Синдром на Даун. Дъщеря ми посещаваше помощно училище, но тази година на 18.09. е пусната в ход процедура по закриване на училището и интегриране на децата в масовите училища.
Дъщеря ми има завършен 7ми клас на помощно училище.
Директорката на масовото училище към което сме препратени НЯМА ЗАКОНОВО ОСНОВАНИЕ да разреши моето момиченце да постъпи в масовото В ПО-ДОЛЕН КЛАС ЗА ОБУЧЕНИЕ. например 5ти. Според мен като родител там сред деца на около 12 годишна възраст тя би се чувствала добре и наистина би могла да се интегрира в този колектив.

Към момента единственото което съм направила е да свикам комисия за оценка нивото й на умствено и социално развитие.

Времето си тече. Учебната година започна отдавна. Какво да правя ?

# 312
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
JoannaMR вярно - щом има завършен - друго не става, освен в седми . За ресурсен какво казват.

# 313
  • Мнения: 31
8ми.
7ми е завършила.
Ще й бъде назначен ресурсен - да.
Но за каква интеграция говорим тогава? Как би могла да се внедри в колектив на деца по на 15-десет години ?
Моето момиченце е в лека форма. Няма много от основните Даунски черти. Може да чете, да пише и да смята до 10. 
Притеснява ме факта, че ще получи много комплекси след внедряването й при нормалните връстници. Нас ни вълнуват анимации- тях вече Живота.

Какво да правя ? Кое е най-добре за детето?

# 314
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
От опит глава не боли - опитай това което ти казват от регионалния инспекторат и от Ресурсния център.

Общи условия

Активация на акаунт