Образование за децата със специални потребности

  • 233 044
  • 1 066
  •   2
Отговори
# 1 065
  • София
  • Мнения: 1 276
Преместете го в друго училще веднага и гледайте да е с мила и спокойна учителка. Ако и там има такъв проблем тогава мислете какво трябва да се направи.

# 1 066
  • Мнения: 15 966
Трябва да направя едно много важно пояснение за всички тук. Относно медицинска диагноза и СОП. Диагнозата е медицински документ. Допълнителната подкрепя се предоставя на дете със специфични нуижди в обичтелния процес,  БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ДАЛИ ИМА ЗАБОЛЯВАНЕ официализирано чрез диагноза.  При отпускане на допълнителна подкрепа можете да предоставите медицинските документи, НО само по-желание. Имате или не диагноза, допълнителна подкрепя ще ви бъде отпусната както казах  ако детето има нужда от подкрепа според оценката на екипа. Това важи и какви специалисти ще ви отпуснат.  Вие сте били  без диагноза в ДГ  и на допълнителна подкрепа (ресурсно)не виждам защо трябва ви трябва диагноза сега. Вие разбира се можете да  направите медицинско обследване защото така искате ВИЕ, то може ви даде яснота на ВАС, НО да не желаете  я предоставите за отпускане на допълнителна подкрепа или да не направите обследване въобще.

Очевидно е че имате поведенчески проблеми, но сте ги имали и в градината. Самата ситуация буди въпроси, защо до сега учителките не са ви сигнализирали за да търсите специалисти по поведенческа терапия (АВА) . Учителките са били съвсем наясно, че детето което скача по диван, разхожда се, закача се с децата по време на учебен процес , няма как да е било послушно и седящо на столче в градината. Всъщност затова се получава този взрив сега, детето се държи все едно в ДГ ( поведението е било свободно толерирано), но няма как дете първи клас да се държи така, като по работа над поведението е трябвало да бъде работено като най-малко в етап предучилищна или 4 група ДГ. По това време вече не е приемливо подобно държане.

Тук въобще не става въпрос за това дали детето е одрало някого. Очевидно е отношението (предубедено и отрицателно) към него и това отношение  вече ви създава проблеми. Никой няма да приеме за доказателство какво показва  камерата , нито ще ви покажат какво се случило въобще. Не е справедливо което се случва,  но е очевдино че  детето ви не е желано и е въпрос на време да ви вгорчат живота още повече, или да ви махнат или да ви накарате да се махнете .

Всъщност не сте писали как като общо се развива детето, говор, разбиране интелект, как е на фона на връстниците. Питам, защото ако детето е с ниско разбиране, с ниско ниво на речта , затруднен интелект - трудно би било обучаван - тогава се предприема едно. Ако детето може да учи, разбира усвоява и само се държи неподходящо, то мерките ще са други.

Въобще една пълнафункционална оценка трябва да му се направи и а може би е трябвало още преди училище, но  и сега не е късно. Защото ако проблемите му са само в поведението - смяна на училище и асистент в клас би бил решение. В случай на интелектуален дефицит съпроводен от поведенчески прояви вече трябва да се оценява дали може да наваксва и с каква скорост и от там какво да се предприема -да се приобщава напълно само със смяна на училището( с асистент поне 1 клас за корекции на поведение)  или чрез смяна на формата и/или сложност на материала на обучение, или въобще да се мести в  организация свързана със социални услуги.

Последна редакция: ср, 26 ное 2025, 19:49 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт