Образование за децата със специални потребности

  • 233 425
  • 1 066
  •   2
Отговори
# 255
  • Мнения: 82
Здравейте!
Не можах да прегледам темата и направо ще попитам.Детето ми е в масова ДГ на половин ден,обслужва се,3-та група е,с хиперактивност и леко умствено изоставане.Госпожите едвам се справят с него,а в учебния материал въобще не желаае да се включва.Предложих им да се назначи ресурсен учител,а те ми казват ,че е невъзможно.Трябвало да има поне няколко такива деца и групата да е до 17 души. #Crazy
Търсих темата "За правата на децата ни",но явно съм изморена и немога да я открия.
Няма ли право на ресурсен учител детето ми в този случай? newsm78
  bouquet

# 256
  • Мнения: 3 546
keli,за по ясно попитай в самия ресурсен център Пловдив.

http://resursencentarplovdiv.hit.bg/

# 257
  • Мнения: 82
Vanq 66 Много благодаря!  bouquet

# 258
  • Мнения: 155
Това не вярно, те нямат право да ти отказват
Но първо трябва да минеш на комисия към ресурсния център и те те насочват в дг. След което ти отпускат ресурсен учител, психолог  и логопед ако трябва.
Бори се при нас проблема беше същия, аз исках да го запиша в масова градина  ресурсния първо отказаха не той е за дневния център, аз отказах  рових докато отидох в инспектората на образованието и от там натиснаха та го взеха в масовата градина. Минахме на комисия и аз казах че вече е в мдг и се явяваме само формално за да ползваме услугите на ресурсния център. ЗАБРАВИХ ДА КАЖА ЧЕ ДЕЦАТА В ГРУПАТА СА 30. Това е за ресурсния за постоянно трябва да има поне три деца в ДГ за да бъде на постоянен щат ресурсния в ДГ.  За сега спирам да пиша, ако имаш въпроси питай. Успех!!!!

# 259
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
 Да допълня sisi_2205 , може и самите учители да си извикат ресурсния център да дойдат да видят детето. А и само едно да е пак може да идва учител. Просто учителя ще обикаля из повече училища.

# 260
  • Мнения: 48
Да допълня sisi_2205 , може и самите учители да си извикат ресурсния център да дойдат да видят детето. А и само едно да е пак може да идва учител. Просто учителя ще обикаля из повече училища.
при нас в димитровград във всяко училище имаме ресурсни учители в нашето са двама

# 261
  • Мнения: 155
Аз имам иден въпрос към всички мами от форума, които четат.
Не знам кой получава от соц. добавка за обучение, който я ползва може ли каже как  и за какво. На мен ми казаха, можем да ползваме добавката само за извън класни занимания,  като танцови школи, музика или нещо такова. Аз ги питам след като моето дете не може да посещава такива точно занимания, но има нужда от по чести занимания с логопед не може ли за там да се насочат парите разбира се след представяне на фактура.
Ти ми отговориха не, но ми казаха, че ако искаме нещо да се промени в закона за да име полза от тази добавка, която ни се полага и  не я ползваме тъй като няма къде от името на сдружение, асоциация, да пишем до агенцията, до министър на соц. пол. и мин. на здравеопазването пък за балнеолечението, което на практика не е приложимо тъй като специално за деца с аутизъм няма такъв санаториум.
Ако някой има идея как да го направим давайте.

# 262
  • Мнения: 82
Благодаря sisi_2205,mera9 и Dorothy! Hug

Сиси,скоро ще ходя в социалното,за да им занеса соц. оценка, от която ние също имаме право на обучение,балнеолечение и рехабилитация и достъпна информация Thinking.
В момента ползуваме монтесоритерапия към детска клиника на ВМИ.На квитанциите пише,че това е МДД услуга към дет.клиника-физиотерапия.Чудя се дали това е обучение или рехабилитация и дали ще ни ги осребряват?
А какво разбират под достъпна информация?Каква добавка се отпуска?
Трябва ли да разбирам,че квитанциите от каратето в дет.градина ще ги осребряват?
Ще питам социалните,дано те са благосклонни да ми дадат добре поднесена информация! Mr. Green
 Hug Hug Hug

# 263
  • Мнения: 82
Здравейте!
Днес подадох молбата за интеграц. добавки, но както очаквах,от там не получих някакъв задоволителен отговор.Все пак,служителката ми каза, че това  са новости за тях и ще се постарае да проучи въпроса.Оставих и квитанция от монтесори терапията .Другата седмица ще видиме...

# 264
  • Пловдив
  • Мнения: 87
Здравейте!
Не можах да прегледам темата и направо ще попитам.Детето ми е в масова ДГ на половин ден,обслужва се,3-та група е,с хиперактивност и леко умствено изоставане.Госпожите едвам се справят с него,а в учебния материал въобще не желаае да се включва.Предложих им да се назначи ресурсен учител,а те ми казват ,че е невъзможно.Трябвало да има поне няколко такива деца и групата да е до 17 души. #Crazy
Търсих темата "За правата на децата ни",но явно съм изморена и немога да я открия.
Няма ли право на ресурсен учител детето ми в този случай? newsm78
  bouquet

Право на ресурсен учител има всеки, независимо от броя на децата със СОП в детското заведение. Важното е детето да мине медико -педагогическа комисия, която се свиква всеки месец в сградата на ресурсен център, със предварително записана дата и час.
Обади се в РЦ - Пловдив, за да си вземеш час и от там ще ти обяснят какви документи трябва да носиш. Успех!

# 265
  • Мнения: 82
Благодаря Съни! Hug

# 266
  • Мнения: 6
Здравейте мили мами,
Искам да споделя с Вас за моя проблем.Дъщеря ми е с ДЦП и е ученичка в 8 клас в езикова гимназия.Отначало се справяше много добре,но в края на 1-я учебен срок натоварването явно й дойде в повече и започнаха проблеми със съня, световъртеж, главоболие и безпокойство,когато е в училище,  че ще й се случи нещо лошо.Това положение стана нетърпимо,защото тя изпитваше ужас,като трябва да отиде на училище и отказа да ходи.Потърсихме помощта на специалисти,които й изписаха само билкови препарати,но така не се получава.Иначе  английския и българския език й се отдават много,има шестици за 1-я учебен срок и това ни накара да я запишем в такова училище,но явно темпото е много високо,а тя не може да издържи на него.МНОГО ИЗПИТВАНИЯ,КОНТРОЛНИ ПРЕЗ ДЕН, ГОЛЯМ СТРЕС И ЛИПСА НА ПРИЯТЕЛИ В КЛАСА.По бързо се уморява и по-бързо се изчерпва концентрацията й. Много се срамува от учителите,когато я изпитват.Бих искала да ви помоля за съвет.Дали ако я прехвърлим в частна езикова гимназия ще е по добре за нея,тъй като все пак там подходът е индивидуален,но не знам какво е натоварването или пък в училището в гр.Варна,за деца с нарушено зрение, в масова паралелка,тъй като там са по-малко деца в клас,а има и асансьор,рехабилитация,достъпна среда,тъй като тя има затруднение и в придвижването,но не е в инвалидна количка.Но не зная как ще приеме тази среда,но пък сигурно ще има повече приятели,защото ще намери сродни души.Или пък в друго масово училище,в което натоварването е по малко,но там пак няма да има приятели,защото все пак е различна и не я предпочитат за приятел,както беше и досега.Ще ви бъда благодарна ако ми дадете съвет как да постъпя   

# 267
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
nabu2503 - според мен обърни се първо към Ресурсен център. Те са тези, които би трябвало да помогнат и на учителите и на дъщеря ти и да дадат мнение какво да се прави в случая. Координацията между родител, ученик и учители е май е първия опит за решаване на проблема в този случай.
При смяна на училище винаги има стрес.

# 268
  • Мнения: 3 546
nabu2503,подкрепям Дороти,доколкото разбирам не сте по индивидуална програма с ресурсен учител, или в вашата гимназия не работят по такава!

# 269
  • Мнения: 6
Много благодаря на Дороти и Ваня66!

Общи условия

Активация на акаунт