Образование за децата със специални потребности

  • 233 422
  • 1 066
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 474
Дори има граница за координацията ученик-учител-родител все пак говорим за дете осми клас бушуват хормони,първи влюбвания,добри приятелки.Детето е кандидатствало на общо основание има ли си приятелка?децата присмиват ли и се за нещо?Частната езикова гимназия е решение ако детето се притеснява само от учителите но пак трябва да намери добра среда сред съучениците си.

# 271
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
След като детето се справя добре и е прието на общо основание минаването пред комисия и ресурсен учител не е най- добрата идея според мен. Знам че повечето сте иначе меслещи но не ме оплювайте веднага. Проблемите и стреса може да са от пубертетски истории. Децата в тази възраст са много раними, а и липсата на приятели нови преподаватели всичко това е стрес. Моя син е от шест години с тези деца има и приятели сред тях и би трябвало да са свикнали с проблемите му, но....... в един момент  съученик му бе казал, че е заразно болен и трябва да бягат от него. Cry Според мен родителя е добре да поговори с момичето. Да разбере от къде идва проблема и ако е нужно да потърси помощ от специалисти.

# 272
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Раче имам предвид, че ресурсните могат да направят координацията, за която говоря. Да помогне и на учителите как да постяпват.

# 273
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Могат Дори стига да искат. Когато детето не е на ресурсно подпомагане едвали ще си направят труда. По скоро училищния психолог, е този които може да направи координацията. Така мисля аз.

# 274
  • Мнения: 6
Благодаря на Светла,мама Раче и Дороти че сте съпричастни с моя проблем.В училището съучениците на дъщеря ми са добри деца и никой досега не се е подигравал с нея.Просто тя казва,че се чувства невидима за тях,обръщат й по малко внимание а пък и тя е доста притеснителна и срамежлива. И аз си мисля че дори и да отиде в частно училище не се знае каква среда ще има,по точно дали ще има приятели и дали и там няма да е невидима за тях.И затова ми е много трудно да реша.Досега не е работил с нас ресурсен учител,защото тя се е справяла отлично.Просто си мисля, че учителите по скоро не са интегрирани за работа с такива деца и от там идва проблемът.И може би е тяхна работа да вградят едно такова дете в класа.

# 275
  • Мнения: 10
искам да ви кажа,че основния проблем при така нареченото интегрирано образование е ,че ресурсен учител се отпуска само ако в ДГ има поне 5 такива деца,които при това са минали и медико-педагогическа комисия.в противен случай дори и да имате документ от комисия,но детето е едно в ДГ учител ще идва от време на време,в определени дни

# 276
  • Мнения: 3
Здравейте , не зная дали тук е мястото да попитам но се интересувам от къде мога да намеря списъка на хроничните заболявания които се ползват с превилегии при кандидатстване след осми клас . Благодаря предварително .

# 277
  • Мнения: 10
във всеки регионален инспекторат на образованието има списъци на заболяванията,при които кандидатстващите деца са с предимство или без приемен изпит.

# 278
  • Мнения: 3
Да това го зная . Но в това учруждение изобщо не ми обърнаха внимание и ме препращаха от стая в стая . Може би причината беше , че точно днес в Бургас очаквака министъра на образованието . За това аз търся някъде в интернет пространството в някой сайт някъде там да има   написан този списък , за да мога да го прочета .

# 279
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Здравейте , не зная дали тук е мястото да попитам но се интересувам от къде мога да намеря списъка на хроничните заболявания които се ползват с превилегии при кандидатстване след осми клас . Благодаря предварително .

Ох това някъде съм го виждала или в сайта на Министерство на образованието или в сайта на РИО София. Ако го намеря ще пусна линк

# 280
  • Мнения: 3 546
tait098,в справочниците за кандидатстване след 8ми клас ги има,кои училища и кои паралелки за какви заболявания,може да се кандидатства ,също във вашето училище трябва да дойде този списък.
При нас ,класната ни ,ми го беше дала да го прегледам и изберем подходящото! Peace

# 281
  • Мнения: 3
Благодаря че така бързо  ми отговорихте . Сега с моя мъж жапочваме да се ровим и дано нещо да открием , ако не пак ще се обърна към вас .

# 282
  • Мнения: 7
ТЕЛК-а на дъщеря ми, 8-год., изтича през м. април. Проблемът е, че през 2007 е издаден в гр. Враца, а сега сме жители на гр. София. Какво трябва да предприема, трябва ли да чакам  писмо и от къде? Къде в София ще ми обяснят процедурата?   newsm78     В момента учи в помощно училище и съм много доволна от отношението там.    bouquet

# 283
  • Мнения: 155
Аз мисля че след като сте в София, трябва да идеш к картотеката на ТЕЛК гр. София и да подадеш нова молба, там се вписва адреса и така те ще ти изпратят писмото на адреса който си посочила. Но къде се намира тази картотека в София не знам. Дано някоя друга мама ти помогне.

# 284
  • Мнения: leet
Tait098,

Закон за професионалното образование и обучение:
http://www.dhr.mvr.bg/NR/rdonlyres/95E6EDD7-89E4-4941-A945-32B30 … F9B745/0/ZPOO.pdf


ЗАКОН
ЗА СТЕПЕНТА НА ОБРАЗОВАНИЕ, ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНИЯ МИНИМУМ И УЧЕБНИЯ ПЛАН :
http://www.paragraf22.com/pravo/zakoni/zakoni-d/44054.html

НАРЕДБА № 11 ОТ 28 МАРТ 2005 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УЧЕНИЦИ В ДЪРЖАВНИ И В ОБЩИНСКИ УЧИЛИЩА:
http://www.rio.icon.bg/n11.rtf
където Раздел V. урежда приема на ученици с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания и от домове за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, според който Началникът на РИО определя комисия за насочване на учениците по ал. 1 и 2, която включва трима експерти от РИО, юрист и лекар-педиатър, определен от съответния районен център по здравеопазване.
Насочването на учениците по чл. 33, ал. 1 се извършва по:
1. списък на заболяванията за приемане на ученици в профилирани гимназии, профилирани паралелки в гимназии или в средни общообразователни училища, утвърден от министъра на здравеопазването и съгласуван с министъра на образованието и науката;
2. списък на хроничните заболявания, физическите и сензорните увреждания и показаните профили и професии за приемане на ученици след завършен VII клас или основно образование, утвърден от министъра на здравеопазването и съгласуван с министъра на образованието и науката.
Чл. 36. (1) Комисията насочва учениците по чл. 33, ал. 1 съобразно тежестта на заболяването и произтичащите от него ограничения, оценките от първия учебен срок по балообразуващите учебни предмети за съответния профил или специалност от професия и от заявените желания.
(2) Комисията насочва учениците по чл. 33, ал. 2 в зависимост от оценките от първия учебен срок по балообразуващите учебни предмети за съответната специалност от професия и от заявените желания.
Чл. 37. (1) Комисията съставя протокол за извършеното подреждане и насочване.
(2) Препис-извлечение от протокола по ал. 1 и документите по чл. 34, ал. 2 се изпращат от комисията на директорите на училищата до 14 юни. Копия от документите се съхраняват една учебна година в РИО.
Чл. 38. (1) Учениците се записват в училището до 25 юни.
(2) В случаите, когато учениците са записани в паралелка, за която няма да се извършва държавен прием, те се пренасочват от комисията.

И сайта на МОН- всичко, свързано с обучението на деца със СОП:
http://www.minedu.government.bg/opencms/opencms/result.jsp

Общи условия

Активация на акаунт