Частни училища - информативна тема 11

  • 97 519
  • 734
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 396
Напливът за Питагор е много голям. В случая с Ирина Т. - майка на първолаче не е доволна от нивото на обучение на детето и иска да го премести в друго /според нея по-добро/ училище. За някои ЧУ обаче има приемен изпит и не разбирам на какво отгоре това дете е в "нужда". Сигурно има и други майки, които не са доволни от училището на децата си. Те могат ли да ги "преместят" в училище, в което се влиза трудно с приемен изпит?
Относно мазането на стола с лепило - също мисля, че това са детски номера. Трябва децата да се научат да не ги правят и тук е работата на учителите и родителите. Но до известна възраст просто все още се случват такива неща. Който не е мазал с паста за зъби дръжката на вратата на екскурзия нека пръв хвърли камък Simple Smile

# 691
  • София
  • Мнения: 33
Здравейте, има 2 неща, които ме възпират да симпатизирам на г-жа Тенчева. Първото е установяването на липса на знания е 3 клас. Материалът от 1 до 3 клас е елементарен (има дъщеря 3 клас) и ако родителят отделя по 1 час на седмица, може да разбере дали детето му в крак с необходимите знания. Всички в тази тема или голям процент имаме деца в частни училища и съм сигурна, че проверявате какво учат в училище.
Вторият въпрос, по който не чух никакъв коментар (гледах сутринта интервюто) е колко време всъщност отсъства детето от училище и как е разрешен документално този въпрос. През седмица слушаме по новините, че глобяват ромите, че не пускат децата си на училище. Според мен не може да се говорят такива гръмки фрази "Аз спях сина си от училище" и тълпа хора да ръкопляскат, а всъщност според закона тази жена да подлежи на глоба. Домашната форма на обучение изисква специални разрешения от МОН, но аз не чух да са направени такива стъпки. С две думи за мен историята е като сълзлива сапунка и действително малко се дразня, че в сериозни предавания ме занимават с това. Не съм съвсем наясно с процедурата, но не трябва ли МОН да се само сезира по въпроса.
Синът ми учи от 5 до 7 клас в ПЧМГ и аз определено харесвам училището. Ако действително детето е взето над бройка в Питагор, наистина не е добре, защото те се смятат за много принципни.

# 692
  • Мнения: 19 339
Ако детето ми е тормозено, и аз бих го спряла, пък нека ме глобят.
Последното, за което ще ме е грижа, е как Мон-Бон документално щял да уреди въпроса.

Малкото дете наистина не е било в нужда Simple Smile
А голямото е имало пропуски още от първи клас. Доколкото разбирам са били по материала по МОН. Амбициозно ми се вижда да се мести в училище, в което се набляга на математиката над нивото на МОН.

Не знаем дали е било малко лепило по панталоните. Много зависи инцидентно ли е било или редовно, как се е чувствало детето, дали е било злонамереност или заигравка от страна на децата. Не може с лека ръка да се каже така си играят, без да се наблюдават децата.

Последна редакция: ср, 04 май 2016, 12:17 от Пролетен дъждец

# 693
  • София
  • Мнения: 396
Не знаем дали е било малко лепило по панталоните. Много зависи инцидентно ли е било или редовно, как се е чувствало детето, дали е било злонамереност или заигравка от страна на децата. Не може с лека ръка да се каже така си играят, без да се наблюдават децата.
[/quote]

Децата си правят номера, особено на тази възраст. Та те са на 8-9 години. Точно тук е работата на училищния психолог. Не може Тенчева да се изтъпанчи и да представи само своята гледна точка, както писах и по-горе въпросът има и друга страна т.е. на другите участващи деца. Има и деца, които дразнят другите и когато им отвърнат плачат и стават жертви. Не казвам, че това е случаят, просто не може да обвиняваш, като отгоре на всичко правиш усилия да не получиш отговор.

# 694
  • София
  • Мнения: 1 635
Струва ми се, че забравяте, че частните училища са си такива, а именно частни. Само техните управители и директори мога да решават какъв да бъде приема и дали да си оставят вратички за частни случаи. Да - не е приятно за децата, които са кандидатствали и не са приети. Но живота не е честен по презумпция. А в случая може просто да са преценили, че детото на дадена публична персона може да им бъде полезна реклама в бъдеще.

Но да оставим това настрана - искам да питам тези, които вече имат повече опит с частните училища от мен - доколко училището ви ангажира с някакви училищни или извънкласни занимания, проекти, дарения и пр.

# 695
  • Софето
  • Мнения: 622
Какво значи "дете в нужда" в конкретния случай? Та малкото ѝ дете не е имало никакви проблеми в училище освен "фундаменталните пропуски" - по нейни думи. Т.е. в "Питагор" биха приели по средата на годината всяко дете, което е изостанало с материала, така ли да разбирам?
Голямото дете не е било прието, явно не приемат всеки (малката за 2-3 седмици спокойно може да мине нивото на някои от вече приетите в Питагор). Какво сте се хванали за Питагор, като се оказа, че ученици на ПБ са с ниво по-ниско от средното за София.

# 696
  • София
  • Мнения: 10 825
Аз не съм се "хванала" за никой, а задавам съвсем конкретен въпрос какво е "дете в нужда" в този случай и дали всички изостоващи деца са деца в нужда и приемат ли ги в "Питагор" въпреки че са отхвърлили други кандидати. А щом се наваксва за 2-3 седмици това фундаментално изоставяне - добре, нищо страшно не е станало.
Нямам представа какво е нивото на децата от "Петър Берон", от къде се оказа, че са с такова по-ниско от средното за София? Има ли класация някаква или лежим само на думите на Ирина Тенчева

# 697
  • София
  • Мнения: 7 242
Какво сте се хванали за Питагор, като се оказа, че ученици на ПБ са с ниво по-ниско от средното за София.
Изобщо не симпатизирам на ПБ, дори напротив, но какво е това обобщаване! Това, че някой ученик не бил на ниво, не значи, че другите не са. Може пък толкова да си може детето.. освен това много ми е интересно какви са тези изпити за определяне на нива. Още повече, че в различните училища се учи по различни учебници и помагала и има несъответствия. Единствените изпити за които се сещам в тази възраст са за прием в някои ЧУ, но те изобщо не са показателни, т.к. имат за цел да отсеят и подберат деца със знания над средните.

# 698
  • София
  • Мнения: 5 572
......Но да оставим това настрана - искам да питам тези, които вече имат повече опит с частните училища от мен - доколко училището ви ангажира с някакви училищни или извънкласни занимания, проекти, дарения и пр.

Доколкото ти искаш да се ангажираш. Може и да не се.  Peace

# 699
  • Софето
  • Мнения: 622
Една майка на две деца от ПБ, споделя, че след направена проверя се оказва, че децата изостават. Естествено, че проблема може да е в децата, а не в училището. Но за щастие едното дете е прието в Питагор, и всички тук скочиха, ама как така прието без изпит, може да се е готвило детето и след това да са го взели. Значи за едното у-ще може да си правим генерални изводи от приема на едно дете (дали с изпит или без, никой не знае), а за другото майката лъже.
Скрит текст:
На много хора тук, СС и Питагор, са им "трън в очите" и само чакат малък повод и от мухата да направят слон.

Последна редакция: ср, 04 май 2016, 13:37 от *MALENA

# 700
  • sofia
  • Мнения: 1 475
   Във всички частни училища има деца, които нямат заложби за конкретното училище и не биха издържали нито един приемен изпит, но са там по друга причина - родители , на които буквално не може да се откаже или пък поради здравословен проблем се търси по-малък клас,  по-специално внимание и обгрижване. Има начини, по които родителите се отблагодаряват за тези грижи, като например спонсорират ремонт или посещение на училищния отбор на някакво сътезание.  И в частното училище, което посещаваше синът ми в 1 клас и в държавното, което също е с изпит, дойдоха деца по средата на годината. Може да е съвпадение, но и в двата случая децата станаха от изявените ученици, а много други приети по "каналния" ред изостанаха. В частното училище сами си създават правилата и могат сами да си ги нарушават без никой да може да им каже нищо. Естествено, че за тях има значение кои са родителите, тогава славата на школото се разнася сред определени прослойки и осигурява известна реклама на училището. "Питагор" не прави изключение, даже напротив. Но лично според мен, чежду частните училища няма разлика в това отношение.

# 701
  • София
  • Мнения: 396
Дори и да приемем, че частното училище Питагор може да прави каквото си поиска и приема детето за реклама или от други съображения къде остава принципната г-жа Тенчева? Нали ще прави организация за защита на децата от тормоз, сайт и т.н. Е, нищо не казва за връзкарството, но някакси не ми се връзва с имиджа, който гради.

# 702
  • Мнения: 8 306
Интересното тук е, че за потребителите е по-важно дали Х са го приели в Питагор или У са го отписали от ПБ. А заливането на домашно и лепило на стола се приемат като безобидна детска игра.
Не си даваме сметка на колко заблуди и митове „робуваме” и колко много трябва самите ние – възрастните – да променим в своето мислене и отношение към проблема на детското насилие и тормоза между децата. Как трябва да се разчупят определени стереотипи на мислене, като тези, че сблъсъците в училище са нещо нормално и учат децата да се справят с трудностите в живота;
Че само различните деца са подложени на по-системно насилие;
 Че има деца, които си просят другите да се заяждат с тях;
 Че само с наказания тормозът ще бъде предотвратен…Факт е обаче, че с подобно отношение не помагаме нито на децата, нито на себе си , а се превръщаме в безпомощни наблюдатели на застрашителното нарастване на насилието сред децата. И както е казал американския психолог Хюсман: Ранната агресивност, проявена в училище, има сериозни шансове да се превърне в жестока антисоциална агресия в младежките години. Тази агресивност може да се прояви в криминално поведение, физическа агресия, жестоко отношение към децата и всички хора
  И още нещо много важно – апела е към чувствителността на всички хора, защото именно в училище се оформя личността на детето и неконтролираната агресия би била разрушителна за цялото общество.

# 703
  • Мнения: 1 091
Много странна история...и то в частно училище...
1.Когато има проблеми, говори се с учител, директор, психолог...Не вярвам някой да откаже да откаже да решава проблемите, всички са заинтересовани да се изгладят нещата, особено в частно училище;
2. Ако няма решение на проблемите, като не си доволен от училището, местиш си детето, а не чакаш 3! години, работиш с него вкъщи или с учител, за да навакса. Ще кажете, че може трудно да приеме детето промяната. На фона на описания тормоз в училището, всяка промяна е била отдавна належаща;
3. Колко пък толкова може да изостане с материала дете в 3-ти клас? За 1-ви клас да не говорим, смешно е. Може да се случи, ако самото дете е със специални потребности.
Иначе не казвам, че майката лъже, съчувствам й, предполагам, че стада.Ама да виждаш, че детето ти страда и да чакаш...Не взимам страна. Давам си сметка, че постът ми звучи като в защита на училището, но не е така, нямам общо с ПБ.

# 704
  • София
  • Мнения: 2 780
Hope for Two, напълно се съгласявам с теб.  
Номерът е номер, когато се възприема като такъв и от двете страни. Когато едната страна страда, то това е тормоз. И да, нормално е да се случват такива "номера", но въпросът е как се реагира на тях. Ако дълго време се възприемат като "детинщини", то те лесно могат да прерастнат в нещо друго. А тогава тепърва да се вземат мерки е "След дъжд-качулка." За мен нещата са тръгнали от нещо дребно, на което не е обърнато внимание навреме. Един е започнал с "номерата", друг е отвърнал, сформирали са групички и т.н. И чак когато са станали неконтролируеми нещата са започнали да търсят варианти-психолози и др. А за мен истината е в превенцията. Малко са училищата, които имат ясна политика за изграждане на взаимоотношенията, сплотяване, разрешаване на конфликти. В крайна сметка, дори за възрастните се организира "тийм-билдинг", какво е лошото да има часове с подобно естество и за деца? Съществуват стотици игри за изграждане на доверие, екипност и т.н. Но трябва някой да се сети, пък и да му се работи Simple Smile Да не говорим, че целодневното обучение организирано по стандартен учебен план и със стандартни учебни методи изморява децата, изнервя ги и също може да предизвика агресии.


Колкото до отговорите от страна на училищата - и двете нямат основания за медийни изявления, докато не бъдат споменати публично.
В момента обаче, този случай вреди на всички частни училища. Може пък да е за добро. Току-виж намелее наплива  Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт