Парфюмни размисли и страсти - 198

  • 135 290
  • 741
  •   1
Отговори
# 465
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 360
Моето скромно мнение,  че съсредоточаването на голям брой брандове в крупен концерн, унищожава специфичния дух на бранда.Стига се до положение, в което всичко ново прилича на нещо вече познато..Друг фактор за обезличаване на парфюмите, според мен е повсеместното реформулиране.
Подледните няколко години не мога да попадна на нещо, което да пожелая на момента.Да има хубави неща, харесват ми, но не и до степен, която да ме накара да ги придобия.
Италианците,  като цяло винаги са били перфектни в стила  си.
Не всички испанци, притежават този усет за съвършено комбиниране на дрехи и аксесоари с индивидуалното си излъчване .
Ако говорим за парфюми,  преобладаваща част използват, това, което има най масирана реклама.
Нямат изявени предпочитания към испанската парфюмерия.Да не говорим, че повечето изобщо не са чували за испански ниш от ранга на Ramón Movizar, Carnel Barcelona l или Ramón Monegal...
До сега, винаги, когато съм споменавала пред хора, които професионално се занимава с парфюмерия името на Марина Пикасо са  бързали  да ме поправят, че не е Марина, а Палома... Laughing и аз нещо не стм разбрала.

Последна редакция: нд, 12 юни 2016, 21:17 от sl

# 466
  • Мнения: 958
Ами такъв е бизнесът. Много малко компании могат да си позволят да са "независими" (образно казано, защото и независимите си имат някакво финансиране от някой си, едва ли съществуват само от продажби). Много започват, като "независими", след това отиват под шапката на големи компании за по-голяма сигурност, добро финансиране, а това си има и цена...А за обезличаването, не съм сигурна. Последно четох интервю с Kurkdjian, по негово мнение парфюмите, които той е създал и смята за шедьоври, не се продават или се спират от компаниите, защото няма интерес към тях, а тези, които според него са по-посредствени, пък се купуват. Така, че за въпросното обезличаване си има роля и публиката. Т.е. каквото се търси - това се предлага. Няма нищо ново под слънцето. Бизнес средата е такава забързана и припряна, не се дава шанс на един парфюм да създаде публика, да се наложи на пазара, защото се изисква от него бърза печалба и така много аромати се спират и нямат изобщо никакъв живот. Аз харесвам и нови неща, не мисля, че всичко новоизлязло е посредствено, но има и много новоизлязла скука, нормално е. Важното е да не се вторачваме, не можем да променим глобалната картина на парфюмерийния бизнес..Той е малко, като холивудския, гледа се боксофиса от първата седмица, образно казано...

Последна редакция: пн, 13 юни 2016, 01:23 от Zozina

# 467
  • The Evergreen State
  • Мнения: 1 353
И аз съм оптимист, макар че разбирам напълно какво имаш предвид sl, според мен се стараят доколкото е възможно да запазят характера на марката и при новите парфюми, има според мен все още някаква тенденция и приемственост и при герленските, ланкомските, шанелските, на клое, на картие и т. н. Надявам се това да бъде запазено и занапред и сред по-младото поколение парфюмеристи. Както каза zozina, трябва да приемем че нещата се променят, няма как да стоят същите.

Последна редакция: пн, 13 юни 2016, 06:00 от Athena

# 468
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 360
Парфюмите на  Kurkgjian за мен са от категорията хубави, които не ме карат да си ги купя.Дали да Шедьоври?За него самия със сигурност.Когато говорим за парфюм от подобен ценови клас, въпроса е колко уникален трябва да бъде даден парфюм за да бъде избран в морето от предлагане на ниш.
За приемствеността между старите у новите паргюми на определен бранд...ако я има то тя  е една много тънка нишка, която бързо се губи в новата концепция, която налага концерна.
Да нещата се променят, няма как да са същите, лично аз предпочитам да използвам парфюмите, които имам, вместо да се опитам да харесам нещо ново, само защото е на определен бранд или нос.
Съгласна съм, че не всички новоизлязло е скука, въпроса е до колко уникално и неповторимо е за да го пожелае човек.
Напоследък все по често си задавам въпроса доколко харесването на даден парфюм е свързано с личните ни възприятия и доколко се дължи на името на бранда или рекламата.В смисъл ако се пробват различни парфюми,  от необозначени виали дали бихме избрали същите неща.




Последна редакция: пн, 13 юни 2016, 08:45 от sl

# 469
  • на терасата
  • Мнения: 797
Цитат
Напоследък все по често си задавам въпроса доколко харесването на даден парфюм е свързано с личните ни възприятия и доколко се дължи на името на бранда или рекламата.В смисъл ако се пробват различни парфюми,  от необозначени виали дали бихме избрали същите неща.
За снобарията и грандоманията почивен ден няма Wink
Не робувам на марки и етикети, старая се да преценявам ароматите според личните си усещания.

# 470
  • Мнения: 8 531
По повод на харесването, 3 случки от вчера в бюти-зоната.
1. Млада двойка избира Шанел. Дамата тества почти всичко, явно не е запозната. Отхвърля зеления Шанс като много гаден и избира Шанел 19 по настояване на мъжа.  Joy  Добре де, да кажем, че 19 е класика, но пък да наречеш зеления Шанс гаден?
2. Жена на достолепна възраст влиза и се запътва директно към Шанелите, напръсква се обилно с Шанел пет и извиква към мъжа, който я чака на входа  - Шанел файв си е Шанел файв. Дали познава другите парфюми от бранда, не е ясно, но тя си харесва файв, понеже за него е чувала. Laughing
3. Двойка избира парфюм и мъжът пита продавачката - "Колко време издържа този парфюм, ще може ли да го изпръска?" Не виждам, дали става дума за флакон от 100 мл, но явно да. Продавачката почва да се чуди, обръща опаковката, там разбира се няма срок на годност и неуверено казва- "Амииии, много дълго издържа." В крайна сметка купуват парфюма и щастието е пълно.
Та така. Стигнах до извода, че масово хората не разбират от парфюми, ориентират се или по марка или по цена - колкото по-скъп, толкова по-хубав. А най-добре е да купиш "най-новия."  Wink

# 471
  • Мнения: 37 263
Зеленият Шанс ми е гаден, но не бих го нарекла така, защото го намирам за невъзпитано освен ако не съм в много тесен приятелски кръг.

# 472
  • Мнения: 33 672
Зеленият Шанс ми е гаден, но не бих го нарекла така, защото го намирам за невъзпитано освен ако не съм в много тесен приятелски кръг.
Шанел 19 повече ли ти харесва?
Аз съм фен и на двата.

За купуването на най-новите парфюми има специални, рекламни кампании, които са постоянно в магазините и е доказано, че действат много.

Онзи ден пробвах летния парфюм на Том Форд. Заредене ни са вече и тук.  Хареса ми, но е много слаб. За 350 лв. е направо смешно. Не ми прилича на Бронзовите богини, много е мек, но и много лек. Жегите го убиват още повече, а той е направен за лято. Има обаче трайност около 8 часа при мен.

Последна редакция: пн, 13 юни 2016, 10:31 от densi

# 473
  • Мнения: 37 263
Не - Шанел по принцип не харесвам с изключение на Коромандел.
Много носех КМ едп, но ми омръзна в един момент и дори не знам къде попилях флакона.
Шанел е символ на лукс и без човек да е особен "нос", се усеща, че парфюмите са скъпи /или както буквално каза мм за Жестоката герленска гардения "не ми харесва, но усещам, че е много скъпо"  Joy/, за това дори ми е малко странно, че нищо шанелско не харесвам, но харесването не е на сила.
Не усещам обща нишка във всичките им парфюми, за да посоча "това не ми харесва" и да имам готов отговор.

19 е парфюм с ретро уклон и от двата, него бих избрала за себе си, ако се налага да избирам
иначе знам колко много хора харесват Шанс-овете  Grinning

# 474
  • Мнения: 2 617
Мнението ми се припокрива изцяло с това на sl.
Трудно може да се определи границата между това, доколко купувачите са решаващия фактор или по-голямата част от тях формират "вкус", който големите компании им внушават. Аз повече клоня към втората хипотеза.
Съпругът на Estee Luder (собственици на така спрягания в темата Tom Ford) бе споделил някои от комерсиалните трикове, които са прилагали/т. И друг път сме говорили за политиката на парите в парфюмите, безкрайните реформулирани успешни парфюми.
За себе си съм се убедила, че пристъпвам към новите неща на дадена марка, защото ми е останала най-близка във времето, допада ми концепцията и стила, но не робувам на това, което е обявено за "модерно".

# 475
  • София
  • Мнения: 44 558
И аз съм така - примерно съм вечен фен на Живанши. Въпреки че едно време изкарваха много по-оригинални неща. Сега масовите марки гледат да се харесат на масовата публика и не остана почти нищо интересно на нормални цени. Нишовите са интересни, ама не всеки може да си ги позволи.

Аз пък само зеления Шанс харесвам от Шансовете.
Имам и една КМ едт, ама си я слагам само по избори.  Mr. Green

Имам си три нови неща /най-после/ и тия дни ще ги разнасям.
Вкл. виалче на Жур Абсолю, може и да си променя мнението за Журовете.
Това не знам защо го взех, може би като настане жегата ще си го нося:
http://www.fragrantica.com/perfume/Givenchy/Jardin-Precieux-29720.html
А този Дюпон е много мой, хем женствен, хем момичешки и пролетен.
http://www.fragrantica.com/perfume/S-T-Dupont/58-Avenue-Montaign … -Femme-15549.html

# 476
  • Франция
  • Мнения: 898
А дали пък не е възможно нещата да не са така еднозначни, ами по-сложни и неподдаващи се на ясна диаграма?
Не познавам човек и не съм срещала през всичките тези години, който да носи Шанел 5 само защото е Шанел 5. Един вид, задушава се, мъчи се, ама го носи, защото... Защо всъщност някой би правил това? Скоро този парфюм ще стане на сто години и ми е трудно да повярвам, че милиони жени го носят главно от снобария. Изобщо, всеки път когато в тази тема заговорим за снобария и започнем да съдим предпочитанията на хората, едно малко парфюмно ангелче плаче горчиво  Peace
Обожавах петицата години наред и да, със сигурност ми е повлияла славата й, престижът, луксът, митът за Мерилин Монро и какво ли още не, но аз обожавах този парфюм най-вече защото е божествен. Уханието е нещо много първично и директно, не мога да си представя, че е дотолкова податливо на външно внушение. Мога да си окача картина на Пикасо в хола и просто да не я гледам, но не мога да се напарфюмирам с нещо, което ми е неприятно и просто да не дишам.
Дори със завързани очи бих предпочела Шанел 19 пред Шанс фреш, дори в сегашната му осакатена и обезобразена версия. Навремето, когато го избрах за парфюм подпис, имаше много други парфюми на също така престижни марки, но аз избрах него, в крайна сметка човек харесва това, което харесва.
Наскоро тествах цялата линия на Ормонд Джейн. Тествах старателно, разучавах задълбочено и познайте какво си харесах накрая? Алдехиден ирис  Heart Eyes
Такива ми ти неща.

# 477
  • София
  • Мнения: 4 292
Цитат
Напоследък все по често си задавам въпроса доколко харесването на даден парфюм е свързано с личните ни възприятия и доколко се дължи на името на бранда или рекламата.В смисъл ако се пробват различни парфюми,  от необозначени виали дали бихме избрали същите неща.
За снобарията и грандоманията почивен ден няма Wink
Не робувам на марки и етикети, старая се да преценявам ароматите според личните си усещания.

Аз бях споделяла тук миналата година може би, че четох някъде из салони английски Вог.Там имаше доста голяма статия, затова колко предубедени са потребителите при закупуването на аромат.Направили експеримент като събрали не знам си колко хора и започнали да им показват аромати само на блотери без да знаят нито марка, нито нищо.В сегмента селебрити - мейнстрийм в 90% от случаите потребителите избрали аромати на т.нар. селебрити личности.А при селебрити-ниш първите спечелили с 100%.
Затова аз и друг път тук съм споделяла,че откакто дъщеря ми порасна и ходим заедно по магазини, тя пръска на някакъв блотер без аз да съм видяла кой е аромата и ми го показва, се запознах с неща, които по предубеденост не познавах.Така открих толкова прекрасни неща от Кавали.

# 478
  • Варна
  • Мнения: 4 057
Кое/кой определя линията на даден бранд? Дали привлеченият парфюмерист има свобода да я диктува или се търси такъв според предварително определена стратегия?

Основната цел каквото и да си кажем е продажбите, това е бизнес, всичко се прави в името на продажбите, понякога рекламата и маркетинговата стратегия са толкова силни, че продуктът остава малко на заден план. Използването на интересни и неочаквани прийоми, като интересна бутилка, нестандартна реклама винаги са били използвани и са вършели работа макар и за еднократна импулсивна покупка.
Например Hugo Boss XY & XX? Аз помня само рекламата, но ароматът ми се губи, макар специално ходих да го пробвам навремето.

# 479
  • София
  • Мнения: 44 558
A Кристалът променян ли е?

Общи условия

Активация на акаунт