размисли външно оценяване

  • 12 419
  • 128
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 850
И защо такива резултати няма в други училища - и на много други места се вземат такива часове като количество. А да не говорим за школите.

# 46
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Дай пример с училище, в което имат 10 часа математика и резултатите им от първи модул на НВО по математика.

# 47
  • Мнения: X
И защо такива резултати няма в други училища - и на много други места се вземат такива часове като количество. А да не говорим за школите.
В СМГ със сигурност има същия, ако не и по-голям брой пълни шестици на първи модул.
А и не само количеството е важно. Да си чувала за Димитров и Данков?
Ето ти едни резултати от тази година. Може да преброиш пълните шестици.

http://www.parvamatematicheska.com/news-bg-2/337-rezultati-na-uc … 3-pchmg-2016.html

# 48
  • Мнения: 850
Защо тогава съмнението не падна върху тях, а върху 125? Не допускате, предполагам, че проф. Гроздев говори едни такива безпочвени неща и се забърква в скандал просто така.

# 49
  • Мнения: X
Защо тогава съмнението не падна върху тях, а върху 125? Не допускате, предполагам, че проф. Гроздев говори едни такива безпочвени неща и се забърква в скандал просто така.
О, не се забърква в скандал просто така. Поровете се малко в биографията му. Ще откриете интересни неща.
Задавате ли си въпроса откъде въпросният професор се е сдобил с протокола с резултатите на тези деца? Чухте ли откровените глупости, които наговори за някои от задачите? Да видяхте другиго да обикаля от сутрин до вечер от медия на медия, атакувайки Мадлен Христова? Задачите се изготвят от дванадесетчленен екип. Седем души от него са учители. Защо единствено тя е заподозряна? Защото има последната дума ли?
Проверете резултатите на 125-то от НВО през последните три-четири години. Може да се изненадате.

Всъщност не твърдяхте ли, че няма такива резултати в други училища? Ето, че се оказа, че не е съвсем така.

# 50
  • Мнения: 84
Няма равноправие. Аз съм за радикални промени в образованието. Не може с един и същ изпит да се оценява системата и да се кандидатства в елитни гимназии. Нищо, че има два модула. Искам да ви попитам, смятате ли че децата в смесените класове, става въпрос за тези, които учат в една и съща класна стая от 1 до 4 клас в един и същи час са равнопоставени примерно с кое и да е училище, в който и да е град? Ами те са отритнати още от първи клас от системата. Как ще се представят на НВО? Защо дете получава по-малко точки, ако се опита да реши втория модул и получи 0 точки. Ами нормално е да си остане на точките от първия модул. Какво наказваме го, че се е опитало и не е успяло. Тези капани защо са заложени в НВО?
Дали госпожа Христова е бушон на две групи водещи математици в България, аз не мога да преценя. Имаше истини и в изказването на г-н Гроздев и неистини. Явно борбата между математическите клики не е от сега.
Атовете се ритат, магаретата страдат. Мисля, че така беше.

# 51
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Съвсем за малко го мернах онзи ден този малоумен професор, който твърдеше, че някаква задача с неравенство била некоректно зададена, защото пишело "решенията са", а не единствено число. Този не е ли чувал, че неравенствата обикновено имат много решения, защото са в интервал, а не едно, както е при уравненията? От там спрях да му се впечатлявам на останалите глупости, които говори.

# 52
  • Мнения: X
Защо дете получава по-малко точки, ако се опита да реши втория модул и получи 0 точки. Ами нормално е да си остане на точките от първия модул. Какво наказваме го, че се е опитало и не е успяло. Тези капани защо са заложени в НВО?
Я пак? Как точно детето получава по-малко точки, ако се опита да реши втори модул и получи нула на него?
И да си остане с точките от първи модул, и да получи нула на втория, оценката за кандидатстване ще е една и съща.

# 53
  • Мнения: 84
Прочетете мненията за госпожата във форума на Шумен по повод награждаването й за учител на годината, ако желаете. За платените й школи е едно към едно и за тази учебна година. Те са от 2009 година. Няма никаква промяна.

# 54
  • Мнения: 84
Към Дидева. Правилно, не бях коректна, оценката от двата модула се понижава. Защо двата модула не се приравняват към оценка всеки сам по себе си и след това да се получава общата оценка?

# 55
  • Мнения: X
Личните качества на госпожата не представляват интерес за мен.
Тук говорим за друго. И тъй като явно няма да си направите труда да проверите резултатите на училището преди идването й там, да ви ги цитирам. Явно и без нея са се справяли прекрасно. Да не говорим, че има още пълни шестици тази година, освен тези в нейния клас.


Правилно, не бях коректна, оценката от двата модула се понижава. Защо двата модула не се приравняват към оценка всеки сам по себе си и след това да се получава общата оценка?
И каква ще е разликата? Мога да кажа отсега. Още по-голям брой двойки. Сега сумирането на точките дава възможност на деца, които са изкарали двойка на НВО да се доберат до заветната тройка за кандидатстване.
Така, ако имат 15 точки на първи модул и 1 на втори - сумарно ще имат 16 и ще получат среден.
Но ако тези точки поотделно се преобразуват в оценки и се търси средноаритметично, детето ще получи три двойки.
Освен това вторият модул не е задължителен. Да не говорим, че и в описаната от теб ситуация резултатът няма да се промени. Да допуснем пълна шестица на първи модул и нула точки, т.е. двойка на втори.
Значи - четворка за кандидатстване. Къде точно е разликата с точкуването?

# 56
  • Мнения: 84
Дидева аз не визирам 125 Соу.
Така на първи модул дете, не от 125 соу си получава максимален брой точки 65. На втори модул - 0.
Моля превърни го в оценка от двата модула. А ако това дете беше спряло само с първи модул. Моля, ако искаш превърни го пак в оценка. Детето е от училище извън София.

# 57
  • Мнения: X
Дидева аз не визирам 125 Соу.
Така на първи модул дете, не от 125 соу си получава максимален брой точки 65. На втори модул - 0.
Моля превърни го в оценка от двата модула. А ако това дете беше спряло само с първи модул. Моля, ако искаш превърни го пак в оценка. Детето е от училище извън София.
Явно не си наясно с формирането на оценката за кандидатстване.
С 65 точки детето ще получи пълна шестица на НВО и 4, 75 оценка за кандидатстване, защото базата на която се изчислява оценката е различна. Затова повечето деца остават да решават втори модул, защото всяка изкарана точка там не сваля, а покачва оценката им.
Втори модул не се оценява самостоятелно, но дори и да се оценяваше, ти каква оценка мислиш, че заслужават нула точки от 35 възможни?
И да. Може да се кандидатства само с точките от първи модул, но не и с оценката, получена от него.

# 58
  • София
  • Мнения: 62 595
Който не иска да плаща, да седне и да учи. Моите деца не са взели нито един частен урок, пък и двете са в гимназии.
Големият догодина ще е на ДЗИ - и за там няма да ходи на частни уроци. Само за кандидатстуденските изпити все още се колебая.

Нещата щяха да изглеждат много различно, ако живеехте в София. Дори да си подготвиш сама детето по математика, пак щеше да ви виси българският.

Това с децата от 125-то беше удар под кръста, макар да не е нужно непременно да бъдат дадени отговорите на теста. Достатъчно е въпросната учителка да е решавала с децата в училище и на частно типове задачи, които тя е написала.  Тя самата е трябвало да откаже да участва в съставянето на задачите, ако държи да е учител.

# 59
  • Мнения: 51 166
Това, че някоя учителка е съставяла задачи, още нищо не значи. Ми то и на IMO  всеки отбор предлага свои задачи, пък никой не говори за конфликт на интереси. Даже много често учениците от дадена държава се справят най-зле именно със задачата, предложена от техния отбор.

Аз не знам точната процедура по съставяне на темите, но предполагам, че много учители предлагат задачи, а после екип на МОН избира кои от тях да влязат в темите. И ако това е именно така тогава това, че някой учител е изпратил няколко задачи нищо не значи, защото няма гаранция, че даже и една от неговите задачи ще се падне. А това, че този учител знаел на кои типове да наблегне - сори, ама всички водещи учители от гилдията би трябвало да знаят. Първо, материалът не е безкраен, второ знае се какво се е падало предната и по-предната година и трето, тези учители нали си комуникират един с друг и обменят идеи и мнения. Както навсякъде и при изпитите си има мода. Когато аз се готвех за студентка ходех на уроци по математика при един Васко, който непрекъснато беше във връзка с учители и професори и "надушваше" с голяма вероятност кои са по-вероятните типове задачи. И това без да е съставял нищо. Та моля ви, спрете да подклаждате спекулациите на Сава Гроздев, защото те са само черен ПР, но не доказват нищо.

Общи условия

Активация на акаунт