СЕДМИ клас - 8 - Успех!/06.06. - 12.06.2016 г./

  • 157 512
  • 1 082
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 8
Благодаря за отговорите.
И аз така знаех, че ще е само текуща оценка, но учителите са заявили на децата, че ще им ги оставят за годишни и не са съгласили на допълнително изпитване. Не всички учители по предметите на матурите, но едната от тях е тази по математика.
alexpet, тук се обсъжда за всички градове.
И при нас е така, което е много несправедливо! Не може да се отказва допълнително изпитване и да се абсолютизира резултата от матурата! Все пак това е изпит, никой не може да гарантира, че ученикът ще даде най-доброто от себе си в условия на стрес. А и 5.304 е по-близо до 5.500 отколкото до 5.000, както е в конкретния случай. Тук се коментират само резултатите от матурите, което означава по подразбиране, че  всички кандидатстващи ще имат по две шестици от дипломата. Една единица по-нисък бал наистина е решаваща и променя тотално ситуацията.

# 661
  • София
  • Мнения: 19 942
Game, напълно съм съгласна, че МОН трябва да си понася отговорността за всяка една неточност, да проверява изпитни варианти.....Но професорът не каза това. Peace Той на пракика  направи обратното, оневини МОН, казвайки, че експертите там са си съвсем ОК. 

Алба, дори да не сте от хората, които ходят и се пазарят за оценки, мисля, че няма да сгрешите, ако поговорите мирно  с преподавателя. Десетки, ако не и стотици, да не се изхвърлям чак с хиляди деца, ще имат шестици по мат за годината при доста по-ниски резултати на НВО.

# 662
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 719
 Wink

Последна редакция: ср, 08 юни 2016, 18:06 от Syn

# 663
  • София
  • Мнения: 571
Alba-1, говорете с учителя! Още повече, че оценката на детето ти е чудесна.
В класа на сина ми на всички деца, които имат шансове и много добри оценки на НВО, вече са написали 6 по математика.
И по другите предмети завишават оценките, тук вече не зная защо.

# 664
  • Бургас
  • Мнения: 4 551
и при нас май масово ще се завишават балообразуващите оценки

# 665
  • Бургас
  • Мнения: 3 158
А при нас в петък ще има тест по математика Rolling Eyes

# 666
  • София, Дървеница
  • Мнения: 707
При нас са ги почти оформили, без химия и география.
По БЕЛ ще има 5 за годината, но юнакът не се е и натискал за повече, защото тази оценка не му е балообразуваща.

# 667
  • Пловдив
  • Мнения: 10 467
Професорът е тръгнал на обиколка по телевизиите. Хванах края на изявлението му по БНТ. След него един учител по МАТ каза, че задачите са си нормални.
И дадоха един татко, който не може да разбере защо общата оценка била по-ниска от тази на първи модул, след като им били казали, че вторият модул само можело да повиши оценката.  ooooh! И репортерите не знаеха. Утре в сутрешния им блок вероятно ще има някой от МОН, който да обяснява защо се случва така с оценките.
Масово по училищата на родителите не се обяснява как стоят нещата с тези два модула, след което има чудене и маене. 

# 668
  • Бургас
  • Мнения: 4 551
честно казано и аз не разбирам защо са тези два модула и две оценки, не може ли да е един обикновен тест  с различни по трудност задачи, всеки си решава колкото може и оценката да е една, както беше при кандидатстването в нашата младост

# 669
  • Пловдив
  • Мнения: 10 467
честно казано и аз не разбирам защо са тези два модула и две оценки, не може ли да е един обикновен тест  с различни по трудност задачи, всеки си решава колкото може и оценката да е една, както беше при кандидатстването в нашата младост

Предполагам идеята е, че не всички деца имат амбиции за профилирани паралелки след 7 клас и няма нужда се се мъчат с допълнителните задачи. Както и това, че не във всички населени места има такива.
Така се прави един тест на училищно ниво, което да провери знанията на всички, и един допълнителен модул, който да позволи на по-добрите да се откроят. Вероятно е заради нивото на трудност.

# 670
  • Мнения: 33

И дадоха един татко, който не може да разбере защо общата оценка била по-ниска от тази на първи модул, след като им били казали, че вторият модул само можело да повиши оценката.  ooooh! И репортерите не знаеха. Утре в сутрешния им блок вероятно ще има някой от МОН, който да обяснява защо се случва така с оценките.
Масово по училищата на родителите не се обяснява как стоят нещата с тези два модула, след което има чудене и маене. 
   Всъщност истината са им казали. Но не са добре обяснили (или родителите не са разбрали) какво означава това. Участието във втори модул само може да повиши оценката за кандидатстване, защото вторият модул ще донесе 0 или повече от нула точки. В първия случай (т.е. при 0 точки на ІІ модул) при изчисляване на оценката за кандидатстване ще се включат само точките от първия модул (точно както би било и ако въобще не се участва във втори модул), а във втория случай - ще се включат повече точки  (постигнатите в І модул + точките от ІІ модул). Ясно е тогава защо участието във втория модул може само да повиши оценката за кандидатстване.
   Проблемът е, че много родители са разбрали, че участието във ІІ модул ще повиши оценката от І модул (т.е. оценката от НВО). Това няма как да стане - вторият модул е абсолютно неотносим към оценката от І модул, т.е. резултатът от ІІ модул не може нито да намали, нито да увеличи точките, които се вземат предвид във формулата за оценката по НВО.

# 671
  • София
  • Мнения: 2 162
На щерката оценката по МАТ от първи модул- 6.00; оценката за кандидатстване е 5.80 И това се получава, защото вече оценката за кандидатстване се смята на общо 100 точки, а не по отделно за двата модула.

# 672
  • Пловдив
  • Мнения: 10 467
IvoAT, тук пишещите това го знаем. А журналистите не четат, а само пишат ... глупости.
Казвам, че на хората не им се обяснява правилно. Ако изобщо им се обяснява нещо.

# 673
  • Мнения: 33
dundi73, сигурен съм, че пишещите го знаят. Peace
Но винаги долу вляво на темата има индикация и за много четящи, но не регистрирани. Може на някого да му е полезно написаното, още повече че и преди в тази тема се е изразявало недоумение точно по този въпрос Simple Smile

# 674
  • Мнения: 340
Е, явно ще се ходи в романските езици. Не я привличал немския нито английския.  Laughing Говорихме, но с съученичките се на говорили. Пък и тя  винаги е харесвала тези езици. Уважавам й мнението все пак.

Общи условия

Активация на акаунт