Фотография - 82 тема

  • 48 279
  • 755
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 3 034
maiamiii, наблегни на фокуса.
Да, съгласна съм, доста трябва да почета още и да тренирам с фокуса.

При наличието на такава борба с фокусирането, защо не пробваш през ЛВ-то какъв ще е резултата? Почвам да си мисля, че в комбинацията се е намерило място и за фронт или бекфокус. Peace

П.П. Като се позагледах в снимката, фокусът е на ръката пред лицето. Защо ли си мисля, че пак си оставила апарата сам да си избира фокусната точка.

Последна редакция: ср, 14 сеп 2016, 18:56 от Mунчо

# 601
# 602
  • Мнения: 290

П.П. Като се позагледах в снимката, фокусът е на ръката пред лицето. Защо ли си мисля, че пак си оставила апарата сам да си избира фокусната точка.

Да, прав си....така беше, но то пак е от невнимание, защото преди това си правих едни експерименти при различни настройки и така, нямам го още този навик с преглеждане на настройките преди снимане, а и модела и той бърза та бърза....но не се оправдавам изобщо, надявам се с времето да свикна.

Освен фокуса, друго?

# 603
  • София
  • Мнения: 1 328
maiamiii, добре е преди да покажеш нещо, да си сигурна, че си направила най-доброто, което можеш. Ако по невнимание не се получи, просто снимаш пак, време има.
Когато си доволна и основните неща са ок - фокус, експозиция, тогава показваш кадъра. Трябва да можеш да защитиш композицията, обработката - да имаш причина да си направила точно това. Това показва, че е мислено какво и как и защо да се снима, какво искаш да предадеш чрез кадъра - идея ли, настроение ли, красота някоя ли...
Иначе човек отваря ФБ и гледа нащракани кадри - всички пускат.
Ако искате да учите и да има смисъл от показването на снимки тук - опитайте да представите "краен продукт", така да се каже.
За да отделя 5 минути да помисля върху снимката и още толкова да напиша коментар и съвети, добре е да има съответното старание и от другата страна.

Това не е лично към теб или само за теб, но просто не се чудете, ако не се коментират снимките ви.
Съжалявам, ако съм остра, особено ако целта е само да се научи как да се изкара снимка от апарата, а не да се навлезе малко по-навътре в красотата на фотографията.

ПП Бокето на снимката е много хубаво.

# 604
  • Мнения: 290
Разбирам какво ми казваш и не го отричам .... Ще се постарая, обещавам  Peace

# 605
  • София
  • Мнения: 1 328
Радвам се, че го прие както го имах предвид - като добронамерена и конструктивна критика  Hug

# 606
  • София
  • Мнения: 3 034
.... Ще се постарая, обещавам  Peace

Тогава следващия път снимай на 55 милиметра а не на 38. Късо ФР и снимане отблизо на лице = гаф. Ръката, юмрука - под брадичката, за да не се скъсява допълнително разстоянието до обектива и изкривяванията да са още по-големи. При тая бленда (5.6), спокойно можеш да фокусираш едва ли не и по върха на носа и пак ще вкараш очите в добре фокусираното пространство. За да имаш още по-добро отделяне от фона, избягвай такива близки неща като дървото, което заради затворената бленда е ясно различимо. По-добре облегни модела на него ако не можеш да го изключиш от кадъра. Такива подпирания с ръце под брадата или на бузата по-скоро се маркират, защото иначе се получава сплескване на бузите или брадичката, което също изкривява чертите на лицето. Е, всички тези старания са излишни при снимките за фейсбук профила ти примерно Peace.

# 607
  • Мнения: 1 374
Милиметрите в случая не са такъв проблем а по-скоро композицията. Маями при портрет най-важни са очите-ти обикновено са на фокус. Не е добре обаче да са в самия център на кадъра. Виж като начало правилото на третините, златното сечение и спирала на Фибоначи-има доста графики които показват как се кадрира по правила. Като свикнеш с тях ще можеш да експериментираш и извън тях.  Иначе дефокуса е много приятен да  :bouquet
  ето една графика на златно сечение и спирала на Фибоначи. Може да се върти огледално и в портрет  и в пейзаж  изглед. Сюжетно важния момент е на върха на спиралата. Погледа на човек обикновено се движи по оста й.

# 608
  • София
  • Мнения: 1 328
И ако спиралата обърква (поне в началото), по-нагледно е с тази схема - там където са кръгчетата, там трябва да са точките на интерес.

# 609
  • Mostly in my mind
  • Мнения: 9 867
само аз май не виждат снимката на маями newsm78

# 610
  • Мнения: 290
Благодаря ви много,  момичета и момчета  Simple Smile Много са ми важни вашите коментари и критики, определено ще наблегна на тези неща.

Това за кадрирането го четох и го знам уж на теория, но ми е трудно да го прилагам на практика....някои фотоапарати имат грид система и е по-лесно така....но при моето апаратче няма такива екстри, но нищо.... ще продължавам да опитвам Hug

Благодаря ви, много сте ми полезни bouquet

Последна редакция: чт, 15 сеп 2016, 10:34 от maiamiii

# 611
  • София
  • Мнения: 1 328
Кадрирането може да се прецезира при обработката с кроп. Поне докато кадрирането при самото снимане стане по-лесно. За целта трябва да има повече въздух край обекта, за да има какво да се реже. Но аз бих препоръчала поне приблизително точно кадриране при снимане още.

# 612
  • Мнения: 290
само аз май не виждат снимката на маями newsm78
Във фликър групата с предизвикателствата е Wink

# 613
  • Мнения: 1 374
Маями още си в началото и е хубаво да се научиш да кадрираш и композираш още докато снимаш.
Софтуера е в помощ да, но не го превръщай в навик. Научиш ли се да разчиташ на него, няма да се научиш да снимаш.

Грида във визьора не е задължителна опция, особено при DSLR-те. За това се опитай да си го представиш. Гледай не само обекта, но и онова около него - достатъчно информация и водещи линии, които да те ориентират как да композираш. В твоя случаи дървото е прекрасен ориентир как и къде да разположиш обекта.

Най-малкото фокусната точка върши работа - тя ти е среда на всичко - централната.
Когато снимам с централна ф.точка обикновено работя по схемата на прекадриране. Фокусът в средата е най-точен и се променя към краищата (където вече не е толкова перфектен), за това често прекадрирам, за да имам добра композиция, но да ми е ок фокуса. Рядко ползвам крайни фокусни точки по тази причина.
Става лесно - първо заключваш фокуса с натискане на полуспусък и съвсем леко прекадрираш така че основния обект да не е точно в средата.

Упражнявай се ..
И на мен ми отне време, но свиканх и в момента 95% от снимките нямат кроп - както са пуснати така са заснети.
Разбира се за това много ми помогнаха твърдите обективи. Те учат на мислене и на композиция - там включваш "крачното" варио - т.е. търсиш гледната точка и преценяваш как и къде да застанеш.

Съветвам те в един момент да инвестираш в един твърд обектив - 50мм или 35мм са подходящи дължини за това.  bouquet bouquet bouquet

П.С. - Габи е заснета с китов обектив и то доста стар модел..... като допълнение.

# 614
  • Mostly in my mind
  • Мнения: 9 867

И на мен ми отне време, но свиканх и в момента 95% от снимките нямат кроп - както са пуснати така са заснети.

и при мен  е така. или ако има, то е да обера някакво излишно пространство или да изправя хоризонт, ако е леко крив.

Общи условия

Активация на акаунт