Отговори
# 465
  • Мнения: 35 468
Опитайте със стая във вече нает апартамент. Определено ще е по-евтино, а и няма да е сама. Самостоятелна гарсониера или дори боксониера, обзаведена /особено с нови мебели/ и на среден етаж надали ще намерите за 250 лв. Peace

# 466
  • Мнения: 4 589
Като стана дума че е за младо момиче ,наблегнете на безопасността не на удобствата  Peace.
Имаше подобна тама за в София ,но съветите бяха много добри и приложими и в други градове.

# 467
  • гр.Варна
  • Мнения: 869
Като стана дума че е за младо момиче ,наблегнете на безопасността не на удобствата  Peace.
Имаше подобна тама за в София ,но съветите бяха много добри и приложими и в други градове.
Точно за това искам да е самостоятелен апартамент без съквартиранти и да не е партерен етаж. Peace

# 468
  • Мнения: 4 589
Ще се наложи да пообиколите съседи и близки кой да даде непотребен хладилник ,кой мини печка поочукани ,но работещи.Не е лошо да погледнете в продавалник  дали няма да се намери това онова.
Може да си вземе някой мебел от къщи и тотално сменете критериите.
Важен е висок (над 2 етаж) може и последен.Важна е хубава врата и ключалка .Важен е бюджета.
Може да е за почистване ,но сте жени ще се справите.Може лек ремонт (малко боя или нещо дребно да се оправи) не гледайте комфорт ,а безопасност.Пък може да е празно и за освежаване. Peace

# 469
  • Мнения: 473
Не съм прочела цялата тема и може би има отговор на питането ми, но да си задам въпроса. Когато отдавате обзаведено жилище с работещи уреди, как процедирате ако след една година с наематели се развали примерно пералнята? Кой поема ремонта? За жалост нямам точка в договора, който да уточнява условията.

# 470
  • Мнения: 2 681
Аз давам с уреди. Но те бяха стари и след като се развалят направо купувам по-нови, в гаранция.
Като изтече ще го мисля.

# 471
  • Мнения: 35 468
Ако е по вина на наемателя, е редно той да поеме ремонта. Ако е поради амортизация на уреда или независещи от начина на експлоатация повреди, трябва да е за сметка на наемодателя. Според мен!  Peace

# 472
  • Мнения: 4 100
Трудно се доказва дадена повреда по чия вина е, а и зависи от други фактори - нови, стари уреди, каква е повредата, дали е от неправилна експлоатация или пък просто е "дошло времето" да се случи....

За това е добре да има клауза в договора, но, отново е относително - пише се амортизация, пише се нещо друго, но пак е въпрос на тълкуване.

Аз сменях подматрачена рамка - леглото беше ново, но не скъпо, мъжът беше дебел - кой е виновен - евтиното легло или теглото на мъжа? Поне добре, че те си намериха нова /имаше някакъв проблем със стандартните размери/, аз я приспаднах от наема, и така.

Друг случай - изгорял нагревател на миялна - от къде да знам при каква "грешка" от тяхна страна може да се случи, че да им искам парите за ремонт? Всъщност те не искаха да я поправям, казаха че няма да я ползват, като напуснаха аз я ремонтирах за моя сметка.

Аз самата, като наемател, за изгорял горен реотан на фурна /малко преди да напуснем/, сама казах на хазяина и му оставих някакви пари - реших, че така е редно.

За това, в последния договор сложих клауза, че ремонтите от експлоатация са за сметка на наемателя - дали са го прочели, дали са го разбрали и възприели - техен проблем. Но, за сега все още няма възникнала щета, така че не знам....

# 473
  • Мнения: 35 468
Ще дам пример за щети:

За сметка на наемателя:
- повредена пералня поради заклещена дреха. На мен лично ми се е случвало да ми изгори пералнята, защото съм изпрала чорапи без да са в торбичка и единият е влезнал под казана, оплел се е във витлото и пералнята - за ремонт.

За сметка на наемодателя:
- повреден нагревател на пералнята. Наемателят няма вина в случая.

Много е спорно чия е вината, но може да се стигне до компромис.
Имаше в друга тема въпрос за наранен ламинат - кой е виновен? Наемателят, че го е ползвал или наемодателят, че е сложил най-евтиния и скапан ламинат?

За мен лично - ако не е умишлено повредено, ползвано е правилно, нормално е да се повреди уред или мебел в течение на времето. Който не иска да е така, да си държи имота заключен!

Наши познати са под наем и  бравата на металната врата се повреди - не може да се отключи. Оправиха я за сметка на наема. Ако обаче си бяха загубили ключа например, щяха да си извадят нов за тяхна сметка.

# 474
  • Мнения: 4 100
Да, има някои неща, които по-лесно се определят като "вина", или не.

Но, намокрен паркет /хубав/ под преполята саксия, или пък надраскан на 2-3 места, защото е влачен тежък фотьойл? Вината е ясна, но как да "калкулираш" щетата. Мокрия паркет го видях след напускането, а драскотините просто се помъчихме с подръчни средства да ги заличим, защото не можех да цикля 50 кв.м. само заради това. Макар че, в този случай вината е моя - не трябваше да слагам паркет.

Като цяло, примера за щети на Натали е правилен.

# 475
  • Мнения: 473
Сутринта разговарях с наемателката и се уточнихме, че ремонта ще го разделим на половина. Току-що си тръгна техника и се оказа, че в центрофугата има заседнала стелка от обувка и два пластмасови жетона. Е, ясно е, че е по тяхна вина. Обясних им и няма никакви възражения. Добре, че ремонта излезе 30 лв. В следващи договори реших да запиша, че до 6 месеца ремонтите за за моя сметка, а след това за тяхна. Логично е, тъй като ако са техни уредите, сами ще си ги ремонтират.

# 476
  • Мнения: 4 589
Имаше в друга тема въпрос за наранен ламинат - кой е виновен? Наемателят, че го е ползвал или наемодателят, че е сложил най-евтиния и скапан ламинат?
По скоро спора се завъртя около счупена плочка на пода .За ламината не е имало спорове,но стана ясно че наемателите изобщо не са били особено добросъвестни. Бяха лепили по стените, бяха блъскали врати, подозирам пода беше надран от токчета, определено беше захабено и занемарено и на всичко отгоре се опитваха да продадат климатик който са ползвали  3+години на цената на която е бил купен ooooh!


По повод въпроса за пералнята и въобще за уредите  предоставям предимно  нови в гаранция и го калкулирам в наема .Обикновено така са се изплатили до 3 -та г. После(след 3г) от това начисление не е проблем да се покрие някакъв дребен ремонт,но ако е твърде често или твърде скъпо се купува нов уред.
Не смятам за редно да поемам  ремонт след забравен банел и спукано уплътнение или мухлясал уред(пералня ,съдомиялня) защото е бил държан със затворена врата.
Има наемодатели ,които ''пестят''купувайки уреди втора ръка които са амортизирани още преди покупката и ги отдават под наем. Не го намирам за добра практика нито за наемателя нито за наемодателя ,но хора разни.Щом има съгласни да наемат .

# 477
  • Варна
  • Мнения: 4 057
В тази вързка искам да попитам за мнението ви относно уреди, които са в гаранция. При повреда, наемодателя ли трябва да организира посещение на техник в удобно време на наемателя, или наемателя да организира ремонта?
Така или иначе уреда е в апартамента под наем, от сервиза ще изпратят човек там и то във време, когато наемателите са там...

# 478
  • Мнения: 2 681
Гаранционните карти са при уредите = при квартирантите.
Сами си викат техник в удобно за тях време.

# 479
  • Мнения: 4 589
При наемателите стои плик с упътвания и условия за експлоатация. Документи и фактури са у мен .Това е важно и за застраховките!Разбира се наемателя ако иска присъства ,ако не иска не присъства ,но аз присъствам задължително.
Някой от наемателите ми не говорят добре български и не познават ''номерата'' на майстори.Не мога да позволя да пострадат от некоректност. Друга причина е че имам застраховка ,която покрива  и някои щети на техника,но за да бъде изплатена ми е нужен протокол от фирмения сервиз.
 Единствения ангажимент на наемателя е редовно да плаща наема и да бъде добросъвестен към имота.Всички други  проблеми са моя грижа.

Общи условия

Активация на акаунт