Лошо начало на книжната ми година.
2. Жената в капан- Уси Адлер- Улсен 4/5 Най- после дойде ред и на първия случай на Карл Мьорк от Специален отдел Q. Чудесно разказана криминална история- с интелигентност и търпение. Главният герой е типичен образ за скандинавската литература- сърдит, недоволен и груб, мъкнещ на раменете си своите неудачи и лична драма. Незаинтересован за нищо, освен да разреши случая. А случаят е потресаващ, разбира се. С нетърпение ще пристъпя към следващия роман от поредицата.
3. Теменужките през март- Сара Джио 4/5 Интересна романтична история. Емили бяга от разрушения си брак на гости на леля си на остров Бейнбридж. Там се сблъсква с мистериозна любовна история, която открива в един дневник. Миналото изплува навсякъде около героинята и тя е решена да разгадае всичко докрай. Хареса ми, че настоящето някак отстъпва пред случките в миналото. Героите са някак плахо изградени и остават схематично нахвърляни.
4. Убийци на фазани- Уси Адлер- Улсен 4/5 Пристъпих към романа веднага след прочитането на първата книга от поредицата. Исках веднага да продължа да опознавам главния герой, да се потопя в атмосферата- реалистична, без да е прекалено украсена. Стилът отново е суров и безпристрастен. Действието, доколкото изобщо го има, е като застинало в един момент. Сюжетът се тласка напред от ретроспекции, които разкриват и доразвиват основния образ в историята- Кими. Липсваха ми допълнителни щрихи за комисар Карл Мьорк, но се надявам с развитието на поредицата и това да се случи.
5. 1/2 живот- Татяна Лолова 4/5 Изслушах книгата в Сторител. Чудесно попадение да я представят с гласа на авторката! Преживяване! Беше ми много интересно, научих много факти около театралния живот в България, много факти за самата Лолова. Не ми хареса безкрайното изброяване на имена и имена в един момент се губиш в морето от имена на личности, свързани с богатия на преживявания живот на Лолова.