Частни училища - информативна тема 15

  • 132 527
  • 752
  •   1
Отговори
# 180
  • София
  • Мнения: 5 738
Изобщо смятам, че всички изпити на тази възраст, които се провеждат и в НУКК и ЧУ са крайно недомислени и изобщо не са от полза за самите деца.
Абсолютно съм съгласна.
А в други държавни училища има ли такива "приемни" изпити?

# 181
  • София
  • Мнения: 19 560
А в други държавни училища има ли такива "приемни" изпити?

Има в тези, дето се водят "сдружения" - Шилер, Луис Карол.

# 182
  • Мнения: X
107мо - влиза се с мат.състезание Еврика

# 183
  • Мнения: X
107мо - влиза се с мат.състезание Еврика

Не е вярно http://www.107ou.com/prijem/prijem-v-prvi-klas-/ Еврика е предимство за деца от други училища, но не е критерии.

http://www.107ou.com/prijem/atjematichjeso-sstjezanije-jevrika/

# 184
  • Мнения: 477
Азбуките са добри (не всички задачи), но решаването им веднъж изобщо не е достатъчно за прием в НУКК. За да се влезе в НУКК трябва буквално да са наизустени и тренирани безброй пъти за време. А това вече за мен не е мисловен процес и го смятам за крайно неподходящо за развитието на логическо мислене. При такава подготовка съм била свидетел как деца блокират на елементарна задача, но от друг непрактикуван тип.

....а не да им обясняват, че не са нужни допълнителни занимания и само със знанията от градината биха успяли. Няма такъв филм.
Първото ти твърдение доказва, че подготовката пречи, както и на много други места - тренирането впоследствие се оказва грешка. Ако не си трениран, а видиш конкретна задача за пръв път, ще я решиш с мисленето и логиката, на които си способен (колкото можеш, толкова). Ако си трениран, има шанс да блокираш на елементарна задача, поднесена по леко различен начин, което не би се случило, ако нямаш очаквания.

Второто ти изказване иначе контрастира на първото. Интересно. Затова пък същността му е вярна - този изпит се минава със знания от детската градина. Но пак зависи кой е получил тези знания, защото знаем, че през градини и училища са минали всички, но всички излизат с различно количество знания и умения. Който има потенциал и е интелигентен, ще се справи със знания от градината. Който няма - да тренира, ако иска, и да блокира на други задачи, защото тренировката не означава, че се е научил да мисли. А идеята в крайна сметка не е ли да се научи детето да мисли?

И много от тях не успяват. Това създава невероятен стрес и винаги съм се чудела кОму е нужно? И какво качество оценява този подход у едно 6 годишно? Или може би оценяват, кой частен учител по добре е оттренирал типа задача?  Mr. Green
Добре е, че много не успяват. Така тези, чието място наистина е в НУКК, успяват и се класират. Този подход оценява интелигентността му и някаква нормална бързина на работа. Дори да е умно, ако работи по една половин-минутна задача един час, не е за училище със сериозно, интензивно обучение.
За частните учители и тренирането вече казах. Пълни глупости.

Но когато аз говорех със СС изрично подчертах, че дъщеря ми учи в държавна градина и изрично попитах необходимо ли е да я готвим. Отговорът на зам. директорката беше категоричен: НЕ. Което беше чиста лъжа.
В СС искат интелигентни деца, които мислят бързо. Зам. директорката ти е казала истината - не е необходимо да готвиш такова дете. А че твоето не е такова - нормално. Не всеки е за навсякъде.

# 185
  • Мнения: X
http://www.107ou.com/prijem/prijem-vv-2-7-klas/

Регламент за прием:

"Ученици от други училища, завършващи 1., 2., 3., 4., 5. и 6. клас, могат да кандидатстват за следващата учебна година в 107. ОУ и да бъдат включени в Математическата школа, ако участват в състезание „Еврика“, бъдат класирани с резултат, определен по формулата R и подадат заявление за участието си в Школата.
2. КЛАСИРАНЕ
Класирането се извършва въз основа на резултатите от състезание „Еврика“ и на рейтинг от математическите състезания през изминалата учебна година. Общият резултат, въз основа на който се класират, се пресмята по формулата R: ....."

Това ме е интересувало, това съм чела. Нематематическите паралелки на 107 не ме вълнуват.

Последна редакция: пт, 30 сеп 2016, 08:45 от Анонимен

# 186
  • Мнения: X
Азбуките са добри (не всички задачи), но решаването им веднъж изобщо не е достатъчно за прием в НУКК. За да се влезе в НУКК трябва буквално да са наизустени и тренирани безброй пъти за време. А това вече за мен не е мисловен процес и го смятам за крайно неподходящо за развитието на логическо мислене. При такава подготовка съм била свидетел как деца блокират на елементарна задача, но от друг непрактикуван тип.

....а не да им обясняват, че не са нужни допълнителни занимания и само със знанията от градината биха успяли. Няма такъв филм.
Първото ти твърдение доказва, че подготовката пречи, както и на много други места - тренирането впоследствие се оказва грешка. Ако не си трениран, а видиш конкретна задача за пръв път, ще я решиш с мисленето и логиката, на които си способен (колкото можеш, толкова). Ако си трениран, има шанс да блокираш на елементарна задача, поднесена по леко различен начин, което не би се случило, ако нямаш очаквания.

Второто ти изказване иначе контрастира на първото. Интересно. Затова пък същността му е вярна - този изпит се минава със знания от детската градина. Но пак зависи кой е получил тези знания, защото знаем, че през градини и училища са минали всички, но всички излизат с различно количество знания и умения. Който има потенциал и е интелигентен, ще се справи със знания от градината. Който няма - да тренира, ако иска, и да блокира на други задачи, защото тренировката не означава, че се е научил да мисли. А идеята в крайна сметка не е ли да се научи детето да мисли?

Изобщо не контрастира. Ама нямаш капацитет да го схванеш. Нито информация какво се прави в едните и в другите градини. Нито какви са разликите в изпитите в НУКК и СС например. Както нямаш и информация какво се случва в истинско училище, както вече неведнъж доказа с изказванията си тук. Ти просто не си учител. Иначе някои всеизвестни факти щяха да са ти познати. Като правилата за НВО например.

И много от тях не успяват. Това създава невероятен стрес и винаги съм се чудела кОму е нужно? И какво качество оценява този подход у едно 6 годишно? Или може би оценяват, кой частен учител по добре е оттренирал типа задача?  Mr. Green
Добре е, че много не успяват. Така тези, чието място наистина е в НУКК, успяват и се класират. Този подход оценява интелигентността му и някаква нормална бързина на работа. Дори да е умно, ако работи по една половин-минутна задача един час, не е за училище със сериозно, интензивно обучение.
За частните учители и тренирането вече казах. Пълни глупости.

Не е гаранция, че тези, които успяват са най-знаещите, най-мислещите и т.н. Тези, които успяват са най-тренираните върху ограничени видове задачи. И най наизустилите ги.

Но когато аз говорех със СС изрично подчертах, че дъщеря ми учи в държавна градина и изрично попитах необходимо ли е да я готвим. Отговорът на зам. директорката беше категоричен: НЕ. Което беше чиста лъжа.
В СС искат интелигентни деца, които мислят бързо. Зам. директорката ти е казала истината - не е необходимо да готвиш такова дете. А че твоето не е такова - нормално. Не всеки е за навсякъде.
Това дори няма да го коментирам, че от твоите уста звучи смешно. Няма да се обидя на тема качества на детето ми защото тя е доказала какво може. Но виж ти определено всеки път с такива изказвания доказваш колко си зле психически. За пореден път съм благодарна, че няма шанс ти да си и учителка. Разбираемо е защо са те изгонили от ЧУ.

# 187
  • Мнения: X
http://www.107ou.com/prijem/prijem-vv-2-7-klas/

Регламент за прием:

"Ученици от други училища, завършващи 1., 2., 3., 4., 5. и 6. клас, могат да кандидатстват за следващата
учебна година в 107. ОУ и да бъдат включени в Математическата школа, ако участват в състезание „Еврика“, бъдат класирани с резултат, определен по формулата R и подадат заявление за участието си в Школата.
2. КЛАСИРАНЕ
Класирането се извършва въз основа на резултатите от състезание „Еврика“ и на рейтинг от
математическите състезания през изминалата учебна година. Общият резултат, въз основа на който се класират, се пресмята по формулата R: ....."

Това ме е интересувало, това съм чела. Нематематическите паралелки на 107 не ме вълнуват.

Говорим как се влиза в 1 клас, нали? Ти не каза, че говориш само за математическите паралелки, още повече, че става въпрос за прием след 2 клас. След това в горни класове бройките са малко и е нормално да искат да влизат утвърдени деца с математически наклонности. В 1 клас няма никакво такова изискване и се влиза според цитираните от мен общи критерии. А тогава приемат масата. За разлика от НУКК и СС където ВСИЧКИ влизат след изпит (на теория, а практиката е показал, че има и изключения).

Последна редакция: чт, 29 сеп 2016, 16:19 от Анонимен

# 188
  • София
  • Мнения: 10 825
Съвсем извън темата сме, но: 107-мо приемат деца в първи клас по утвърдени критерии - местожителство, родители работещи в системата, по-големи братя и сестри в училището и т.н., описани са на сайта им. НО това че детето е прието в първи клас не означава, че във втори ако то пожелае (или родителите му) да се запише в математическите потоци, може да го направи свободно. Не е така, кандидатства като външен ученик на база резултатите от ЕВрика и други състезания и на база директорското контролно в края на предходния клас

# 189
  • Мнения: X
Съвсем извън темата сме, но: 107-мо приемат деца в първи клас по утвърдени критерии - местожителство, родители работещи в системата, по-големи братя и сестри в училището и т.н., описани са на сайта им. НО това че детето е прието в първи клас не означава, че във втори ако то пожелае (или родителите му) да се запише в математическите потоци, може да го направи свободно. Не е така, кандидатства като външен ученик на база резултатите от ЕВрика и други състезания и на база директорското контролно в края на предходния клас

Т.е. класират децата във втори клас за "Математическата школа" на база математика от състезания, но същинския прием в 1 клас не е на база състезания. И по никакъв начин не могат да изключат дете от училището, ако не желае да се състезава и да участва в школата?!?!?

# 190
  • Мнения: X
Няма да го изключват, ще си остане в обикновена паралелка, а не в математическа.

# 191
  • Мнения: 19 999
Между другото не знам дали знаете как се изгавриха с децата, издържали изпита в Шилер тази година. Първо им казаха, че са приети, а после включиха и критерий местоживеене и така много отпаднаха. Последно като четох, класовете щяха да са смесени от деца, издържали изпита, и такива, приети само по местоживеене. Не знам в последствие какво е станало. Абсолютна подигравка!

Последна редакция: чт, 29 сеп 2016, 16:35 от Пролетен дъждец

# 192
  • Мнения: X
Дъждец говориш за Шилер, нали?

Няма да го изключват, ще си остане в обикновена паралелка, а не в математическа.
Т.е. има подбор на база конкретни способности по конкретен предмет при това след 1 клас с цел бъдещо засилено обучение по математика, а не както в НУКК, СС, Питагор, Шилер и т.н общ изпит за ПУК и/или 1 клас, който държат всички кандидати.

Последна редакция: чт, 29 сеп 2016, 16:38 от Анонимен

# 193
  • Мнения: 19 999
Ох, изпуснала съм името.  За Шилер да.

# 194
  • Мнения: X
Ох, изпуснала съм името.  За Шилер да.

Да, това беше ужасна гавра с труда на децата.

Общи условия

Активация на акаунт