Частни училища - информативна тема 15

  • 132 506
  • 752
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 395
Не знам колко нови деца има в първи клас и колко не са продължили в СС. Миналата година бяха 5 Пук, средно по 14 деца. Сега са 4 първи класа.
8/9 деца не са продължили.
Значи сметката излиза точна Simple Smile

# 256
  • Мнения: X
Относно теста на Керн... и там е много трики, особено при отчитането на човешката фигура,
...
На бас, че ако нас ни накарат да нарисуваме човешка фигура, все ще има неща, които ще пропуснем, просто защото не сме се сетили, а не че не знаем, че ги има.

На бас, че Пикасо никога нямаше да го издържи.  Grinning

# 257
  • София
  • Мнения: 19 950
Andariel, не казах, че е лесен, а че е по-лесен в сравнение с част от задачите от "Азбука на мисленето" и подобни помагала. Едно е да напишеш срещу картинката на стол, че има 4 букви или да оградиш картинка, при която думата започва или свършава със зададен предварително звук,  или да заградиш картинка, на която предметът се изписва с повече на брой букви от този до него... И съвсем друго е да правиш  същински звуков анализ преди 1 клас, с разделение на гласни и съгласни... И в частта с мат е подобно. Едно е просто да отбележиш третото дете отляво надясно, стоящо на втората пейка, да заградиш на коя картинка децата са повече от топките и ще има дете без топка, съвсем друго е да владееш действията събиране и изваждане.

Последна редакция: пт, 30 сеп 2016, 16:32 от пенсионирана русалка

# 258
  • Мнения: X
Аз никъде не съм казала, че твърдо има забрана... Много ясно написах, че доколкото знам има... И попитах, ако я има, как се решава проблема в ДУ и в ЧУ. Отговори ми първо Бърди, после Блис, накрая и закона цитираха, от който ми стана ясно как стоят нещата. А на твоя пост отговорих, защото в цитираната извадка от закона няма противоречие, каквото виждаше ти. Така че не ми се струва редно да ми вменяваш вина за нечия заблуда.. Ако бях убедена, че има забрана, нямаше да си формулирам въпроса така, че това "доколкото знам" да позволява и други варианти.

Дяволът е в детайлите, както казват хората. Аз съм го прочела като твърдение, а не като въпрос. Съжалявам, ако съм те засегнала! Трябва да чета по-внимателно.

# 259
  • Мнения: 19 999
Защо толкова деца не са продължили след ПУК?

Примерни задачи от теста на Калчев има в линка по-горе и на мен ми изглеждат много подобни на тези в Азбуките. Определяне на звуците, попълване на букви, свързване на точки и т.н.
Обаче сега се замислям, ако тестът за училищна готовност трябва да се прави преди първи клас, а на изпитите е преди ПУК, то тогава е ясно защо задачите изглеждат трудни.

Луси, Шилер е един вид частна занималня, която предлага усилено изучаване на немски, за което се плаща, а останалата програма е нормалната на  МОН и държавните училища. Трикът обаче е, че от Сдружението избират учителите по немски, а доколкото съм чувала, и тези по БЕЛ и мат.

# 260
  • София
  • Мнения: 9 616
Защо толкова деца не са продължили след ПУК?


От нашия ПУК всички деца са в училището и в 1 клас. В класа имаше едно детенце, което още Януари напусна, защото семейството замина да живее в чужбина.
За останалите класове не зная.

# 261
  • София
  • Мнения: 15 170

Относно теста на Керн... и там е много трики, особено при отчитането на човешката фигура, а понякога въпросите са проблемни за разбиране от някои деца, които иначе са си съвсем ок.  Като всеки тест, си трябва подготовка, няма какво да се лъжем, затова напоследък някои детски градини се юркат. За мен психолозите понякога много задълбават в тестването, защото на мен ми се струва, че някои неща са малко на фантазия и не бих си заложила главата. По закон никой няма право да върне дете от първи клас, независимо какво покаже който и да било тест. Но в момента, в който се намеси състезанието, вече играта става друга - минава се на етап подготовка за състезание, което означава заучаване.  На бас, че ако нас ни накарат да нарисуваме човешка фигура, все ще има неща, които ще пропуснем, просто защото не сме се сетили, а не че не знаем, че ги има.
Нищо трики няма и примерите с възрастни са ирелевантни. В повечето страни правят такъв тест, защото показва едновременно много неща, включително нивото на интелигентност. И не е идеята да се върне детето, но ако е с интелигентност под определено ниво да му се обърне специално внимание. И да, може да не може да брои и пръстите да са 4, не пет, но ако няма пръсти е лошо. Чисто психологически ако липсват очи, уста и прочее от лицето на човека, също говори за проблеми. Пък и в крайна сметка, този тест е личен, онзи, които го прави вижда детето и това допълва картината. Идеята е да е игра, да не чувства детето, че го тестват, изпитват или каквото и да е, съответно да няма лоши резултати от стрес.
Но това за протокола, не ми се спори. Така или иначе филтъра казах по какви причини е, според моето скромно мнение и щом родителите са ок с това, няма и какво да спорим.

# 262
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма какво да спорим, само казвам, че е трики и не бих дала голяма тежест, още повече да си правя заключения за психологическо състояние, защото нямало очи или уши, или пръстите на ръцете не били 5.Понякога на децата просто не им се рисува, не обичат да рисуват и пляскат нещо, колкото да изпълнят "играта" или защото усещат, че трябва да рисуват. Психолозите понякога толкова се опиват от важността на тестовете и от това какво може (не, че точно това означава) да означава едно или друго, че се впускат във всякакви тълкувания. Понякога ми приличат на врачки, само че врачките гледат на карти, а те на рисунки. Мен ме интересува човешката фигура дотолкова, доколкото показва дали детето има идея за човешка фигура и схема на тялото, което си е съвсем прозаично - схемата на тялото дава усвояване на пространството, а оттам и на езика в частта му с пространствените отношения между обектите и егоцентричното и алоцентричната координатна система. Останалото психолозите могат да си го врачуват.

Русалке, коментирах самия тест, а не го сравнявам с Азбуките.

# 263
  • Мнения: 1 007
Тестът сам по себе си, ако е за нуждите на психолозите, не е нещо лошо. Но ако се издават книжки и се продават, ако се дават и уроци, това вече не е добре нито за детето, което е подложено на това нещо, нито за другите деца, които влизат и без специална подготовка, но трябва да учат заедно с изкуствено подготвените (тези с уроците и книжките). Така се получава една среда, която не знам за кого е полезна. В крайна сметка пак влизат деца на различно ниво, на които после им се преподава еднакво. 

# 264
  • София
  • Мнения: 62 595
На състезание като на състезание - ако на такива тестове ги изпитват за прием, значи децата ще бъдат подготвяни и толкова! То и по математика и български са на различно ниво, ама ги подготвяме да пишат тези и преразкази, защото такива са правилата на играта - или си ин, или си аут.

# 265
  • Мнения: 6 640
само да уточня относно тълкуването на теста с човешката фигура: при дъщеря ми липсваха обувки и пръсти. фигурата (женска) беше с доста други детайли - рокля с колан, бижута, чанта в ръцете и т.н. попитали са я дали нещо липсва на рисунката, тя е назовала липсващите части и е обяснила, че не може да рисува добре обувки, както и че с пръсти ѝ се струва, че ще изглежда грозна. това беше отбелязано върху теста ѝ и съответно не е тълкувано като дефицити на детето.

# 266
  • София
  • Мнения: 15 170
само да уточня относно тълкуването на теста с човешката фигура: при дъщеря ми липсваха обувки и пръсти. фигурата (женска) беше с доста други детайли - рокля с колан, бижута, чанта в ръцете и т.н. попитали са я дали нещо липсва на рисунката, тя е назовала липсващите части и е обяснила, че не може да рисува добре обувки, както и че с пръсти ѝ се струва, че ще изглежда грозна. това беше отбелязано върху теста ѝ и съответно не е тълкувано като дефицити на детето.
Благодаря! Както казах, тестът се провежда индивидуално и при разговора се уточнява кое защо и как. Няма как да се сбърка, пък и идеята не е да върнат детето, а да знаят доколко е готово и къде би имало нужда от помощ ако има някакви дефицити, образователни или интелектуални.

# 267
  • София
  • Мнения: 62 595
Тъй, тъй, но ако на изпита на детето му дадат да прави човека (а то не се прави само човек, а и други работи се рисуват), ще му изядат точки. Няма да го върнат, ама няма да го класират. За дефицитите се прави цялостно обследване, което може да отнеме дни.

# 268
  • София
  • Мнения: 399
Тестът сам по себе си, ако е за нуждите на психолозите, не е нещо лошо. Но ако се издават книжки и се продават, ако се дават и уроци, това вече не е добре нито за детето, което е подложено на това нещо, нито за другите деца, които влизат и без специална подготовка, но трябва да учат заедно с изкуствено подготвените (тези с уроците и книжките). Така се получава една среда, която не знам за кого е полезна. В крайна сметка пак влизат деца на различно ниво, на които после им се преподава еднакво. 

Мисля, че тези изпити са се наложили в течение на годините точно заради изискването за прозрачност от обществото. Знаете от кога Шилер е апетитно за доста от родителите, за НУКК да не говорим. Как да става приема със събеседване, наблюдение и т.н. без изпит и ясни правила за подготовка. Нали ще гракнат всички, че е субективно и с връзки. /Сигурно и сега става с връзки, но е много завоалирано, аз поне не се сещам как минават изпита връзкарите/.

Относно броя деца в СС - нашият ПУК също е в пълен състав от 14 деца в 1 клас. В нашия клас има 2 нови деца. Дочух /само слух Simple Smile/, че единият 1 клас е 19 защото едно от децата от ПУК не е напуснало, както се е очаквало. Предполагам, че вече е било потвърдено на новоприетите и така ПУК-чето е станало 19-то.

Когато моето дете кандидатстваше в СС рисуваше човек с чертички за ръце и крака. Явно не му се е паднало това, защото го приеха:35: . Много скоро след това започна да рисува човек с всички подробности. Така че има и голяма доза шанс на тези изпити. Дори и в НУКК с ясните правила може да се яви дете, което просто този ден не е в кондиция.

# 269
  • София
  • Мнения: 15 170
Тъй, тъй, но ако на изпита на детето му дадат да прави човека (а то не се прави само човек, а и други работи се рисуват), ще му изядат точки. Няма да го върнат, ама няма да го класират. За дефицитите се прави цялостно обследване, което може да отнеме дни.
Ама никой не говори за класиране, няколко пъти написах. Това е тест, който да е от полза на училището след приема, а не е изпит. Не знам защо настояваш, че е изпит. Напротив, казах, че това е хубав и универсален тест за училищна готовност, върши работа и останалото са тъпотии. Деца ще ходят на уроци за прием в първи клас или пг... Но това е мое мнение, казах и защо тези изпити вървят, хората си ги харесват, всички са доволни, та няма какво да правим проблем от тях.

Общи условия

Активация на акаунт