Частни училища - информативна тема 15

  • 132 285
  • 752
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 1 007
Мисля, че Русалката обясняваше някъде, че С1 в седми клас е различно от С1 в 12-ти. Има логика, защото

Цитат
няма речников запас и не само. За много неща се иска възраст и общо образование.

# 331
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Да ви питам при вас явяват ли се за сертификати по езика?
Нещо не ми е ясно за какво са им тези сертификати преди седми клас.
Още тази година ще се явяват на А1. За смисъл - не мисля, че има някакъв за малките сертификати, но понеже ще се явяват всички, не бих го отделила от общата група. А и мотивацията за учене преди изпит ще е друга.

Повече от В1 никой не може да докара преди гимназия, даже и да е нейтив, защото няма речников запас и не само. За много неща се иска възраст и общо образование.
Не е така. В нашето училище държат FCE. Успешно.
Отива дете от училище да учи след седми клас в Англия и го разпределят в групата на най-добре владеещите английски. Каква ирония. Та за нейтиви на 13-14-години с ниво Б1 почвам да го вярвам, че е масовото явление. Да не говорим какво се е оказало нивото по математика (космическо, спрямо останалите) Там до такава степен ги вардят да не им се нагънат гънките преждевременно, че се чудя как успяват накрая да наваксат...
Сега в класа на моето дете учат по учебник за Б2. На половината деца от класа това ниво им е лесно, да не кажа скучно, но със сигурност не е висока летва. Говоря за случайно събрани деца от различни софийски частни училища, които със сигурност владеят езика поне на ниво Б2.

# 332
  • Мнения: 50 643
Мисля, че Русалката обясняваше някъде, че С1 в седми клас е различно от С1 в 12-ти. Има логика, защото

Цитат
няма речников запас и не само. За много неща се иска възраст и общо образование.

Може за немски език да е така, не знам. Може да има и някакви изпити за ниво за вътрешна употреба, които да служат само за ориентация на родителите, и това не знам. Но ако някой се яви на изпит за сертификат на Кеймбридж там детски изпит няма и В1, В2, С1 или С2 са си еднакви за всички възрасти, без значение дали детето е в 7 или 12 клас. Критериите и оценките са еднакви, оценяването става в Англия и никой не се интересува от възрастта на изпитвания. Ако на някое седмокласниче на изпит за С1/С2 се паднат теми за разговор за политика или икономика - ми да не се е явявало. Щом е там трябва да говори или не взема сертификат, малките нямат привилегии.
Единствено трябва да се помни, че С1/С2 в 7 клас може да е само гъдел за егото, но работа не вършат и конкретна полза от тях няма, защото за кандидатстване в университет се иска сертификатът да е с най-много 2 годишна давност. Т.е. след няколко години акселератчето трябва пак да се явява и пак да давате пари. Да не говорим, че е конфузно ако в 7 клас си е взело сертификата с А, а в 12 клас изкара В Twisted Evil

Цитат
Там до такава степен ги вардят да не им се нагънат гънките преждевременно, че се чудя как успяват накрая да наваксат...

Долавям леко пренебрежение в този цитат Sunglasses И аз също си мислех така на времето и се опиянявах от идеята колко са схватливи нашенчетата в сравнение с децата от чужбина, защото в повечето чужбини наистина го дават лежерно в началото. Да, ама сега мисля другояче и смятам, че тяхното е по-добро за масата деца. У нас се почва много амбициозно, което е добре за талантите, но масата изпуска нишката на математиката още в 3, 4 или 5 клас и после вече каква полза от бързането? Тези деца са изгубени за по-трудния материал, защото не можеш да строиш трети или пети етаж, ако нямаш първи и втори. А там привидно тъпчат на място, но така се създава здрава основа и после в горните класове наистина настигат и задминават нашите деца. Говоря за общия случай и масата, да подчертая.

Последна редакция: вт, 04 окт 2016, 09:46 от Черна станция

# 333
  • Мнения: 2 885
И аз също си мислех така на времето и се опиянявах от идеята колко са схватливи нашенчетата в сравнение с децата от чужбина, защото в повечето чужбини наистина го дават лежерно в началото. Да, ама сега мисля другояче и смятам, че тяхното е по-добро за масата деца. У нас се почва много амбициозно, което е добре за талантите, но масата изпуска нишката на математиката още в 3, 4 или 5 клас и после вече каква полза от бързането? Тези деца са изгубени за по-трудния материал, защото не можеш да строиш трети или пети етаж, ако нямаш първи и втори. А там привидно тъпчат на място, но така се създава здрава основа и после в горните класове наистина настигат и задминават нашите деца. Говоря за общия случай и масата, да подчертая.

Точно. bouquet

# 334
  • София
  • Мнения: 19 912
Да, наистина съм писала назад във времето подобен пост и още си стоя на тази позиция за немския. И тогава ставаше дума за взети сертификати в 73-то,  в 20-то, в Шилер... Може да стои зад тях буквичката В2, но тя е несравнима с В2 на големите ученици. Форматът въобще не е еднакъв. В болшинството изпити за големите (DAF, DSD,DSH)  в писмената част има и интерпретиране на графики, анализиране на данни в таблици, аргументация на позиция чрез изтъкване на про и контра аргументи, сериозни граматични трансформации. А с такова нещо един седмокласник не може да се справи (нито има лексиката за целта, нито темите са му ясни предвид възрастта, примерно за валдорфски училища или за плюсове и минуси на G8/G9 системи в Германия, нито в граматиката толкова е задълбал), да не говорим за разликата в обемите... НА ДСД например създаването на текст е с минимум 900-1000 думи. Кой седмокласник ще ги напише? Още тогава помня и как дадох пример с познати деца, завършили 20-то, 73-то, Шилер или подобни, тоест притежаващи заветния сертификат за В2. След цяла година после в НЕГ доста от тях НЕ успяха да влезат в лайстунг и се представиха не чак толкова добре. Не че не знаят децата, далеч съм от идеята да омаловажавам постигнатото от тях ниво на знание, но е химера да се вярва, че наистина всички със сертификат имат реални  знания като за В2, това В2, което има някой единадесетокласник примерно..

Последна редакция: вт, 04 окт 2016, 13:45 от пенсионирана русалка

# 335
  • София
  • Мнения: 15 163

Повече от В1 никой не може да докара преди гимназия, даже и да е нейтив, защото няма речников запас и не само. За много неща се иска възраст и общо образование.
Не е така. В нашето училище държат FCE. Успешно.
Отива дете от училище да учи след седми клас в Англия и го разпределят в групата на най-добре владеещите английски. Каква ирония. Та за нейтиви на 13-14-години с ниво Б1 почвам да го вярвам, че е масовото явление. Да не говорим какво се е оказало нивото по математика (космическо, спрямо останалите) Там до такава степен ги вардят да не им се нагънат гънките преждевременно, че се чудя как успяват накрая да наваксат...
Сега в класа на моето дете учат по учебник за Б2. На половината деца от класа това ниво им е лесно, да не кажа скучно, но със сигурност не е висока летва. Говоря за случайно събрани деца от различни софийски частни училища, които със сигурност владеят езика поне на ниво Б2.
Англия е много широко понятие, нека уточним това. Ако е в добро училище няма да се окажат такива неща. И факт, речниковият запас на хората, все едно на какъв език се натрупва с времето, с много четене, а не с учебник по В1 или С2. Ползвам 5-6 чужди езика и знам точно как става, да не говорим, че профишънси нивото ако не работиш като преводач, преподавател или учен няма как да се поддържа, затова и сертификатите важат по 2 години.
Иначе човек свободно може да се научи за 6-12 месеца да говори, пише, чете и разбира всякакъв език на едно отлично ниво, независимо на каква възраст е. Както и да изучи основата на граматиката, всички форми на глагола и прочее. И да отиде в 7-ми клас в съответната страна и понеже там все още не са минали цялата граматика да се чувства гений. Но това не означава, че наистина владее езика по-добре. Най-малкото владеенето включва да разбира хора с различни акценти, диалекти, жаргони, на различни теми и да може да използва същите в повечето области на живота и работата.


Но всичко това не е зор да се овладее до 12 годишна възраст. Никога не съм разбирала на какво се дължат тези амбиции, освен на незнание у родителите. В1 преди гимназия е съвършено достатъчно за всичко, а под всичко имам предвид да се продължи надграждането по този език и да се овладее още един или повече в бъдеще.

# 336
  • Мнения: 851
Може ли някой запознат да поясни: в "Света София" /а и в другите ЧУ/ сертификатите, които децата взимат в 7ми клас FCE for schools ли са или стандартен FCE?

# 337
  • Мнения: 477


Да ви питам при вас явяват ли се за сертификати по езика?
Нещо не ми е ясно за какво са им тези сертификати преди седми клас.
За да се въртят едни пари.

От една страна да. А от другата страна са болните амбиции на родителите и нуждата от доказване. Оценките в училище показват достатъчно добре на какво ниво е детето. Не е нужно да се дадат няколкостотин лева за сертификат.

# 338
  • Мнения: 50 643
Оценките в училище показват достатъчно добре на какво ниво е детето. Не е нужно да се дадат няколкостотин лева за сертификат.

Това не е баш така. Да не би оценките в училище по БЕЛ или математика да показват реално ниво? Sunglasses Ако беше така защо деца с отлични оценки после имат толкова различни резултати на изпитите? Така е и с езиците - оценките в училище са субективни, понякога се влияят от политиката на училището и какво ли не, докато изпитът за сертификат е възможно най-обективен. Ако някой вярва сляпо на оценките може после много да се изненада Twisted Evil А ако става дума за курсове, а не за училище? Там как да се следи напредъка? Но спомням си, че АВО Бел предлагаха например един компромисен вариант - явяват се децата по 100% идентичен формат с изпита на Кеймбридж, но после се проверява тук, а не се изпраща там. И е доста по-евтино, не помня вече цените обаче. Правят го в края на всеки курс и за мен си струва.

# 339
  • Мнения: 477
Това не е баш така. Да не би оценките в училище по БЕЛ или математика да показват реално ниво? Sunglasses Ако беше така защо деца с отлични оценки после имат толкова различни резултати на изпитите? Така е и с езиците - оценките в училище са субективни
В някое селско училище, където ти пишат шестица за това, че си дошъл, определено не е така, но говорим за ЧУ. Вярно е, че има едно ЧУ, откъдето идват деца с шестици, а не знаят дори за качествена двойка. Но допускам, че повечето ЧУ не са така. Относно оценките - на контролни и тестове учителят има много малко свобода да бъде субективен, ако изобщо има дори за една точка. Там всичко е ясно - или си написал каквото трябва и получаваш съответните точки, или не си и не ги получаваш. Или частично, и получаваш частично. Единственият вариант учител да бъде субективен в контролното, е сам да го състави и нарочно да сложи определена задача, с която знае, че ученик Х ще се справи, а ученик У няма.

И, ако вкараме малко статистика в разсъжденията, вероятността дете с много четворки да е на ниво 4, е огромна. Едва ли повече от 2-3 са нереални.

# 340
  • Мнения: X
Важи си с пълна сила написаното от Черна станция и за ЧУ. Също като в държавните и в частните има сериозни разлики в нивата. Но ти като добре запозната учительнИЦА би следвало да го знаеш.

# 341
  • Мнения: 50 643
Много се радвам, че е така, убеди ме. Жалко само, че университети и институции не са толкова лесни за убеждаване и си искат сертификати Joy Къде, къде по-лесно щеше да бъде да искат само дипломи...

П.П. А в ЧУ би трябвало да учат БЕЛ и математика също толкова съвестно, колкото учат езици. Защо тогава (както вече питах) на външни изпити има толкова различни оценки?
Под субективност нямам предвид да завишат оценката на Х и да я намалят на У, а да вдигнат оценките на всички за да се гради имидж на училището.

# 342
  • София
  • Мнения: 62 595
За мен сертификатите в начално или основно училище са излишно даване на пари. Е, ако детето ще учи в чужбина от осми клас, то ок да е със сертификат, но това е изключение. Повечето деца нито отиват да учат гимназия в чужбина, нито нищо. Сертификатът е важен в края на гимназията, когато е добре да си го има - я за кандидатстване в чужбина, я за да се оттърве от езиковия курс в нашенския вуз, я за кандидатстване за работа в чужда компания. Останалото е галене на самолюбието.

# 343
  • София
  • Мнения: 15 163
За мен сертификатите в начално или основно училище са излишно даване на пари. Е, ако детето ще учи в чужбина от осми клас, то ок да е със сертификат, но това е изключение. Повечето деца нито отиват да учат гимназия в чужбина, нито нищо. Сертификатът е важен в края на гимназията, когато е добре да си го има - я за кандидатстване в чужбина, я за да се оттърве от езиковия курс в нашенския вуз, я за кандидатстване за работа в чужда компания. Останалото е галене на самолюбието.
Донякъде съм съгласна, но да речем, че е вид външно оценяване, което, особено в частните училища, може да ти покаже дали не си даваш парите на вятъра. Много често родителите не владеят изобщо или в достатъчна степен въпросния език, за да могат да преценят сами.

# 344
  • София
  • Мнения: 62 595
Не се бях сетила за това. Но това със сертификатите на ученици преди завършване на гимназия си е бизнес, независимо дали е частно училище или езикова школа.

Общи условия

Активация на акаунт