Първокласници 2016/2017 уч. г. - тема 4

  • 68 680
  • 745
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 2 353
Лято!, защо амбициозните родители не си разкарат децата от класа? Да им имам елитарните разбирания. @#$~@= Една сочна виртуална попръжня!
Всички "елитни" училища явно са решили да отписват децата, ако не им пасват на елитарността. Двойна доза от попръжнята за родителите, които задръстват с претенции и трафик, за да се отъркат в общество. Сега с обществените съвети ще стане още по-съвършено мазалото. 

Зелено човече, брой там до колкото трябва, за да не ги нариташ физически. Цени си усилията на детето и ако има нещо за допълнително - съботно-неделно, но без да се прекалява. 

# 646
  • София
  • Мнения: 6 917
Ами сега  Hug Както каза, "случили " сме на квартал! Голям елит се е събрал.  Laughing

# 647
  • около Варна
  • Мнения: 1 095
лято!, съжалявам за проблемите с детенцето ви. Би ли споделила в какво се изразява проблемното поведение на детето, агресивни прояви има ли, че дори родители са запознати със случая?
В моя клас имам детенце със СОП със сериозна диагноза, не се включва по никакъв начин в обучителния процес, с него работи ресурсна учителка, но само два часа седмично. През останалото време посещава редовните часове, отказва да пише, да рисува, да пее песнички, през цялото време издава звуци, разхожда се из стаята, бута чиновете, събаря тетрадките, качва се върху чина си, все неща, които  много разконцентрират останалите ученици, особено пък първокласници. Никога не бих си позволила дори намек да направя, че това дете няма място в класа ми. Майката съдейства изключително много, по цял ден е в училище и когато детенцето не може да стои повече в час, излиза при нея, после пак се връща в часа. Въпреки, че реално на нищо не съм го научила, се забелязва голям напредък в адаптацията, отношението му към околните и цялостното поведение. Хубавото е, че останалите ученици проявяват толерантност и не му се сърдят, знаят, че той е просто едно по-специално дете.
Извинявам се за отклонението, но исках да кажа, че може би просто трябва да намерите по-добро място за вашето дете.

# 648
  • София
  • Мнения: 6 917
wiwi , благодаря за мнението! Проблемното поведение е в две направления, така да се каже. Едното, че се разсейва в час и в последните часове (а те имат и по 6) понякога бърника по нещата на другите деца. 1-2 пъти беше сдъвкал нечия гума. Неписането се подчертава като извънредно тревожно. Какъв пример давал на другите деца.  Crazy
Понякога се случва да удря деца. В част от случаите е бил предизвикан; за други неща чухме откровени измишльотини от други деца. Но с много говорене тези неща се разредиха и вече почти не се случват, доколкото успявам да разбера, защото класната не влиза в подробности.
Това е, но няколко родители вдигнаха ужасна патърдия.

# 649
  • Варна
  • Мнения: 11 340
лято!, разбирам и ти съчувствам за проблемите в училище, но аз също не бих си мълчала, ако в класа има такова дете и ако то удря моето, гризе му гумата, бърника му из чантата. Хубаво е, че са се разредили тези случаи, но, според мен, вече е създадено определено отношение от страна на другите деца, родителите и класната, та си мисля, че ще ви е много трудно да се впишете в колектива на такъв етап. Трябва да има много добра комуникация между всички участници и другите родители също трябва да те подкрепят в борбата, а явно при вас не се получава и се мъчиш сама да се справиш със ситуацията, борейки се срещу всички останали. Peace

Не че синът ми е от кротките, по време на занималнята бяха дразнили едно момиченце с някакъв него съученик, взели му часовника Майки, извадили му батерията (всеки от двамата отрича и обвинява другия  ooooh!) - много се ядосах след като разбрах за случката. Слава Богу, часовникът не беше повреден, но момиченцето плакало, госпожата се оплака ... абе, много неприятно! Вечерта го наказах сериозно и го накарах да й нарисува собственоръчно картичка и да напише извинение, след което да й я даде на другия ден. Надявам се повече да няма такива случки.  Tired

# 650
  • Мнения: 453
лято! - възможно и това само да е върха на айсберга, защото наяве излизат много малко неща, които достигат до класната и родителите.
 Ето в нашия клас има едно проблемно момиченце. Други две майки се оплакаха на класната, че ги тормозило, драскало им нещата и т.н. Същото дете беше удряло и дърщеря ми - "прилагало карате хватки", драскало по несесера, взимало неща от вътре. Аз нищо не съм казала на никого, предполагам, че има и други деца и майки, които не са се оплакали.
Работи се с детето, майката идва на извънредни срещи, сега вече са приятелки с дъщеря ми.

# 651
  • София
  • Мнения: 6 917
Там е въпросът, да се работи, а не да се кара по системата "Няма човек - няма проблем".

# 652
  • Мнения: 453
Там е въпросът, да се работи, а не да се кара по системата "Няма човек - няма проблем".
За съжаление обществото ни все още мисли по комунистически начин.
Още повече ако е замесен някой родител, който може да влияе на учител/ директор - напр. на висок пост в МОН, община, богат спонсор и т.н.  Tired

# 653
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
С детето,което е със СОП в класа,няма никакъв проблем.

Последна редакция: чт, 01 дек 2016, 07:53 от ♥Elfita♥

# 654
  • Мнения: 366
 зелено човече, ходи ли детето на занималня? Ако да, за какви диктовки у дома става въпрос?
Моят е ученолюбив, не среща трудности, но пак не ни стига времето. Смятам да говоря с госпожите да не пишем домашните в събота и неделя. Той всяка седмица е на някакво състезание или турнир, за които също трябва подготовка. Искам да ни остава време и за четене на книги, игри и екскурзии.

Понеже поста ми е от сутринта, но не съм го публикувала, редактирам  Simple Smile

 Лято детето има ли приятели в класа? Ако има едно-две приятелчета поне, с малко услилия от негова страна и подкрепата на госпожата, може и да се променят скоро нещата, но ако всички са настроени, не виждам смисъл от каквито и да е усилия. Бих те посъветвала да потърсиш някоя свястна госпожа в съседно училище. Моят син също е буен, честолюбив и със собствено мнение, което обича да налага. Писала съм тук, че имахме проблеми в началото на учебната година с поведението, но имахме късмет да попаднем на страхотна госпожа и сега всичко е наред

Последна редакция: ср, 30 ное 2016, 21:30 от Vanya_P

# 655
  • София
  • Мнения: 9 616
Той всяка седмица е на някакво състезание или турнир, за които също трябва подготовка. Искам да ни остава време и за четене на книги, игри и екскурзии

Освен ако на този етап детето не е много по-напред от съучениците си, не мисля, че е добър вариант да се спират домашните. Писането на домашно има смисъл не само за деца, които се справят по-трудно. Това изгражда и навици и подобрява уменията им.
В първи клас е лесно - ела да видиш по- нагоре какво се случва. Голямата, в момента 7 клас, пише по математика домашното за утре - 29 геометрични задачи, а има и думи и урок по АЕ, солидно домашно по Химия - изравняване на хим. Уравнения, трябва и да преговори, защото утре имат контролно. А, и е на танци тази вечер - ще доучва по нощите.
Пиша горното, за да покажа, че децата ги чака много труд занапред, и навици и нагласи се създават постепенно, като се вдига натоварването, но започва от първи клас. Разбира се всичко това в рамките на нормалното, не е приемливо цяла събота и неделя да се пишат домашни.

А защо не се опитате да разредите състезанията и турнирите, ако на детето му е трудно да смогва на натоварването?

# 656
  • Мнения: 366
Той всяка седмица е на някакво състезание или турнир, за които също трябва подготовка. Искам да ни остава време и за четене на книги, игри и екскурзии

Освен ако на този етап детето не е много по-напред от съучениците си, не мисля, че е добър вариант да се спират домашните. Писането на домашно има смисъл не само за деца, които се справят по-трудно. Това изгражда и навици и подобрява уменията им.
В първи клас е лесно - ела да видиш по- нагоре какво се случва. Голямата, в момента 7 клас, пише по математика домашното за утре - 29 геометрични задачи, а има и думи и урок по АЕ, солидно домашно по Химия - изравняване на хим. Уравнения, трябва и да преговори, защото утре имат контролно. А, и е на танци тази вечер - ще доучва по нощите.
Пиша горното, за да покажа, че децата ги чака много труд занапред, и навици и нагласи се създават постепенно, като се вдига натоварването, но започва от първи клас. Разбира се всичко това в рамките на нормалното, не е приемливо цяла събота и неделя да се пишат домашни.

А защо не се опитате да разредите състезанията и турнирите, ако на детето му е трудно да смогва на натоварването?

Съгласна съм за навиците. Вече ги има. Пише всеки ден домашните, решава задачи, чете почти всеки ден. Но сега се струпаха много мероприятия на веднъж  -5 седмици подред и му идва малко нанагорно. Шахмат турнирите са от сутрин до вечер- уморително си е. Нищо не иска да спира, защото му харесва. Но има нужда и от почивка все пак.
Днес говорих с госпожата и я помолих вместо по две страници по български да пише по една, и да се концентрира по математика- всеки ден минаваме по 2 или 3 теста от предишните години на коледното и др състезания. Не е като да не работи. Пише правилно, добър е по математика, от началото на учебната година е прочел 14 книжки. Доволни сме и аз и госпожата. Забравих да спомена, че от един месец го взимам в 14 ч и учи в нас, та за това ги правя тия уговорки

# 657
  • София
  • Мнения: 5 246
Лято! Това с престижните училища е тежка участ. Винаги има извращения. Ужасно съжалявам да разбера, че са се усложнили нещата при вас. Ама хич не мисля, че от страна на педагозите има адекватна работа. Нищо не е в състояние да ме убеди, че за подобни "провинения" следва местене в друго училище. За съжаление от такова поведение на класната детето само може още да пострада, защото тя недиректно определя отношение към детето в класа, да не говорим, че това не е работа с детето, а несправяне с нейната отговорност и задача. Децата не са шаблони. Наистина се иска много за да можеш да имаш подход и начин да обучаваш. Децата са различни.Всички имат своите специфики.
В нашия клас имахме дете, което още в началото беше съборило нарочно дуго дете, което си разбива устата, също и други подобни прояви. Започна голямо брожение сред родителите да го махат от класа и т.н. Сега нещата са спокойни. Класната намери подход. Навсякъде го взимаше със себе си, сложи го на чин отпред до нея, говореше с останалите учителки, назначиха му и психолог.
На родителската среща класната поне за 5 деца каза, че дисциплината им е отвратителна. Виждам, че учителите искат деца-по матрица. Не се приемат никакви смущаващи учебния процес явления- като дори- острене на моливи, разлистване на тетрадки, вдигане на ръка дори за тоалетна, когато не е разрешено.
Аз отнесох доста забележки също. Опитвам се хем да дисциплинирам детето си, хем да му съхранявам психиката. На моменти ми изглежда висш пилотаж.

# 658
  • Мнения: 683
Господи, като ви чета ми се изправя косата. Имам първокласник в чужбина и влизам да почерпя идеи за изучаването на бълг.език. Имам дете, минало през бълг.система и въпреки това ми се струва, че нещата в България излизат от контрол и като заетост на децата и като отношение към тях от учителите. Ето за училището на сина ми, на който му е интересно за Канада
https://expatbgmum.com/2016/10/20/%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%BE … B0%D1%81%D1%82-2/

# 659
  • София
  • Мнения: 5 613
Затова за мен е вариант детето да ходи на ПГ в училище.

Това е супер... ако има кой да гледа детето обаче. Много родители нямат тази опция.


Ние имахме вчера допълнителна среща с учителката. Много неща се изясниха: и на нея, и на нас. Вярвам, че класната е точно това, от което моето лично дете има нужда, ама точно. Голям късмет имахме. Остана да се наредят и другите неща. Аз лично почвам да се успокоявам. Измислих системата за заниманията у дома и вчера я приложих за пръв път с бурен успех. Стиснете палец да е добре и занапред.
При нас в градината се готвиха много усърдно. Малко дори ги попрегориха от старание... Има "отличен" на входните нива - показаха ни ги на родителската.

Общи условия

Активация на акаунт