Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какви са разликите между ролери и блейдове?
Как да спра с ролери?
Как да спирам с ролери, ако имам спирачка и как да спра без нея?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какви са разликите между ролери и блейдове?
-
Как да спра с ролери?
-
Как да спирам с ролери, ако имам спирачка и как да спра без нея?
За да спрете ролери, независимо дали имате спирачка или не, важно е да поддържате баланс и правилно разпределение на теглото. Ако имате спирачка, изнесете крака с нея леко напред и повдигнете леко от земята, като държите краката леко свити в коленете и центъра на тежестта точно под тялото. Това се прилага както при спиране, така и при каране на ролери. Ако нямате спирачка, можете да спрете чрез суичне едната кънка, която остава назад, като колелцата са перпендикулярни на предната кънка. Тази техника изисква практика и внимание за предотвратяване на падания и нежелани сблъсъци.
-
Как да избера правилните ролери?
-
Къде мога да намеря ролери с два реда колела?

, вечер бях на работа. Но пък как се задръстват улиците, човек не може да пресече, ще го отнесе някой!
Видях колко много желаещи има да карат ролери!
Понеже от няколко години карам на Гребната в Пловдив и ми се стори, че мога да бъда полезен. Предпочитам блейдове и ако става дума за марки препоръчвам няколко известни - Roller Blade, Salomon, Roces(които напоследък си оправиха закопчаването, защото моите малко ме дразнят, но иначе са супер) K2 и сигурно пропускам доста марки...От своя страна ролерите се делят на фитнес, агресив(момчетата и момичетата по рампите са с агресив - агресива са с по-стабилна обувка и малки колелца, както и шината е направена, така че да се плъзга по бордюри и тръби) - има и едни офроад, които са странни, но май задълбах...
За разходка по алеите или за лек спринт най-подходящи са фитнес класът. Цените н ахубавите са над 100 леФа, за горна граница няма да говоря... Обувката е много важно да не стяга, бих прерпоръчал мека обувка, а не пластмасова, колелцата е добре да са силиконови, защото иначе е мъка и удоволствието се губи...лагерите на колелцата също са важни, но за начинаещи не е нужно да са от висок клас - само за инфо - те биват ABEC 1, ABEC 3, ABEC 5 и ABEC 7... Сещам се за един евтин вариант за ролери - TCM за цената си са просто чудесни - виждал съм ги от 15 лв. когато има промоция в някой скллад до 30-40 лв. в магазините на TCM.
и аз съм със силиконови колела лагерите и модела са ми по стари - калифорния тъндър, но мъжа ми е с К2 / мека обувка --снобее той
но ние сме самоуки в карането карала съм писалки на времето и си копирах стила и за блейдовете предполагам че има и други стилове както при ските
) Това важи и за самото каране на ролерите, за разлика от ските, където тежеста е леко напред (сетих се, че тези дни почти се пребих с маунтин байк, там па тежестта трябвало да е изнесена назад, демек гушкаш седалката и дупето почти в задната гума
Още нещо - когато се кара по инерция краката е добре да не са успоредни един до друг, защото има камъчета и клечки и в този случай целувката с асфалта е почти сигурна - пак единия крак леко напред и леко свит в колянцето и така винаги има опора и време за реакция. На малко по-напредналите обикновено спирачката пречи и те я махат - спирането тогава става със суркане(т'ва май е турцизиъм, но в Пд има доста такива) на едната кънка, която остава назад и колелцата са перпиндикулярни на предната кънка. При такова спиране, както и при самото каране колелцата се износват неравномерно и затова е добре да се въртят от едната на другата кънка - най-често срещаната схема е 1-во колело на едната кънка отива 3-то на другата 2-ро н апървата отива на мястото на 4-то на втората и обратно - нещо като хикс 1-3-2-4.
