Седми клас, вярваме в чудеса

  • 59 713
  • 743
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 14 133
Дидева, благодаря!  bouquet

# 76
  • Пловдив
  • Мнения: 1 175
Милена, благодаря за линка! Поне ще съм в течение какво учат.

# 77
  • столицата
  • Мнения: 4 458
Дами, какви са тези преразкази на стихотворения, какви са тези  съчинения-разсъждения. Аз ли нещо грешно съм разбрала, че няма промяна и последният модул ще е трансформиращ преразказ newsm78

Иначе и нашите по ИТ си закупиха сборника на изд. Нова звезда. Дали го ползват не съм питала.
Като гледам датите за мат.състезания са все в събота сутрин, т.е. съвпадат с курса ни по Мат и ако от школата не се съобразят, ще се наложи да ги прескочим.
Някой, който днес е посетил  АК, нека сподели впечатления и  инфо, моля. Детето отказа да отидем, а и засега няма намерение да се пробва там, но до март има време Wink
Нашите също са още "На прощаване" . Учиха го наизуст и писали тези. Второто е интересно, предвид, че не са учили "Що е това чудо тезата напр?" Добре, че са курсовете.

# 78
  • Пловдив
  • Мнения: 10 439
galimar, по програма в 7 клас се пише съчинение- разсъждение, а на НВО пишат трансформиращ преразказ.

# 79
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
, а на НВО пишат трансформиращ преразказ.

О, потвърдено ли е?

# 80
  • Пловдив
  • Мнения: 10 439
, а на НВО пишат трансформиращ преразказ.

О, потвърдено ли е?
На сайта на  МОН са дали критерии за преразказ.

# 81
  • Мнения: 791
viola2003, езикова паралелка се водим.

Момичета, помагайте. Това е текст от контролното на моя син върху първи раздел от учебника по български език:
"Дойде октомври и буковите гори пламнаха. Пурпурночервеното море вземаше очите, брезите се жълтееха между него с оределите си листа, върховете на елите и боровете придобиваха восъчносив цвят, а между тях се издигаха трепетликите като огнени ножове. Постепенно зеленото изчезваше. То жълтееше, изгаряше, криеше се дълбоко в недрата на гората и умираше със самото лято. По гребена на планината есента беше бърза и кратка. Букът пламна за няколко дни. След първата слана земята се покри с окапали листа - дебел шумящ килим, който издаваше всяка наша стъпка. Гората оголя, светлината нахлу в нея отвред и направи стъблата на букаците да изглеждат още по-бели, а мъховете по тях - тъмносини."

Въпросът, на който не е отговорил, е:
"В какво се проявява конкретността и условността на художествения образ на есента?"

В учебника им на Просвета не намерихме нищо за конкретност и условност в художествения текст. В тетрадката имат записано по едно кратко определение:
- конкретност - представят се конкретни признаци;
- условност - думите са творение на човешката фантазия

Тук намирам подобни. Може линкът да е полезен и на вас.

Според вас, какъв трябва да е отговорът?

Конкретни образи, според мен, са: "Дойде октомври, Постепенно зеленото изчезваше. По гребена на планината есента беше бърза и кратка. След първата слана земята се покри с окапали листа, Гората оголя, светлината нахлу в нея отвред и направи стъблата на букаците да изглеждат още по-бели, а мъховете по тях - тъмносини."
А условни: "И буковите гори пламнаха. Пурпурночервеното море вземаше очите, брезите се жълтееха между него с оределите си листа, върховете на елите и боровете придобиваха восъчносив цвят, а между тях се издигаха трепетликите като огнени ножове. То жълтееше, изгаряше, криеше се дълбоко в недрата на гората и умираше със самото лято. Букът пламна за няколко дни. - дебел шумящ килим, който издаваше всяка наша стъпка."

Но в какво се проявява конкретността и условността?  Thinking
Знам, че не е въпрос като за събота вечер  Mr. Green, но в понеделник трябва да се върне, а аз (защото съм лоша) искам да бъде и с поправка.


# 82
  • Мнения: 1 143
Здравейте,момичета.
Честита нова тема.Аз докато вляза вие вече нова сте за формили.Май повече ще ви следя отколкото пиша.

# 83
  • Мнения: 5 160
elin_a,  ето от учебник за 6 клас.
http://prikachi.com/images.php?images/106/8943106x.jpg
Мисля, че добре си се ориентирала.
Може би да се опише, не с цитати. Конкретното - естествената промяна на природата през есента. Условното - като ножове, пламва и др.

# 84
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
, а на НВО пишат трансформиращ преразказ.
О, потвърдено ли е?
На сайта на  МОН са дали критерии за преразказ.

Има критерии за "Преразказ с дидактическа задача".
Това ли се води трансформиращият преразказ?  Rolling Eyes

# 85
  • София
  • Мнения: 15 950
С Иво ходихме в АК днес. Имаме някакъв проблем с нета вкъщи. Като го оправят, ще кача материалите, които взехме оттам.

# 86
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
С Иво ходихме в АК днес.

Хареса ли му? Зариби ли се?

# 87
  • Пловдив
  • Мнения: 10 439
Шани, това е. Дидактическата задача е "разкажете от името на ....", т.е. трансформиращ преразказ.

# 88
  • София
  • Мнения: 15 950
Шани, хареса му. И - не, не се зариби. Не иска да учи там.

Качих снимани извадки от теста от 2016г. във фейсбук групата.
В пощата направих папка "Американски колеж" и ги качих и там.

Последна редакция: сб, 22 окт 2016, 22:02 от Vivi

# 89
  • София
  • Мнения: 13 690
Много пишете бе...
Аз пък тази седмица не съм си видяла детето... От БЕЛ на театър. От театър на БЕЛ. Ужас!!!!Нищо друго освен БЕЛ. Полудяхме. Тестове не мога да качвам никъде. Просто не ни ги дават. По физика съм го виждала, но там не ми се коментира резултата  Rolling Eyes Иначе като цяло Саше се е стегнала. Просто трябва известно канализиране  Sunglasses

Последна редакция: сб, 22 окт 2016, 22:10 от Vache

Общи условия

Активация на акаунт