Домашни в почивните дни

  • 34 075
  • 408
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 4 753
Не може да се постигне само с филми, това дете ще слънчаса пред телевизора...  Laughing  Казвам какъв е правилният според мен начин да се учи език, пък дори и чужд... Ако не ангажираш мозъка, а той се ангажира като прави връзка между думите/изреченията със случващото се около него, то запомненото отлита съвсем скоро и това важи за всичко, не само за езика - краткотрайна и дълготрайна памет и т.н. Не е това темата, иначе е интересно да се знае как учат хората и животните...

Последна редакция: чт, 03 ное 2016, 23:09 от stelt77

# 76
  • Мнения: X

Аз лично не виждам никакъв смисъл още от първия час да карат децата да пишат на чуждия език, вместо да се развива ситуативно и разговорно, и едва после да се въведе ограмотяване на този език. Ние на родния си първо го усвояваме шест години преди да започнем да пишем и четем на него, и пак се оказва предизвикателство за много деца да усвоят правописа.
Така е и затова в първи клас няма никакво писане, а се учи само чрез слушане и говорене (поне по английски). Това- според задължителната програма.

# 77
  • Мнения: 19 999
Аз също съм съгласна, че в началото трябва да се набляга на слушането, говоренето, песнички и стихчета. Особено пък ако децата не са се научили още да пишат на български.
За писането на думи съм забелязала от моето дете, че дори с три пъти изписване по споменатия начин дава резултат. Въпросът е после да се прочетат в текст, по-късно да се преговорят и пак да се напишат по веднъж, а не просто да висят в тетрадката извън всякакъв контекст.

# 78
  • София
  • Мнения: 62 595
За писането на думи е ефективна единствено диктовката. Но тя е трудна и е кошмарът на повечето учещи език. То и на български дитковката е кошмарът на деца, родители и учители, защото там лъсват всички проблеми. Не при свободно съчинен текст, защото при него човек ползва думи и изрази, които знае, а при диктовката няма този контрол.

# 79
  • Мнения: 4 753
Правопис се учи с четене, не с назубряне как точно изглежда въпросната дума... Затова диктовките няма как да са особено ефективни, те са за проверка, не за учене... Четенето на книжки помага да се включи ефективно зрителната памет, като се вижда една и съща дума многократно и в различни изречения...

# 80
  • София
  • Мнения: 62 595
Вече писах -четенето не служи за учене на правопис, а за добиване на информацията от текста. Аз мога хиляди пъти да видя една и съща дума, да я зная какво означава, да я чета, но да я бъркам като правопис, защото не съм усвоила правилата или изключението точно при тази дума. Все още се чудя за думи на английски дали са с С или S, или пък с U или Y. Нарочно съм си изключила спелчека, за да ми почервенее, ако съм сгрешила думата - иначе хиляди пъти да я гледам, или пък да я напиша десет пъти по три реда, пак няма да съм сигурна как се пише.  Когато ми почервенее десетки пъти, на следващия вече може и да не я сбъркам, защото съм направила анализ защо и къде точно я бъркам.

# 81
  • Мнения: X
Ученето е различно според разликите във възприятията. АКо човек е "визуален тип", четенето е отличен начин за учене на думи. Самата аз съм такъв тип.

# 82
  • София
  • Мнения: 62 595
С времето човек си изработва стратегии за учене. Децата го правят още откакто са бебета.

# 83
  • Мнения: X
С времето човек си изработва стратегии за учене. Децата го правят още откакто са бебета.
А, да и е много важно, родителят, учителят или който и да е ментор да наблюдава детето и да поощрява ефективните стратегии, а не да налага неефективни такива. За мен една стратегия може да е добра, но за Гошко може да не работи и няма нужда да се насилва Гошко точно нея да прилага, а да го оставим да прилага стратегията, която работи при него.

# 84
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Темата заби в как се учи чужд език.

# 85
  • Мнения: 4 753
Темата заби в как се учи чужд език.

Темата все още е в как се учи по принцип...  Laughing  Ученето на език също включва десетки редове с повтаряне на една и съща дума за домашно... Времеемко и неефективно, за което е и питането на авторката на темата...

# 86
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Въпросът беше за домашна по български и математика във втори клас и в този смисъл неефективност не виждам.
Особено при положение, че авторката споделя, че ѝ е трудно да го мотивира да учи.

# 87
  • Мнения: 4 753
Въпросът беше за домашна по български и математика във втори клас и в този смисъл неефективност не виждам.
Особено при положение, че авторката споделя, че ѝ е трудно да го мотивира да учи.

Знам, знам, даже още трябвало, да прочете Пипи дългото чорапче, че да не скучае 2 дни ваканция...  Stop 

# 88
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
Въпросът беше за домашна по български и математика във втори клас и в този смисъл неефективност не виждам.
Съвсем неефективно според мен е да решиш 16 стр. задачи по математика наведнъж. Точно това направихме във вторник вечерта. Тъй като помагалото, което трябваше да купим го доставиха в книжарницата чак във вторник. И цяла вечер, 4 часа решаваха. Задачите бяха лесни, под нивото на това, което учат в училище, което ги отегчи още повече. След втория час, според мен, съвсем автоматично решаваха без да мислят. И каква е ползата от това? Освен да се отвратят от ученето...  newsm78

# 89
  • София
  • Мнения: 9 517
Въпросът беше за домашна по български и математика във втори клас и в този смисъл неефективност не виждам.
Особено при положение, че авторката споделя, че ѝ е трудно да го мотивира да учи.
И аз не мога да мотивирам щерката да пише безумни домашни. Тази година учителката й се е поукротила, но миналата, в края на учебната година беше страшно. И ако домашните бяха смислени (за нея), не бих протестирала, но това писане до откат на събиране и изваждане до 20, при положение, че детето може да смята до 100 на ум, беше голям кошмар. Разбирам, че за някои деца това е важно, за да могат да запомнят сборовете и разликите, ако не успяват да хванат логиката на математиката, обаче точно за нея беше супер демотивиращо - така беше намразила математиката, че отказа да прави каквото и да било по този предмет извън домашните.

Общи условия

Активация на акаунт