Домашни в почивните дни

  • 34 067
  • 408
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 20 428
     За народните песни- аз не виждам нищо лошо да се изучават текстовете им. Обогатяват културата и разширяват кръгозора.

Съгласна съм. Да ги учат/четат/разясняват в училище си е съвсем в реда на нещата. Но, ей тая песен утре да я рецитирате, пък мама ще обясни какво значи "Бог го вършее", някак си прехвърля върху родителите отговорност за цял урок. И като ми се наложи да го правя между 20 и 22 часа, както казах, само чашата вино ме спасява. Laughing

За думите по чужд език - възпитаник съм на езикова гимназия, писала съм по 5 реда всяка дума. Не можех да я запомня ако не я напиша и продължих дори след подготвителния клас, въпреки че вече не беше задължително. Моето е на езикова занималня и доскоро не ги караха да пишат. А започнаха да правят диктовки. В резултат, бъркаше и трибуквените думи. Натиснах я да започне поне по 10 пъти да ги пише и о, чудо, вече освен значението и произношението на думата, може и да я изпише правилно.

Последна редакция: чт, 03 ное 2016, 16:02 от wild poppy

# 61
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Не че съм особено компетентна,но аз знам,че език се уче с писане.Още от първи клас в тестовете им включваха въпрос в който трябва да се знае как се изписва дадена дума.Ако не си я писал няма как да стане.По сегашната програма транскрипциите са от 5-ти клас.
Относно литературата сто пъти повече предпочитам Ането на Ангел Каралийчев пред съвременните инерпретации на приказки или пък например Маншон,полуобувка и мъхеста брада  ooooh!

# 62
  • София
  • Мнения: 5 618
1 клас, за есенната ваканция (4 почивни дни, вкл. събота и неделя) имаха 11 стр. от помагалото по математика + 11 стр. от по български. Падаха се средно по 5 на ден, щото имаше едни задачи за целия клас, които пропуснахме. Ами за уикенда беше на гости на баба си и преди тръгването написа 5 стр. Върна се късно и нямаше как да пише втория ваканционен ден. За последния ден имахме планирано мероприятие целодневно и се наложи в третия ден да напише останалите 15 стр. Еми изтровихме се всички. Да, помагало, има картинки и т.н., ама 15 стр.  Shocked
В занималнята е шумно, уморен е, иска да тича и да се движи, а не е разрешено. Вчера се върна с недописано домашно, което у дома написа за под час, въпреки че преди това беше прекарал 10 (десет) часа в училището и беше смачкан. Защо и как другите са успели на място да напишат - не знам.
Разкъсвам се между това да успяват да се упражняват достатъчно и това, че все пак са хора. Малки човечета, които са принудени да прекарат почти целия ден затворени в една стая, като през огромната част от времето трябва да са седнали (не коментирам въобще твърдите чинове) и съсредоточени. 

Край мен масово първолаци нямат никакви домашни за у дома и родителите ме гледат странно. Също не са имали тестове и ме гледат още по-странно.

# 63
  • Мнения: 651
За народните песни- вас поне ви карат да научат текста. А като ми каже: "Утре ще ме изпитват на еди коя си песен" и изпадам в ужас. Текста го научаваме и разяснявам думите, ами мелодията... от къде да знам аз как се пее тази песен!? #Crazy

Иначе домашни нямаме кой знае какви. Не ги натоварват прекалено много. Моят син не ходи на занималня, така че просто дописваме в помагалата. Децата, който ходят, нямат за вкъщи допълнително.

За английския- карат ги да пишат думите по 5 пъти. Той ги пише механично и нищо не му остава в главата. Но мисля, че това си е до дете, моето просто няма желание да ги учи. А и по 5 пъти няма как да запомни как си пише, според мен. И без транскрипция как ще разберат как се изговаря думата? newsm78

# 64
  • Мнения: X
И без транскрипция как ще разберат как се изговаря думата? newsm78
Със слушане. Транскрипцията е все едно още една азбука- повече ще навреди, отколкото да помогне. Peace

Последна редакция: чт, 03 ное 2016, 21:10 от Анонимен

# 65
  • Мнения: X
За народните песни- вас поне ви карат да научат текста. А като ми каже: "Утре ще ме изпитват на еди коя си песен" и изпадам в ужас. Текста го научаваме и разяснявам думите, ами мелодията... от къде да знам аз как се пее тази песен!?
Някои песни могат да бъдат намерени в нета.

# 66
  • Мнения: 19 999
Учат се думите с писане и още как. За да не пишат механично, могат да повтарят как се четат, изписват и превеждат. 4-5 пъти е достатъчно, после преговарят 2-3 пъти и готово.

# 67
  • Мнения: X
Учат се думите с писане и още как. За да не пишат механично, могат да повтарят как се четат, изписват и превеждат. 4-5 пъти е достатъчно, после преговарят 2-3 пъти и готово.
Разбира се. Но, както сама пишеш, 4-5 пъти, а не 4-5, дори 10 реда.

# 68
  • София
  • Мнения: 62 595
Савина, не е само вашата учителка, учителите поголовно пощръкляват с домашните през ваканциите и почивните дни и товарят ли, товарят. Кошмар, особено през ваканциите. Една учителка я питах, тя когато ходи на почивка, специално ли й дават работа, за да си я работи по време на отпуската. Не знам защо решават, че децата нямат нужда от почивка.

Писането на думи по чужд език е голяма глупост, но все още се практикува.

# 69
  • Мнения: 13 222

Писането на думи по чужд език е голяма глупост, но все още се практикува.

Много зависи и от езика. По англ. език не се сещам за друг начин за запомняне. Ако има някакви по-опростени правила на правопис / в произволен друг език/, не е нужно чак писане, а само четене.

Интересно ми е тези, които отричат писането по какъв друг начин са учили думи?

# 70
  • Мнения: X
Интересно ми е тези, които отричат писането по какъв друг начин са учили думи?
Няма как без писане. Но едно е да се напише думата 4-5 пъти и едновременно с това да се произнася, а съвсем друго е писане на думата по 3-5-10 реда. Ръката пише, мозъкът блее, коефициент на полезно действие- нула.

# 71
  • Мнения: 19 999
Андариел, сподели наистина друг начин. Питам сериозно.

# 72
  • Мнения: 4 753
На мен писането на думи по английски никога не ми е помагало да ги запомня... Мое мнение е, че чуждите езици би трябвало да се учат като родния такъв - първо слушане, след това проговаряне, чак след тях четене и писане... Както бебето започва да разбира родителите си, така много дечица започват да разбират английски от детски филмчета без превод (това важеше и за мен преди да преведат картун нетуърк)...

# 73
  • Мнения: 19 999
Разбира ги, защото са постоянно с него и постоянно някой му говори на този език. Не знам как за час-два филми на ден това може да се постигне, освен ако училището не е чуждоезиково с изцяло чужда програма.

# 74
  • София
  • Мнения: 62 595
Писането на думи има смисъл за хората, които учат чрез писане и са кинестетичен тип.
Аз бих се опряла на начина, по който нейтивите учат писането - има клъстери от букви, които правят един или няколко звука и те се учат заедно, подчинявайки се на правилата на езика. Английският език е фонетично непрозрачен за разлика от българския, където имаме само няколко несъответствия като Щ, Ю, Я, май бяха още и Ц и Ч. В английския имат повече такива съчетания и затова започват да ги тормозят със спелинг още от детската градина. Например при найт, брайт имаме ight, обаче при кайт вече е друг правописът. При нас проблем създават и С и S и У и U, защото ние нямаме такива фонеми и графеми. Затова или се насочва вниманието към участието на сходни клъстери при сходни думи, или  човек сам стига до тези открития в процеса на учене. Късите думи, също както на български, се помнят нацяло, като една картинка, обаче дългите трябва да се разделят на срички и клъстерите към сричките.
Аз лично не виждам никакъв смисъл още от първия час да карат децата да пишат на чуждия език, вместо да се развива ситуативно и разговорно, и едва после да се въведе ограмотяване на този език. Ние на родния си първо го усвояваме шест години преди да започнем да пишем и четем на него, и пак се оказва предизвикателство за много деца да усвоят правописа.

Общи условия

Активация на акаунт