Домашни в почивните дни

  • 34 123
  • 408
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 4 753
Скрит текст:
Въпросът беше за домашна по български и математика във втори клас и в този смисъл неефективност не виждам.
Особено при положение, че авторката споделя, че ѝ е трудно да го мотивира да учи.
И аз не мога да мотивирам щерката да пише безумни домашни. Тази година учителката й се е поукротила, но миналата, в края на учебната година беше страшно.
И ако домашните бяха смислени (за нея), не бих протестирала, но това писане до откат на събиране и изваждане до 20, при положение, че детето може да смята до 100 на ум, беше голям кошмар. Разбирам, че за някои деца това е важно, за да могат да запомнят сборовете и разликите, ако не успяват да хванат логиката на математиката, обаче точно за нея беше супер демотивиращо
Скрит текст:
- така беше намразила математиката, че отказа да прави каквото и да било по този предмет извън домашните.

А ето това се случи миналата година със синът ми (беше първи клас)... Цял месец ставаше и лягаше с думите, че иска да е втори клас и нищо не можеше да го убеди, че не може, защото там има умножение, по-трудно е и т.н. Трудни задачи му давах, правех му диктовки с букви, които още не бяха взели ръкописно, едвам го убедих, че в училище му е лесно и скучно, но не е готов за втори клас и не може да го запишем във втори клас...

# 91
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Въпросът беше за домашна по български и математика във втори клас и в този смисъл неефективност не виждам.
Съвсем неефективно според мен е да решиш 16 стр. задачи по математика наведнъж.....

Първо бяха 14, сега стана 16. За да подсилиш ефекта на неефективността ли преувеличи? не мислиш ли, че сега аз не ти вярвам и за първите 14, които са надути за да изкараш учителя жесток?

# 92
  • София
  • Мнения: 62 595
ами, виж сега, домашното не може да бъде избирателно. Иванчо знае, затова за него домашното не важи. Това ще е зле вторично за Иванчо, защото другите ще започнат да го гледат накриво. Хубаво-лошо, домашното е еднакво и колкото и да е глупаво, трябва да се напише. По-скоро може да се преговаря домашните да бъдат по-кратки и по-скоро децата, което имат трудности, да им се дава нещо допълнително.  Или да се говори с родителите на децата със затруднения да решат допълнително  задачи от сборника. Ако на родителя му пука, той ще забележи, че нещо не върви както трябва и сам ще поеме инициативата, вместо да чака само на учителката.

# 93
  • Мнения: 47 352
Щом борбата е страшна, значи домашната е адекватна...
Не съм съгласна. Може да се даде огромно по обем домашно, което да не съдържа кой знае какво, а да е по-скоро отмятане на работа. Ще е страшна борба, защото е загуба на време, но пак няма да научат нищо.
Може и да се даде нормален обем, но с качествено съдържание, което ще им раздвижи мозъка.

Описаните страници за мен са безумни. И не само за мен, но и за учителите, на които съм попадала досега. За първи път чувам подобно нещо.

# 94
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
Въпросът беше за домашна по български и математика във втори клас и в този смисъл неефективност не виждам.
Съвсем неефективно според мен е да решиш 16 стр. задачи по математика наведнъж.....

Първо бяха 14, сега стана 16. За да подсилиш ефекта на неефективността ли преувеличи? не мислиш ли, че сега аз не ти вярвам и за първите 14, които са надути за да изкараш учителя жесток?
Домашното по математика беше 14 листа. В началото мислех, че е 14 стр., но се оказа че са 14 листа. 28 страници.
Най- обичам заяждане на дребно.  ooooh!

# 95
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
28 страници от 116? Браво на вас, минали сте за месец и половина около 1/3 от съдържанието. Една лъжа е достатъчна, останалите вече само те забиват.

# 96
  • Мнения: 4 753
Съгласна съм, Andariel... Точно това е проблемът, липсата на индивидуален подход... Разбира се, че във всеки клас има деца, които още не могат да се оправят с материала от предходната година, а има и такива, които се явяват на състезания и турнири... Това прави едно и също домашно неадекватно... Докато едни имат нужда да преговорят, да им се дообясни, то за вторите е безсмислено и губят време, вместо да обърнат внимание на по-труден, състезателен материал или на някакво хоби, което имат и също им е полезно... Моят син например, от около 2 години - сега е на 8 - обожава да рови в гугъл мапс и да посещава какви ли не места, което е ок, защото един ден ще му помогне много по география...

# 97
  • София
  • Мнения: 62 595
В сборниците има достатъчно голямо разнообразие от задачи за всякакви нива. Винаги може на напредналите да се даде бонус от по-трудните задачи да се помъчат малко.

# 98
  • Мнения: 47 352
28 страници от 116? Браво на вас, минали сте за месец и половина около 1/3 от съдържанието. Една лъжа е достатъчна, останалите вече само те забиват.
1/4.
Точно са си навреме.

# 99
  • Мнения: 13 354
E, то учителка по информатика да не владее умножение и деление на ниво трети клас е най-нормалното нещо.

# 100
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
E, то учителка по информатика да не владее умножение и деление на ниво трети клас е най-нормалното нещо.
Не е нормално, но е нормално за други извън тази област да не разбират написаното "около 1/3" и да си мислят, че е същото като "точно 1/3".

# 101
  • Мнения: 13 354
А учителка, която да владее и разпознава иронията, все още не съм срещнала. Независимо от предмета на преподаване.

Лиляна, обидно е за средноинтелигентния читател да мажеш така, след като веднъж си се издънила. Не е срамно да си признаеш, че 1/4 не е "около 1/3".

# 102
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
А учителка, която да владее и разпознава иронията, все още не съм срещнала. Независимо от предмета на преподаване.


Защото си мислиш, че само ти иронизираш, затова не си и срещала. А това се постига с много домашни, написани без мисъл.

# 103
  • Мнения: 47 352
Аз приемам, че говорим за около  Peace но все пак става дума дори за под 1/4, така че няма как да е около друго, освен 1/4.

29 са 1/4, те имат 28, т.е. малко под 1/4 или около 1/4, но далече от 1/3 (което е с цели 10 страници повече).

Проблемът не е в сметките, просто бяха излишни обвиненията, че лъже. И с твърдението, че са 1/3 и аз се замислих дали наистина не послъгва. 1/4 обаче си отговаря напълно на истината (поне като следя движението по учебниците на моето дете).
 
А това се постига с много домашни, написани без мисъл.
Което е неизбежно при голямо обем домашно, затова и не намирам действията на учителите им за адекватни.

# 104
  • Мнения: 13 354
Е, да - ако бях писала много домашни без мисъл, навярно щях да остана на ниво провинциална даскалица.
За щастие, не се е наложило.
Въпросът е как да направим така, че и на днешните деца да не им се налага, за да не утрепваме напълно мисловния им процес още във 2-ри клас (в който са споменатите деца на Савина).

Общи условия

Активация на акаунт