Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 12

  • 80 618
  • 782
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 5 838
Да ви питам нещо... Има ли някакво значение къде се карат курсовете, дали в познат или в непознат град?  newsm78 И също да ви питам, българските разрешения признават ли ги във всички страни на ЕС?  Rolling Eyes

   Добри въпроси зададохте.

# 256
  • Майна Сити
  • Мнения: 956
Да ви питам нещо... Има ли някакво значение къде се карат курсовете, дали в познат или в непознат град?  newsm78 И също да ви питам, българските разрешения признават ли ги във всички страни на ЕС?  Rolling Eyes

Ами зависи май от гледната точка. Ако караш в познат град, то ти ще си научила всички знаци наизуст и няма да обърнеш особено внимание при евентуална промяна. В непознатия град ще се стремиш да следиш повече пътната обстановка (мои разсъждения).

Иначе за книжката мисля че от 2013-та или 2014-та година ги направиха еднакви свидетелствата в целия Европейски съюз, т.е. ако е издадена в държава-членка, то би трябвало да важи за цялата територия на съюза.

# 257
  • Мнения: 213
Да ви питам нещо... Има ли някакво значение къде се карат курсовете, дали в познат или в непознат град?  newsm78 И също да ви питам, българските разрешения признават ли ги във всички страни на ЕС?  Rolling Eyes

 Дали са валидни във всички държави на ЕС- не съм сигурна в отговора и не желая да те подведа  Peace За непознатия град- аз карах курс и изпит в такъв. Какво мога да кажа- курса няма да те направи шофъор, опита след това ще го направи. Бих предпочела да карам в познат град, понеже спокойствието ще ми е по- голямо, следователно и след изпита ще ми е по- спокойно, ако трупам опит в позната обстановка.

# 258
  • Мнения: 1 970
Разбира се, че са валидни навсякъде в Европа, въпросът е не дали се признават, а колко време можеш да караш с българско свидетелство без да го смениш, ако статутът ти на пребиваване е различен от този на екскурзиант за 3 месеца или на студент.
Това вече е различно, според държавата. Имам предвид, ако живееш там. Иначе на всеки е ясно, че влезеш ли веднъж в Шенген почти никога няма да ти се направи ;проблем, че си просроочул 3-те месеца, освен ако не се наложи да имаш вземане-даване  с полицията.
Така че, според държавата. Доста българи предпочитат да си живеят с българските книжки по ред причини, свързани с нарушенията и глобите, в Европа, но не минава навсякъде номера.... А и свързаността на нашата информационната система с европейската вече позволява да си те викнат в КАТ БГ и да ти представят за плащане глоба издадена от австрийците, че си мимал с 83 на място където е 80... и глобата може да е трицифрена в евро....

# 259
  • Мнения: 10 704
Ако статутът ти на пребиваване е постоянен, какво се случва? Т.е., да си изкарам курсовете тука, да си взема разрешението и да емигрирам в друга държава в ЕС за постоянно.

# 260
  • Мнения: 1 970
Ако сте резидент, работите и живеете там над 9 месеца в годината, в зависимост от конкретната държава имате различен срок, в който трябва да си смените българската книжка с немска например. За Германия беше, ако не бъркам , 1 година, след което може да Ви глобят и да Ви накарат да го направите.
Смяната става лесно, струва към 60-80 евро, иска се снимка и валидната българска книжка.  Немската се издава веднага. Не се налагат изпити или друго, ако е за същата категория.
Подобен е впрочем и режимът на българските регистрационни табели, не че всички го спазват.... Просто да имаш немски номера излиза в пъти по-скъпо (застраховки, регистрации..), отколкото да си караш с българските.... Но и глобите са сериозни.

# 261
  • Мнения: 10 704
Благодаря за тази инфо, StefanB. Не звучи зле, като вариант.  Simple Smile Мислех си дали ще е по-добре да карам курсовете тук в България, в познат град или направо в чужбина, в непознат град, но щом не те карат да полагаш повторно изпити, а се разминаваш с 80 евро, направо е супер.

# 262
  • Мнения: 5 838
   Колко часа се упражнява да шофираш при инструктор на ден? Достатъчно ли са тези часове през целия шофьорски курс да се научиш да шофираш, въпреки че не си карал изобщо и нямаш понятие как да потегляш, как да се използват педалите, как да се държи воланът правилно, да избегнеш криволиченията и да караш само в дясната лента от платното за движение? Не говоря тука за допълнителни часове, а за часовете, които се полагат на практика! Инструкторът завежда ли те на полигона, за да ти покаже кое какво е?

   Има кола в семейството ми, но членът притежател на колата от семейството ми не иска да ме учи да шофирам! Няма кой друг от моето обкръжение, който да ме научи да шофирам. Затова съм притеснена дали изобщо ще се справя да шофирам. Искам да знам да потеглям, да боравя с педалите правилно, да държа волана правилно, да избегна криволиченията и да бъда в дясната пътна лента без да отивам в средата и срещуположната лента.  Всичко ми изглежда прекалено трудно като не съм се качвала изобщо на мястото на шофьора!

# 263
  • Мнения: 13 083
За мен часовете не са достатъчни,но стигат да научиш основното. Реално ставаш шофьор чак когато останеш сам в колата.

# 264
  • Пловдив
  • Мнения: 1 039
И за мене часовете са крайно недостатъчни. Аз карах по 1,5 часа /2 учебни/ на едно ходене, 2 пъти в седмицата ходех. Полигони вече няма, кое как ще ти обясни зависи от инструктора. Допълнителни часове винаги можеш да вземеш. Добър шофьор се става с много практика, не с получаването на книжката.

# 265
  • Мнения: 5 838
И за мене часовете са крайно недостатъчни. Аз карах по 1,5 часа /2 учебни/ на едно ходене, 2 пъти в седмицата ходех. Полигони вече няма, кое как ще ти обясни зависи от инструктора. Допълнителни часове винаги можеш да вземеш. Добър шофьор се става с много практика, не с получаването на книжката.

   Права сте. Шофьорската книжка не доказва, че си шофьор! А относно часовете - много малко часове са. Абсурд е да се научи нещо. Нямам думи. Затова ще стават толкова катастрофи в България!

# 266
  • на Мелмак
  • Мнения: 11 068
Те, че са малко - малко са, най - опасното е , че се продават книжките, и че изобщо се кара без да си взел книжка.
Поне на курсовете нещо учиш, правиш , в реална ситуация си  Peace

# 267
  • Мнения: 10 704
Нормално мъжо да не иска да те учи. На нас такава случка ни се случи, за това, че тръгна да ме учи, че за това до ден днешен нямам книжка. Бяхме на един полигон близо до София. Преди видяхме и други хора да се учат там да карат и същия ден като нямаше жива душа на полигона, рекох аз да се възползвам. Хубаво се научих да потеглям и да завивам на втора, но не щеш ли от някъде се показа патрулка, а аз без книжка зад волана. Спряха ни, направиха се на интересни полицаите, заплашиха ММ с актове, глоби и се потуткаха докато ММ не извади портфейла. Най-нагло си прибраха парите. А аз толкова се стреснах, че ще му отнемат книжката на ММ, че едва се сдържах да не ревна. Изплаших се и повече не посмях да се кача от ляво.

# 268
  • Немция
  • Мнения: 6 924
Дженифър, щом усещаш , че часовете са ти недостатъчни, вземи допълнителни. Броят на часовете за едни може да са достатъчни, за други са малко. Повечето  часове дават повече рутина. Аз карах доста повече от средното, но не карах книжката в България. Дълго време ми трябваше, докато се усетя готова за шофьорския изпит, инструкторът ми също ми препоръча повече часове. Трябва да се преценява според човека. Също като теб нямаше кога да се упражнявам на семейната кола, така че единствено на учебната трупах опит.
Повечето часове бяха само в плюс за мен. Вярно- дадох немалко пари, но си струваше. Изпитът го взех от раз, като последната седмица преди изпита карах няколко поредни дни, така че да имам съвсем пресен опит зад волана.

# 269
  • Мнения: 5 838
Дженифър, щом усещаш , че часовете са ти недостатъчни, вземи допълнителни. Броят на часовете за едни може да са достатъчни, за други са малко. Повечето  часове дават повече рутина. Аз карах доста повече от средното, но не карах книжката в България. Дълго време ми трябваше, докато се усетя готова за шофьорския изпит, инструкторът ми също ми препоръча повече часове. Трябва да се преценява според човека. Също като теб нямаше кога да се упражнявам на семейната кола, така че единствено на учебната трупах опит.
Повечето часове бяха само в плюс за мен. Вярно- дадох немалко пари, но си струваше. Изпитът го взех от раз, като последната седмица преди изпита карах няколко поредни дни, така че да имам съвсем пресен опит зад волана.

   Благодаря за съвета. Ако видя, че не се справям с тези задължителни часове за кормуване, ще си взема допълнителни часове! По-добре е да се вземат допълнителни часове за кормуване, отколкото да бъдеш скъсан и после пак да плащаш.

Общи условия

Активация на акаунт