Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 12

  • 80 515
  • 782
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 1 049
Да ви се похваля в понеделник си взех книжката и си купих кола. GrinningМного ми е странно да карам сама, без инструктора до себе си. Първия ден карах с баща ми и негов приятел, които не ме оставиха сама да карам. Само казваха смени предавката, дай газ (аз си карах в ограниченията). Беше ужасно. А и такъв дъжд ни заваля.
Вече като си карам сама ми е по-спокойно. Важното според мен е, че не правя грешки.

# 361
  • Мнения: 5 820
Да ви се похваля в понеделник си взех книжката и си купих кола. GrinningМного ми е странно да карам сама, без инструктора до себе си. Първия ден карах с баща ми и негов приятел, които не ме оставиха сама да карам. Само казваха смени предавката, дай газ (аз си карах в ограниченията). Беше ужасно. А и такъв дъжд ни заваля.
Вече като си карам сама ми е по-спокойно. Важното според мен е, че не правя грешки.

   Поздравления. Пожелавам ви безаварийно и безпроблемно шофиране.  Hug

# 362
  • Мнения: 3 789
Вече минах 6 часа кормуване, от които 2 на "полигон", другите в градско, малко карах извънградско към Витоша..
Много ми е напрегнато всеки път Sad
Страх ме е, че не мога да запомня в коя ситуация се натиска този съединител, кога не се, кога да натискам спирачка...и може да стане фал.
И не знам, той ли не ми обяснява добре, или аз просто още не вдявам :/
Вие как бяхте в началото?
Иначе се движа добре, хвали ме, не ми гасне колата или нещо подобно, но пак ми е много притеснено..
Днес пак ще карам.

# 363
  • Мнения: 5 820
   Накарах насила да ме качи брат ми на шофьорското място и един час шофирах. Заведе ме на един изоставен полигон. Не знам къде е проблемът. Дали е в мене или в педала на съединителя? Само той ми е доста твърд и ми е трудно да го натисна докрай. Или пък съм с малко краче и оттам да идва проблемът. Иначе като цяло криволичих и не можех да стоя в дясната лента. Не знам дали брат ми пак ще се съгласи да ме качи на шофьорското място и да ме учи. Но наистина се страхувам да изляза на градско шофиране с тези криволичения и да не мога да стоя в моята лента. Стараех се да карам все по средата на пътя. Брат ми ме учеше да тръгвам, като освободя ръчната, а кракът ми е на педала на спирачката, а другият крак ми е на педала на съединителя. Натисках съединителя за превключване на първа скорост и после постепенно отмествах единия крак, който беше на спирачката, към газта, като същевременно малко по-малко отпусках съединителя.

   Чувството, което изпитах на мястото на шофьора, като запалих колата и тръгнах, ми хареса.

# 364
  • Мнения: 13 082
Според мен не карай,ако не си започнала курс. Може да те научат на грешни неща,които след това ще пречат. Инструктора има съвсем различни методи и те обучава като за изпита.

# 365
  • Мнения: 3 789
Jennifer, твърдият съединител не е нормален и е знак, че е за смяна. При натискането му може да се скъса жило дори.

Аз също тръгвам като десният крак ми е на спирачката, левият на съединителя и чак когато тръгвам давам газ и след малко включвам втора. При мен проблемите идват при намаляне/спиране, още не мога да го разбера съвсем.

Аз иначе карам на полигон или на пътища без коли и хора и без инструктор, само с ММ, спокойно ми е, но вероятно правя доста грешки от типа на постоянното държане на крака на съединителя и т.н., а и там не спирам, а само си карам на първа/втора. Като съм с инструктора, той отбелязва грешките, които правя и ми казва какво да НЕ правя, защото дори и постоянното държане на натиснат съединител може да се счете за грешка на изпита..

# 366
  • Мнения: 5 820
Jennifer, твърдият съединител не е нормален и е знак, че е за смяна. При натискането му може да се скъса жило дори.

Аз също тръгвам като десният крак ми е на спирачката, левият на съединителя и чак когато тръгвам давам газ и след малко включвам втора. При мен проблемите идват при намаляне/спиране, още не мога да го разбера съвсем.

Аз иначе карам на полигон или на пътища без коли и хора и без инструктор, само с ММ, спокойно ми е, но вероятно правя доста грешки от типа на постоянното държане на крака на съединителя и т.н., а и там не спирам, а само си карам на първа/втора. Като съм с инструктора, той отбелязва грешките, които правя и ми казва какво да НЕ правя, защото дори и постоянното държане на натиснат съединител може да се счете за грешка на изпита..



   Брат ми се занимава с колата си и се чуди как така ми е толкова трудно да натискам този съединител. Казва ми, че нямам сила, тъй като съм доста слаба.

   А относно държането на крака върху съединителя, правих го непрекъснато. Брат ми все ме овикваше да се махна левия крак от съединителя, че ще му прецакам колата. Също така на този полигон имаше храсти от шипки и от време на време ги закачвах странично с колата. И също така имаше и дупки малко след като отмина храсталаците. И брат ми искаше да избягвам и храсталаците, и дупките, като че ли съм опитен шофьор.  Joy Брат ми не иска да ме учи, защото го е страх, че ще му счупя колата.

# 367
  • на Мелмак
  • Мнения: 11 027
Ами, като си пази колата,  не трябва да те качва.
Наистина е гадно да минеш през храсти, за боята.
Съединителя наистина трябва да се пусне, особено при завой. Но това идва с практиката, всички сме го натискали до долу в началото 😁.

# 368
  • Мнения: 876
Здравейте! От май карам курсовете, вече съм на 22 час, теорията я взех. Все повече се замислям за изпита и много се притеснявам. Знам, че не съм на нужното ниво и едва ли ще успея от първия път. Но не е това проблема - нека да го взема, когато съм готова. Проблемът ми е с инструктора. В началото приемах хапливите му забележки като по-особено чувство за хумор, обаче това вече ме напряга; беше по-спокоен, напоследък само пуфти, кара ми се, псува "тъпите женки", дето си мислят, че могат да карат и пр. Почти през цялото време говори по телефона, уреждайки някакви лични въпроси и това ме разсейва. Не се чувствам кофмортно с него, не ме мотивира, даже напротив. Не мисля, че така ще постигна съществен напредък. Ако ме скъсат, не мисля да продължа при него. Въпросът ми е, каква е процедурата да го сменя? Трябва ли да изкарам наново курса при друг инструктор или само допълнителни часове?

# 369
  • на Мелмак
  • Мнения: 11 027
Това е гадно , което описваш, по- добре сега го смени , но не знам каква е процедурата.

# 370
  • Пловдив
  • Мнения: 1 039
Аз бях в същото положение - с много груб, крещящ и арогантен инструктор. Освен, че обиждаше и викаше, постоянно блъскаше скоростния лост и арматурата на таблото. Изкарах курса при него, като ме скъсаха първия път го смених. Сега съжалявам, трябваше да го сменя по-рано, но минало вече. От личен опит - никой не е длъжен да трае истерии и обиди, по-добре го смени по-рано, щом не се чувстваш ок. Смяната става супер лесно - намираш си нов инструктор, уговаряш се с него, попълваш документи за новата школа и само се обаждаш в старата школа, за да те отпишат. Не е нужно да ходиш лично или да носиш някакви документи /поне при мене беше така/.

Успех желая и смело напред.

# 371
  • Мнения: 876
Аз съм решила, че ще търся друг, но може би сте прави, че трябва да го направя още сега, а не да чакам изпита. Мога ли да довърша курса, т.е просто да взема оставащите часове при друг или да почвам наново?

# 372
  • Пловдив
  • Мнения: 1 039
Знам, че на всеки един етап от курса можеш да смениш школата, т.е. продължаваш, не започваш наново. Като намериш нов инструктор го попитай, той ще ти даде най-точно информация.

# 373
  • Мнения: 876
Знам, че на всеки един етап от курса можеш да смениш школата, т.е. продължаваш, не започваш наново. Като намериш нов инструктор го попитай, той ще ти даде най-точно информация.
Благодаря!

# 374
  • Мнения: 417
Някой може ли да ми каже, дали за курсовете по БЧК трябва предварително записване или направо се отива на място?
И кои дни се провеждат? Някъде бях чела, че са само понеделниците ( за София става въпрос ), но в сайта им не намирам конкретна информация, като дни, часове...

Общи условия

Активация на акаунт