Поради студа

  • 36 561
  • 392
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 4 145
Ако училището не покрива нормата за температура, то следва да има сигнал, проверка, затваряне до решаване на проблема. В най-големия студ сега само няколко бяха тези училища на фона на цифрата на училищата в града.

# 256
  • Мнения: 47 352
Наясно са всички органи, затова са намалени часовете.

# 257
  • Мнения: 4 145
Не навсякъде. Първо. И второ-органите се престараха, защото затвориха и училища с допустима температура. Няколко бяха училищата с температури под нормите в класните стаи, далеч даже от половината.

# 258
  • Мнения: X
Не, аз не визирам решението на общините или училищните настоятелства. Визирам едноличните решения на родителите, например. Днес ще го пусна, утре няма да го пусна.. поради една или друга причина. Нещо на свободия се е обърнало.
Каква свободия? Ти четеш ли изобщо? Написах ясно, че по данни на директора на училището на моето дете температурата в класните стаи днес е 14 градуса. Ти, ако искаш пусни твоето дете да учи седйки голо в снежна пряспа, но бъди така любезна да не генерализираш. И колкото и да ти е чудно, някои деца разполагат с достатъчно обарзовани и отговорни родители, с които учат всеки ден у дома.

# 259
  • Мнения: 20 509
И колкото и да ти е чудно, някои деца разполагат с достатъчно обарзовани и отговорни родители, с които учат всеки ден у дома.

Учат, друг път. Laughing

Извинявай за шегата на твой гръб, но ми стана смешно как този спор се води за пореден път. Съветвам невярващите за ученето вкъщи да се завъртят из отчетните училищни теми по набори. Peace

# 260
  • Мнения: 827
Не, аз не визирам решението на общините или училищните настоятелства. Визирам едноличните решения на родителите, например. Днес ще го пусна, утре няма да го пусна.. поради една или друга причина. Нещо на свободия се е обърнало.
Каква свободия? Ти четеш ли изобщо? Написах ясно, че по данни на директора на училището на моето дете температурата в класните стаи днес е 14 градуса. Ти, ако искаш пусни твоето дете да учи седйки голо в снежна пряспа, но бъди така любезна да не генерализираш. И колкото и да ти е чудно, някои деца разполагат с достатъчно обарзовани и отговорни родители, с които учат всеки ден у дома.

Не съм визирала никой конкретно. Кой и защо се припознава в написаното от мен не е мой проблем. Споделям мнение, но явно някои перманентно са яхнали метлата.

# 261
  • Мнения: X

Не съм визирала никой конкретно. Кой и защо се припознава в написаното от мен не е мой проблем. Споделям мнение, но явно някои перманентно са яхнали метлата.
Аз не твърдя, че визираш някого конкретно, а че пляскаш обобщения на килограм без грам мисъл.

Wild poppy, учат някои, учат. Особено тези, на които родителките- цербери са у дома и са ги хванали за врата яко. Laughing

# 262
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Скрит текст:
smetanapalata, не е въпросът за моите деца. За твое сведение, нямам такива. От другата страна съм. Мисля за 26, не за 1-2. - в клас често са повече от 26 и присъствеността е по-висока от половината. Благодаря, но твърдя, че имам малко по-близък поглед върху бройката и присъствието. Учениците ми са 26, при норматив в 1.-4. клас 22.
Въпросът е, че когато се възобновяват учебните занятия, трябва да се подсигурят всички необходими условия, за да присъстват всички здрави деца. - към момента за София-град няма условия на грипна епидемия и се предполага не, ами се знае, че здравите деца са над 70%. Както стана ясно, в повечето училища условия имаше и има и към момента, десетина бяха училищата без нужния минимум температура-те имаха възможността локално да решат да не учат.
Къде в изречението прочете за грип и постигната температура? А за София - град? Там само от грип ли се боледува? И само при епидемия?
Подобна заповед от една страна показва, че Общината не си е свършила работата, а от друга дава възможност на родителите и на по-големите ученици да вземат решение да не водят децата си или да не идват, дори и да не са възпрепятствани от условията. - лично аз не познавам родител на по-голямо дете, който осъзнато да не го пусне, при наличие на условия разбира се, с цел-абе нека стоят още, ваканция да е. Ако има такива, то са единици, на деца без амбиции и които няма да кандидатстват по-скоро (7 клас). Визирам родителите на по-малките, а големите - като самостоятелни единици. Не фиксирам седмокласници.
 В резултат от което масово присъствието е под 50%. -това е твое предположение. В нашето училище присъствеността е нормална, дори при малките.

Което води до неефективен учебен процес. - Неефективно е да висят в такава ваканция, безспорно, сега масово имат нужда от нова пренастройка, ново "влизане в час" и наново създаване на кондиция и влизане в учебен режим. Факт е, че да се прекъсва или накъсва учебния процес е крайно неефективно, а тази година се оляха-то не бяха избори, то не са ваканции.
Което пък поставя въпроса за смисъла от провеждането му. Нали идеята на всички, които протестираха срещу ваканцията е да не се пропуска материал, а не просто децата им да са в училище, а не вкъщи. Е, днес и утре отново ще се пропуска. - не, няма. Няма защо да се пропуска, днес се движат по програма и започват с наваксването-по 2 по 3 урока. Това е крайно неефективно, също, но се налага, няма как.
 С драстично намалени часове и в намален състав, всичко по препоръка и с разрешението на висшестоящите. Повечето учители ще предпочетат да не преподават нови уроци, които после да повтарят. -това също е твое предположение. Учителите преподават-който дошъл-дошъл. Никой учител не чака да се събере целия клас, за да си преподава уроците. Позволи ми да знам по-добре какво правят учителите, които мислят за учениците си и дали те биха преподали урок за нови знания на половин клас. Защото освен да се върви по програмата, преподаването има за цел учениците да усвояват материала. И не се хващай за думата "половин".
Надявам се си разбрала какво имам предвид. Както и се надявам да си доволна от ефективността на днешния и утрешния учебни дни на твоите деца. - Да, доволна съм, че поне тези два дена ще влизат в час повечето. Ако им бяха дали още, буквално забравили как се учи и учебен режим, в понеделник до към петък другата седмица може и да се настроят някои.
Изключително се радвам за теб и твоите деца!

Лично мнение, не задължавам никой да го споделя. Peace


Когато писах нашарения от теб, а впоследствие и от мен пост, се опитвах да обясня, че поради несвършена работа висшестоящите, поне в нашия град, предварително обрекоха тези два учебни дни на неефективност. Първо, определяйки късно начало и ранен завършек на учебния ден, което ни принуждава да караме часове по 25 мин. и второ, обявявайки, че всички отсъствия за тези два дни ще бъдат служебно извинени, с което намалиха драстично бройката на присъстващите. В такива условия пълноценен учебен процес НЯМА.
Надявам се това да не е само мое мнение!

Извинявам се на останалите за очевидно безсмислената полемика.

Последна редакция: пт, 13 яну 2017, 09:32 от bubanka

# 263
  • София
  • Мнения: 2 276
Не навсякъде. Първо. И второ-органите се престараха, защото затвориха и училища с допустима температура. Няколко бяха училищата с температури под нормите в класните стаи, далеч даже от половината.

Не е ли същото с изявленията, че в София се почиствало приоритетно около и пред училищата за свободен достъп? Глупости! Почистили са сигурно пред 5 училища и толкоз. Около нашето и в него имаше преспи до коляно, улицата не беше виждала снегорин, поради която причина колите буксуваха в кишата, а тук-там притичваше по някой замръзнал ученик. Иначе температурите вътре са ОК, около 20 градуса.

# 264
  • Варна
  • Мнения: 4 239
И друга страна на глупостта, която се случва. Сградите масово са отоплени. Но в тях не се провежда пълноценен учебен процес. Къде е ефективността на това?

Като казвам "пълноценен" имам предвид полезен за всички и резултатен.

# 265
  • Мнения: 4 589
И друга страна на глупостта, която се случва. Сградите масово са отоплени. Но в тях не се провежда пълноценен учебен процес. Къде е ефективността на това?

Като казвам "пълноценен" имам предвид полезен за всички и резултатен.
newsm78Аз не бих била сигурна без замервания,че е топло и въпреки това часовете са намалени.

 newsm78Чета това шарено нещо по-горе  и недоумявам приоритетите на някои учители.
Намалени часове по 25мин.,по-малко от половината ученици съвсем разконцентрирани и поради студа в стаите, а учителя се хванал за програмата като за евангелие. Shocked
За кой клас става дума ,че така са поставени нещата че едва ли не всеки час е = на нов урок?Нямате ли предвидени други часове в тая програма(доклади,беседи,преговори...консултации)?
ОК ,но за работата на учителя се съди по резултатите на учениците. Е след като 2/3 изобщо не са чули новия урок ,а останалите са се чудели как да се стоплят докато урока им е бил поднесен в съкратен вариант за да се вмести в 25-те минутки, за какви резултати говорим?
Излиза че графика е по-важен от това децата да усвоят материала.
 Разбирам ,че не всеки приема професията като призвание, но тук като родител правя огромна разлика м/у тези които сляпо следват графика и тези, които проявяват гъвкавост и разум .Евала!

# 266
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
Не навсякъде. Първо. И второ-органите се престараха, защото затвориха и училища с допустима температура. Няколко бяха училищата с температури под нормите в класните стаи, далеч даже от половината.
orchid го е казала точно - улиците не са почистени. Представете си как ще се повиши трафика в учебен ден, защото никой няма да си пусне детето да мразува по спирките. ПТП-та, актове, нищо чудно някой да се сети да осъди и общината. Може винетките да са задължителни, а пътищата така ли ще си седят в безобразно състояние? Тези решения се взимат централно, директорите са просто едни изпълнители.

Когато писах нашарения от теб, а впоследствие и от мен пост, се опитвах да обясня, че поради несвършена работа висшестоящите, поне в нашия град, предварително обрекоха тези два учебни дни на неефективност. Първо, определяйки късно начало и ранен завършек на учебния ден, което ни принуждава да караме часове по 25 мин. и второ, обявявайки, че всички отсъствия за тези два дни ще бъдат служебно извинени, с което намалиха драстично бройката на присъстващите. В такива условия пълноценен учебен процес НЯМА.
Надявам се това да не е само мое мнение!

Извинявам се на останалите за очевидно безсмислената полемика.
Не можеш да вземеш нов урок, ще те лишат от възможност да преструктурираш материала. Искаш или не искаш -  на 5 човека нов урок ще се дава, другите - вкъщи да се оправят. Безумно решение  Peace

 
И колкото и да ти е чудно, някои деца разполагат с достатъчно обарзовани и отговорни родители, с които учат всеки ден у дома.

Учат, друг път. Laughing

Извинявай за шегата на твой гръб, но ми стана смешно как този спор се води за пореден път. Съветвам невярващите за ученето вкъщи да се завъртят из отчетните училищни теми по набори. Peace
Нещо лошо ли виждаш в самоподготовката?

Сега, ако родителите са решили да се намесват с нужда и без нужда, то това си е техен избор и е смешно да се разглежда като родителят - вечната жертва на образователния процес.

# 267
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не винаги може да се прояви гъвкавост, даже и да има желание и разбиране.

# 268
  • Мнения: 20 509
Нещо лошо ли виждаш в самоподготовката?

Сега, ако родителите са решили да се намесват с нужда и без нужда, то това си е техен избор и е смешно да се разглежда като родителят - вечната жертва на образователния процес.

Ни най-малко. И абсолютно неблагородно завиждам на родителите на самоподготвящите се ученици. Масово родителите участват много сериозно в процеса, затова посочвам и съответните теми за справка на невярващите, че някой се занимава с децата в такива дни. Относно жертвата - моля да не ми приписваш собствените си впечатления от незнайно къде.

# 269
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
Впечатленията са ми добити от форума. А между другото, и аз съм си го мислила на един етап от обучението на своето, но преоткрих нови мотиви и промених отношението си.

Общи условия

Активация на акаунт