Система за прием на ученици в първи клас в общинските училища - София

  • 115 418
  • 1 289
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 40 838
Не съм брокер и нямам нищо общо с пазара на имоти. Писах за това как виждам нещата. Говорим за държавното образование все пак, а то е конфекция и се подчинява на регулации, а също и на приоритетите на държавата. И е съвсем нормално децата, живеещи в съседство с дадено училище, да се записват с предимство в него. И питам на какво основание искате децата от другия край на София да ги изместят?
А високата цена на жилищата в квартали с добри училища не е моя измислица.

Цитат
а тези деца в подготвителен клас нямат такъв шанс, защото общината сега се сетила по средата на учебната година,  преди избори, че трябва да въведе правила за прием за първи клас.

Аз писах по принцип, а вече как да се приложи принципът е друга работа. Съгласна съм, че трябва да има преходен период.

# 46
  • София
  • Мнения: 4 035
Ама това са пълни глупости! Преди 26г, когато мен ме записваха в първи клас, ме записаха да уча през 3 училища в 4тото или по друг начин казано, минавах покрай 3 други начални училища, докато стигна до мойто. Това едно. Второ с това местоживеене сте като коне с капаци, важно е да вкарваме децата в еднакви рамки и училища, за да излизат еднакво затъпяли и да са лесни за манипулация. Сакън някой да не развие някакъв талант! Всички профилирани училища в момента ще трябва да приемат децата от техния район и къде ще отидат профилите им, акъде децата с талант ще го развиват?
И както винаги нещата се почват отзад напред, ще наръгаме децата в училищата, а после ще събираме учители от кол и въже, пък дали тези "учители" ще могат да ги научат на нещо е без значение. Защото точно в онези квартални училища, в които средноинтелигентен човек не би си дал детето, просто няма педагогически персонал. Та питам аз, като напълнят изкуствено 5 паралелеки с деца там, откъде ще им намерят учители? И откъде накъде ще разделят на настоящ и постоянен адрес, хората, които живеят под наем кучеат ги яли, нали, само защото те може да са там от 10г, но собствениците на жилището да не са ок да им позволят да си вадят постоянна регистрация. Като толкова им е зор, защо не вкарат принцип на уседналост - без значение настоящ или постоянен, но да е поне година назад. Поне.

# 47
  • Мнения: 371
Всеки го вълнува, който има дете за първи клас.
Важна е средата, оборудването на училището  - някой са доста мизерни, защо ли, нали всички са общински? Само за общинските говоря.
Ами защо не работят за това, да има горе-долу еднакви условия за начално обучение. Има много добри практити - може би финландското образование.
Алъш-вериша с адресните регистрации и имотите ще процъфти, според мен. Това ли е целта?
За мен има много въпросителни!

И за моите деца е нямало място в детската градина и съм ги водила в далечни. И сега е така, независимо централизираната система за прием в тях. И то не по желание на родителите.
В пети клас, голямото ми дете, кандидатства със състезание и сега учи в друг район, малкото ходи в детска градина в съседен квартал, така че ги извозваме и сега.
Мисля, че това няма да реши проблемите! Лично мое мнение

# 48
  • ...в най-дългото очакване на щастие...
  • Мнения: 834
betray от вашият постинг разбирам следното :  Вие сте имала избор да си избирате жилище според предпочитанията Ви за училище, а тези деца в подготвителен клас нямат такъв шанс, защото общината сега се сетила по средата на учебната година,  преди избори, че трябва да въведе правила за прием за първи клас.
Жилището, което избрахме съобразихме изцяло с това да има избор на училища и средата, в която да растат децата ни да е такава, която сме преценили, че е добра за тях. Предучилищна група може в градината да се мине, може и в училище. Нашите деца не бяха готови да бъдат предучилищна в училище и за това останаха в ДГ. Случаят ни е доста специфичен с тях. Но, като цяло съобразихме избора си къде да се преместим с това къде искаме да растат и учат децата ни. Общината кога се е сетила не е важно- важното е, че е добро решение според мен. Ако все пак не го приемат/ в което се съмнявам/, ще преместим децата си там където сме решили да учат във втори клас/училище, което е на метри от дома ни и имаме добри отзиви за него/. Естествено, не ми се иска да мисля, че може и да не ги приемат в първи клас, но с толкова натискане, връзки и пришълци е напълно възможен и такъв сценарии:))) Каквото дойде. Средата им на живот поне си е факт!

# 49
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 275
И е съвсем нормално децата, живеещи в съседство с дадено училище, да се записват с предимство в него. И питам на какво основание искате децата от другия край на София да ги изместят?
А високата цена на жилищата в квартали с добри училища не е моя измислица.

Подкрепям този пост.

# 50
  • Мнения: 4 247
 betray вашият случай наистина е специфичен.  Аз имах в предвид деца, които учат в училище и тази наредба е заварено положение за тях, съответно няма време за проучване, купуване и т.н на ново жилище както е било във вашият случай. А пък ако искате да се похвалите, че сте обмислили предварително решение е друг въпрос. Не е правилно да се поставят правилата в средата на учебната година. Съчувствам на родителите, които са попаднали в тази нелепа ситуация.

# 51
  • Мнения: 40 838
Второ с това местоживеене сте като коне с капаци, важно е да вкарваме децата в еднакви рамки и училища, за да излизат еднакво затъпяли и да са лесни за манипулация. Аман от това клише вече. Говорим за начални училища все пак.Сакън някой да не развие някакъв талант! Всички профилирани училища в момента ще трябва да приемат децата от техния район и къде ще отидат профилите им, акъде децата с талант ще го развиват? Ама профилираните училища (спортни, музикални и т.н.) винаги са били на различен принцип и в тях се влиза с изпит. Тук не става ли дума за обикновените начални училища?
И както винаги нещата се почват отзад напред, ще наръгаме децата в училищата, а после ще събираме учители от кол и въже, пък дали тези "учители" ще могат да ги научат на нещо е без значение. Защото точно в онези квартални училища, в които средноинтелигентен човек не би си дал детето, просто няма педагогически персонал. Та питам аз, като напълнят изкуствено 5 паралелеки с деца там, откъде ще им намерят учители? От там, от където са затворени пет паралелки предполагам. Като има повече деца на едно място трябва да има по-малко на друго, от там и нуждата от учители. И откъде накъде ще разделят на настоящ и постоянен адрес, хората, които живеят под наем кучеат ги яли, нали, само защото те може да са там от 10г, но собствениците на жилището да не са ок да им позволят да си вадят постоянна регистрация. Като толкова им е зор, защо не вкарат принцип на уседналост - без значение настоящ или постоянен, но да е поне година назад. Поне. Въпросът може да се постави и обратно - дали тези, живеещи някъде пък трябва да ги ядат кучетата, за да има места за тези под наем?

# 52
  • ...в най-дългото очакване на щастие...
  • Мнения: 834
malinkap, точно това имам предвид. Избора на район за смяна жилището ни сме обмислили предварително и съобразно това къде искаме да растат и учат децата ни. Сами ги гледаме и е важно за нас да учат в близост до дома си.

# 53
  • Мнения: 4 247
Аз пък си мисля, че при тези високи наеми едва ли наемодателя няма да даде постоянна регистрация. При такова положение просто си сменяте наемодателя и така.

# 54
  • София
  • Мнения: 4 035
Да, говорим за начални училища, училища, в които има математическа паралелка например или училища, в които се изучават информационни технологии, или училища, в които подготвянето по чужд език е на високо ниво и дава старт за по-нататък, клише или не, е факт, че има значение от къде и с кого е тръгнало детето.
Не, не са отделени нито спортните, нито музикалните, нито рисувателните, нито танцовите училища, и те са в кюпа с общите малоумни критерии.
И как точно ще задължиш учителите от едното училище да отидат в дугото, или и за тях ще въведат задължителни критерии...
Говорите за смяна на апартамент като за нови обувки, което е абсурдно, масово хората не могат да си позволят лично жилище и заради това няма да могат да си запишат детето в отсрещното училище. Гениално.
Държа да отбележа, че аз живея в Младост от 33г, но и двете ми деца не бяха приети в близка детска градина. Сега второто го водя в Горубляне, място за нея в Младост нямаше. А да, с постоянен адрес съм, не е настоящ. И да, имам първо дете в училището, така че нямам проблем за второто, имам проблем с недоглеждането, недомислието и некадърността!

# 55
  • ...в най-дългото очакване на щастие...
  • Мнения: 834
bubcheto15, права си. Аз изказах мнението си и решението, което взехме в името на децата ни и бъдещето им. Средата за нас е определяща и важна!

# 56
  • Мнения: 40 838
Да, говорим за начални училища, училища, в които има математическа паралелка например или училища, в които се изучават информационни технологии, или училища, в които подготвянето по чужд език е на високо ниво и дава старт за по-нататък, клише или не, е факт, че има значение от къде и с кого е тръгнало детето.
Извинявай, ама си обработена и си се поддала на психозата. Межди 1 и 4 клас децата не може да бъдат научени на нищо, което после да не се компенсира за няколко месеца, независимо какви паралелки с чужд език или информационни технологии има в даденото училище. Въпросните паралелки  са само маркетингов трик. С математиката само може би има смисъл до някъде, но не и в 1 и 2 клас.

Не, не са отделени нито спортните, нито музикалните, нито рисувателните, нито танцовите училища, и те са в кюпа с общите малоумни критерии.
Да, бе, сигурна ли си? И в спортни, и в музикални винаги е имало различен прием, а и те са под егидата на друго министерство, не на МОН.

Държа да отбележа, че аз живея в Младост от 33г, но и двете ми деца не бяха приети в близка детска градина. Сега второто го водя в Горубляне, място за нея в Младост нямаше. А да, с постоянен адрес съм, не е настоящ. И да, имам първо дете в училището, така че нямам проблем за второто, имам проблем с недоглеждането, недомислието и некадърността!
И какъв по-справедлив принцип на прием предлагаш при положение, че изпитите за 1 клас са забранени? Който даде най-голям рушвет (дарение де) да е с предимство? Или който е спал пред училището повече нощи? Или може би татковците да се боксират и победителите да вкарват децата си? Кажи ми по-справедлива система, ако обичаш.

# 57
  • София
  • Мнения: 4 035
Сигурна съм да, дъщеря ми голямата е точно в такова училище, повярвай ми, не са изключение, началните не са под друга егида, на МОН са си. Нито съм обработена, нито съм облъчена, прекалено близко ми е началното образование, прекалено много го познавам отвътере, за да знам, че едно ненаучено дете от 1ви до 4ти клас, в 5ти затъва...И рядко изплува като света.
Предалагам да има набор от критерии, сред които да се избира за съответното училище след педагогически съвет. Предалагм да се вземе предвид уседналостта, предлагам да се вземе предвид профилирането, предлагам да не се прави разлика между настоящ и постоянен адрес, предлагам учителка в дадено училище да има право да си запише детето в училището, в което преподава, ей такива неща предлагам...Има твърде много неща да се мислят и изкусуряват преди да се вкарат критериите, защото иначе ще стане същото онова мазало, което гледахме 2008ма - 2010та с детските градини.

# 58
  • Мнения: 40 838
Сигурна съм да, дъщеря ми голямата е точно в такова училище, повярвай ми, не са изключение, началните не са под друга егида, на МОН са си.
И кои са тези спортни и музикални училища към МОН? Аз знам НМУ Любомир Пипков и те са към министерството на културата.

http://www.nmu-bg.org/%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8 … 0%B8%D0%B5%D0%BC/

Спортно училище или рисувлано от 1 клас не знам да има.


Нито съм обработена, нито съм облъчена, прекалено близко ми е началното образование, прекалено много го познавам отвътере, за да знам, че едно ненаучено дете от 1ви до 4ти клас, в 5ти затъва...И рядко изплува като света.
Това е така, спор няма. Но е така за общото ниво, не за езиците и информатиката, нали? Wink

Предалагам да има набор от критерии, сред които да се избира за съответното училище след педагогически съвет. Т.е. широко поле за рушвети... WhistlingПредалагм да се вземе предвид уседналостта, предлагам да се вземе предвид профилирането Как точно?, предлагам да не се прави разлика между настоящ и постоянен адрес,  И да се нанесеш под наем за един месец и после да се върнеш на стария адрес Wink предлагам учителка в дадено училище да има право да си запише детето в училището, в което преподава, ей такива неща предлагам...Има твърде много неща да се мислят и изкусуряват преди да се вкарат критериите, защото иначе ще стане същото онова мазало, което гледахме 2008ма - 2010та с детските градини.

# 59
  • София
  • Мнения: 2 301
Цитат
И кои са тези спортни и музикални училища към МОН? Аз знам НМУ Любомир Пипков и те са към министерството на културата.
Бубчето 15 има предвид училища с ранен профил рисуване, танци, изобразително изкуство. Има такова в Младост, мисля в Гео Милев, може и още някъде.
Всяко дете си е отделен случай. Мен на друго място ме "стяга чепика", ама не може правилата да паснат на всички.

Общи условия

Активация на акаунт