Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 3 681
Ами пишете до общината, до Общинския съвет(най вече), има и работна група. Аз вече го направих,  само от писането  тук полза няма.
Може ли да ми дадеш линк с адрес, на който си писала, моля! Определено е абсолютно недомислено всичко, не е нормално учител в дадено училище да не може да си запише детето в него. Не е нормално да съсипват училища с традиции от години, профилирани с рисуване, музика, хореография или математика. Ок, нека да го има географския принцип, но категорично трябва да се пипнат критериите за училищата, в които са неприложими.

# 31
  • София
  • Мнения: 1 021
Цитат
Моя позната е подала и са го приели в училището
mready, молба или детето в училище, защото второто е невъзможно, не могат да знаят колко деца ще има преди него по точки.
Бубчето 15, ето ти два линка с e-mail -и на Общинския съвет и зам-кмета по образование

http://sofiacouncil.bg/index.php?page=contacts
http://www.sofia.bg/SO_adm.asp?dir=94
можеш и да Фандъкова да изпратиш
http://www.sofia.bg/tu1.asp?dir=141
Аз писах през системата им.

# 32
  • Мнения: 370
mready, молба или детето в училище, защото второто е невъзможно, не могат да знаят колко деца ще има преди него по точки.
Става въпрос за молбата или заявлението за прием. Аз предпочитам да го наричам заявление.

Ще се възползвам и аз от линка и благодаря за негоІ

# 33
  • София
  • Мнения: 3 681
Много благодаря, иска ми се да вярвам, че ще вземат предвид предложенията и коментарите, които получават.

# 34
  • Мнения: 1
И аз писах в Столичния общински съвет....
 Дано се вслушат в хората, а не да ни поставят пред свършен факт......

# 35
  • Мнения: 8
Заместник министъра Стаматов и зам. кмета Чобанов в сутрешния блок на БТВ:
http://btvnovinite.bg/video/videos/tazi-sutrin/spravedlivi-li-sa … v-parvi-klas.html

# 36
  • Мнения: 9 401
По цял свят има райониране при училищата (началните) и това е съвсем нормално. Ненормално е дете, живеещо срещу училището, да не може да се запише в него, защото местата са заети от деца, които ги карат с коли от другия край на града. И по соц време си беше така - аз съм имала избор между две квартални училища и толкова.

Пък на тези, които се оплакват, че кварталните им училища били лоши, пълни с роми и т.н. ще кажа, че и по света цените на жилищата в кварталите с добри училища са много по-високи от цените на жилища, в чиито квартални училища учат много представители на малцинствата.  Така както когато избирате жилище гледате дали има метро, парк, мол и т.н. нормално е така и да гледате какво е училището и то също да е фактор за цената. Не може да искате "изгодно" жилище и в същото време супер училище. Училището трябва да си е по местоживеене, а местоживеенето да става според парите, дадени за жилище. Не виждам по-справедливо решение на противопоставянето на живеещи в квартала и приходящи.

# 37
  • Мнения: 2 633
Със сигурност подготвителните групи към училищата са ощетени в момента и би трябвало въпросният правилник да бъде променен или да започне да важни поне след една година. За това какво било по света пък какво трябвало да стане тук няма и да обсъждам, че да не започваме сравненията.

# 38
  • Мнения: 8
По цял свят има райониране при училищата (началните) и това е съвсем нормално. Ненормално е дете, живеещо срещу училището, да не може да се запише в него, защото местата са заети от деца, които ги карат с коли от другия край на града. И по соц време си беше така - аз съм имала избор между две квартални училища и толкова.

Пък на тези, които се оплакват, че кварталните им училища били лоши, пълни с роми и т.н. ще кажа, че и по света цените на жилищата в кварталите с добри училища са много по-високи от цените на жилища, в чиито квартални училища учат много представители на малцинствата.  Така както когато избирате жилище гледате дали има метро, парк, мол и т.н. нормално е така и да гледате какво е училището и то също да е фактор за цената. Не може да искате "изгодно" жилище и в същото време супер училище. Училището трябва да си е по местоживеене, а местоживеенето да става според парите, дадени за жилище. Не виждам по-справедливо решение на противопоставянето на живеещи в квартала и приходящи.

Само там където институциите не могат да се справят със създаването на близки качествени характеристики при обучението в отделните училища се налага райониране. По-жалкото е, че в част от страните политическата система явно толерира създаването още от крехката детска възраст на хора 1во качество, 2ро качество и т.н.
Аз лично не желая моите деца да учат в училище, в което ще им бъдат положени основите да бъдат второ или трето качество хора, но и няма да похарча безумни пари, за да живея някъде само заради училището на детето си. Много по-евтино ще ми бъде да си закупя временно постоянен или настоящ адрес. И понеже със сигурност всички родители ще направят така резонно възниква въпроса: какъв е смисъла от този критерий? Ето и отговора (цитира материал в интернет медия):
"Въвеждайки критерий близост до училището, експертите от МОН де факто признават безсилието си да се справят с подобряване на качеството на обучение в училищата и се надяват да съживят някои от тях като принудят родителите да записват децата си там."
Или с други думи казано: от МОН се опитват да трансформират собствения си провал в задължение на родителите и децата.

# 39
  • София
  • Мнения: 1 639

Пък на тези, които се оплакват, че кварталните им училища били лоши, пълни с роми и т.н. ще кажа, че и по света цените на жилищата в кварталите с добри училища са много по-високи от цените на жилища, в чиито квартални училища учат много представители на малцинствата.  Така както когато избирате жилище гледате дали има метро, парк, мол и т.н. нормално е така и да гледате какво е училището и то също да е фактор за цената. Не може да искате "изгодно" жилище и в същото време супер училище. Училището трябва да си е по местоживеене, а местоживеенето да става според парите, дадени за жилище. Не виждам по-справедливо решение на противопоставянето на живеещи в квартала и приходящи.
Малко ми е смешно това изказване. Този, който има повече пари ще си запише детето в частно училище и хич няма да го интересува има ли райониране или не. А относно покупката на жилище - има райони в София, които се населиха с роми в последно време. И какво, да си сменям жилището през пет години ли? Покупката на жилище да не е като покупка на блуза.
А за по-желаните училища според мен си е най-добре да има тест или децата да влизат съгласно резултатите си за училищна готовност.

# 40
  • София
  • Мнения: 1 021
Цитат
По цял свят има райониране при училищата (началните) и това е съвсем нормално
Така е, но там няма такова различие в учебните програми. У нас какво ли не се предлага за ранно обучение от първи клас  - езици, изкуства и пр.
Безспорно за децата от квартала трябва да има място в близкото училище, от друга страна какво правим с утвърдените вече руско, такива с хореография, рисуване, музика и др. Някак си не са обмислени нещата много добре, освен това от интервюта днес стана ясно, че в сравнение с миналата година се очакват над 2000 първолаци в повече, а нови училища няма.
Цитат
Не може да искате "изгодно" жилище и в същото време супер училище. Училището трябва да си е по местоживеене, а местоживеенето да става според парите, дадени за жилище.
Никой не говори за "супер " училище, говорим за нормален квартал и нормално училище в него. Случайно да си брокер на недвижими имоти?
Цитат
Със сигурност подготвителните групи към училищата са ощетени в момента
В повечето училища подготвителните групи се формират по местоживеене, това е един от критериите им. Тази активност в момента е от родителите на децата в 145-то СОУ -Шилер, където има много ученици извън района на Младост. Би трябвало да  приемат някакви критерии само за заварените случаи на подготвителната група за тази година, смятам, че в СО просто не са догледали.

# 41
  • Мнения: 342
Подкрепям кученцето. Виждам, че на някои много им липсва соца, та чак го дават за пример - как е било. Освен избор между (само) две училища, избирахме само между "Добруджа" и "Бял хляб". В някои области като цитрусовите плодове не ни се налагаше да избираме, някой беше избрал вече (веднъж около НГ). Също така избирахме между Москвич и ЗАЗ. Тези, които се грижеха да не се затрудняваме с избор, те караха/возеха ги или  на Волга или на Мерцедес. Горе-долу това се опитва да върне разгърденият заместник министър. Той ще си приема децата в 119-то от квартала, а плебсът да си седи в Дружба и да не си навдига главата. Виждам, че лобито на недвижимите имоти се е пренесло и в темата с училищата. Досега мислех, че са намесени само интереси на частни училища, а сега съзирам и стремеж да се поразмърда пазара около училищата.  #2gunfire
Интересно ми е, този зам. министър колко пари е получил за ремонти на училището, на което бе директор ? Може ли да се сравнят тези разходи с разходите на примерно 145-то и да се види как двете училища са представени в националната класация за НВО ? Да видим този велик мениджър какви резултати срещу какви пари е постигнал. Съгласете се, когато се говори за равенство при избора на училище, редно е и самите училища да са равни по качество, поне що се отнася до материалната база, но също така и в предлаганото обучение.

# 42
  • Мнения: 370
Ето и отговора (цитира материал в интернет медия):
"Въвеждайки критерий близост до училището, експертите от МОН де факто признават безсилието си да се справят с подобряване на качеството на обучение в училищата и се надяват да съживят някои от тях като принудят родителите да записват децата си там."
Или с други думи казано: от МОН се опитват да трансформират собствения си провал в задължение на родителите и децата.
+1

# 43
  • ...в най-дългото очакване на щастие...
  • Мнения: 834
Съгласна съм напълно с Черна Станция .Не искахме децата ни да учат и растат в квартала, в който живеехме и направихме всичко по силите си да сменим въпросния с оглед именно децата ни да учат и растат в нормална според разбиранията ни среда. Не съм съгласна с това, че някой е повече от нас в правото си, въпреки местоживеенето да развозва децата си в другия край на София, защото там искал те да учат. Избрахме жилище в близост до училища, които ни харесват- проучили сме...Е, не ми е много ясно кои от тях влизат в нашия район, но 2 със сигурност. Наложи ни се да запишем 2 от децата си в доста далечен квартал на ДГ и не е опция ежедневното развозване... При наличието на няколко детски градини в стария ни квартал точно за тях нямаше места...близнаци са и с много над 10 точки бяха...Ходих, молих се къде ли не за съдействие по район, но не се получи. Сега основно заради обучението на трите ни деца сменихме квартала и жилището си, за да могат да учат където сме решили- за нас това е приоритетно. Не съм съгласна и с това за тазгодишния прием да си е заварено положението, защото предучилищна са карали разни деца в училището, което са решили да изберат родителите им за 1 клас...Все някога трябва да се случи. Когато бяхме деца родителите ни имаха избор в кое квартално училище да ни запишат. Никой не им е давал възможност за избор на друго. Ами който е могъл от нас- изучил се е , който не е могъл- не е могъл. Не зависи от училището, а от възможностите на детето това. Началното образование полага основите на ученето. След това вече става ясно кой колко и за къде е готов да учи. Но това не е в първи клас, нито във втори, трети и тн...
Не ме изяждайте с парцалите! Изказах мнението си по тема, която ме вълнува в момента особено много.

# 44
  • Мнения: 2 633
betray от вашият постинг разбирам следното :  Вие сте имала избор да си избирате жилище според предпочитанията Ви за училище, а тези деца в подготвителен клас нямат такъв шанс, защото общината сега се сетила по средата на учебната година,  преди избори, че трябва да въведе правила за прием за първи клас.

Общи условия

Активация на акаунт