Частни училища - информативна тема 16

  • 110 964
  • 742
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 4 101
Здравейте, бих се радвала ако родител на дете в ПЧМГ може да сподели впечатления за гимназията. За кого тя е по-подходяща-за изявените математици, за състезателите по математика или за деца, силни като цяло по всички дисциплини? Има ли деца, за които гимназията не е подходяща или откровено би ги затруднила?
Наблюденията ми за 8-12 клас са едносрочни, така че ще се въздържа да коментирам.
Ще отговоря отзад-напред. Биха се затруднили деца, които въобще не са свикнали да учат до 4 клас и имат големи пропуски. У-щето полага усилие - има допълнителни часове и през годината, и след края й, безплатни, но те все пак не са панацея с/у мързела. Не се толерират и деца, които пречат на учебния процес. Комбинацията от лош успех и лоша дисциплина би могла да доведе до неподновяване на договора. Иначе в нашия клас имаше и от двата вида деца - и такива, които обичат математиката, и такива, които са силни по всичко. За първите има школа по математика, пък останалите имат време да посещават любимите си занимания. Най-големият плюс са чудесните учители по всички разказвателни предмети, по математика и езиците, и че ако детето учи сериозно не му трябва допълнителна подготовка за матурите.
Надявам се да се включат и други родители с наблюдения.  Peace

# 166
  • Мнения: 21
Здравейте,

можете ли да споделите впечатления от гимназията /8-12/ клас на "Ерих Кестнер"?
Видях, че е в челната 10-ка по оценяване на държавните изпити в 12 клас.

# 167
  • София
  • Мнения: 9 616
Здравейте, бих се радвала ако родител на дете в ПЧМГ може да сподели впечатления за гимназията. За кого тя е по-подходяща-за изявените математици, за състезателите по математика или за деца, силни като цяло по всички дисциплини? Има ли деца, за които гимназията не е подходяща или откровено би ги затруднила?

След EliG ще си позволя и аз да се включа с мнение за периода 5-7клас

Училището е подходящо за дете, което е постоянно, учи съвестно, пише си домашните, ходи на консултации, когато нещо не разбира.
За състезателите е школата и отчасти СИП-а.

Лично за мен най-голямото предимство на ПЧМГ е отличната подготовка, която дава не само по математика, а и по останалите предмети. Това означава, че се изисква много и трябва да се учи много, ако детето иска да има отличен успех. Оценки не се подаряват, трябва да се заслужат - това важи както за математика, БЕЛ...., така и за предмети като Музика, Технологии (преди му казвахме Трудова или ДТИ).
Има Учители, които със "зъби и нокти" се борят за децата,  срещат се с родителите, говорят с тях, не пестят сили, за да помогнат на дете, което е затруднено. Ще си позволя да спомена тук името на г-жа А. Стоянова по математика - невероятен преподавател. След само 1 срок, в който преподава на класа на детето направи чудеса с тях.

# 168
  • Мнения: 368
В ПЧМГ ако детето е прието от 5-ти клас, кандидатства ли отново за 8-ми, както е в СМГ?

# 169
  • София
  • Мнения: 4 101
В ПЧМГ ако детето е прието от 5-ти клас, кандидатства ли отново за 8-ми, както е в СМГ?

В края на всяка учебна година децата в 5 и 6 клас са задължени да отидат на т.нар. директорско контролно по математика, което се провежда края на май. Има изискване за минимум оценка на него. В 7 клас децата не са длъжни да отидат, но явяването им се отчита като приемен изпит и всички с оценка над 5 могат да останат в у-щето. Тези, които по някаква причина не са успели, както и външни деца, могат да се явят на изпитите за у-щето, които са през юни, и да успеят да се преборят за по-висока оценка. Материалът на тези контролни е всъщност училищния материал, който всички деца са минавали в 5-7 клас, няма състезателни задачи, нещо като по-трудна матура по математика.

# 170
  • Мнения: 368
Благодаря, EliG!

# 171
  • София
  • Мнения: 1 262
А колко деца приемат след 4ти клас в ПЧМГ?

# 172
  • София
  • Мнения: 9 616
А колко деца приемат след 4ти клас в ПЧМГ?

Приемат 3 класа по 22-24 деца. Но в тази бройка се включват и децата от Питагор, които са 2 класа. Реално е трудно да се каже колко външни деца ще приемат. Зависи от това как ще се справят Питагорчетата на вътрешния изпит и колко от тях ще искат да продължат в училището.

# 173
  • София
  • Мнения: 7 247
Някой може ли да сподели нещо за Quest Academy http://questacademy.bg/primary-school/

# 174
  • София
  • Мнения: 10 825
Някой може ли да сподели нещо за Quest Academy http://questacademy.bg/primary-school/
Прекръстените "Ново поколение" - евангелисти.
Имаше много доволни от градината им преди време. За училището нищо не мога да кажа.

# 175
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Лично за мен най-голямото предимство на ПЧМГ е отличната подготовка, която дава не само по математика, а и по останалите предмети. Това означава, че се изисква много и трябва да се учи много, ако детето иска да има отличен успех. Оценки не се подаряват, трябва да се заслужат - това важи както за математика, БЕЛ...., така и за предмети като Музика, Технологии (преди му казвахме Трудова или ДТИ).
Стана ми любопитно-как "се заслужават" оценки по Музика и трудово...Понеже го споменахте, нещо по-специално ли правят в тези часове?

Иначе, аз все още се чудя доколко е подходящо училището за детето ми. То си изкарва оценките, но без да наизустява вкъщи допълнително учебен материал, дори по разказвателните предмети и не мисля,че би му допаднало , ако му се наложи, или пък да пише домашни до 11 вечерта. В някои училища наблягат доста на извънредното учене, в което според мен лошо няма (даже е супер), но това не работи при всички деца като подход.
Затова се чудя, кое мат. училище да изберем (ще се радвам ако други тук дадат идеи) за след 4 клас,
в което да е основно застъпено обучението по математика и състезатената математика, но без непременно детето да е нужно да постига максимално ниво и по други предмети.
Благодаря предварително за идеите!

# 176
  • София
  • Мнения: 4 101
Композират по една симфония годишно за шестица, само соната е за 4  Laughing Шегувам се, разбира се. Учат каквото има по програма - фолклорни области, пеят песни, правят тестове накрая. Нищо сложно, но и нищо подценено. Ако искаш да имаш шестици - учиш, ако ли не  - изкарваш шарени оценки. Спокойно може да си имаш 6 по математика и 3,4 или 5 по останалите. Обаче, по мои лични наблюдения, точно математиците учат много и по всичко останало, и не само в това у-ще.
Иначе 5 клас е доста преломен, да го кажем, където и да учи детето все ще му се налага да учи повече, отколкото 1-4 клас. Материалът се увеличава изведнъж и става доста по-сериозен.

# 177
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Композират по една симфония годишно за шестица, само соната е за 4  Laughing
  По рисуване сега им искаха да прерисуватт световно известна картина, а по физическо-да покриват нормативи като за спортисти, та не бих се очудила ако по музика искат от тях да пеят серенади и да пишат симфонии:)))
"Ако искаш да имаш шестици - учиш, ако ли не  - изкарваш шарени оценки. ". По принцип да, ученето си е важно, въпросът е какво количество е. Дали детето трябва да учи уроци и пише домашни от 14 следобед до 11 вечерта, или има време и за спорт и игри?
"Спокойно може да си имаш 6 по математика и 3,4 или 5 по останалите...."-това не го разбирам. Ако едно дете не учи, то и по математика ще дръпне назад предполагам. Особено, когато става дума за математическо училище, в което се учи математика по-сериозно. Как успява да се случи този парадокс, или след 5 клас сложността на учебния материал по математика е по-достъпен? Достатъчен ли е, за да подготвя децата за състезания по математика, или само тези от школата успяват да се подготвят?
Кои преподаватели подготвят най-добре състезателите, имате ли наблюдение?

# 178
  • София
  • Мнения: 4 101
Ще се вмъкна с курсив.

По принцип да, ученето си е важно, въпросът е какво количество е. Дали детето трябва да учи уроци и пише домашни от 14 следобед до 11 вечерта, или има време и за спорт и игри?
Има време, затова и написах, че децата, които нямат интерес към математиката имат време да се занимават с езици, спорт и каквото ги влече. Моето, примерно го влече да чете книги, щом има време да чете по 2-3 книги на седмица, да ходи на спорт, значи време има. До 10 часа е стояла някакви супер епизодични случаи, най вече при лошо разпределение на времето и отлагането на някакъв проект или домашно за последния възможен ден. В 7 клас се появяват голямо количество олимпиади, които също могат да доведат до повече учене, но не и системно.
"Спокойно може да си имаш 6 по математика и 3,4 или 5 по останалите...."-това не го разбирам. Ако едно дете не учи, то и по математика ще дръпне назад предполагам. Особено, когато става дума за математическо училище, в което се учи математика по-сериозно. Как успява да се случи този парадокс, или след 5 клас сложността на учебния материал по математика е по-достъпен? Достатъчен ли е, за да подготвя децата за състезания по математика, или само тези от школата успяват да се подготвят?
Кои преподаватели подготвят най-добре състезателите, имате ли наблюдение?
Ами аз отговорих според питането, дали може да не се учи сериозно по другите неща, освен математиката. Да, може, но пак да каже, че тези с математиката някак си си учат и по другото. Но и никой не те кара насила да учиш за отличен. Има учители, ако искаш да вземеш максимума от тях - имаш тази възможност, ако ли не - насила не става.
Относно състезанията  - редовните часове стигат да се покрие примерно 1 кръг на олимпиадата, или СМТ, по-задълбочената подготовка е на школата.
На последния въпрос ми е  трудно да отговоря. Децата са различни, преподавателите са различни, не мога да го преценя. 




# 179
  • София
  • Мнения: 2 814
Композират по една симфония годишно за шестица, само соната е за 4  Laughing
 По рисуване сега им искаха да прерисуватт световно известна картина, а по физическо-да покриват нормативи като за спортисти, та не бих се очудила ако по музика искат от тях да пеят серенади и да пишат симфонии:)))
"Ако искаш да имаш шестици - учиш, ако ли не  - изкарваш шарени оценки. ". По принцип да, ученето си е важно, въпросът е какво количество е. Дали детето трябва да учи уроци и пише домашни от 14 следобед до 11 вечерта, или има време и за спорт и игри?
"Спокойно може да си имаш 6 по математика и 3,4 или 5 по останалите...."-това не го разбирам. Ако едно дете не учи, то и по математика ще дръпне назад предполагам. Особено, когато става дума за математическо училище, в което се учи математика по-сериозно. Как успява да се случи този парадокс, или след 5 клас сложността на учебния материал по математика е по-достъпен? Достатъчен ли е, за да подготвя децата за състезания по математика, или само тези от школата успяват да се подготвят?
Кои преподаватели подготвят най-добре състезателите, имате ли наблюдение?

Относно въпроса колко време отделя детето за домашни и уроци,  отговора не е еднозначен и както всичко -е относителен.  Времето зависи от темпото на детето. При едно и също количество домашни едно дете може да приключи в рамките на 2-3 часа например,  докато за друго може и цял ден да не му е достатъчен.
По отношение подготовката по математика,  тя е базирана на училищния материал по МОН и съответно няма как такава подготовка да е достатъчна за състезания,  освен ако детето не е природен талант, но дори и тогава си е необходима специална подготовка, най-малко за бързината и формАта за всяко състезание. Всички преподаватели по математика са отлично подбрани.

Последна редакция: вт, 07 фев 2017, 22:15 от звездица

Общи условия

Активация на акаунт