Сдружение „Фридрих Шилер“ прием 2017/2018

  • 146 638
  • 1 139
  •   1
Отговори
# 780
  • Мнения: 452
За подготвителна група през 2018 ли говорим ?

Принципно се интересувам точно за подготвителна група през 2018, но предполагам, че е рано за точна информация към този момент.
Засега приемам ситуацията от тази година за показателна, а с напредване на учебната година се надявам, че ще има яснота и за 2018.

# 781
  • Мнения: 1 955
Предвид , какво се случи тази година, а именно , че 55-то едвам събра деца за 1 ПГ и имаше много свободни места за 1-ви клас - директорката може да е по-благосклонна другата учебна година и да спомогне сформирането на ПГ и 1-ви клас към Шилер . Очевидно, че без сдруженията , интересът на родителите се изпари и като цяло , много родители се ориентираха към 11-то и 8-мо  . Като под "подпомагам"  имам в предвид да отпусне места за повече ПГ групи , като ако кандидатстват деца , вече одобрени за обучение към Шилер , да има реално шанс да се класират и да сформират поне 1 група - и приемът да е прозрачен. Тази година беше пълна пародия - само където се хабихме да си подаваме документите 

# 782
  • Мнения: 350
Предвид , какво се случи тази година, а именно , че 55-то едвам събра деца за 1 ПГ и имаше много свободни места за 1-ви клас - директорката може да е по-благосклонна другата учебна година и да спомогне сформирането на ПГ и 1-ви клас към Шилер . Очевидно, че без сдруженията , интересът на родителите се изпари и като цяло , много родители се ориентираха към 11-то и 8-мо  . Като под "подпомагам"  имам в предвид да отпусне места за повече ПГ групи , като ако кандидатстват деца , вече одобрени за обучение към Шилер , да има реално шанс да се класират и да сформират поне 1 група - и приемът да е прозрачен. Тази година беше пълна пародия - само където се хабихме да си подаваме документите 
Сега ще дойдат две-три лелки с пяна на устата да Ви обяснят, Как "Шилер" заемат местата на децата от квартала. Обаче се оказа, че никой от квартала не ще кварталното училище, ако "Шилер" не е там... Честно казано, подозирам, че догодина няма да има и 1-ви клас на "Шилер" в 55-то, а ако има, няма да е повече от 1 паралелка. Това е без прецедент в досегашнто сътрудничество. В същото време в 131-во преди "Шилер" имаше 6 кандидати, а в момента учат 66 деца. Мисля, че е ясен сигнал за неразумни директори. Въпросът с присъствието на "Шилер" в едно училище има и съвсем друг аспект. Едно е да се работи с подбрани деца, със семейна среда и с интерес към образованието, друго е със средностатичстически контингент, да не говорим за обучение в малцинствена среда.

# 783
  • Мнения: X
Как смятате да решите проблема с новите (не чак толкова нови всъщност) разпоредби за ползването на общинска собственост само след спечелен конкурс и плащане на наем?
Към настоящият момент следобедната ви дейност в училищата, ако не сте участвали в конкурс, не сте го спечелили и не плащате наем, е незаконен. Има писма на Министъра до всички училища.

Последна редакция: пн, 02 окт 2017, 10:29 от Анонимен

# 784
  • Мнения: 19 996
В същото време в 131-во преди "Шилер" имаше 6 кандидати, а в момента учат 66 деца. Мисля, че е ясен сигнал за неразумни директори. Въпросът с присъствието на "Шилер" в едно училище има и съвсем друг аспект. Едно е да се работи с подбрани деца, със семейна среда и с интерес към образованието, друго е със средностатичстически контингент, да не говорим за обучение в малцинствена среда.
Абсолютно е така, но имате ли  някаква гаранция, че след 2-3 години като се увеличи напливът за 131-во няма да се повтори сценарият с 55-то и 145-то?
Освен за немския, Шилер участва ли в избора на преподаватели по останалите предмети?
Ако не участва, как в едно нежелано досега училище ще се намерят достатъчно на брой квалифицирани преподаватели, за да изведат випуска? Няма какво да се лъжем, че амбициозните и добри учители не изкарват дълго в западнали училища, а ако се налага Шилер да се мести през 2-3 години, не виждам как ще успява да набира постоянно нови колективи от добри преподаватели.

# 785
  • Мнения: 350
Как смятате да решите проблема с новите (не чак толкова нови всъщност) разпоредби за ползването на общинска собственост само след спечелен конкурс и плащане на наем?
Към настоящият момент следобедната ви дейност в училищата, ако не сте участвали в конкурс, не сте го спечелили и не плащате наем, е незаконен. Има писма на Министъра до всички училища.

Вие имате ли информация, че сдружението не е участвало в конкурс, не го е спечелило и не плаща наем ? Ако имате, може да я споделите. В противен случай постът Ви е просто една инсинуация, поредна такава.

# 786
  • Мнения: X
Как смятате да решите проблема с новите (не чак толкова нови всъщност) разпоредби за ползването на общинска собственост само след спечелен конкурс и плащане на наем?
Към настоящият момент следобедната ви дейност в училищата, ако не сте участвали в конкурс, не сте го спечелили и не плащате наем, е незаконен. Има писма на Министъра до всички училища.

Вие имате ли информация, че сдружението не е участвало в конкурс, не го е спечелило и не плаща наем ? Ако имате, може да я споделите. В противен случай постът Ви е просто една инсинуация, поредна такава.



Всъщност беше прост въпрос, на който вие не отговорихте директно. А заехте отбранителна поза. Което е доста показателно.  Wink Ще благоволите ли да отговорите? Решен ли е този проблем и Шилер на законно основание ли провежда заниманията си към днешна дата? Ако да, до кога е договора ви? Важи ли той и за следващи години? Това касае всички училища в които работите.

Смятам, че малко родители са наясно с този сравнително отскоро възникнал проблем. Рядко някой се рови в писмата на МОН. И е редно да ги осветлите преди да решат да кандидатстват в Шилер. Защото може да се окаже, че след година няма да сте в някое от училищата, просто защото не сте спечелили конкурса.
Факт, е че МОН е "забранило" Настоятелства и т.н. да използват общинската собственост на училищата, ако не е спазен закона.  Wink

Последна редакция: вт, 03 окт 2017, 11:50 от Анонимен

# 787
  • Мнения: 350
Абсолютно е така, но имате ли  някаква гаранция, че след 2-3 години като се увеличи напливът за 131-во няма да се повтори сценарият с 55-то и 145-то?
Освен за немския, Шилер участва ли в избора на преподаватели по останалите предмети?
Ако не участва, как в едно нежелано досега училище ще се намерят достатъчно на брой квалифицирани преподаватели, за да изведат випуска? Няма какво да се лъжем, че амбициозните и добри учители не изкарват дълго в западнали училища, а ако се налага Шилер да се мести през 2-3 години, не виждам как ще успява да набира постоянно нови колективи от добри преподаватели.

Не мога да прогнозирам как ще се развият нещата. При всички положения има куп фактори, между които:
1. 131-во няма да се напълни скоро - има време поне 5-6 години. Това за българската легална среда е ужасно дълъг период.
2. Проблемът в 145-то и формалните регистрации е изкуствено раздухан. Когато стане ясно на всички, че приемът в кварталното училище НЕ означава обучение в "Шилер", тази истерия ще изчезне. Сдружението е последователно в своята политика на прием, събитията от последните 2 години в 55-то го доказаха. Сдружението е сдружение на родители и ще осъществява такъв прием, щото децата да имат подходяща среда за обучение и развитие. Когато се установи, че се натрапват неприемливи критерии за прием, просто такъв няма да има. Повтарям - вижте 55-то.
3. Сдружението не работи в "западнали" училища. Едно училище е западнало или западащо, когато управляващите училището са забравили, че целта на училището като институция не са парите, които следват ученика, а образованието на децата. В този смисъл училищата с които сдружението работи и вижда перспектива за развитие не са никак западащи.
4. Учителите са интелигентни хора и предпочитат да работят с деца, които са любознателни, ученолюбиви и трудолюбиви. Има вече случаи на учители, които са последвали сдружението му при миграцията.

Последно - предвид демографските процеси, които все по-отчетливо се наблюдават и в София, единствено сдружения от вида на "Шилер" могат да подпомогнат определени училища да оцелеят както чисто функционално (визирам наличието на достатъчно ученици), така и като качество. Опитите административно да се пълнят училища няма да доведат до успех и това ще стане ясно в близките 1-2 години. В последните 10 години броят на първокласниците в София е намалял чувствително - от порядъка на 1/4. Броят на онези, чийто майчин език е български е намалял още по-значително. Всеки разумен човек може да си направи съответните изводи, как ще се формира учебната среда при тези условия. Както бе споменал Теодоси Теодосиев, образованието следва да бъде сегрегационно по отношение на способностите, ако се преследва някакво качество.

# 788
  • Мнения: 99
Здравейте, аз съм родител на детенце, което изучава немски език в сдружението и ми предстои догодина да направя избор и за второто си дете дали ще учи в училище към Сдружението или не.
В последните 2 години се случват процеси, които никак не ми харесват и не съм сигурна, че искам и второто ми дете да посещава 145 ОУ.
Да Ви кажа мнението си - преподавателите в подготвителната група /които са към Сдружението/са супер и първоначално много се зарадвахме на това, че сме попаднали на точното място и то при разумна месечна такса за обучение. Немският беще на добро ниво,  но това си зависи отново от преподавателя.
Учителите към Училището - не бих ги препоръчала на никой. Не съм доволна от нивото.  Обучението е поверено на пенсионери, които са застиналил в развитието си някъде през 80-те години. Не се излиза извън рамката и даже напротив - поставя се такава. Всички деца, които минаха през подбора при кандидатстването, изостанаха и сега нивото не е никак високо, което се вижда и от класиранията по различни състезания.
Немският.... има какво още да се желае. Децата не знаят как да ползват речниковия си запас, а да не говорим, че след 1-ви клас аз не видях да има нови думички, които да научим. И сега си ги вадим сами вкъщи.
За мен всичко, което наблюдавам е проблем. Лошото е, че нямам алтернатива на разумна цена и ми предстои да ревизирам плановете си за второто детенце. Със сигурност ще опитаме с вариант Шилер, но още се колебая дали е правилният?
Някой има ли наблюдение дали тестовете за кандидатстване продължават да са в същия стил от преди няколко години или има нещо ново като формат?

# 789
  • Мнения: 19 996
Hrs, 131во е точно западнало училище, каквото е било и 145то преди да се появи Шилер. Доказва го липсата на наплив и в двете училища. Децата с подбор от Шилер може да са изключително интелигентни, но ако учителите от училището са свикнали да работят с един контингент деца, нямат ясна визия как да работят с будни деца, нито амбиция да се развиват, то преподаването  ще си остане на ниво средния минимум, спуснат от МОН. Просто на учителите ще им е по-лесно да го преподават.
Та, не мога да се съглася, че е без значение дали Шилер ще могат да участват в избора на учители по останалите предмети или ще работят с наличния колектив на 131во.

# 790
  • Мнения: 350
Hrs, 131во е точно западнало училище, каквото е било и 145то преди да се появи Шилер. Доказва го липсата на наплив и в двете училища. Децата с подбор от Шилер може да са изключително интелигентни, но ако учителите от училището са свикнали да работят с един контингент деца, нямат ясна визия как да работят с будни деца, нито амбиция да се развиват, то преподаването  ще си остане на ниво средния минимум, спуснат от МОН. Просто на учителите ще им е по-лесно да го преподават.
Та, не мога да се съглася, че е без значение дали Шилер ще могат да участват в избора на учители по останалите предмети или ще работят с наличния колектив на 131во.

По кои точно критерии е западнало ? Изредете няколко. Примерно по успех на НВО ? Но тогава и 119-то, прехвалено и засипвано с внимание благодарение на фамозния си разгърден директор/бивш зам. министър, не блести с нищо, а е направо посредствено .
Нямало кандидати (досега) ? И сега катоги  има, този критерий някак изчезна за една нощ (следователно не е меродавен) ... По какво тогава се определи, че е западащо ? 131-во, подобно на 145-то, чисто географски е периферно разположено и като такова е нормално да се радва на по-нисък интерес, особено в квартали, сравнително добре наситени с училища. В условията на демографски колапс всеки фактор започва да става значим. До пускането на метрото е било сравнително недостъпно. По-важното в случая със 131-во е, че ръководството има визия и желание да развие училището. Със сигурност смяната на "контингента" ще допринесе за подобряване качеството на работа на учителите. Всеки би се радвал да постига успехи, когато това е възможно. Не споделям презумпцията за качеството на работата на учителите. Ще следим резултатите на 131-во във времето, първото четене е след 5 г.

# 791
  • Мнения: X
Не отговорихте на въпроса ми. Умишлено ли е? За да не бъда голословна ще постна линк към писмото на Министъра:
http://zvanche.net/wp-content/uploads/2017/09/pismo_mon053.pdf

# 792
  • София
  • Мнения: 124
Не отговорихте на въпроса ми. Умишлено ли е? За да не бъда голословна ще постна линк към писмото на Министъра:
http://zvanche.net/wp-content/uploads/2017/09/pismo_mon053.pdf


https://145oy.com/wp-content/uploads/2017/08/ОБЯВА.pdf
http://www.55su.bg/konkurs-08-2017/

# 793
  • Мнения: X
Не отговорихте на въпроса ми. Умишлено ли е? За да не бъда голословна ще постна линк към писмото на Министъра:
http://zvanche.net/wp-content/uploads/2017/09/pismo_mon053.pdf


https://145oy.com/wp-content/uploads/2017/08/ОБЯВА.pdf
http://www.55su.bg/konkurs-08-2017/

И? Резултатът от конкурсите какъв е?

# 794
  • София
  • Мнения: 124
Не отговорихте на въпроса ми. Умишлено ли е? За да не бъда голословна ще постна линк към писмото на Министъра:
http://zvanche.net/wp-content/uploads/2017/09/pismo_mon053.pdf


https://145oy.com/wp-content/uploads/2017/08/ОБЯВА.pdf
http://www.55su.bg/konkurs-08-2017/

И? Резултатът от конкурсите какъв е?

Подписани договори.

Общи условия

Активация на акаунт