За какво си мислите постоянно напоследък?

  • 1 384 998
  • 25 039
  •   1
Отговори
# 24 780
  • Мнения: 52 258
Ами може би неволно си уцелила Парето принципа Simple Smile
Около 20% са изявените и надарени, около 80% останалите. Отнася се и за децата, и за възрастните после.

# 24 781
  • Мнения: 7 981
А може би, просто е на целила такова училище?!
Моите не бяха отваряли учебник до 6ти клас, винаги на таблото , винаги с награди- да! тук има отличници от първи клас, и табло с отличници...
Но в 7ми дойде пандемията, и нищо не се случваше в това училище /католически колеж/, после по комплексни причини, ги преместих в друго училище,...и , о! небеса!- трябваше да се учи, за да са на таблото, и пак отличници...

# 24 782
  • Мнения: 3 240
Въпросът е, че ако действително 5 от 25 деца са свръх надарени, не е решението да се работи само или предимно с тях, само и само да не им е скучно или да "тъпчат" на едно място.
Има достатъчно на брой школи и учебни заведения за следучилищни занимания и развиване на дарби / ако действително ги има /.

# 24 783
  • Мнения: 7 426
Сега повечето отиват в първи клас научени да четат, пишат и смятат събиране и изваждане до 100. Във фейсбук  ама страница на  една майка, четири годишно, непрекъснато образователни занимания, то минало материала за втори клас.




# 24 784
  • Мнения: 2 041
Сега повечето отиват в първи клас научени да четат, пишат и смятат събиране и изваждане до 100. Във фейсбук  ама страница на  една майка, четири годишно, непрекъснато образователни занимания, то минало материала за втори клас.

И от какъв зор?

# 24 785
  • Мнения: 7 426
Така е решила. Аз като и гледам клипчетата, имам чувството, че това дете до първи клас ще е с бърнаут, то непрекъснато учи нещо, даже като върви по улицата брои- контейнери, дръвчета.

# 24 786
  • Мнения: 3 383
Боже еее, тази майка защо не остави детето да играя? Единствено колите сме бройли и то по цветове,  за да научи цветовете и да не пита през 10 мин. кога ще стигнем като пътуваме.
В училище от 1 до 4 клас толкова учители се смениха по ред причини- класната пострада при катастрофа,  първата следобедна госпожа някои родителите не я харесаха, втората получи инсулт. В резултат се натрупаха пропуски. Вече като се осъзна, къде му са пропуските си навакса сам чрез таблици и помагала и стигна до заключението, че като малък му се виждало сложно, сега логически ги разбирал нещата. Това доказва, че някои неща се учат рано.
Позната пък умишлено не записа второто си дете при много хвалена госпожа. С първото се била напарила.  Госпожата била амбициозна, все проекти подготвяла и все с деца на родители с амбиции.  Тези деца, които имали нужда от повече обяснения не им обръщала достатъчно внимание.

# 24 787
  • Мнения: 52 258
Въпросът е, че ако действително 5 от 25 деца са свръх надарени, не е решението да се работи само или предимно с тях, само и само да не им е скучно или да "тъпчат" на едно място.
Има достатъчно на брой школи и учебни заведения за следучилищни занимания и развиване на дарби / ако действително ги има /.

Намирам думата "свръх надарени" за не на място, издава някакво отношение към тези деца.
А иначе това си е потенциален конфликт и няма решение поне до 5 клас. И, слава богу според мен, у нас има всякакви специализирани училища (и елитни такива), което сваля напрежението.
Иначе една извънучилищна школа по състезателна математика може да развие дарбите на детето с талант, но в никакъв случай няма да направи часовете с тъпчене на място по-малко скучни. Тоест школите не са решение и конфликтът си остава поне до края на 4 клас.
Също така много родители явно не разбират, че за малкия процент деца не е нужно да ги мъчат и тормозят с учене, а те сами се научават да четат и смятат далеч преди да станат даже на 5 години.  И търсят подобни игри и се увличат в тях, та даже родителите им наистина прилагат натиск, но в друга посока - плуване, ролери, ски, колело...

# 24 788
  • Пловдив
  • Мнения: 27 523
Няма угодия за всички. Има други родители, които пък ще кажат, че до 4 клас само се тъпче на едно място. Такива са ми спомените от родителски срещи - едни негодуват от бързане, други от влачене и скука за децата...
Да, така е. Аз без да искам омазах единия син. Много големи домашни давали за уикенда, аз викам - ама какви домашни, моя не съм го виждала да прави нищо. А той си ошляпва домашното в петък следобед в занималнята и после е пей сърце. След като го издадох му даваха двойна домашна, той и нея оправяше още в петък. Не е от гениалност, много е умен, но не е гениален, просто въпрос на организация и приоритети.

Тъй като имам дете в начален курс, мога да споделя моето впечатление от бързане и бавене.
80-90% от родителите считат, че доста се пришпорва.
Останалите 20 % наричам активисти.
Техните деца са вундеркинди, усвояват материала едва ли не от днес за преди няколко дни.
Към момента дъщеря ми се справя отлично с всички предмети, но в по-горен курс подозирам, че ще има затруднения.
Що се отнася до това дали въпросният учебен материал е за конкретния клас, учителите нямат много избор.
Има едно министерство, пълно с методолози.

Не са активисти. Нито децата им са гениални. Някои деца "узряват" по-рано.

# 24 789
  • Мнения: 7 426
Не узряват по-бързо, от много рано 2-3 годишни започват да ги обучават.

# 24 790
  • Пловдив
  • Мнения: 27 523
Аха. Ама не.

И освен това наистина има по-умни деца. Има и гениални деца.

# 24 791
  • Мнения: 52 258
Не узряват по-бързо, от много рано 2-3 годишни започват да ги обучават.

Това е твърдата убеденост на онези 80% родители Wink

# 24 792
  • Мнения: 6 048
Аха. Ама не.

И освен това наистина има по-умни деца. Има и гениални деца.
Разбира се, че има. Оптималният вариант е да обучаваш умно и схватливо дете. Моето е интелигентно и схватливо, но не е гений. Аз съм хеликоптерна майка, но винаги съм е старала да съм разумна. Примерно, като беше малка сме чели книги, подходящи за възрастта ѝ, обикаляли сме музеи, най-много се занимавали с рисуване, апликации, песни, игри. Не съм натискала да се учи да чете и смята на три-четири. Не остана ненаучена. За мен е важно да има мярка. Можеше ли детето ми да е по-добра в свиренето на пиано!? Сигурно. Можеше ли да завърши с още по-добър успех? Сигурно можеше. Има ли значение в този момент? Не.

# 24 793
  • Мнения: 7 426
Едно е да четете книжки, друго е на 2 да го учиш буквите, цифрите и всички игри и занимания да са обучителни. Моите на 2 се търкаляха в пясъчника на площадката и от цифрите знаеха само годините си. За линчуване съм.

# 24 794
  • Мнения: 29 634
Добре де, какво точно ви пречи, че някоя си учила детето си? По-добре ли е да го неглижира? Така решила, така направила. Колко може да разбере и запомни на тази възраст дете е друг въпрос.

Общи условия

Активация на акаунт