5-и клас – не му се учи. Вие как се справяте?

  • 67 232
  • 1 161
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 178
Светкавица и синът ми е в 5кл и пишат в клас преразкази и ги оценява г-жата, отделно има и за домашно по един на седмица ,но от това което прочетох за по-горните класове оставам с впечатление че не пишат.

# 196
  • Мнения: 11 137
Моят е трети клас. Не ползвам занимални. Аз и баща му учим с него постоянно. Отличник е но с много усилия. Аз съм се примирила, че ще е така до 12 клас. Учим само английски, ходи и на школа и на спорт. Втори език евентуално от осми клас.
Не се оплаквам. Другите деца с които родителите не учат са с тройки и четворки. Аз бих искала детето да има шанс за добра работа. Не ми пука, че не е самостоятелен, че мама му диша зад врата. Трудно е. И аз имам малко дете. Не готвя и не чистя през седмицата. Само учим.

# 197
  • Мнения: X
Моят е трети клас. Не ползвам занимални. Аз и баща му учим с него постоянно. Отличник е но с много усилия. Аз съм се примирила, че ще е така до 12 клас. Учим само английски, ходи и на школа и на спорт. Втори език евентуално от осми клас.
Не се оплаквам. Другите деца с които родителите не учат са с тройки и четворки. Аз бих искала детето да има шанс за добра работа. Не ми пука, че не е самостоятелен, че мама му диша зад врата. Трудно е. И аз имам малко дете. Не готвя и не чистя през седмицата. Само учим.
Чак до 12 клас няма да е така. Споко. Най-много до края на 7-ми да се бутате. После ще видиш, че сам ще се оправя.

# 198
  • Мнения: 11 137
Благодаря Уиш. Дай боже децата ни да са живи, здрави и оправни.

# 199
  • София
  • Мнения: 19 532
Зависи, Уиш, зависи. Синът ми имаше проблеми в 5 клас и помагах активно първия срок, после го оставих и се оправяше сам, после натиснах в 7ми за подготовката за кандидатстване чак.  Но като цяло - самостоятелен и добър ученик.

И след това в 9-ти клас в гимназията какво стана, чудо някакво, бях се хванала за главата, така полетя надолу тоя успех, че и отсъствия и не знам какво ... Та се наложи да стъпя пак на врата за месец-два. Вярно, не съм учила с него, то срамота, но го проверявах като първолак дали си е научил и написал и се чувах и си пишех с класната много често (да е жива и здрава жената!).

Така че, да, по принцип се съгласявам с теб, оправят се нещата, но винаги трябва да сме нащрек и с едно наум, че имат потенциала да се катурнат надолу.

# 200
  • Мнения: X
Не се оплаквам. Другите деца с които родителите не учат са с тройки и четворки. Аз бих искала детето да има шанс за добра работа. Не ми пука, че не е самостоятелен, че мама му диша зад врата. Трудно е. И аз имам малко дете. Не готвя и не чистя през седмицата. Само учим.
Мдам, на мен цялостната организация на ежедневието ми куца доста. Иначе и при нас стана така, откак учим нон-стоп - без домакинство през седмицата.
После - в трети клас и при нас беше по-лесно ученето. Можех по всичко да участвам, сега вече не мога. Мога математика и двата езика и пак ми идва много, това е по два пъти седмично занимаване по предмет, по единия три пъти. А математиката - върти го, сучи го, си трябва всеки ден - по 5 задачи да са, но да е всеки ден. Така че и три предмета са ми много. А останалото?
Та, как организирах за момента. Математика-  с дядо си, български с учител. Двата езика с мен, разказвателните - с баща си, да добутаме до 5тицата там евентуално. Домакинството и личния живот обаче висят. И така ... до 7-ми клас, тогава малката влиза в образователната система - още 7 години. И с него паралелно, щото, както Бърди написа, и след 8-ми клас ще има драма. Т.е. трябва ми организация за следващите 10 години...

Анди, можеш да ми напишеш на лични курсовете, да. За момента намерихме учители, но не се знае нататък дали ще върви добре и ще има ли полза, дали няма да се наложи да сменяме.

# 201
  • София
  • Мнения: 44 500
Е, не става с моя заядлив звяр и не става!
"Мамо, ела да учим по български". Което, в нейната глава е, да й продиктувам Знам и мога.
А аз се опитвам да я накарам да го проумее сама, защо не е правилно нещо и как да го обърне.
Тя нарочно тъпее и се заяжда за лични неща, за които знае, че ми е най-кофти.
На всичкото отгоре, дава зор за време.
Абе характерче.

# 202
  • Мнения: 225
Да ви кажа честно, направо ми олеква, като чета, че има доста деца, които и в пети клас продължават да учат с помощ от родителите. До комплекси са ме докарвали майки на деца в класа на дъщеря ми - изобщо не знаели какво учело детето им, то само се оправяло. Това го слушам още от първи клас. Сега, наясно съм, че има деца - мечта, ама чак пък всички да са така... Направо като психотерапия ми действате, едни топли чувства започват да ме обземат Simple Smile
Опитвам се да я оставя по разказвателните да си научи сама, после препитвам и понякога се получава. Всъщност, когато не е изморена, се получава. Но когато трябва да научи нещо, след като се е върнала от първа смяна, написала си е по математика, по БЕЛ, по английски и трябва да бърза за балет - е, тогава вече и Господ не може да й помогне, не само аз.

# 203
  • Мнения: X
Така че, да, по принцип се съгласявам с теб, оправят се нещата, но винаги трябва да сме нащрек и с едно наум, че имат потенциала да се катурнат надолу.
А, това да. Безспорно.

# 204
  • Мнения: 178
Оффф и в нашия клас имаше много такива майки дето децата им сами учат от първи клас и всичко им е като по конец. Та като дойдеха на родителските срещи се оказва ,че са толкова навътре с материала и домашните ,кой ден какво и що са взели, домашни и т.н.
Не им вярвай толкова

# 205
  • Мнения: 3 480
Мс е 7и клас (на 12г.) и сам си учи вече. И аз мислих че край няма да има. Но продължаваме с уроците, за да поддържаме нивото. Тук ако влезеш в университет е голям успех, защото не е толкова масово както в БГ и на хора, завършили висше образование се гледа с много добро око. Ако пък не отиде в университет и реши кара стаж - пак ще е важно какъв успех има, в добрите фирми не взимат слабаци.

Иначе с мд, която е в 5-и клас снощи пак драми - дори не искаше да си прочете въпросите.
Мм учи с нея по математика, аз по английски (писане, четене, граматика и правопис).
Нямат други предмети засега, чак след 7-и имат друг език, наука, биология и т.н.

Мс не е учил френски досега, ние с таткото никога не сме учили френски и той сам си учи - даже не знам какво е написал, само поглеждам какво има да прави и дали го е направил.

Иначе имаме познати които не пращят от мозък и не са помагали на детето си, а той е пълен отличник - българче в клас само с англичани и индийци.

# 206
  • Мнения: 178
Stardust@, само че в Бг образователната системата е различна. МОН продължава да смъква материала от по-горен клас в по-малките. Не че децата не се справят ,но им е значително по-трудно. В момента по новата система по история 5и7кл. учат един и същи материал. Питам се защо толкова бързат

# 207
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Вчера им върнаха контролните по литература и плъзгам поглед върху въпросите,стандартни върху приказката "Златното момиче".И най-отдолу въпрос със свободен отговор "Разгледайте двете сестри като опозиционна двойка".Хмм в първия момент забивам.В следващия получавам проблясък и се чудя каква е целта на въпроса.Дали да даде отговор дали е четена приказката или дай да ги оплетем колкото се може повече.Не можеше ли въпроса да е "По какво се различават характерите на сестрите" или нещо подобно и ясно.Пак ще даде отговор дали детето е подготвено.Кому са нужни такива термини,които дори не съм сигурна дали имат място в литературата в 5-ти клас Rolling Eyes

# 208
  • Мнения: 13 210
Вчера им върнаха контролните по литература и плъзгам поглед върху въпросите,стандартни върху приказката "Златното момиче".И най-отдолу въпрос със свободен отговор "Разгледайте двете сестри като опозиционна двойка".Хмм в първия момент забивам.В следващия получавам проблясък и се чудя каква е целта на въпроса.Дали да даде отговор дали е четена приказката или дай да ги оплетем колкото се може повече.Не можеше ли въпроса да е "По какво се различават характерите на сестрите" или нещо подобно и ясно.Пак ще даде отговор дали детето е подготвено.Кому са нужни такива термини,които дори не съм сигурна дали имат място в литературата в 5-ти клас Rolling Eyes

Такива " шедьоври" имам в колекцията си в изобилие.

"Кои морфеми са словообразуващи, кои -формообразуващи"Господи, това са деца в пети клас.Няма ли начин с думи прости да се обясни строежа на думата. А някой дава ли си сметка, че по тези учебници учат и деца, чийто майчин език е различен, как ще се запалят те за знанието.

В неделя учихме наименованията на всички видове местоимения.Детето ги разпознава, но не може да им запомни имената,изписани като групи и дотам. Тогава намерих няколко стихотворения и текстове на песни със струпване на различни видове местоимения и нещата се получиха бързо.Ама моя рабта ли е.....

# 209
  • София
  • Мнения: 44 500
По мое скромно мнение, като линвист, е идиотщина да товарят децата с лингвистични термини толкова много. В старанието си да запомнят името, забравят същината. Същото е и с литературните.

Общи условия

Активация на акаунт