5-и клас – не му се учи. Вие как се справяте?

  • 67 116
  • 1 161
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 4 145
Това с дисциплината тотално ме втрещява. В 4 клас са душички, в 5 изведнъж не могат да ги овладеят. Да бе да. И да, покрива се, т.е. мрънка се на родителските срещи и се оправдават с дисциплината, но често родител разбира едва на въпросната родителска среща, че е имало някога някакъв проблем. Нагледала и наслушала съм се.
Темата е пусната в деца от 7 до 18 години и засяга не само и категорично 5 клас, затова се включих. В случая детето е в 5 клас, но този проблем е и в 6 и ескалира в 7.
Пример от днес за загубено време. Физика. Учителката диктува точки едно към едно от учебника-чете и диктува. След това хваща учебника и прерисува схема. Прерисува, повтарям, гледайки от учебника. Нищо не е обяснено, просто е прочетено и прерисувано от учебника. Питам-дали не бих могла и аз така да преподам? Питам-детето със същия успех и без да виси 40 минути в този час щеше и само да си прочете и препише точките за план. Това не е преподаване. Това е прочитане на учебника. Затова не знаят после нищо, защото им е неясно. Стягайте се ,че със сигурност ще попаднете на подобна,ако не по физика, то по химия. А, по химия всъщност е същото. После-имали двойки, не четели. Не четат грънци, четат та ушите им пукат, както казва авторката на темата, обаче на марсиански език четат, и няма кой да им обясни нищичко.

# 106
  • София
  • Мнения: 62 595
Стардъст, моят пост беше в подкрепа именно на това, което пишеш - човек и сто дипломи за учител да има, и със сто други деца да работи, пак с личното дете е съвсем друго. Това, че някой е учител не означава, че ще се разбере със своето, защото е в ролята на родител, а не на учител.

Не знам, аз за моето не бих чакала повече. Да чакам какво при озлобена класна и при неподходяща компания? Само още един срок мъки.
 Мисля, че на пуберите добре им действат разговори за това с какво искат най-много да се занимават след време, защото това ги кара да извикат положителните си нагласи за бъдещето и да ги мотивира. Но разговорът да е непринуден, между другото, като разкажеш и за себе си - какво си мислела като малка, какво като голяма.
Ако детето, макар и в група, е критикувано в училище, усеща, че не се справя, вкъщи нещата се изнервят и е постоянното учене, то ще се отчае и съвсем няма да му се занимава. При моите вършеше работа $дай набързо да свършим работа, научи тъпия урок по история, отмятай задачите, и си свободен (сме свободни) да правим каквото искаме$.
 На повечето деца им е трудно в пети клас, така че не сте нито първите, нито последните. Ученето трябва да е фиксирано време - от два до пет следобед примерно, защото няма по-гадно усещане от това постоянно да трябва да учиш или работиш.
 Също да започва от най-лесните или любими предмети, за да има усещане за отхвърлено количество предмети - примерно днес имам 5 часа, за един час минавам три предмета, нищо че ми остават най-трудните. После малко почивка и наново.
Направете уговорка той сам да мине нещата, които може, да се помъчи да разбере трудните, и когато се прибереш от работа да  има идея кое не му е ясно, за да можете да го обсъдите.
Давай положителна оценка на добре свършената работа, на отметнатата работа, за да има усещането, че нещата се движат в положителна посока. Поощрявай развитието по любими предмети, като същевременно посочваш връзката с други предмети чрез примери - за да се построи сграда инженерът има нужда и от математика, освен ако не иска сградата да се срути върху хората.

# 107
  • Мнения: X
Зачитам се в седмокласната тема. Няколко са с взети смартфони, от предишна година даже /6 клас/. Твърдят, че има ефект.

Анди, за класната /тя е и по математика/: тя сега е озлобена, преди беше безразлична, никаква. Не преподава добре, използва думички, които те не разбират. Поради объркването с материала и с новите учебници беше дала задача от сборника, в която се включваше невзет материал. Високи изисквания има за неща, които тя НЕ е преподала и т.н. и т.н. Т.е. те проблемите си бяха досега, ние затова искахме родителска среща. Не бях информирана за минусите по математика за дом. работа, които де факто му смъкнаха оценка с една единица. Ако знаехме, щяха да са своевременно поправени. Така че нещата с математиката ще се оправят, почва уроци и така. По-лошо няма да стане, защото то лошото беше досега от незнанието ни какъв е проблема и потулването.
По другите предмети нямаме озлобени учители, така че драма няма.
С лошата компания - ми той и в другото училище може да си намери лоша компания, така че според мен работата ми е да му създам механизми да се справя с тези неща.
Проблемът му възникна от един чат, в който той е участвал. Директно смених паролата на ФБ и сме готови. Сутрин ще са му уроците, няма да има контакт с децата /тези, с които не искам да има контакт/, вечер го взимаме след училище и няма да стои да си доиграва там и т.н. и въпросите се решават.
Беше 1-2 клас в училище Х, от 3ти е в настоящето, затова не искам да избързвам с местенето. Ще му бъде 3то местене. Мисля за местене отново в училището Х, но там имам вътрешна информация, учителка по математика няма, наета е нова от 1ви срок тази година, но не е била добра, махната е. Т.е. има текучество. По български език на единия клас също така. Т.е. нашите проблеми- с учителите по бг и мат. - ги има и там.
И двете училища са около 10то място в НВОто за 7ми клас /като махнем частните училища/. Преди тях са 20то, 73то, НУКК, СМГ и тем подобните му няколко. И и двете имат сериозни проблеми. Едните разбрах, като разбутах нещата и се размирисаха, от другото имам вътрешна информация за преподавателите. По-скоро съм на вълна да намеря друг начин да се справяме - а именно - Извън училище. Ходенето там ще е за поставяне на оценка, явно на друго не може да се разчита.

Последна редакция: чт, 23 фев 2017, 17:26 от Анонимен

# 108
  • София
  • Мнения: 44 354
5 клас, първия срок, втора родителска, повечето от учителите с гордост разказаха за методите си на преподаване. Диктуване и писане на дъската предимно. Аз изпаднах в шок и като родител, и като преподавател. Ама това е. Борим се с всички сили, пък който оцелее.

# 109
  • Мнения: 3 480
Стардъст, моят пост беше в подкрепа именно на това, което пишеш - човек и сто дипломи за учител да има, и със сто други деца да работи, пак с личното дете е съвсем друго. Това, че някой е учител не означава, че ще се разбере със своето, защото е в ролята на родител, а не на учител.

Цитат

В такъв случай се извинявам, недоразумение!

Подкрепям поста ти - колкото по-рано се започне с 'интервенцията', толкова по-добре. И наистина - разговори в тази насока - с какво искат да се занимават - през какво трябва да минат за да осъществят мечтите си, как на родителите не им е лесно и работят здраво, за да постигат различни неща.
Хубаво е да има нещо като план:
3.30 - следобедна закуска, почивка от училище, преобличане
4.30 - домашно по еди какво си
5.30 - почивка
5.45 - четене на книга
6.30 (ако не е заспало детето) - почивка

Ако пък реши да избута всичко за 2 часа (да получи вдъхновение  Joy) ще почива повече след това.

Мс така си е направил план включил е бягане, трениране с гири и игра на плейстейшъна (изключително важно занимани  Sick)

# 110
  • Мнения: 3 480
5 клас, първия срок, втора родителска, повечето от учителите с гордост разказаха за методите си на преподаване. Диктуване и писане на дъската предимно. Аз изпаднах в шок и като родител, и като преподавател. Ама това е. Борим се с всички сили, пък който оцелее.

 #2gunfire

# 111
  • Мнения: 4 145
Пригответе се и за опциите-вземете си този и този урок сами вкъщи. Twisted Evil Пак в друга тема ми обясниха колко е нормално това.

# 112
  • Варна
  • Мнения: 10 493
О да.Например таблицата за умножение ни накараха да я научим зимната ваканция,че в час нямало да има време,това втори клас.Сега по математика като гледам в час решени три задачи,с една дума бъкел не е разбрал как се решават.Хайде вечерта се започва от начало с обясненията и от там на татък решаваме задачите за домашно.По Български език е същото положението.Абе трагедията е пълна  ooooh!

# 113
  • Мнения: X
Няма какво да се приготвям, ИМАШЕ ГО това при нас.

Извинявам се за главните букви, но като разбрах, че доста по-късно се прави, а при нас си е позволила да започне 5ти клас с това, и ми притрепера всичко.

Още в началото на 5ти клас, въпросната класна - г-жа по математика - заради лоша дисциплина им беше дала да си учат сами уроци. 3-4 урока. За Делимост, което се използва нататък, както всички вие уважаеми родители знаете, в Цялата математика. И 20 страници домашно например.

Оф, бясна съм, като се сетя за това.

Това с плана за деня го започнах вече, прави го.

# 114
  • Мнения: 4 145
А, знам ли дали не е било и при нас от по-рано. Просто идва момент, в който материята е тотално непонятна на децата-как така сами ще си го учат? Те за какво точно ходят на училище тогава? И за капак-не могат да отсъстват, броят им отсъствията, все едно на пилотиране на совалка ги обучават.

# 115
  • Мнения: 4 145
По-скоро съм на вълна да намеря друг начин да се справяме - а именно - Извън училище. Ходенето там ще е за поставяне на оценка, явно на друго не може да се разчита.

това е картинката, да
успех
самообучаваме децата си, това е, уроци, школи, кой до каквото се добере

# 116
  • Мнения: 3 480
В Англия е доста разпространено родителите сами да си обучават децата. Не го одобрявам напълно, защото децата не трябва да растат в изолация, но.
Много родители не одобряват образователната система. Тези, които не работят сами си набавят материали по интернет и се водят по това какво детето им трябва да покрие за определена възраст. Отказват децата им да посещават училище, защото или това по район е неадекватно, или децата са имали проблем с тормоз. По много причини.
Някои дори не се съобразяват с националния хорариум, а водят децата си по исторически градове, учат ги как да оцеляват и т.н.
Мисълта ми е, че ако родителите трябва да обучават децата си - каква е ролята на учителите тогава?!
Моите двамата дръпнаха много повече за 2г. частни уроци, отколкото 4г (мс) в училище.

# 117
  • Мнения: 4 145
Тук не може да не си пуснеш детето. Едва ти пускат 3 до 7 дена по домашни причини. Опцията да го обучаваш вкъщи я няма (четох тема, където разбрах, че уж може вече, но нищо не ми стана ясно, а в училище като попитах какви са вариантите, бях отрязана)
Няма как аз да обучавам детето, затова приемам системата с ходене на училище. Аз, ако можех както те ни делегират-щях. Но не мога. Да, учила съм го някога, но като не го ползваш се забравя. Не съм химик, не съм физик, още повече математик. Затова веднъж ходи на училище, защото не може да не ходи, втори път плащам на учители да го дообучат. Само че, считам времето (половин ден) прекарано в сградата на училището за загубено.
Проучила съм няколко частни училища (щом ще плащам), схемата не е особено по-различна.

# 118
  • София
  • Мнения: 62 595
виж сега, при твоето негативно отношение, очевидно и детето ще има негативно отношение. Системата е скапана, учителите са скапани, но и като възрастни, и като деца се налага да сме наясно, че щем-нещем, трябва да се справим със ситуацията. Ако отношението продължава да е крайно негативно, никога никое училище няма да ти хареса, ако ще на тепсия да ти го поднесат и най-добрите учители да се паднат на детето ти. И в частното училище ще ти е същото отношението, но още по-злобно, защото ще плащаш. И в момента заливаш с това негативно отношение и хората в темата, което още повече усложнява положението на авторката. Няма как да няма поне един свестен учител на детето, или пък поне един любим или интересен предмет, за които да се закачи човек. Първо и основно правило - когато на детето му е трудно, започваме от това, което му е лесно и интересно, за да вдигнем мотивацията и самооценката.

# 119
  • Мнения: 4 145
Моето негативно отношение ескалира в 7 клас. И детето не го чува и вижда. Детето е ок, до тук се движи  отлично и ходи на уроци, за да го научат-само оценява този факт и тази нужда.
Авторката едва ли ще се повлияе, може само да бъде предупредена. Ако пък случи на учители, ще каже-ей, какъв хубав живот и какъв готин късмет.
А един свестен има, разбира се. Но е по физическо, а физическото не е балообразуващ предмет Simple Smile)))При нас любимия предмет е БЕЛ, закачила се е за него, ВЪПРЕКИ (и аз като авторката) учителя.

Общи условия

Активация на акаунт