5-и клас – не му се учи. Вие как се справяте?

  • 67 101
  • 1 161
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 4 145
Те генийчетата в училище обикновено са отхвърлени и с двойки. Та не се знае. Peace Hug
Не, идеята ми е да нямат такава фиксиране в някаква моментна оценка. Всеки има свой път да извърви и често той няма общо с това къде точно и с колко си завършил някаква гимназия в някаква балканска страна. Идеята е да не бъдат отказани от ученето предварително, както често се случва.

# 91
  • Мнения: X
Светът не е съставен само от отличници. Въпросът е как една четворка да не бъде представяна така, че все едно светът се свършва. Как на всяко дете да му се намери "място под слънцето".
Товае много хубав въпрос. Колко са обаче родителите, които са склонни да приемат, че детето им е 4-ка и да не полагат усилия да го качат на 5 или 6, а спокойно му търсят място в живота като 4-ка? Аз си признавам, не съм от тях.

# 92
  • Мнения: 4 145
Аз съм възрастен човек, който не е бил сред отличниците в училище като дете.
Да кажем, че бях спрягана като посредствена с 4-ки.
Какво ми донесе това? Упреци на родителите. Начукване на канчето. Показно как само за чистач ще стана.
Дали се сбъднаха прогнозите им?
 bouquet

# 93
  • София
  • Мнения: 44 349
Аз лично, съвсем не съм приела, че детето ми е 4ка. Даже по български имаше възможност за 5ца за срока и умрях от яд, че учителката не я писа в крайна сметка.

Мен ме спрягаха за шофьорка на тролейбус! Joy

# 94
  • София
  • Мнения: 62 595
За четворка или за шестица - важното е да не се отказва и да не подава ухо на приказки за алтернативи на ученето за изпити.
Има значение каква гимназия си завършил, защото това определя мисленето и средата ти за доста време напред. В някаква балканска страна добрата гимназия пак си е добра гимназия - защо човек да не я завърши, ако може? За да дойде сметанапалата и да каже, че е в някаква балканска страна ли? Ми, като е толкова лесно, защо не си я завършила? Никой никого насила не кара да ходи в елитна гимназия, нали така! А и темата не е за гимназия, а за петокласник.

# 95
  • Мнения: 4 145
а, дежурните нападки, ясна работата Crazy
Andariel, нищичко не си разбрала от идеята зад думите ми. Peace

# 96
  • Мнения: X
Анди, не е за гимназия темата, всъщност в 5 клас се поставят основите на добрата подготовка за НВО в 7 клас. Ако се натрупат пропуски в 5 клас, после те ще са непоправими и в 7 клас ще напука 2-ки и 3-ки.

# 97
  • Мнения: 3 480
не разбирам кое не ти хареса в поста ми, че реагираш така. Мислиш, че те нападам за нещо ли? Кое точно не съм разбрала, за да реагираш така?

"стардъст, коментарът ми е по повод дипломата на родителите - че нямали търпение със своите, пък имали с чуждите."

Аз направих коментар че имам диплома за учител, но съм наела специалист да се занимава с моите.

Последна редакция: чт, 23 фев 2017, 12:47 от Stardust@

# 98
  • Мнения: X
Относно интересното поднасяне на материала по природните науки, има в ютюб едни поредици "Приказки за физиката" и "Приказки за астрономията". Дъщеря ми ги изгледа още в 4 клас с огромен интерес. И сега, в 5 клас от време на време с огромно самодоволство коментира даден урок по Човек и природа:"О, това вече го знам от "Приказки за физиката". Авторката може да пробва да ги пусне на детето.
да, това звучи доста интересно.
За момента смартфонът ще се дава контролирано, като му остане свободно време, но то не му остава, така че явно няма да му трябва, засега Wink
С компютъра и телевизора същото. Но той докато си пише или учи стои и блее, то време след като си свърши работата за телефон и компютър няма, така че не виждам причина да му позволявам достъп до тях. Т.е. както някои написаха - да не се лишава от любими неща. Ми той вместо да учи, цъка на телефона, как да не се лишава, ще се лишава и ушите ще му пукат... ;

Моля ви, не се карайте в темата ми, искам да е конструктивна, много съм притеснена и наистина не е мястото тук да се критикуваме една друга.

# 99
  • Варна
  • Мнения: 10 493
С компютъра и телевизора същото. Но той докато си пише или учи стои и блее, то време след като си свърши работата за телефон и компютър няма, така че не виждам причина да му позволявам достъп до тях. Т.е. както някои написаха - да не се лишава от любими неща. Ми той вместо да учи, цъка на телефона, как да не се лишава, ще се лишава и ушите ще му пукат... ;


Моя си блее и без телефон или компютър наблизо.Може да си дъвчи молива часове,гледайки уж в учебника.После огладнява,допикава му се,само нещо да ми кажел,което няма нищо общо с урока разбира се   Crazy
Като сложим и че всеки ден има допълнителни часове и се прибира след 14 ч.И отива поне до 19-20 часа.

# 100
  • Мнения: 3 480

Моя си блее и без телефон или компютър наблизо.Може да си дъвчи молива часове,гледайки уж в учебника.После огладнява,допикава му се,само нещо да ми кажел,което няма нищо общо с урока разбира се   Crazy
Като сложим и че всеки ден има допълнителни часове и се прибира след 14 ч.И отива поне до 19-20 часа.

 Joy hahaha

Мд и тя е така. Като се прибера се започва
Аз: 'Давай да сядаме да учим. '
Тя:
Гладна съм.
Сега ми се ходи до вц.
Боли ме корем/крак/глава.

С учителката няма такива номера, тя има идеален подход. И понеже е чужд човек козируват.

# 101
  • Мнения: X
Но е тежко, много е тежко с тези текстове по разказвателните.
Късметлии сте, че дъщеря ти е 6 клас и не се е сблъскала с това чудо на човешката мисъл, учебника по история за 5 клас по новата програма. Първото ми образование е именно история и най-отговорно твърдя, че все съм виждала некадърни учебници, но този надмина и най-малоумните ми фантазии. ooooh!
И на мен не ми харесва. По другите разказвателни сме с 4ка, по история - 3. Нищо не можеше да запомни, аз не съм на ти с историята и не съм му помагала, мъжът ми няколко пъти го е занимавал, но - дотам. Уж най-важните неща му бил казал, но - ето го резултата.

Анди, не е за гимназия темата, всъщност в 5 клас се поставят основите на добрата подготовка за НВО в 7 клас. Ако се натрупат пропуски в 5 клас, после те ще са непоправими и в 7 клас ще напука 2-ки и 3-ки.
Точно, не искам да изпускам нещата.
Ами съжалявам да го кажа-но ходенето на училище в този му вид е пълна загуба на време.
Моето дете не научава нищо там, а ходи при такива като теб, за да го научи навън.
Така е и за мен. Всичко си учим вкъщи, преподавам абсолютно всичко наново. С толкова време, с колкото разполагам на ден, такъв е и резултата. Започваме с частните уроци.
Конспиративната теория е, че да, нарочно е направено така, за да ходят на уроци.
...
На вашите деца дават ли по 2 страници от УТ по математика и 3 задачи от  учебника? Много ли е това като домашно или е нормално според вас?

Ако детето ти се е превърнало в нещо като черна овца, а учителите вече по навик се оплакват, по-добре сменете училището, за да започнете начисто. Учителите вече са предубедени към детето, детето също към учителите, ти си изнервена до краен предел, и се получава един порочен кръг. Този кръг трябва да го разкъсате отнякъде.
Не, не се е превърнало в черна овца. Няколко го отнасят.
Последно договорих с директорката извънредна родителска среща и класната се озлоби жестоко.
Имам къде да го преместя, въпрос на време е. Т.е. ще изчакам да видя как ще мине. Това поне ще го извади от средата, и то не на учителите, а на децата, защото и там има проблем. Има 6-7 момчета, с чиято дисциплина не могат да се оправят. Поне 5 пъти съм звъняла на класната и съм питала как е положението с дисциплината на моя син. Нямало проблем. После изникна, ама това след моя разговор с директора, че имал много минуси за недонаписано домашно, за което аз не съм знаела. Нямаме забележка, нямаме обратна връзка, ни-що.

Последна редакция: чт, 23 фев 2017, 14:12 от Анонимен

# 102
  • Мнения: 3 480
Според мен всяко дете, ако няма специално състояние като дислексия или нещо друго може да бъде сред най-добрите в класа си с правилен подход - адаптирани задачи, които да целят подобрение на 'слабите' звена, много труд и постоянство. Като например да се определи къде са му пропуските и да се работи над тях. Да не се пропуска занимание с извинения и т.н. Да се поощрява, когато прави прогрес и да се мотивира още повече. Дс след няколко поредни успеха се убеди, че не е по-зле от останалите и сега не иска да допусне да падне надолу с успеха.

Когато кандидатствах за гимназия бях изключително зле по математика. С частни уроци за 1 година успях да вляза в математическата  Joy което беше шок за родителите ми, не вярваха. Друг е въпросът че тогава се явих на изпита само за тренировка за езиковата.

Иначе детето трябва да се стимулира, друг е въпросът, че с неадекватни учебни програми и системи дори най-умните деца получават кофти оценки.

Пълна луна, като започнеш уроците го наблюдавай да си пише редовно домашните. Сигурно е по-трудно в БГ, но поискай копие от програмата и го карай да ти показва тетрадки, домашни и т.н. Нашата учителка идва веднъж седмично само, но дава насоки какво трябва да правят през седмицата и аз проверявам всеки ден какво са написали. Според други потребители не трябва да се наказва, но ако не са написали домашно - не ходят на гости при приятелче и т.н. Напоследък се научиха и мс сам си пише, но аз пак трябва да го държа изкъсо и да питам - написа ли това, написа ли онова ... той тогава ако не е написал - почва. Давам срокове - примерно: днес направи тези упражнения, за утре онези. Работи. Мд понякога просто иска да седне с някой и сама си прави упражненията. В края на краищата, затова си даваме парите и осъзнаваме че усилията са напразни, ако дадените задачи не са свършени.
Много тъпо за озлобената учителка.
При нас дете с над определен брой негативни точки за поведение изключват ученик. Уилището е отлично и държи репутация и тези, които не спазват дисциплината са аут.

Последна редакция: чт, 23 фев 2017, 14:56 от Stardust@

# 103
  • Мнения: X
Еми да де, ама при нас не е така.
Не спазват дисциплината и това е. И даже не се уведомяват родителите, че децата им правят такъв проблем. Веднъж в срока е направено.
Имаме дете, обиждало преподавател. Случката беше покрита. Да не би случайно да се активираме родителите и да изгоним детето, - Х в джоба на училището.

С първото изречение от поста ти съм абсолютно съгласна. Според мен няма деца, които да не могат и т.н. Просто подходът с тях не е правилния.

# 104
  • София
  • Мнения: 44 349
Аз примерно, не мога да уча с дъщеря ми. Точно в 5 клас, като се запънеше за една тетрадка или химикалка, до бой сме стигали от безмислено заяждане.

Общи условия

Активация на акаунт