Етажна собственост - между танц със саби и етажна гроздова - тема 4

  • 77 443
  • 763
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: X
....... Взимате предплатена сим карта и ако няма обаждания ще и плащате само 10 лева за 11 месеца........
10 лева на месец за какво?

# 256
  • София
  • Мнения: 249
....... Взимате предплатена сим карта и ако няма обаждания ще и плащате само 10 лева за 11 месеца........
10 лева на месец за какво?
Какво точно питаш?
10 лв. ЗА 11 месеца

# 257
  • Мнения: X
сега разбрах, мерси.

# 258
  • Somewhere in the World
  • Мнения: 1 493
Леле,явно цирка не е само в нашия вход Shocked
Включвам се да следя темата  и се надявам на съвет.
Проблемът ни е идентичен - 23 апартамента, всички са собственици , но един младеж  на 50г., който живее в апартамент 86 м2 вечно създава проблеми - плаща веднъж на година ако е в настроение, за ремонт и дума да не става! Налага се да сменим тръбите и щранговете ,и той естественно е против. Аргументът - нямам възможност!
Предтсавяте ли си ;  аз му давам идея да си продаде голямото жилище и да купи по-малко, з а което може да се грижи и без това е сам...но, удрям на камък.
Единственният ми напредък за 3 години от както живея в този вход е ,че миналия месец успях да убедя съседите да сложим чип за достъп на асансьора, та съм горда. Вече нямаме и домоуправител - никой не иска, не желаят да сключим договор и с външна фирма....абе ужас.
Та ще съм Ви благодарна за идеи:)

# 259
  • SF
  • Мнения: 25 015
Аз искам от известно време да заменя големия си апартамент за по-малък, а и да сменя цирка от входа с друг цирк, но удрям на камък.
Приятелката ми иска да продаде голям апартамент на баба си в центъра на София вече трета година, но удря на камък.
Естествено, ако смъкне драстично цената, ще се намерят купувачи за апартамент в стара кооперация, но идеята не е това. Трябва срещу парите, които ще получи да може да купи нещо прилично, което да става за живеене, макар и след ремонт - да не е мазе, да не е сутерен, да не е 30 квадрата с общите части.
Акъл всеки раздава - това е проблемът.
След като лично съм видяла как се продава апартамент, вече не питам защо толкова много апартаменти живеят в големи, но стари жилища, които им идват скъпо като поддръжка. - Защото няма кой да им ги купи. Нулев интерес.


Какви минуси ви носи това, че нямате управител?
Искам да предложа на нашия вход и ние да нямаме. Какво точно върши домоуправителят, след като касиер събира парите? Прави ревизия на касата ли?

# 260
  • Мнения: 1 565
В блока, в който живея за толкова години близо 20, цялата работа се върши от касиера. Лично аз бях 5 години касиер и накрая ми писна и се отказах. Естествено никой не пожела да ме смени и сега сме с външна фирма. Много хора не са доволни от нея, но и не приеха моето предложение на ротационен принцип да се сменят касиерите и не желае никой да се занимава с тази неблагодарна работа. За всичко е виновен той/тя, той отговаря за ключове, аварии и т.н. Домоуправителят е една фигура, поне при нас, който не върши работа и за 5 стотинки. В други блокове може и да е по-различно.

# 261
  • София
  • Мнения: 249
Аз искам от известно време да заменя големия си апартамент за по-малък, а и да сменя цирка от входа с друг цирк, но удрям на камък.
Приятелката ми иска да продаде голям апартамент на баба си в центъра на София вече трета година, но удря на камък.
Естествено, ако смъкне драстично цената, ще се намерят купувачи за апартамент в стара кооперация, но идеята не е това. Трябва срещу парите, които ще получи да може да купи нещо прилично, което да става за живеене, макар и след ремонт - да не е мазе, да не е сутерен, да не е 30 квадрата с общите части.
Акъл всеки раздава - това е проблемът.
След като лично съм видяла как се продава апартамент, вече не питам защо толкова много апартаменти живеят в големи, но стари жилища, които им идват скъпо като поддръжка. - Защото няма кой да им ги купи. Нулев интерес.


Какви минуси ви носи това, че нямате управител?
Искам да предложа на нашия вход и ние да нямаме. Какво точно върши домоуправителят, след като касиер събира парите? Прави ревизия на касата ли?


Като искате висока цена няма как да продадете!
И нещо не схващам - апартамент в центъра на софия, и то голям, продава - а трябвало да купи нещо прилично ... би трябвало да купи два прилични апартамента с парите от големия по нейните изисквания...
Аз между другото търся голям апартамент ... пишете на лично подробности ако продавате все още.
...
Всъщност не касиер, а управителен съвет трябва да имате, а той вече може и касиер да е.
В http://www.lex.bg/laws/ldoc/2135614516 пише в член 23 какви са правомощията на управителния съвет.
Минусите са, че няма кой да псувате, като не върви нещо във входа Wink, когато нямате домоуправител.

Най-добре ще разберете какво прави домоуправителя,  когато станете такъв .... !

# 262
  • Мнения: 5 169
Има ли глобен вход за липса на домоуправител? Нали е задължително да има представляващ. И сега да споделя по темата - днес чета кой апартамент какво дължи и освен обичайните такси за режийни (10 лв. на всеки човек и всяко куче в жилището) виждам, че един апартамент е натрупал вече 81 лв. Миналия месец беше по-малко, явно не си плащат от известно време.

С външна фирма сме и се чудя дали въобще ще се мръднат да направят нещо за събирането или ще искат постоянно пари от редовно плащащите за всякакви измислени ремонти? Та, мисълта ми е да не разчитате, че професионалния непременно ще се справи с неплащащите.

Esmee, мога да ти изредя ред причини да не се продава апартамента - стара сграда без асансьор на етаж 3+, неподдържан вход, мръсни и миришещи мазета, понеже съседите не искат да плащат, даже в някои се развъждат плъхове, бълхи и разни бездомни животни... апартаментът е с лошо разположение - преходи, много сенчест, на шумна улица, за тотален ремонт е, а му искат пари като за ремонтиран. За три години да не може да продаде апартамент в центъра ми се вижда невероятно дълго време.

# 263
  • София
  • Мнения: 249
Има ли глобен вход за липса на домоуправител? Нали е задължително да има представляващ. И сега да споделя по темата - днес чета кой апартамент какво дължи и освен обичайните такси за режийни (10 лв. на всеки човек и всяко куче в жилището) виждам, че един апартамент е натрупал вече 81 лв. Миналия месец беше по-малко, явно не си плащат от известно време.

С външна фирма сме и се чудя дали въобще ще се мръднат да направят нещо за събирането или ще искат постоянно пари от редовно плащащите за всякакви измислени ремонти? Та, мисълта ми е да не разчитате, че професионалния непременно ще се справи с неплащащите.

Скрит текст:
Esmee, мога да ти изредя ред причини да не се продава апартамента - стара сграда без асансьор на етаж 3+, неподдържан вход, мръсни и миришещи мазета, понеже съседите не искат да плащат, даже в някои се развъждат плъхове, бълхи и разни бездомни животни... апартаментът е с лошо разположение - преходи, много сенчест, на шумна улица, за тотален ремонт е, а му искат пари като за ремонтиран. За три години да не може да продаде апартамент в центъра ми се вижда невероятно дълго време.
[/spoiler]
Външната фирма ще прави това за което сте се договорили, инък за какво е?
А тези измислени ремонти какви са? ... 
Справянето с неплащащите е съд, като последно.

# 264
  • Мнения: 5 169
Мечо-пух, последната идея е да се преасфалтира наоколо целия двор (асфалтът е на около 4 години, равен и видимо здрав. Извинението е, че протичал и затова гаражи и мазета били мокри. Околните блокове в кварталите си правят дренаж и слагат помпи, защото има високи подпочвени води, а нашата фирма без да е представила проучвания и мнения на специалисти направо са заявили, че скоро ще сменят асфалта.

Безсмислена беше нова, ужасно шумна и много скъпа врата към гаражите, вместо малка и по-евтина бариера. Слагат се някакви храсти и цветя пред блока (общинско пространство), които едва линеят, но се дават пари за тях, разни уж дреболии - нова дъска за обяви, допълнително осветление точно под прозорците ни....

# 265
  • София
  • Мнения: 249
Мечо-пух, последната идея е да се преасфалтира наоколо целия двор (асфалтът е на около 4 години, равен и видимо здрав. Извинението е, че протичал и затова гаражи и мазета били мокри. Околните блокове в кварталите си правят дренаж и слагат помпи, защото има високи подпочвени води, а нашата фирма без да е представила проучвания и мнения на специалисти направо са заявили, че скоро ще сменят асфалта.

Безсмислена беше нова, ужасно шумна и много скъпа врата към гаражите, вместо малка и по-евтина бариера. Слагат се някакви храсти и цветя пред блока (общинско пространство), които едва линеят, но се дават пари за тях, разни уж дреболии - нова дъска за обяви, допълнително осветление точно под прозорците ни....

Чакай малко ... нещата не стават така!
За да се случи нещо, трябва общото събрание на етажната собственост да го е решило!
Предлага се от някой собственик или от фирмата да се направи врата - прави се общо събрание и се дискутира и решава това предложение - дали да е врата или бариера ... събират се поне три оферти и пак събранието решава кой да го изпълни. Другото са глупости .. освен ако не сте се договорили така с фирмата, но не мисля, че нормален човек ще се съгласи.
професионалния ви домоуправител просто трябва изпълнява решенията на общото събрание и толкова!

# 266
  • Мнения: 827
Здравейте, имам въпрос и ще съм благодарна за всякакво инфо.
Не успяваме вече 6-ти месец да съберем информацията за домовата книга. 69 апартамента сме ЕС. Имаме много наематели и 2 необитаеми апартамента.
За да улесним процеса, копирахме и раздадохме на всеки апартамент бланка от домовата книга, няколко пъти вече  напомняме, слагаме крайни срокове... резултат няма. Не сме събрали и 20% от информацията.
Те всички процеси се случват трудно,  но поне този очаквах да се случи по-лесно, не събираме пари все пак.

Въпроса ми е има ли институция или държавна служба, която може да ни предостави поне квадратурите за да изчислим % ЕС, а броя на живущите и домашните любимци ние ще ги съберем по-лесно.

Извинявайте, ако вече сте го дискутирали, следя сравнително отскоро темата.

# 267
  • Мнения: 5 169
нианта, Агенция по кадастър? http://www.cadastre.bg/faq

Мечо-пух, писала съм някъде по-назад в темата историята с вратата, която струваше няколко хиляди - събраха се три входа, двата настояваха много да има врата, там има много офиси, за тях е удобно, получават паркоместа, събират наеми и т.н. При нас също няколкото офиса бяха за - като цяло много хора от нашия вход бяха против, но общо събрание на трите входа - нямаха никакъв шанс, оказаха се малцинство. Домоуправителят е общ за трите входа, говорил е нещо като за пропуск, съседите са останали с впечатление, че е бариера или подобно. С мнозинството на съседните входове и офисите му е гласувано да сложи врата, не е представял три оферти, а направо да купи и извика майстори, после започна да иска пари - не сме видели нито касови бележки, нито фактури. Аз съм наемател и няма какво да направя.

Тъй като няма никакви документи представени (трябва да има и разрешения от община и т.н., защото преграждат) собствениците на имота, в който живея, както и на няколко други, не искат да платят  и продължават да спорят. По закон събранието вероятно е легитимно, сега ще направят същото и за асфалтирането. Въпросът е, че на мнозинството, вкл. офисите, не им се занимава, парите явно не ги притесняват, и гласуват всичко, което предложи. Съседите срещу нас са недоволни, че на събранието за избор на домоуправител беше заявно как ще се събират по 5 лв. от апартамент към режийните, впоследствие им представя условия за 10 лв. на всеки - вкл. бебета и деца, така че от 16 лв. месечно техните режийни скочиха на 30 лв.

Било е обяснено на предишното събрание, че с приходи от наема на нови паркоместа ще се покриват разходи на блока - досега не съм видяла никаква отчетност кой и колко пари е събрал и къде се намират. Реално хората без гаражи са засегнати - преди можеха да си оставят колите в двора, вместо на тротоара отпред, понеже беше обща собственост (макар че някой от собствениците на гаражите минавал и режел гуми). Сега нямат достъп. 

Нямам представа защо не искат да свикат ново събрание, а само недоволстват - извинението е, че на никой не му се занимава да е домоуправител.

# 268
  • София
  • Мнения: 249
[
Скрит текст:
quote author=Vessela Nickolaeva link=topic=969165.msg35263165#msg35263165 date=1499335784]
нианта, Агенция по кадастър? http://www.cadastre.bg/faq

Мечо-пух, писала съм някъде по-назад в темата историята с вратата, която струваше няколко хиляди - събраха се три входа, двата настояваха много да има врата, там има много офиси, за тях е удобно, получават паркоместа, събират наеми и т.н. При нас също няколкото офиса бяха за - като цяло много хора от нашия вход бяха против, но общо събрание на трите входа - нямаха никакъв шанс, оказаха се малцинство. Домоуправителят е общ за трите входа, говорил е нещо като за пропуск, съседите са останали с впечатление, че е бариера или подобно. С мнозинството на съседните входове и офисите му е гласувано да сложи врата, не е представял три оферти, а направо да купи и извика майстори, после започна да иска пари - не сме видели нито касови бележки, нито фактури. Аз съм наемател и няма какво да направя.

Тъй като няма никакви документи представени (трябва да има и разрешения от община и т.н., защото преграждат) собствениците на имота, в който живея, както и на няколко други, не искат да платят  и продължават да спорят. По закон събранието вероятно е легитимно, сега ще направят същото и за асфалтирането. Въпросът е, че на мнозинството, вкл. офисите, не им се занимава, парите явно не ги притесняват, и гласуват всичко, което предложи. Съседите срещу нас са недоволни, че на събранието за избор на домоуправител беше заявно как ще се събират по 5 лв. от апартамент към режийните, впоследствие им представя условия за 10 лв. на всеки - вкл. бебета и деца, така че от 16 лв. месечно техните режийни скочиха на 30 лв.

Било е обяснено на предишното събрание, че с приходи от наема на нови паркоместа ще се покриват разходи на блока - досега не съм видяла никаква отчетност кой и колко пари е събрал и къде се намират. Реално хората без гаражи са засегнати - преди можеха да си оставят колите в двора, вместо на тротоара отпред, понеже беше обща собственост (макар че някой от собствениците на гаражите минавал и режел гуми). Сега нямат достъп. 

Нямам представа защо не искат да свикат ново събрание, а само недоволстват - извинението е, че на никой не му се занимава да е домоуправител.
[/quote]
Като не им се занимава - да си трошат главите!
А вие, като наемател - не мислете, че може да им решите техните проблеми, които те сами си създават.
...и между другото - няма как да е било преди обща собственост, а сега - като е сложена врата, вече да не е обща собственост.
Изискайте от домоуправителя решения на общото събрание и т.н. и т.н.  ... при вас е каша просто....

# 269
  • София
  • Мнения: 249
Скрит текст:
Здравейте, имам въпрос и ще съм благодарна за всякакво инфо.
Не успяваме вече 6-ти месец да съберем информацията за домовата книга.
Скрит текст:
69 апартамента сме ЕС. Имаме много наематели и 2 необитаеми апартамента.
За да улесним процеса, копирахме и раздадохме на всеки апартамент бланка от домовата книга, няколко пъти вече  напомняме, слагаме крайни срокове... резултат няма. Не сме събрали и 20% от информацията.
Те всички процеси се случват трудно,  но поне този очаквах да се случи по-лесно, не събираме пари все пак.

Въпроса ми е има ли институция или държавна служба, която може да ни предостави поне квадратурите за да изчислим %
Скрит текст:
ЕС, а броя на живущите и домашните любимци ние ще ги съберем по-лесно.

Извинявайте, ако вече сте го дискутирали, следя сравнително отскоро темата.
[/quote]
Събирането на информация става с много ходене ... всеки ден отделете по час - два за обикаляне и ще станат нещата.
За %-та ид.ч. сметнете го на база съпоставяне и сравнение - ако е за общо ползване.
А може и в кадастъра да отидете - и без това ще ви трябват чертежи на сградата за документирането...

Общи условия

Активация на акаунт