Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Американски колеж - осма тема

  • 100 387
  • 764
  •   1
Отговори
  • Мнения: 6 492
***
Tema Номер 1   Тема Номер 2  Тема Номер 3   Тема Номер 4   Тема Номер 5   Тема Номер 6   Тема Номер 7
***

Официална страница - http://www.acs.bg/
И във фейсбук - https://www.facebook.com/americancollegeofsofia

Учителско-родителска асоциация:
https://www.facebook.com/groups/193048750886232/

Група във фейсбук: Родители на бивши, настоящи и бъдещи възпитаници на ACS:
https://www.facebook.com/groups/382016905331183/

Два много полезни поста, свързани с обучението в колежа.
Благодарности на zuri   bouquet:
Скрит текст:
8-ми клас е опознавателния.
Малко е досадно, но и Вие и учениците да си прочетат правилника до края. Най-тежките провинения не са като в останалите училища. А наказанията се прилагат „с най-голямата строгост на закона“. Действително в 8-ми и 9-ти клас ги гледат под лупа , за да ги стегнат и научат на порядките на колежа. След това учениците стават по-отговорни и не се налага толкова строг контрол за дисциплината.
Най-тежките провинения са плагиатство и преписване.  Първо наказанието е пробация и след това не се преподписва  договора за обучение.
През тази година им предстои да се научат да спазват сроковете и изискванията на заданията. Ако е казано до 00 ч. на еди-коя си дата – това е срокът. След това или се намалява оценката с 20 и повече процента или се пише 0т.  Друг важен момент е спазване на параметрите на заданието . Ако е казано 200 думи и 1 параграф се пише толкова. Може да е и най-добре написаното домашно, но ако е по-дълго се отнемат точки. Или може да бъде ограничена тезата и се пише само според тези изискванията.
В 8-ми клас е важна социализацията им. Част от децата се познават, защото са учили в едно и също училище или от курсове, но това няма да е достатъчно. От 9-ти клас нататък имат да пишат съвместни проекти и ги разпределят на случаен принцип. Колкото повече съученици познават , толкова по-лесно ще се справят  със заданията.
Най-добре е да се запишат в някой от клубовете с много членове и които имат повече събирания. Например мюзикъл, бг драма, баскетбол. Преди са били популярни народните танци. В последните 5 години – не. Последната година имаше много участници в бг драмата и имат интересни представления. Мюзикълът има натоварени репетиции 3 пъти седмично по 2 часа и месеца преди представленията репетират почти всеки ден. Добре е за 8-ми клас, но после става по-трудно. Участията в тези извънкласни форми им помага да се запознаят и с ученици от по-горните випуски. Съветите им за учители, начин на учене, какви дейности да развиват в горните класове и всякакви други ще са им от полза.
Тази година не е необходимо гоненето на успех.
В края на тази година се прави избор на 2-ри език. Най-много се учи в часовете по немски език. Казват, че те достигат ниво за покриване на езикови сертификати. Едната учителка по исп. Език била много добра.
Повечето ученици, които искат да научат език ходят на допълнителни курсове.  За това си преценете добре дали ще заложите на нов език и мноооого учене или надграждане на вече изучаван.
9-ти клас е адаптационния.
През тази година в дипломата влизат оценките по БЕЛ, математика, англ. Език, чужд език, музика, изобразително изкуство и психология. Първите 4 са включени и във втората част на дипломата. Към края на тази година потърсете и таблицата за изчисляване на дипломата, за да прецените кои предмети с каква тежест са при формиране на окончателния бал.
В този клас са най-много изучаваните предмети и според мен е един от най-тежките. Другата тежка година е в 11-ти клас  за тези, които ще кандидатстват в САЩ.
По всеки предмет има различни изисквания и скала за оформяне на срочната оценка.  Във формирането на оценката влиза участие в клас, домашни работи, тестове, куизове и при някои и дисциплина. Заданията, които имат за вкъщи са за седмицата и дългосрочни. За вторите е необходимо да си разпределят времето, а не да се пишат в последния момент. Поне 1 седмица преди крайния срок е добре да имат нещо подготвено и с него да отидат при съответния учител, за да го погледне и да им даде насоки какво да подобрят. В това училище е важно ходенето на консултации и те не протичат формално. Наистина се помага на учениците и те постигат напредък. Ако имат пропуски в материала, отсъствали са, не им е ясно нещо по задание, домашно, грешки в тест – консултации. Още нещо се сетих във връзка с отсъствията независимо по каква причина, след това се налага да се направят всички тестове и куизове, а по някои предмети се отработват. Детето ми беше един път с конюнктивит . Наложи ми се да предупредя, че не може да си изпрати домашните и да му се удължат сроковете.
По-горе бях споменала за съвместните проекти, които правят.За тях е необходимо всички да се включат и когато учениците се познават добре по-лесно могат да си разпределят задачите. Оценката е една и съща за целия екип. Няма как да се каже, че някой не се е включил, а друг е направил всичко. Обикновено има и презентация, на която се вижда ако някой не е участвал. Но това слабо представяне на 1 човек се отразява и на останалите.
В края на 9-ти клас е избора на профил – хуманитарен(учи се допълнително чужд език, БЕЛ и история), химия, физика и информатика. Децата на някои от вас добре са се ориентирали и са  избрали дисциплина, която им е най-лесна. Никой от университетите в ЮК не се интересува от профила, важен е общия успех.
След тази година вече учениците са по-добре ориентирани от родителите и се оправят сами. По-малко съвети мога да дам за 10, 11 и 12-ти клас.
На този етап преценете дали ученикът има изявени способности в дадена област и дали да ходи на олимпиади. При кандидатстване за университетите на Острова са важни постиженията на национално равнище, а не многобройни участия.
В 9-ти клас могат да избират между много клубове според интересите си. Вече имат изискване за покриване на 75 кас часа. Ако не успеят да ги покрият догодина трябва да си ги доотработят. От тази година голяма популярност набира клуба по дебати.
В 10-ти клас решете къде ще се насочите за кандидатстване в САЩ или само в ЮК. Ако искате детето ви да учи в Америка е важно да наблегнете на социални дейности и други изяви. Колкото повече, толкова по-добре  Само с академични постижения не може да се спечели стипендия за Брашлянената лига. Россс, е специалист по кандидатстване в САЩ и тя може да даде най-ценни съвети.От моите наблюдения за там освен високите резултати на САТ-ове (над 1900 т) е нужно участие в извънкласни дейности, в ученически съвети , олимпиади. Пише се писмо до всеки университет и в него кандидата се изтъква максимално за разлика от мотив. Писмо за ЮК(за него ще разказвам в друг пост).
В 10-ти клас може да се явят на първите изпити за АР. Полезно е за САЩ. За Англия не е толкова важно. Но подготовката дадено АР ги въвежда в част от материала, който ще изучават в университетите. Част от университетите на Острова  приемат да се кандидатства при тях със сборни оценки от САТ-ове и АР.
На САТ-овете може да се явят няколко пъти, за да си повишат резултатите. За това е добре да почнат подготовката от лятото преди 11-ти клас.
Добре е в 10ти или 11-ти клас да отидете на среща с представители на различни университети. Може да нямате конкретни въпроси, но те могат да ви дадат интересни насоки. Така например разбрах, че университета в Бристол държи на математиката независимо от специалността, защото показвала начин на мислене. Преподавател от друг университет ми каза, че бъдещите работодатели предпочитали студенти , които имат някакъв трудов стаж , защото имат изградени навици.
11-ти и 12-ти е свързан с кандидатстването и за това ще пиша в друг пост, че стана доста дълго.


Още един много полезен пост на
Ezhko:

Скрит текст:
Първо: Поздравления за успеха!
На темата: И СМГ, и Немската, и Американския колеж са качествени училища (съжалявам, че не мога да изредя и коментирам всички качествени). Но предлагат различни неща. Надолу излагам ЛИЧНИ становища, а не окончателни и единствено верни присъди.
 
СМГ предлага невероятна подготовка и уникални преподаватели по математика. Твърди се, че предлага и добро ниво по немски в съответните паралелки. За мене обаче, каквато и да е подготовка извън математиката, ще изисква допълнителни и то сериозни инвестиции от време и пари. Нека не се лъжем: часовете в училище са ограничен брой и ако ударението е върху математиката, няма начин това да не се отрази на другите дисциплини. Друг недостатък е, че като държавно училище е осъдено да страда от всички безумия на чиновниците от МОН, както и от финансиране несравнимо с частните училища. За съжаление. Но ако детето Ви е изявен математик, диша математика и няма медал от олимпиадите само ако е тежко болно - няма по-добра алтернатива в България!

Немската гимназия дава абсолютна подготовка по Немски и отлична подготовка по общообразователните предмети. Стъпало е към следване в Германия и Австрия и защо не - Швейцария. Благодарение на добрата общообразователна подготовка нейните ученици се нуждаят от по-малко допълнителни усилия при кандидатстване в Щатите и Великобритания. Но със сигурност ще се нуждаят от такива. Има и потенциалните недостатъци на държавните училища, но не толкова изразени по една или друга причина както при СМГ.

Американския колеж е съвършено друго нещо. На първо четене прилича на Немската гимназия с разлика в езика. Да ама не. Типично по американски се тръгва от крайната цел - цитирам: Изграждане на щастливи хора. А после следва като решаване на задача: За да са щастливи трябва да са самостоятелни, да имат добри отношения в общността си и да постигат целите, които са важни за тях. И така до като стигнат до какви учебници ще се ползват и до последния параграф в правилника на колежа. Правилата на колежа изглеждат твърде строги и лишени от гъвкавост. Това е защото сме свикнали да не ни обясняват смисъла на правилата, а да ги налагат с наказания. В колежа е точно наопаки: първите седмици са посветени на това да обяснят на учениците откъде идва всяко едно правило и как то е от полза за самите тях. Затова при нарушение се предполага, че ученикът не е разбрал добре нещата или е имал трудности при спазването им. И вместо наказание обикновено следват опити да му се помогне (е, лекарствата не са обезателно и винаги приятни на вкус)! И само в крайни случаи на безнадеждни, непоправими индивиди или на злостни съзнателни нарушители следва изключване.
Много усилия се полагат да се помогне на ВСЕКИ ученик индивидуално да осъзнае собствените си ценности, да изгради визия за своето бъдеще съобразно силните си страни, да си постави реалистични цели и систематично да ги преследва. Това в други Български училища не съм видял като систематичен подход.
Разбира се учениците от колежа получават подготовка и методическа помощ за кандидатстване в Щатски и Британски университети, която им дава много съществени предимства пред съучениците им от другите училища в България.
Като недостатъци бих изтъкнал незабележимото внедряване на американска култура в децата (с нейните недостатъци като индивидуализъм и материализъм), както и развиването на определена арогантност във възпитаниците на колежа, базирано на чувството за елитарност. Чувството на елитарност е само донякъде оправдано - знанията и уменията не свършват с тези в колежа. Има много хора, постигнали също толкова, а и повече, по един или друг начин.

Успех в избора!

Благодарности на rosss   bouquet:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=852778.msg31057028#msg31057028


Система на оценяване в колежа:

Grading Scale
6: 91.5% - 100%
5: 80.5% - 91.4%
4: 70.5% - 80.4%
3: 59.5% - 70.4%
2: 0% - 59.4%

Последна редакция: пн, 10 апр 2017, 00:13 от Фран Дж

# 1
  • Мнения: 19 012
Цитат
3. академичните съветници как подпомагат и какво съветват кандидатите за американски университети? каква стратегия препоръчват за прием с голяма стипендия в американски университети:
- високи САТ/ТОЕФЛ,
- високи академични оценки от колежа,
- колко и кои АР изпити,
- какви извънкласни дейности и клубове,
- други важни препоръки и съвети.

Нямам представа какво препоръчват, но официално и поне на теория стипендията за университетите в САЩ не е merit based, а зависи от финансовото положение на семейството.  И затова ако искаш стипендия им изпращаш един куп документи - данъчни декларации, имотни декларации и какво ли не. Сега, според мен ако детето се е представило добре на САТ-овете и на есетата и го харесват, може и да станат по-ларж, макар да не било мерит бейзд Sunglasses Но без финансовата документация не става. И с оглед на това най-сигурният начин да вземете добра стипендия е...да излъжете в декларациите. Като гледам децата на колко политици и прочее учат със стипендии явно тази тактика работи. И не мисля, че по принцип проверяват, но ако пък случайно вземат та проверят и те хванат в лъжа май няма да помиришете повече американско уни. Абе всеки да си решава сам какво ще декларира и представя и си носи последствията.

# 2
  • София
  • Мнения: 14 088
Цитат
Аз искам да попитам Sharky, тъй като има наблюдения за Лого3. Там освен БЕЛ и математиката ли подготвяхте?
 А другите ти деца, ходили при Хасъмска, къде подготвяха БЕЛ? Ако е обяснявано в предишни теми, съжалявам.
Peruanka, в Лого-3 го записах и на подготовка по математика, Богева му я водеше, всяка неделя от 13.00 до 17.30. Докато големите бяха при Хасъмска, ги готвеше някаква учителка по нейна препоръка, обаче нямам никакъв спомен за името, все пак беше преди 13-15 години...и като време като че ли не беше много, защото не помня да са имали отделен ден, в който да е подготовката по есе. Помня само, че на каката есето дори не го отвориха...

Уточнявам, че моят номер 3 не е "блясък" нито по математика, нито по БЕЛ, най-обикновено дете е, което се справя сравнително добре в училище. Аз го спрях от явяване на "олимпиади" по математика в 5 клас, защото 2 месеца учителката им не намери време и/или начин да му провери резултата. На кенгуро по английски в 4 клас достигна до националния кръг, това му е най-високата изява. На частни уроци не е ходил по нищо (идеята ми да учи в частно училище беше да "отрежа" всякакъв подобен вид външна помощ).

# 3
  • Мнения: 5 759
Съветите на академичните съветници са строго индивидуални - на база предтавяне досега в учебни - извънучебни дейности, интереси на ученика, включително личностни (т.е. иска да е в голям кампус в голям университет с мнооого народ и екшън или по-спокойна среда в малък университет в малък град...)... И са съветници не само за кандидатстване в щатите. Правят се общи срещи с ученици, общи срещи с родители след които има индивидуални... с учениците - докато го измислят и се наместят какво точно им се иска...
Моя младеж е в 11 клас, уж сме в началото на пътя за кандидатстване, но вече много информация има, той си я структурира, планирани са му изпити ... ще разказвам нататък като понапреднем  Simple Smile

За учебния график - за 8ми клас допълнителни дейности не се предвижда да имат, но това си е според интереса на детето, можа да се запише в някой клуб, ако му е интересно... Клубовете и елективите сами си избират и си допланират времето Simple Smile
В понеделниците по-късното започване на часовете е заради Test period, в който понякога имат тестове (например, но не само, прословутия Speling test по български, който правят едновременно всички ученици в колежа)

ПП: Призовах БелАми за четене с разбиране, защото назад (поне в 3 теми) са коментирани всички зададени от него въпроси мноооого подробно и не е необходимо да се задават въпросчета на час по лъжичка, дори с лекично ироничен и саркастичен тон и ние да отговаряме подробно... хайде първо да се чете, каквото има назад систематизирано, обяснено доста детайлно и спокойно, моля!

# 4
  • София
  • Мнения: 3 682
Има ли вероятност резултатите да излязат по-рано, или при обявени дата и час те твърдо се спазват?

# 5
  • София
  • Мнения: 14 088
Часът миналата година го изпревариха с час и половина, а за датата не помня, май я спазиха.

# 6
  • Мнения: 910
Някой да ходи на тенис на маса? Трябва ми връзка с учителите.

# 7
  • Мнения: 1
...
В понеделниците по-късното започване на часовете е заради Test period, в който понякога имат тестове (например, но не само, прословутия Speling test по български, който правят едновременно всички ученици в колежа)

благодаря ти за информацията.

а краят на учебните занятия кога е? смътно си спомням, че някъде съм чел, че часовете са: вторник-петък, 8:15-14:30 и обикновено са блокове (2 часа от един и същ предмет). след което най-често учениците остават в кампуса за извънласните занимания/клубове?

знаеш ли дали има клубове с насоченост към: графичен дизайн, графика и илюстрация, и рисуване за напреднали?

# 8
  • София
  • Мнения: 14 088
Краят е 15:30. След това са клубовете, до 16:30.

# 9
  • София
  • Мнения: 14 088
Някой да ходи на тенис на маса? Трябва ми връзка с учителите.

Аз днес, както всеки четвъртък, в 15:30 ще ходя в Колежа на гледам прожекция на серия от When we rise, ако искаш ми пиши кой преподавател търсиш и къде, да го намеря? Или да питам на рецепция кой е?

# 10
  • София
  • Мнения: 5 405
Привет и от мен в новата тема. Моето дете вече завърши АК, но се записвам да ви следя.

# 11
  • софия
  • Мнения: 3 681
Някой да ходи на тенис на маса? Трябва ми връзка с учителите.

Аз днес, както всеки четвъртък, в 15:30 ще ходя в Колежа на гледам прожекция на серия от When we rise, ако искаш ми пиши кой преподавател търсиш и къде, да го намеря? Или да питам на рецепция кой е?
Шарки, тези прожекции кк са оргнизирани? Може ли външен човек да ги посети?

# 12
  • Мнения: 45
Ако желаещите за втори френски език са малко и се формира само една паралелка, знаете ли дали децата ще останат в същия състав от 9-ти до 12-ти клас или ще ги завъртят отново в различни секции според избора на профил за 10 клас?

# 13
  • Мнения: 5 759
...знаеш ли дали има клубове с насоченост към: графичен дизайн, графика и илюстрация, и рисуване за напреднали?
Имат в момента арт клубове, но.. нещата се променят според интереса на учениците. Могат да си направят и нов клуб, ако няма техния си Wink Но тази инициатива си има регламентиран начин и изисква време (т.е. не е за осмокласници), не знам сега дали има, но си бяха направили клуб за изработване на бижута например...
Но "клуб" не го разбирай като "школа по". Разработват си програма, цели и си ги следват. Имат президент (ученик) на клуба, който е нагърбен с административни и организационни дейности, имат преподавател, който отговаря и подпомага клуба (научно, практически...). Но преди кандидатстване още мисля, че е малко ранко. Клубовете не са часове по профил, не са и СИП...

# 14
  • София
  • Мнения: 14 088
Аз, реално, не съм вътрешен, видях ги обявени на фейсбук страницата на ACS Allies, попитах мога ли да идвам да гледам (аз имам и лична мотивация, дъщерята на моя колежка-приятелка от Щатите играе една от главните роли), отговориха ми, че може,  и ходя да гледам. Но не знам как по-голямо присъствие от непознати възрастни ще се отрази на децата от колежа, които ходят да гледат.

Общи условия

Активация на акаунт