Американски колеж - осма тема

  • 102 101
  • 764
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 5 425
Само не разбрах как точно връзвате общата статистика за представяне на НВО с тази на приетите в колежа  newsm78  Сравняваме ябълки с круши, а изводите ги правим по компота от ябъкокрушопраскови  Crazy
Не точносъвсем. Сравняваме бала на първо класиране в топ гимназиите с този на второ. После по официалната статистика намираме на колко "глави от населението" отговаря разликата в бала и намираме колко са заминали извън системата на ДУ. Приемаме, че даден процент от тях са отишли в АК (и проверяваме нашето предположение с извадка например от данни изнесени от СС за техните ученици).
И воала - имаме някакво обосновано предположение за колко деца са избрали АК пред СМГ или НЕГ при положение, че са приети и в двете. Не е точно до бройка, но за ориентир става. По подобен начин правим някаква оценка и колко от предпочелите да отидат в АК са със сбор БЕЛ+МАТ >180.

# 751
  • Мнения: 1 970
Не е дразнене, Блис, поне не във вида, който ти описваш. Много деца, незавършили АК,  се реализират отлично и нямат повод за каквито и да е комплекси, но си остават все пак неуместни изказванията на някои потребители в темата. Иначе, да, съгласна съм с казаното от Пенева, че този феномен за по-по-най го има и в други теми, по-осезаемо в още 2..И все пак там, когато някой напише нещо негативно, не се скача чак така като опарен.. Не знам дали си чела правена от 12-класници анкета за НЕГ - в нея има толкова много смущаващи неща, част от които с две ръце подкрепям като верни. Но темата не се превърна по този повод в сляпа защита на училището след качването й.. Майка на  кандидат-гимназист към онзи момент притеснено попита дали няма да е грешка изборът на сина й.  Хората не тръгнаха да я убеждават, че нищо в анкетата не е вярно, напротив подканиха я да  даде четивото на седмокласника и той да си изгради някаква представа.

Русалке, права си за реакциите, но според мен причината далеч не е само "сектанска"  грубо казано, тук не е тема за Рейнбоу, нито пък Шилерската одисея - тип "селска чест от Маскани"

Честно ти казвам, мен лично ме интересува какво става в НЕГ, по някакви си мои причини (както и в Шилер). Анкетата на мен ми беше много интересна и полезна, например.  Но едва ли много от родителите с деца в АК или Испанската четат там, та да оборват или изразяват мнения, както това се случва тук.
Лошо няма, но често, съгласи се, мненията са в стил - "не знам как е , но така както вие, с деца в АК казвате, не може да е"...  
И потребителите се връзват и почват едни препирни, доказвания , чудесии. За други е интересно, трети погеждат да видят - дали не са изпуснали и става като снежна топка.
Или темата за СМГ - ами след като девойката не се реализира с кандидатстването за 5-ти клас там, не съм влизал.
Е, нима може да се отрече непрекъснатия мониторинг от страна на потребители, определено с такива наклонности и с деца там (някои от тях са ми супер симпатични и без тях форумът не би бил същия), но определено на моменти нетолерантни към мнения, давани в темата за АК от родители с деца в АК, които, очевидно по-добре могат да разберат за какво става дума, особено в конкретиката....

Както и да е.
За мен този спор, в последните 2-3 страници е тотално безсмислен..
Той не дава никому нищо, освен да сее съмнения. Както в това има ли смисъл изобщо от Колежа, така и в това, доколко е оправдано плащане на едни пари за да влезеш в общество на уж отличници, ама не съвсем,...
Дали някой има интерес от такова развитие на темата  - едва ли. По-скоро сами се овъртолваме в тази насока. А не си струва, да си показваме кой е по-по-най, за всеки влак , очевидно, си има пътници, както и съответните класи.
Нали ставаме демократи... Както в здравеопазването, така и в образованието...

# 752
  • София
  • Мнения: 17 921
СтефанБ, напълно съм съгласна, само за едно не съвсем.. Коментираните три теми масово се четат от родители на кандидат-гимназисти все пак. А част от тях детайлно са прочели всичките 3..Не се четат само от родители на деца с вече направен избор.
И още нещо - вярна е констатацията ти за постове в стил "Не знам как точно е, ама не може да е както казвате вие с децата в АК". Е да, де, ама какво да кажем тогава  за постовете в същия стил, които някои протребители публикуват по н пъти  и тук, и другаде?Не са ли същите откъм съдържание  и да следва на тях да се отреагира? "Нямам деца в НЕГ, нито в ТУЕС, нито в  АЕГ, нито в НГДЕК, ама просто си знам, че не струват".

Последна редакция: чт, 06 юли 2017, 11:51 от пенсионирана русалка

# 753
  • софия
  • Мнения: 4 974
Не е ли време за нова тема?

За пореден път се убеждавам, че за разбиране на написаното е от огромно значение нагласата на четящия. В общи линии няма значение кой какво пише. Има значение кой какво иска да разбере.

И аз прочетох навремето всички теми за АК. И в темите не ми е направило впечатление да се говори за гениални деца. Говори се за постижения, за успехи, за чудесно развитие след това, говори се за средата и начина на работа, философията в колежа.... Не видях никой никъде да казва - тук идват най-гениалните деца.

Разбира се споделяно е и е повод за гордост, че децата в колежа постигат еди какво си. (те може и преди това да са си постигали, ама не видях някой да казва, тук влизат най-гениалните, прочитах примери, че в колежа (тоест вече са влезли и се работи с тях) се научават, постигат и развиват еди какви си умения) И слава Богу, че се обменя инфо, отговаря се на въпроси, разнищват се спънки.....Тема като тема.
Ама не е ли това фокус и на другите училища. Изобщо на всички- да постигат, да развиват....Вероятно и в техните си теми се дискутират такива неща.
Не разбирам какво ви дразни!

И относно резултатите, извинявайте ама изтрещяхте! И изказвания в стил- не омаловажавам, много харесвам, ама...еди какво си! Ами точно омаловажавате!
На всеки, който се интересувал му е ясно, че теста за АК е така формулиран, че е невъзможно да се покрие 100 %. Обикновено над 70% са единици, и да, повечето от приетите деца са с резултат около 50% .

Въпросът ми е - има ли скала, обяснение, колко процента на какви оценки отговарят!?

И въпросът ми преди няколко поста не е заядлив, а резонен. АК са избрали изпитен формат много по- различен от НВО. И ако  50 % ги считате за нисък резултат, остава въпроса кой изпитен формат дава по-добра представа след като същото това дете с "едва" 50 % на НВО има над 90т и на МАТ и БЕЛ.

В този ред на мисли, чия летва е по-висока?

П.П последния ми въпрос е провокативен, не е нужно да се захващате за него, просто илюстрирах как могат да се извъртат нещата. На мен ми е все тая, кое място е по-по най! За нас избора е направен, остава да се уверим и да не сме разочаровани, а и нещата да се развият по най-добрия начин. Дано!

Последна редакция: чт, 06 юли 2017, 11:59 от Амели

# 754
  • гр. София
  • Мнения: 182
Нека и в темата за Американския колеж, да спазваме призива на Пенсионираната русалка от темата за 91 НЕГ:

[/color]"За повечето  от най-предпочитаните училища в гимназиален курс в столицата има теми във форума. Нека в тази споделяме всичко за 91 НЕГ Hug. Във форума има много мами, чиито деца са учили или понастоящем учат в НЕГ, така че  можем да си бъдем полезни с информация по всички въпроси, касаещи училището."

Нашият призив е същият:

За повечето  от най-предпочитаните училища в гимназиален курс в столицата има теми във форума. Нека в тази споделяме всичко за Американския колеж. Във форума има много мами, чиито деца са учили или понастоящем учат в Американския колеж, така че  можем да си бъдем полезни с информация по всички въпроси, касаещи училището

# 755
  • Мнения: 707

Ми като не си уточнила как да знаем, че имаш предвид само за София? Whistling
Ама те и в София не са на първо място ако се гледат двата модула:

http://smg.bg/news.php?id=444
https://www.svetasofia.com/peta-poredna-godina-1vi-v-sofia-nvo/

Резултатите на СС от двата модула са: 5,59 МАТ и 5,46 БЕЛ, или общо БЕЛ + МАТ: 5,525
Резултатите на МГ от двата модула са: 5,82 МАТ и 5,41 БЕЛ, или общо БЕЛ + МАТ: 5,615
Т.е. СС бият по БЕЛ с пет стотни, но губят по МАТ с 23 стотни и средната им оценка е с 9 стотни по-ниска.

Всичко е много хубаво, но на СМГ новината е от 2016, а на СС - от 2017
Съвсем за идиоти ли имате четящите?

# 756
  • софия
  • Мнения: 4 974

Амели, проследи седмокласната тема и виж кой кого предизвиква на тепиха... Съдра се господинът от опити да вмени на четящите как всички ДУ вече са изпята песен, кое малко, кое повече.



Ами бори се с него там!
Нямам идея каква му е тезата, там само съм прехвърчала, не я следя изобщо.

Иначе ако става въпрос за това, че летвата навсякъде е надолу, що се връзваш. Ми то това си е подхваната песен от време оно, и не е подхваната за първи път от него. Едно време какви изпити имало, колко сложно било, сега летвата навсякъде била станала ниска, нямало конкурентност и т.н.

Прави ми впечатление, че като се заговори за образование в БГ масово се негодува колко се опропастява образованието, колко МОН идиотизира изпитите, колко спешна нужда има от промяна образователната систекма в БГ, как няма поглед за развитие в бъдеще и т.н. на какво са подложени учителите, нямало средства,  как децата са мързеливи, не мотивирани и т.н всякакви теории могат да се чуят, а когато се опре до различни училища изведнъж всичко става супер, професионално, висока летва и т.н.

Нека ако се говори принципно, то да се запази принципно погледа, критерия и т.н  Или най-малкото да се каже " в условията на сегашната ситуация и т.н"  Ама в стил- ние, а пък вие......едните, а пък другите.

Колко пъти се повтаря като мантра- за едни едно, за други друго, всекиму според разбиранията и желанията. В това се изчерпва търсенето на правота, за която така сте се захванали да се оборвате. И няма един отговор! просто няма!

И още нещо- седмокласната тема е седмокласна, обща. Нито става въпрос за само едно училище, нито става въпрос за само двама потребители. Тук в тази тема е друг фокуса.
Ако искате отворете нова тема, може да в стил АК срещу други и там ще се развихрите. Може да е 91 срещу други, абе всичко може да е, даже защо е по-ценно да се учи рисуване вместо математика  Crazy и аз изперках, но преминавам на майтапчийска вълна.

Хубав ден от мен  Party

Последна редакция: чт, 06 юли 2017, 12:51 от Амели

# 757
  • Мнения: 40 317

Ми като не си уточнила как да знаем, че имаш предвид само за София? Whistling
Ама те и в София не са на първо място ако се гледат двата модула:

http://smg.bg/news.php?id=444
https://www.svetasofia.com/peta-poredna-godina-1vi-v-sofia-nvo/

Резултатите на СС от двата модула са: 5,59 МАТ и 5,46 БЕЛ, или общо БЕЛ + МАТ: 5,525
Резултатите на МГ от двата модула са: 5,82 МАТ и 5,41 БЕЛ, или общо БЕЛ + МАТ: 5,615
Т.е. СС бият по БЕЛ с пет стотни, но губят по МАТ с 23 стотни и средната им оценка е с 9 стотни по-ниска.

Всичко е много хубаво, но на СМГ новината е от 2016, а на СС - от 2017
Съвсем за идиоти ли имате четящите?

Не разбира се и се извинявам, ако е станала грешка. Аз, бидейки встрани от събитията, може и да съм сбъркала, ама за това си има причини:
- датите на по-ранните съобщения на страницата са от юни 2017, а на това съобщение  не виждам дата и реших, че също е от 2017 newsm78  
- А и доколкото чух тази година (2017) за пръв път НВО ще се оценява не с оценки от 2 до 6, а с точки от 0 до 100.
https://dariknews.bg/novini/bylgariia/priemyt-sled-7-klas-po-broj-tochki-2023888
И ако е така защо СМГ са написали в началото на линка, че "Пълните шестици (100 точки) на НВО по Математика в София са общо 17, като 14 от тях са на ученици от Софийска математическа гимназия. С 99,5 точки пък са седем от учениците ни.", ако става дума за миналата година? newsm78

Извинявам се, ако съм допуснала грешка, но не виждам как съм могла да заподозра, че става дума за 2016 година, след като се говори за резултати от по 100 точки Shocked

И за да си изкупя вината потърсих вече ръчно новините, скролвайки назад и намерих това:
http://smg.bg/news.php?id=614
 Тук, за съжаление има данни само по математика, и средният успех на целия випуск на СМГ е 97,727 точки (или малко повече, ако включим още една шестица от олимпиада), но не знам на колко се приравнява по шестобалната система и затова не мога да направя сравнение.

П.П. Аз не съм могла, ама Код се е справил блестящо smile3525

И като гледам нещата са доста по-фрапиращи отколкото в моята грешна онформация Twisted Evil

СС: 85,85
СМГ: 90,17

Последна редакция: чт, 06 юли 2017, 13:48 от Черна станция

# 758
  • Мнения: 7 917
Обърнахте темата на "За и против частното образование"(СС<->СМГ, АК<->НЕГ, АК<->СМГ и т.н.), а има такава в бг-мамма. Сравняваме НВО на училища до 7ми клас, правим изводи за след седми...
МОЛЯ ви да се върнем на темата, моля!

# 759
  • Мнения: 174
Смехотворно е да се твърди, че само в темата за АК всичко е "захаросано" и прехвалено.
Ами, погледнете дори само последните постове в темата за СМГ. Там една потребителка плахо попита за наличието на проблеми в училището и веднага й беше обяснено, че такова нещо няма или ако се е случило, то е изключение или е в реда на нещата ... и като цяло може да се заключи,че не се случва.  Mr. Green 
Като прегледаш назад в темата, също оставаш с впечатлението, че всичко в училището е "цветя и рози", но това очевидно е в реда на нещата и не дразни никого. И родителите на деца от други училища не се надпреварват да ги убеждават в противното или да подлагат на съмнение казаното...

# 760
  • София
  • Мнения: 17 921
Смехотворно е да се твърди, че само в темата за АК всичко е "захаросано" и прехвалено.
Ами, погледнете дори само последните постове в темата за СМГ. Там една потребителка плахо попита за наличието на проблеми в училището и веднага й беше обяснено, че такова нещо няма или ако се е случило, то е изключение или е в реда на нещата ... и като цяло може да се заключи,че не се случва.  Mr. Green 
Като прегледаш назад в темата, също оставаш с впечатлението, че всичко в училището е "цветя и рози", но това очевидно е в реда на нещата и не дразни никого. И родителите на деца от други училища не се надпреварват да ги убеждават в противното или да подлагат на съмнение казаното...



Не е така, Миралекс. Миналата година, с приема на нова паралалка за 5 клас по никое време си отнесоха много критики. Никой не им ги е спестявал, писаха достатъчно външни за училището хора с примери за не дотам ясна процедура с разпределянето по езици..  Като вероятно и тази година няма да е по-различно, ако се одобри пак допълнителната паралелка.  Както и сега в седмокласната тема не един потребител призовава да престанат някои дами/господа с високомерието си на  родители на най-умни деца от СМГ, подложени на най-много несправедливости от страна на МОН и  РУО. Харесва ви обаче да вярвате, че само колежаните са атакувани. Peace

# 761
  • Мнения: 7 917
Стига с този обяснителен режим кой-кога-къде атакува СМГ!
Темата е информационна за Американски Колеж София! Има си седмокласна, има си петокласна, има си тема конкретно за СМГ!
В предишните години чак пък толкова отклонение от основата на темата не е имало - За и Против винаги, ама някак по по същество!

# 762
  • софия
  • Мнения: 4 974
Фран , може ли да направиш нова тема?!  bouquet

Тук вече доста навъртаме страниците...Благодаря предварително  Heart Eyes

# 763
  • София
  • Мнения: 9 557
Брей, борба на няколко фронта.  hahaha

Самозалъгването, било в полза на АК, или СМГ, или което и да било училище на никой не помага. Ако човек не гледа трезво има опасност да изпадне в заблуда с неприятни последствия, които да рефлектират и върху децата.
Свободното обсъждане и на не дотам добрите страни на едно училище може да е само от полза, ако щете и защото ясно могат да се изложат пред съответното ръководство и да се вземат мерки за тяхното отстраняване. Всичко останало е галене на егото.
Не смятам че е нужно да си доказваме кое училище е по, по, най. Пък аз все си мисля, че сме се събрали интелигентни хора, които могат да си вадят изводите от прочетено, видяно и т.н и да все мат решение за тяхната конкретна ситуация и дете.

Аз лично извидих един списък с негативните страни, според мен, на АК и го връчих на детето да чете и да обсъждаме. С някои тя се съгласи, с други - не. Ама тези страни са си моя интерпретация, на база прочетеното най-вече във форума. Реалността ще я разберем.

# 764

Общи условия

Активация на акаунт