Частни детски градини - София (тема 11)

  • 114 433
  • 733
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 19 686
На Дойче Шуле какво му е? newsm78

# 466
  • София
  • Мнения: 10 825
Може и да не го е казах много приятно, но Мецан има съвсем личен и пресен опит, та сигурно по тази причина си позволява да дава съвети.

# 467
  • София
  • Мнения: 30 085
Тогава нека да го сподели този опит, за да е полезен на останалите. Всеки търси някаква информация при нужда, но после никой не споделя опит и говори с недомлъвки. Да каже къде е било детето, защо не е доволен и т.н. Предполагам, че не е чак такава голяма тайна.

# 468
  • София
  • Мнения: 10 825
Аз не съм му адвокат и той ще направи каквото прецени, разбира се. Позволих си да се обадя, защото при коментар веднага беше сръфан да не се обажда "по български"

# 469
  • София
  • Мнения: 30 085
Репликата ми беше към Татко Мецан. Ако прецени, че може да бъде полезен с опита си, нека сподели.

# 470
  • София
  • Мнения: 5 406
Нещо такова. Ако искате да се учи на ниво. И ако пък някъде има немски, то няма всичко останало, необходимо за добро образование, щото с един гол немски заникъде не си без другите работи.
Темата става много обширна, ако намесим и училищата.
Моето дете е в Германи,искам да учи немски ,пък дали по-натам ще е в частно или държавно,с немски или друг език не знам,далечно ми е.Езика едва ли ще е водещ.При всички положения има и други начини по които може да учи немски.Факт е че в днешни дни един език е крайно недостатъчен,какъвто и да е той.

# 471
  • Мнения: 6 269
А с такъв тон заслужавате ли нещо да ви бъде споделяно? Можеше човешки да попитате за какво става въпрос.

А при такива реплики:
Най-учтиво Ви моля да оставите грижите за нашине деца на.... нас. Няма значение дали става въпрос за обучение или здраве например. Темата е за частни детски градини, а не кой къде ще учи после. Типично по български - нещо като не ни изнася или харесва и изтърсваме някаква грандиозна щуротия.

мога само да кажа - трошете си главите.

И е много нелепо, че темата била за детските градини. Въпросната mardji1 вероятно смята с детската градина да приключи образованието на детето ѝ? Съвсем по темата за детските градини е къде детето ще продължи после, защото градина се избира и с оглед на това (и на много други фактори, разбира се).

# 472
  • Мнения: 2 478
Ох, колко проницателно! Да се зачуди човек като всичко ни е толкова прецизно като избор защо е такава реалността около нас?

# 473
  • Мнения: 8 170
Нещо такова. Ако искате да се учи на ниво. И ако пък някъде има немски, то няма всичко останало, необходимо за добро образование, щото с един гол немски заникъде не си без другите работи.

Най-учтиво Ви моля да оставите грижите за нашине деца на.... нас. Няма значение дали става въпрос за обучение или здраве например. Темата е за частни детски градини, а не кой къде ще учи после. Типично по български - нещо като не ни изнася или харесва и изтърсваме някаква грандиозна щуротия.

Интересно ми е като искате да се грижите сами за децата си защо търсите мнение в темата.
Мецан има личен опит които е споделян. Дай сега да го размахва като самарското знаме и да го споделя с всеки новопоявил се.
Безумен пост сте сложили mardji1, но подозирам че просто си запълвате свободното време с писане тук.

# 474
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 731
Аз само да допълня, че не винаги хората са в немска/езикова градина заради това детето да научи перфектно езика и да се занимава точно с него.
За мен на тази възраст е важно да им развиваме мозъчетата, а с ежедневно общуванеи занимания на друг език това се постига добре. Още повече вече почти всяка ЧДГ е с език, но това не е единствшен критерий- гледат се учители, база, локация, отношение, групи и т.н.
Та, аз изобщо не страдам за това, че детето в първи клас може да продължи с друг език. Формирало е усещане за езика, той може да се ползва вкъщи или на допълнителни курсове дори на по-късен етап, ще помага и за ученето на нов език. Не бих си предопределила избора на училище по това да се учи езика от детската градина.

# 475
  • Мнения: 8 170
Аз само да допълня, че не винаги хората са в немска/езикова градина заради това детето да научи перфектно езика и да се занимава точно с него.
За мен на тази възраст е важно да им развиваме мозъчетата, а с ежедневно общуванеи занимания на друг език това се постига добре. Още повече вече почти всяка ЧДГ е с език, но това не е единствшен критерий- гледат се учители, база, локация, отношение, групи и т.н.
Та, аз изобщо не страдам за това, че детето в първи клас може да продължи с друг език. Формирало е усещане за езика, той може да се ползва вкъщи или на допълнителни курсове дори на по-късен етап, ще помага и за ученето на нов език. Не бих си предопределила избора на училище по това да се учи езика от детската градина.

Ами обикновено се тръгва от там ,че искаш детето да се запознае с някакъв език и да продължи с него. Защото различните зони на мозъка контролират различни когнитивни способности и функции на тялото ни.  Автоматичните мозъчни функции, нещата които правим почти без да се замисляме , идват от областта на мозъка, наречена „ дълбока моторна зона”. Когато децата усвояват език, те използват същата тази зона. Така новият език се усвоява във фундаменталната част на мозъка и бързо се превръща във втора природа. Когато възрастните учат втори или трети език, мозъкът им действа съвсем различно. Прозорецът за въвеждане на знания и умения в „дълбоката моторна зона” е най- голям  през ранното детство ( до 7 годишна възраст) и почти напълно се затваря след навлизането в пуберитета. Затова възрастните трябва да съхраняват информацията другаде, в по – активна мозъчна зона. В резултат на това възрастните обикновено мислят на родния си език и превеждат изреченията дума по дума, вместо автоматично да мислят на чуждия език, както би направило едно дете. Дори при хора , усилено изучавали втори език като възрастни, които смятат, че говорят автоматично, на неврологично ниво мозъкът все още работи по различен начин от детския.

Та идеята е детето да се потопи в този език преди да тръгне на училище. И да случва се детето да промени езика. Както при моето...но това е по-скоро от промените във виждането на родителите за образованието отколкото от идеята детето да сменя езика от ДГ в началното училище.

# 476
  • Мнения: 6 500
Аз не мисля, че е фатално детето да започне с един чужд език, пък в училище да го позанемари за сметка на друг. Синът ми учи френски у дома, може би и в ДГ ще учи, но за него не искаме френско училище. Така че в първи клас ще стартира с друг език (стига да "влезе" някъде без "изпит по английски", че като гледам темата за ЧУ ми настръхва косата).

# 477
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 731
Аз не мисля, че е фатално детето да започне с един чужд език, пък в училище да го позанемари за сметка на друг. Синът ми учи френски у дома, може би и в ДГ ще учи, но за него не искаме френско училище. Така че в първи клас ще стартира с друг език (стига да "влезе" някъде без "изпит по английски", че като гледам темата за ЧУ ми настръхва косата).

Само на едно място искат английски засега, слава Богу..и за мен е пълно безумие това.
И аз така мисля, основата е положена, пък фокусът може няколко години да е друг език. Аз започнах с английски, после като минах на немски, не правех нищо по английски години наред, нямаше проблем. В малка възраст е друго, но дори да забрави голяма част, ще му идва по-лесно като започне да го учи като голям.

# 478
  • София
  • Мнения: 30 085
Мецане, не се хващай за едно мнение. Според мен все пак ще е полезно да споделиш опит, но ти си преценяваш.

# 479
  • Мнения: 333
Ами обикновено се тръгва от там ,че искаш детето да се запознае с някакъв език и да продължи с него. Защото различните зони на мозъка контролират различни когнитивни способности и функции на тялото ни.  Автоматичните мозъчни функции, нещата които правим почти без да се замисляме , идват от областта на мозъка, наречена „ дълбока моторна зона”. Когато децата усвояват език, те използват същата тази зона. Така новият език се усвоява във фундаменталната част на мозъка и бързо се превръща във втора природа. Когато възрастните учат втори или трети език, мозъкът им действа съвсем различно. Прозорецът за въвеждане на знания и умения в „дълбоката моторна зона” е най- голям  през ранното детство ( до 7 годишна възраст) и почти напълно се затваря след навлизането в пуберитета. Затова възрастните трябва да съхраняват информацията другаде, в по – активна мозъчна зона. В резултат на това възрастните обикновено мислят на родния си език и превеждат изреченията дума по дума, вместо автоматично да мислят на чуждия език, както би направило едно дете. Дори при хора , усилено изучавали втори език като възрастни, които смятат, че говорят автоматично, на неврологично ниво мозъкът все още работи по различен начин от детския.

..Та идеята е детето да се потопи в този език преди да тръгне на училище. И да случва се детето да промени езика. Както при моето...

Хоуп, абсолютно съм съгласна с всичко написано. Както от опит, така и от многото проучвания, които съм правила по темата. Но това усвояване, за което пишеш, се получава след като детето се потопи в чуждоеьична среда, т.е. роднина/родител говори на чужд език или чуждоезикова градина, не става с няколко часа седмично учене не език. Единственото, за което не съм сигурна и искам да уточня е случаят, когато се говори език в детска възраст, а после се преустанови. Например, живеете в Япония с детето и то ходи там на градина, но после се връщата и започва в БГ училище. Тогава със сигурност езика ще го забрави, а предполагам (не съм сигурна) и тези когнитивни способности ще изчезнат, защото изградените връзки ще атрофират. Поради тази причина не съм сигурна дали има смисъл в градината да се учи език, който няма как да се продължи.

Общи условия

Активация на акаунт