Подготовка за кандидатстване в СМГ след 4 клас

  • 113 324
  • 783
  •   1
Отговори
# 60
  • Sofiq
  • Мнения: 719
На лични въпроси отговарям само на лични!Тук темата е за друго. Моля всички да се придържат.
Който няма да коментира задачи, сборници,школи, преподаватели, изпити за СМГ, моля да си намери по-подходяща тема за споделяне.

# 61
  • Мнения: X
Скрит текст:
На лични въпроси отговарям само на лични!Тук темата е за друго. Моля всички да се придържат.
Който няма да коментира задачи, сборници,школи, преподаватели, изпити за СМГ, моля да си намери по-подходяща тема за споделяне.

Ааааа аз не питам всъщност. Риторичен въпрос беше. То е ясно от свободните 3 бройки за 4 клас.  Mr. Green

Въпросът беше за това дали и как предходното ви училище се занимава с изоставащите и с напредналите индивидуално или поне целенасочено. И дали има достатъчно адекватно синхронизиране на програмата и заниманията и с двете групи според промените в заобикалящата ни околна среда.  Mr. Green

Що се касае до второто, като страничен слушател съм чувала да потвърждават казаното от вас родители на поне още две деца в 3-4 клас. Т.е. мнението ви е споделено.

Последна редакция: ср, 26 апр 2017, 12:56 от Анонимен

# 62
  • София
  • Мнения: 7 673
На моето голямо дете тези задачи от читанката никога не са били елементарни, при все че се е справяла обикновено на средно ниво, това имах предвид за изказването ви, а не тона.
Joy Joy Joy
Ели, ще ме умориш просто.

# 63
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Felicе,  въпросът ти е доста добър, но темата не е за частните училища. Ако желаеш, в темата за ЧУ може да зададеш пак въпроса си и обещавам да отговоря:))

EliG, читанката във втори клас, която децата решаваха (някакъв учебник с водолаз имаше също:)) беше скучно мъчение за почти всички деца от класа на сина ми. А там  малка част са състезатели, повечето бих определила просто като деца, средно добри до много добри по математика. Тези учебници не ги грабнаха и дали защото самите задачи не бяха добре написани, или еднообразни,  или пък бяха леко назад като сложност-ами може би и трите. Повечето деца пуфтяха (чувала съм ги), че задачите за домашно от този учебник са им скучни и "Оооо, само не пак оттам!".  Добре че, госпожата им намираше някакви странични задачи с римски цифри, кибритени клечки и прочие неща, че иначе съвсем щеше да й избяга аудиторията.
Тази година в 3-и клас-същата работа. Решават някакъв розов сборник, даже не му знам името и автора.
Не съм чула едно дете или една майка от училището ни да изкоментира колко е хубав тоя сборник.

За сметка на това, чух адмирации за интересните задачи, давани на пробните изпити в СМГ-разчупени, имало геометрични задачи. От нашите деца, които са ходили - състезанието е било предизвикателство за тях.
Децата с уклон към математиката обикновено сами посягат към сборниците вкъщи и казват "Еехааа, я да видя тая задача, каква е яка" , така че - защо се коментират тук само 2 читанки?

# 64
  • Мнения: 6 924
EliG, читанката във втори клас, която децата решаваха (някакъв учебник с водолаз имаше също:)) беше скучно мъчение за почти всички деца от класа на сина ми.
...
Децата с уклон към математиката обикновено сами посягат към сборниците вкъщи и казват "Еехааа, я да видя тая задача, каква е яка" , така че - защо се коментират тук само 2 читанки?
Може би защото имената на сборниците, които коментираме са "Първа математическа читанка" и "Математическа читанка" (има и "Втора математическа читанка"). И това по мое мнение са прекрасни сборници с трудни за възрастта на децата задачи. Не мога да си представя деца във втори клас да ги решават с лекота. Това са сборници за напреднали третокласници и за четвъртокласници.
Вие явно на някой друг сборник казвате "читанка" и оттам идва недоразумението? За да не става объркване, може би трябва да наричаме сборниците с имената им.

# 65
  • София
  • Мнения: 124
EliG, читанката във втори клас, която децата решаваха (някакъв учебник с водолаз имаше също:)) беше скучно мъчение за почти всички деца от класа на сина ми. А там  малка част са състезатели, повечето бих определила просто като деца, средно добри до много добри по математика. Тези учебници не ги грабнаха и дали защото самите задачи не бяха добре написани, или еднообразни,  или пък бяха леко назад като сложност-ами може би и трите. Повечето деца пуфтяха (чувала съм ги), че задачите за домашно от този учебник са им скучни и "Оооо, само не пак оттам!".  Добре че, госпожата им намираше някакви странични задачи с римски цифри, кибритени клечки и прочие неща, че иначе съвсем щеше да й избяга аудиторията.
Тази година в 3-и клас-същата работа. Решават някакъв розов сборник, даже не му знам името и автора.
Не съм чула едно дете или една майка от училището ни да изкоментира колко е хубав тоя сборник.

За сметка на това, чух адмирации за интересните задачи, давани на пробните изпити в СМГ-разчупени, имало геометрични задачи. От нашите деца, които са ходили - състезанието е било предизвикателство за тях.
Децата с уклон към математиката обикновено сами посягат към сборниците вкъщи и казват "Еехааа, я да видя тая задача, каква е яка" , така че - защо се коментират тук само 2 читанки?


Извинете, но "деца с уклон към математиката във втори клас", не  ми звучи като сериозно изказване, а още повече реплики от деца  на тази възраст "Оооо, само не пак оттам!", тук влизаме в тематиката на литературните тълкувания, какво е искал да каже героя.
Пази боже от мнения на майки, които коментират цветово сборниците, без да знаят името и автора.
Относно тенденциите, на които се възхищавате, времето ще покаже дали са по-добри от предишните. Нещо като стане много модерно и масово, започва да пада качеството. Явно сте се сблъскали с проблема.
А за вашето дете му купете сборници по математика за 7, 8, 9 клас може да му е интересно, има доста повече геометрия.

Последна редакция: пт, 28 апр 2017, 11:51 от Ammika

# 66
  • София
  • Мнения: 4 022
Аз затова още в първия ми пост по темата попитах, дали става дума за тези читанки.
Още тогава търсих в гугъл други читанки, излизат ми само по български. Пък читанки, работилници и ред по-стари думи обича да използва точно съставителя им.



Иринка,  
Скрит текст:
Mr. Green  едно 'д' съм изтървала май, ама на мен така ми се получава обикновено  hahaha

# 67
  • София
  • Мнения: 3 285
Ей това може да е розовото. Съдържа задачи за упражнение по темите в математическите читанки и Немо.

# 68
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Да, EliG, благодаря за снимките! Със сигурност не са това помагалата от училището ни, и тези никога не съм ги споменавала тук.
Ще ги потърся да ги видим, сигурно си заслужават. Колкото повече-толкова по-добре. За 3-4 клас на пазара има доста и разнообразни помагала.

# 69
  • Мнения: 7 273
Аз затова още в първия ми пост по темата попитах, дали става дума за тези читанки.
Още тогава търсих в гугъл други читанки, излизат ми само по български. Пък читанки, работилници и ред по-стари думи обича да използва точно съставителя им.



Иринка,  
Скрит текст:
Mr. Green  едно 'д' съм изтървала май, ама на мен така ми се получава обикновено  hahaha
Ели,за средното ниво май ставаше на въпрос(аз поне така разбрах, защото се замислих,че ако вие сте средно ниво...дали не съм объркала детето...познавам нивото на набора определено)Извинявам се за отклонението от темата Embarassed
Елица,относно това,че на децата им е скучно да решават материал с не подходящо ниво за тях-в Смг се случва в 6-7 клас да се дават теми от състезания за 9-10клас(за част от класа) ,така че няма страшно за скучен материал.

Последна редакция: пт, 28 апр 2017, 15:42 от denyil

# 70
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Denyl,  bouquet
Не се и съмнявам, че там готвят децата усилено. Благодаря, че пишете тук и давате информация!

# 71
  • Мнения: 2
Здравейте! Искаме да кандидатстваме в СМГ, но не сме от София. Някой знае ли подробности относно кандидатстването ( каква служебна бележка се представя и откъде трябва да е издадена, трябва ли детето да се яви на състезанията Питагор и Откриване на млади таланти в София или може и в местната Математическа гимназия, в какви срокове трябва да се подадат документите) или откъде можем да получим повече информация. Звъняхме в МОН от там ни препратиха към Инспектората. От 3 дни звъня на телефона на Инспектората,който е даден в сайта им обаче никой не вдига. Една майка ми каза,че звъняла и в СМГ,а оттам нищо не можели да и кажат освен, че детето трябвало да се яви на Откриване на млади таланти в СМГ, за да му се зачете резултата.
МОЛЯ ЗА ПОМОЩ!Ще бъда много благодарна на всеки,който се включи.

# 72
  • София
  • Мнения: 3 285
Щом от СМГ са ви казали да се яви там ние няма какво повече да помогнем.

Явяването на Питагор и ЕК дава допълнителни точки, но без Откриване на млади таланти няма никакъв шанс, освен ако детето не е първо на всички състезания.

# 73
  • Мнения: 10 568
Kiti, на сайта на СМГ са публикувани правилата за прием, няма нужда да звъниш никъдe:
http://www.smg.bg/priem.php?cl=4

# 74
  • Мнения: 6 924
Явяването на Питагор и ЕК дава допълнителни точки, но без Откриване на млади таланти няма никакъв шанс, освен ако детето не е първо на всички състезания.
Това не е баш така. Явяването на Питагор е абсолютно излишно, ако детето се е явило на ЕК, тъй като и максимум да има на Питагор, няма да може да го замени за точките си от ЕК.
Без ОМТ изобщо не може да бъде прието детето, ако ще и в Галактиката да е първо на всички състезания през годината Simple Smile
Но и 0 да изкара на ОМТ при максимум на НОМ и ЕК пак няма да е прието, защото балът му ще е 100, което е крайно недостатъчно за прием!

Последна редакция: чт, 04 май 2017, 16:23 от maria77bg

Общи условия

Активация на акаунт