Публично обсъждане на поведение и оценки на ученици

  • 16 753
  • 187
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 24 467
   
   Не съм видяла работещ механизъм за справяне. Четири години в класа на детето ми имаше дете, което не само че пречеше и не можеше да се проведе нормален час - защото се разхожда в часа, играе на телефон със засилен звук и каквото изобщо си иска си прави, удря с камъни деца без провокация, блъска ги ненадейно. Всекидневно викане на родител, висене при психолога и директора до никъде не доведоха.Измести се под натиск на родители. Ще кажете, че това не е начин. Може би е някакъв начин, защото е все пак реакция на нетолериране на дадени прояви, които да приети за безнаказани.
 

Не си. Понеже не се работи адекватно и мерките не се вземат навреме. Вместо това са налице общи оплаквания и то не пред когото е нужно - по род. срещи, на които присъства половината членски състав и то при повече късмет. Училището чака наготово да се съберат родители на тормозени пострадали деца, та да "направят нещо". За което род. срещи не са необходими.
Имахме при големия син в начална степен едно детенце с психично заболяване. Създаваше проблеми. На родителски срещи учителката нито веднъж не е поднесла информацията като оплакване, обаче. Казваше се най-общо какво се е случило и какви мерки са предприети. Майката на детето сама го измести в друго училище, в което имаше такива деца. Това не по родителски натиск от род. срещите - тя не идваше в училище, че някой от нас да я "натиска". Подаваха се писмени оплаквания, идваха й институции у тях. Ми да не дава Господ такъв проблем. Детето не бе изобщо виновно. За родителите - не знам. не съм у тях, да ги следя, дали му дават лекарствата и да се меся.
Сега, в гимназията, имало някакви проблеми между няколко съученици в класа. Моят не е от никоя страна в конфликта, та не знаех за това. На една род. среща едва научих, но на нея класната беше поканила самите деца с родителите. Ами общо взето присъствахме 1-2 май деца от участващите в конфликта, по една майка на двете и още 4-5 родители. Беше напълно безсмислено това. От тези 4-5 родители нито един не знаеше за този проблем. Нито мнение имахме, нито можехме да направим каквото и да било.

Откога обсъждането на проблем, засягащи децата ни, е клюкарстване? И да не се реши, поне всеки ще си тръгне с повече информация, отколкото е пристигнал. На мен ми е от полза да чуя как разсъждават останалите родители по срещите. Най-малкото ми е ставало ясно от изказването на някои, че ще е невъзможно да се реши проблем с децата им по нормален начин. От там преценявам дали да търпя и да не мрънкам, или да си преместя детето.
Да почетем? Клюкарстване е обсъждане на чуждите оценки. Вас интересуват ли ви те? Мен- никак. Темата е и затова. Вижте заглавието. На информацията за тях изобщо не е мястото по такива общи срещи.
За проблемите с дисциплината е писано друго, доста по-различно.  Sunglasses

# 76
  • София
  • Мнения: 62 595
За мен и оценките е важно да се обсъдят, защото така става статистика. Ако по един предмет децата имат масово оценки около четворката, а не само моето и твоето, това вече трябва да се разбере защо е - дали защото предметът е труден, дали контролните са твърде трудни и не отговарят на нивото на децата или учителят не умее да поднесе материала разбираемо, може да е от лоша дисциплина точно в този час. И без това обичайно дневникът минава от родител на родител и всички виждат оценките на другите, какво толкова страшно има в едно обсъждане.

# 77
  • Русе
  • Мнения: 11 925
   Класа на детето ми се води проблемен откъм дисциплина.7 клас е.Има две три деца,с които системата не може да се справи. Не се прилага възможния инструментариум, при положение че училището не страда от липса да деца. Може би е най-пълното в града.Едното от децата идва да учи точно тук от 30 км. Майката твърди, че не може да се справи с дисиплината на дъщеря си.Учителите и психоложката също.Когато учител иска да я отстрани от часа за да може да си предаде материала, тя обикновено отказва . Та редовно има панаири.Другият е професорски син, чийто баща обикновено казва, че за първи път чува, че имало някакъв проблем. Всеки ден почти е изгонен от поне един час. В резултат на тази обстановка, един от най-добрите учители по математика отказа да води на този клас и ги пое нов учител. Успехът им първия срок по математика беше 3.96. При наличие на 5 отличника и факта че повечето деца полагат допълнителни усилия за висок успех.

# 78
  • Мнения: X

Да почетем? Клюкарстване е обсъждане на чуждите оценки. Вас интересуват ли ви те? Мен- никак. Темата е и затова. Вижте заглавието. На информацията за тях изобщо не е мястото по такива общи срещи.
За проблемите с дисциплината е писано друго, доста по-различно.  Sunglasses


Клюкарстването е да говориш, обикновено в неформален разговор, за детайли от личния живот на другите, често неотговарящи на истината. Моля те, покажи ми къде да прочета, че поведението в общствена институция, засягащо моето дете е лична информация? Аз не държа да научавам медицинска тайна, нито какви семейни проблеми имат. Ако решат да споделят нещо лично - това е или споделяне, или лъжа, а не клюка. Какво правят и какво се прави в училище също не е клюка, а информация, която пряко ме засяга, защото засяга детето ми. И каква лична информация са оценките на децата, които прекарват по цял ден заедно? Който иска да ги пази в тайна, да мине в индивидуална форма на обучение, не че и това ще му го гарантира. Интересува ме, да, ако знам мога да преценя на какво ниво е детето ми спрямо съучениците си.

# 79
  • Мнения: 24 467
Статистиката е едно, докладът кой какво има - съвсем друго. Второто е недопустимо. То не ви касае. И е лична информация.  
За целите на статистиката има прекрасно нововъведение, което знам, че не е само в нашия клас - на контролните на малкия ми син има поставена неговата оценка и скала, в която е отразено колко са отличните, колко са много добрите оценки и т.н. до двойките. И това е напълно достатъчно, за да си направя нужните изводи за мястото му в класа. Което приемам отново просто като едно субективно мнение на един учител.
Причините за дадена тенденция в оценките и усвояването на материала не може пък да се уставнови, когато разберете чии са точно двойките и шестиците. Какво значение има това? Причините и общата тенденция си се анализират от учителя. Това не е моя работа. Не работя с класа аз. А за моето си дете аз си ги установявам сама от неговите контролни. Не ме касае двойката на Х и шестицата на У точно.  
Дневник е недопустимо да се разнася така. Това е лична информация - имена, ЕГН, адреси, оценки. Който го прави, нещо не е наясно със задълженията си.

datura_inermis , дано вече си прочела, кое нарекох клюкарстване. И да не го слагаш към обсъждането на проблемите с дисциплината, т.к. това не съм го отнесла към този въпрос.
Такова е празнословието и обсъждането на информация, която не те касае, но пък за сметка на това касае някой друг и е лична. Кой с кого се развел. Кой къде си ляга. Кой какви оценки има.  Laughing Какво ви касаят оценките на съседското дете? Касаят ви толкова, колкото разводът на съседката. Освен за клюкарски, за какви други цели са ви нужни те?
Оценки ще си обсъждате с близки ваши приятели. И то  -ако те имат такова желание. Ако нямат, пък вие много държите да научите и да обсъждате такава информация - какво друго е, освен клюкарене? А пък да ги изтипоса учителката пред всички си е освен непрофесионално и невъзпитано. Ми не всеки иска останалите да знаят какви са оценките на детето му. Това и никой друг от висящите в стаята родители не го касае.
Този въпрос няма нищо общо с другия, който обсъждаме - дисциплината. Тя ви касае пряко. И пак - обсъжданията и начинът на поднасяне на информацията по тези въпроси не може да се прави едно към кесим.
И не говоря от позицията на лисицата с киселото грозде. Ама никак. Нито имам слаби ученици, нито деца с поведенчески проблеми. Но умея да застана и от страната на хората с проблеми. Което, виждам, е трудно за доста хора.

Последна редакция: вт, 09 май 2017, 16:48 от Judy

# 80
  • София
  • Мнения: 17 368
Джуди, благодаря ти за смислените и разумни включвания, подкрепям те напълно и вече се бях отчаяла, че няма други, които разсъждават по този начин.

# 81
  • Мнения: 8 321
Джуди, благодаря ти за смислените и разумни включвания, подкрепям те напълно и вече се бях отчаяла, че няма други, които разсъждават по този начин.


И аз подкрепям написаното!

# 82
  • Мнения: X
На срещи не съм чувала да се споделят поименно на всички оценките, хвалят се най-добрите, споменават се затрудняващите се, както и децата рязко променили успеха си. Теб не те касае, мен ме касае. Например за да кажа на детето да помогне на другарче, което се затруднява по даден предмет. Или за да попитам конкретния родител на отличника какви помагала ползва и къде ходи на уроци. Да си направя изводи, ако децата, с които се движи на едно ниво по другите предмети, са с по-добър успех от него по някой, по който изглежда не полага достатъчно усилия. Или да разбера, че наистина учителката има предпочитания към пола, и на момичетата оценява по-високо работите. Не се интересувам за да клюкарствам с Пенка, че детето на Гошка, видиш ли, зубри по биология, защото му се крещи по цяла вечер. Ако рязко си е развалил Иванчо успеха, защото пуши трева в парка, ме засяга, защото прекарва доста време с моето дете. ЕГН-та не ме касаят, адресите се знаят, имената също в рамките на класа.

# 83
  • Мнения: 10 746
Здравейте! Бих искала да знам, преподавателите на вашите деца обсъждат ли (на родителски срещи или по друг начин) поведението и оценките на вашите деца?  Имат ли такова право? И кой е закона или точка в етичния кодекс,  който им забранява да правят това? Благодаря предварително за отговорите!

Етичен кодекс???  Shocked

# 84
  • Мнения: 24 467
Джуди, благодаря ти за смислените и разумни включвания, подкрепям те напълно и вече се бях отчаяла, че няма други, които разсъждават по този начин.

А, има, има. Има хора, които са против да участват или да наблюдават циркови спектакли, при това - със съмнително качество.

На срещи не съм чувала да се споделят поименно на всички оценките, хвалят се най-добрите, споменават се затрудняващите се, както и децата рязко променили успеха си. Теб не те касае, мен ме касае. Например за да кажа на детето да помогне на другарче, което се затруднява по даден предмет. Или за да попитам конкретния родител на отличника какви помагала ползва и къде ходи на уроци. Да си направя изводи, ако децата, с които се движи на едно ниво по другите предмети, са с по-добър успех от него по някой, по който изглежда не полага достатъчно усилия. Или да разбера, че наистина учителката има предпочитания към пола, и на момичетата оценява по-високо работите. Не се интересувам за да клюкарствам с Пенка, че детето на Гошка, видиш ли, зубри по биология, защото му се крещи по цяла вечер. Ако рязко си е развалил Иванчо успеха, защото пуши трева в парка, ме засяга, защото прекарва доста време с моето дете. ЕГН-та не ме касаят, адресите се знаят, имената също в рамките на класа.

Щом като някой е против или не е дал съгласие да се разгласява информация, която касае САМО него, то тя не следва да се разгласява публично.
Толкоз.
От там- насетне любопитни за всичко има бол. Не следва училището да е мястото за задоволяването на подобен тип нездраво любопитство.
А ако детето има затруднения, то едва ли точно негов съученик ще му помогне. Има кой да окаже и то професионална помощ. Ако има нужда и се върши работата. И ако самите родители се интересуват. Ако не се - кауза пердута. И едва ли майката се интересува точно по тази причина от чуждата оценка.  Wink
Информация за "децата, с които се движи" моето си набавям на база лични впечатления, а не от оценки, поставяни върху конкретна материя от някой друг. Много хубави деца съм срещала, с много разнообразен ученически успех. Корелацията тук клони към нула.
А като знам, че учителката, както по-често се среща у нас поради изключителното вженчаване на професията, има афинитет към момичетата, та какво? Ще го променя ли?
Кой от какво се вълнува си остава лична работа. По тази причина лични данни не се оповестяват и училищна /и друга/ документация не се развява публично и достъпно. Понеже не се знае кой за какво ще я ползва. Като не го касае - няма какво да я изисква.

# 85
  • Мнения: X
Оценките не са лични данни по смисъла на какъвто и да било нормативен акт. В тази тема ясно личи как някои родители биха предпочели изобщо да не ги занимават от училище - ако има как да им пристига строго поверителен документ с доклад за тяхното дете и до там. Не знам моето любопитство ли е нездраво, или идеята, че учителите са длъжни с всичко да се справят сами - тяхна работа е децата да усвоят учебния материал, да се държат добре, да правят единствено неща, които са им интересни. Агресивното поведение е някакъв позор и за агресора, и за жертвата, който трябва да се крие и да се обсъжда само на 4 очи. В подобен вариант наистина липсва смисъл от родителските срещи - нека пращат докладите и списък с нещата, за които ще се събират пари, защо изобщо да си губим времето и да ходим да клюкарстваме? Които се интересуват ще продължат да търсят комуникация с учител и родители, а на останалите няма да им се налага да изтраят няколко часа в училището на детето.

# 86
  • Мнения: 24 467
А каквш са, като не са лични? Сигурно са обществени? 😁 Нищо по-лично няма в училище от личнато оценка. Колективни още не поставят. Не изпадай в крайности с недомислени обобщения, безпочвени изводи и прехвърляне из други теми. Нежеланието за участие в нескопосани непрофесионални представления означава само липса на това желание, а не на нещо друго.

# 87
  • Русе
  • Мнения: 11 925
  Напоследък изобщо не виждам смисъл от родителските срещи. Обикновено попълваме една камара бланки, че сме отишли и сме уведомени за нещо, което по принцип си го знаем.Говорят се общи приказки от сорта - дисциплината е лоша. Ама не можем да назоваваме имена и с родителите на проблемните деца се срещаме регулярно. Защо изобщо ги организират тези срещи - не знам.

# 88
  • Бургас
  • Мнения: 7 001
Моят син е първокласник и не съм наясно как точно става това съобщаване на оценки, затова не разбирам защитничките на несъобщаването. Как става точно?
 Учителката взема дневника и почва. Математика: Иван-4, Драган-5, Мими-6. Български: Иван-3... и т.н. Така ли?
 Защото аз мисля, че така никога не са ги съобщавали дори и по мое време. По скоро се казват някакви общи тенденции, къде са слабите места и по всеки предмет кое ги затруднява. Не мисля, че това е някаква поверителна информация и трябва да се съобщава лично и поверително.

# 89
  • София
  • Мнения: 62 595
Интересно ,че оценките станаха голям проблем през последните години. Преди на никого не му дремеше особено, просто се регистрираше кой къде е и беше важно вкъщи да не набиват канчето, че виж, Мария е с шестици по всичко, а ти, калпазанин с калпазанин...

Общи условия

Активация на акаунт