Публично обсъждане на поведение и оценки на ученици

  • 16 783
  • 187
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 19 355
Русалка, да не пестят листи по този начин?  Simple Smile

# 121
  • София
  • Мнения: 62 595
То пък, голямата конфиненциалност на оценките! Някакви корпоративни принципи започват да се прилагат и в училище, което никак не е добре. Децата така или иначе си гледат и си обсъждат кой каква оценка има, те са заедно по цял ден почти, вижда се кой кой е в класа, а родителите много се притесняват, че другите родители щели да разберат от споменаване на оценки.

# 122
  • Мнения: 19 355
Не става въпрос за конфиденциалност, а до това дали ще имаш нерви да слушаш подробности за всички останали 20 деца. Това в случай че рс се прави като хората, а не е само за искане на пари и обсъждане на дисциплината на Иванчо.
Ще те интересува ли например, че пет деца в класа са неорганизирани и не могат да си намерят тетрадките преди започване на урока и др.подобни, които по никакъв начин не засягат твоето дете, което няма този проблем, а има друг да речем. Или пък че Драганчо не се справя с диктовките и трябва да си преговаря/учи думите повече или с друг подход.

# 123
  • София
  • Мнения: 62 595
Засягат дотолкова, доколкото учителката се съобразява или не с бавните, а ако реши да ги чака, другите деца вече се разсейват и започват да говорят. Това за малките ученици, там са големите драми.

# 124
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Не става въпрос за конфиденциалност, а до това дали ще имаш нерви да слушаш подробности за всички останали 20 деца. Това в случай че рс се прави като хората, а не е само за искане на пари и обсъждане на дисциплината на Иванчо.
Ще те интересува ли например, че пет деца в класа са неорганизирани и не могат да си намерят тетрадките преди започване на урока и др.подобни, които по никакъв начин не засягат твоето дете, което няма този проблем, а има друг да речем. Или пък че Драганчо не се справя с диктовките и трябва да си преговаря/учи думите повече или с друг подход.

Е не,тези неща трябва лично да се коментират.Да не говорим,че родителските срещи са 1-2 пъти най-много за целия срок,ако има проблеми с ученето детето няма как да чакаш родителска среща.Между другото аз звъня на класната във всеки един момент по телефона,не се е оплакала...

# 125
  • Мнения: 4 224
Резултатност при комуникацията може да има едва когато двете страни се сработят.
Комуникация му е майката!! Peace
Само дето трябва да се контактува и двете  страни да го искат.
За да не съм голословна, да дам пример с малката в детската градина, първа група май беше. Взимам я, учителката ме гледа стреснато. Питам всеки ден активно какво има, какъв е проблемът, защото проблем явно има. Нямало проблем.
След като мина известно време и ледът помежду ни някак се поразчупи, тя ми каза какво било. Нашта хапела децата и учителката се чудела как да я озапти, а в същото време се страхувала да ми каже, защото не знаела как ще реагирам. Ами как? Мигар ще съм доволна, че хапе?! Приказвахме вкъщи, всеки ден питах хапала ли е, приказвахме и двете с детето, и помежду си и край, мина и замина, проблемът се реши за много кратко време.
Но в детската градина контактите с учителките са ежедневни, докато в училище възможностите са други. Ей такъв вид контакт на мен поне ми липсва. Но учителката изпраща едновременно всички деца, няма как да говори с всеки поотделно, разбирам я, че главата й е бръмнала и е уморена, и иска да си ходи и да си почива и не е човешко и от моя страна да я дрънча за щяло и нещяло и така. А като не общуваме, не изграждаме помежду си обикновена, нормална междучовешка връзка, на която основа после бихме могли да дискутираме и евентуални проблеми. Щото най-напред сме хора и трябва да имаме човешко отношение един към друг, а после да влизаме в целевите роли, в които ни въвеждат обстоятелствата и да не спазваме само и единствено тези роли. Тогава идват и конфликтите, според мен. Опитвам този подход в моята практика с хората и вярвайте ми, работи! Е, не на 100% Simple Smile, но на видимо над 50%.

# 126
  • Мнения: 19 355
Ra, съгласна съм с теб. Един отдаден учител и заинтересован родител винаги ще намерят начин да комуникират проблемите, независимо дали рс са индивидуални или общи.

# 127
  • София
  • Мнения: 18 196
Русалка, да не пестят листи по този начин?  Simple Smile

Вероятно..  Макар да нямам обяснение защо се налага. В конкретния случай става дума за един единствен преподавател в  старото (основно) училище на децата ми, в което така или иначе от всеки ученик се събираха по 30 лева за консумативи. И да кажеш, че по история са правили по 100 контролни на срок, ок, ама я имаше две-три, я не. По всички останали предмети надлежно разпечатани копия с право на писане върху тях е имало винаги и за всяко дете. Тоест приумицата си е била лична..

Колкото до оценките - границите на споделяне си ги определят май самите учители. Болшинството в гимназията на децата ми влизат на родителската и говорят общо за справянето на класа, за дисциплината му, за  предстоящи класни/контролни... И след това приканват желаещия да разбере нещо  за детето си да излезе с учителя в коридора или да го посети във времето за консултации с родители. Тази схема не ми пречи, понеже не се стига до излишно проточване на родителските..
От друга страна класната им е в другата крайност. На мейл пуска до родителите екселски таблици със справянето на класа  по номера на контролни, класни,  с успех за срока, с брой взимащи стипендия, с  брой отсъствия. И това също не ме смущава. За разлика от първия вариант може и да накърнява нечии чувства, но пък дава много ясна представа къде се намира на фона на останалите детето ти. Защото една  самостоятелна негова оценка от 4,50 не показва нищо, но сравнена с  масово ниски оценки на даден тест вече  позволява направата на извода за явно трудничък тест и относително прилично справяне на детето. Та  аз лично не бих се произнесла еднозначно ЗА или ПРОТИВ информацията и за справянето на останалите. Ако толкова е проблемно за някои родители, би могло да се направи нещо в посока  произволно нанасяне на резултатите, без съответстващи номера. Или пък  изготвяне  на статитика за примерно 6 оценки в тоя интервал, 5 в следващия, 8 в третия и т.н...

Последна редакция: чт, 11 май 2017, 13:12 от пенсионирана русалка

# 128
  • Мнения: X
По-лесно се проверяват тези тестове - директно с шаблон върху отговорите. Обикновено са по няколко варианта с различно разбъркани въпроси, за да се затрудни преписването. Листи едва ли пестят, дори са повече, освен ако не дава преподавателя един и същ тест на всеки випуск.

# 129
  • Мнения: 9 434
Завършила съм училище в България преди точно 20 г. Помня, че дори тогава, поне в гимназията, майка ми разказваше, как учителите идвали до всеки родител по отделно на чина и тихичко му казвали за оценките на детето. Публично нищо не се е обсъждало освен общи проблеми за класа. Така че и това го е имало преди.
Сега, тук в Германия, общите родителски срещи са главно организационни 2 пъти в годината, а всеки има по 1 лична среща с учителката за детето си. Но въпреки това аз знам кой в класа е със слаб успех, кой е от по-добрите, кой е побойник, кого са върнали да повтаря класа и т.н. Просто децата го споделят. Споделят и с кого от класа никой не иска да дружи или седи на една маса. Информацията винаги изтича.

# 130
  • Мнения: 474
Андариел, дори да не ти се вярва, децата също са личности. Имат чувства, мисли, едни са по-отворени, други си умират от срам за дребни неща. Не можеш да се изтъпаниш пред целия клас и да казваш кой какви оценки има. Това може да съсипе някое дете. Ти имаш нужда да хвалят децата ти пред другите, за да се валоризираш самата ти ли? И да ти кажа си е до възпитание. Тук не е прието децата помежду си да се питат какви оценки имат. И дори да не ти се вярва - не си задават такива въпроси. Дъщеря ми примерно знае коидеца са умни, на кои не им се учи или не им влиза в главата, но какви оценки имат посмъртно няма да ги пита. Все едно някой да ме пита колко пари изкарвам. По-просташки от този въпрос не съществува. Макар че в България това е  си е нормално питане.

# 131
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
... Най-неадекватна ми се струва обаче срещаната на места практика ( при моите само при един учител се е случвало) да се правят тестове, чиито условия се раздават на поредица от класове и се връщат след края на теста. На децата е забранено да пишат по тях и на едно странично листче отбелязват буквен/свободен отговор.  Е, като се върне подобен "тест" и родителят го види, нищо не му говори задрасканото Б и  сложеният на негово място верен отговор Г. Няма как такава обосновка да аргументира дадена оценка.


Това правят колеги с 1 учебен час седмично и 12-15 паралелки (говоря за ученици 5-12 клас). Училището не е задължено да осигури консумативи за изпитванията на всеки учител и всеки такъв се "оправя" както може.
Скрит текст:
Едни класове и родители са по-организирани и събират в началото на годината по 10-тина лв. от дете за всички писмени изпитвания през годината както и за други неща, които изникнат (например за грамоти, за малки подаръци по Коледа и т.н.), а класния ръководител, след представяне на касов бон от преснимането на тестовете, от събраните пари плаща на учителя, това което е похарчил. Защото уж не е скъпо копирането, а се събират големи суми като си направиш равносметка. Давам пример с 1 седмично обучаване по предмет и 13 паралелки по 25 ученика - входящо ниво, изходящо ниво и по едно изпитване на срок -> общо 4 писмени изпитвания за клас; 13 паралелки по 4 изпитвания=52; 52 изпитвания по 25 ученика=1300; 1300 теста по 2 стр.=2600 стр.; 2600 стр. по 0,05 лв.= 130 лв. Е, това често са пари давани от преподавателя, за да си свърши работата, защото доста често се случва родителите да не искат да отделят пари за тестове ... Ако детето има 9 предмета, по които се правят тестове в годината ... нека да посмятаме - по  4 от предметите да има по 4 теста годишно=16 теста; по 2 от предметите да има по 6 теста годишно=12 теста; по останалите 3 предмета (2 езика, БЕЛ) по 8 теста годишно=24 теста -> общо 52 теста годишно по 2 стр. 104 стр. по 0,05 лв.= 5,20 лв. ... Това е грубо изчислено ... Нищо пари са, но родителите не искат да ги дават ... И тук говоря от опит, защото до преди година преподавах 16 години в горен курс "Философски цикъл" на между 12 и 14 паралелки. После видях, че започвам да се изчерпвам, да се повтарям, да "влизам в системата" и да "закостенявам", което не исках, да не ми е интересно ... и реших, че или трябва да напусна или да се занимавам с нещо друго Simple Smile И понеже адски си обичам професията, а и децата - изкарах още една магистратура - Начална педагогика -> сега съм много, много щастлива с децата от 3 клас Simple Smile

Аз, за да не се занимавам с упреци на родители, че им искат пари в училище, до сега съм дала повече от 300 лв. (за тази учебна година), за да осигуря материали за творчество на децата в  3 клас, за да се изявят - в базарите за Коледа,за 8 март, за Пролетта, за Великден - моливи, бои, силиконов пистолет, силикон, лепила, материали за украса, цветни листи, панделки, топчета, цветенца, гофирина хартия, опаковъчна хартия, пък колко прежда и мъниста и дрънкулки за мартеници съм купила не е истина Simple Smile и много, много други нещица - децата ми са 26 бр. И не е само за това - преснимам доп. задачи по математика; текстове и задачи по БЕЛ, рисунки за оцветяване, за дорисуване, лабиринти, откриване на разлики за наблюдателност и т.н. Започват да работят децата ... пък сбъркат, искат нови материали ... Родителите се радват на постиженията на децата си, и с право, защото децата са прекрасни, много се стараят и изработват прекрасни неща, но ... никой не пита: "А от къде взехте материалите?"... И тук говоря за така мразените занимални Simple Smile Обяснявам нещата взети през деня; правят дом. работа, зададена от учителя; понякога ни остава време и за доп. упражнения по математика и БЕЛ; и после се забавляваме безкрайно като майсторим всякакви неща (това за зимния период) или играем безкрайни игри сега като е по-топло навън - аз ги научих на ластик, броилки, държави, ръбче, гами - от моето детство Simple Smile, те ме разкатават с народна топка, а момчетата успяха да ме направят и доста добър футболист (нищо, че се чувствам с два "леви крака" Simple Smile)
По темата: поведението, ако застрашава другите ученици, е задължително да се обсъди първо между учителя и родителя на конкретното дете, ако родителят поиска помощ да се обърнат с учителя за такава към педагогическия съветник на училището, и да потърсят начини за адекватна реакция ... Дори и да не иска учителя да обсъжда на обща родителска среща поведението на конкретно дете, дори и да ги няма родителите на същото на родителската среща, това поведение се засяга от присъстващите родители, защото децата им споделят - и това е повече от нормално. Учителят е длъжен да каже какви мерки са взети, за да се коригира поведението. Оценките - не се коментират общо, а индивидуално с родителите на всеки ученик.

Последна редакция: сб, 13 май 2017, 09:33 от Почти безобидн@

# 132
  • София
  • Мнения: 62 595
Андариел, дори да не ти се вярва, децата също са личности. Имат чувства, мисли, едни са по-отворени, други си умират от срам за дребни неща. Не можеш да се изтъпаниш пред целия клас и да казваш кой какви оценки има. Това може да съсипе някое дете. Ти имаш нужда да хвалят децата ти пред другите, за да се валоризираш самата ти ли? И да ти кажа си е до възпитание. Тук не е прието децата помежду си да се питат какви оценки имат. И дори да не ти се вярва - не си задават такива въпроси. Дъщеря ми примерно знае коидеца са умни, на кои не им се учи или не им влиза в главата, но какви оценки имат посмъртно няма да ги пита. Все едно някой да ме пита колко пари изкарвам. По-просташки от този въпрос не съществува. Макар че в България това е  си е нормално питане.

Какво да не ми се вярва, аз зная, че са личности. Но културата е различна. Тук нали си е колектив, а в колективите всичко се знае. При вас е корпоративна култура, затова и тиймбилдингите са много на почит - хората да не говорят за заплатите, да не говорят за това, да не говорят за онова, лично простарство дръ-дрън. А всъщност всичко се знае, защото хората работят всеки ден заедно и всичко се вижда. Обаче не било прието да се казва. Да, бе, може да не се казва официално, обаче комуникацията на втори план си върви и пак се обсъжда, дори доста по-гадно. На работа може да не те питат, но със сигурност повечето знаят. Какво си мислиш, че падат от небето ли?
В момента оценките са най-малкият проблем. Темата наистина е за дисциплината. На мен не ми е дремело особено за оценките, но всеки път ставаха драми за дисциплината, защото редовно тез, които са отговорни за разрешаването на ситуацията се измъкваха или не присъстваха.

# 133
  • Мнения: 474
Обикновено хората се интересуват от своите си неща и не си пъхат носа в чуждите истории, освен ако не са били поканени. За теб знам, че си видна воайорка и за всеки потребител тук имаш екселски таблици с информация и така от години. Ами не всички са като теб , за щастие!

# 134
  • София
  • Мнения: 62 595
Обикновено хората се интересуват от своите си неща и не си пъхат носа в чуждите истории, освен ако не са били поканени. За теб знам, че си видна воайорка и за всеки потребител тук имаш екселски таблици с информация и така от години. Ами не всички са като теб , за щастие!

както се казва в една реклама, която сега върви по телевизията - "Уау! и още по-голямо УАУ!"
 Не екселски таблици, направо цял сървър имам! Направо съм КГБ, ЦРУ и МИ5-6 накуп. А, да не забравяме и ДС!

Общи условия

Активация на акаунт