Публично обсъждане на поведение и оценки на ученици

  • 16 747
  • 187
  •   1
Отговори
# 105
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 352
Изпитванията в момента от години са 90% писмени. И при малките, и при големите. При моите процентът е още по-голям. Никого друг не засяга поставената оценка. Освен любителите набезплатни спектакли, разбира се.

Ще се самоцитирам, но в друг ред, за да не останеш с впечатление за нещо недоизказано. Залитането в общи приказки не помага на темата да се развива.

Какво стои зад оценката е по-важно. Тя е отразява определени постижения в определено време, крайно субективна и ограничаваща е и не дава информация за цялостното състояние: знания, умения, индивидуален напредък.

На обща РС не мога да задължа останалите родители да слушат какво се случва с моето, а и не бих имала време да изслушам търпеливо какви са силните страни и проблемите на останалите.


Дано вече да е станала ясна позицията ми относно обсъждането на успеха на РС.

На теб какво точно не ти харесва на РС и какво би искала да се промени? Не виждам проблем да обсъдиш това с класната и да съдействаш за следващата родителска среща. Има някакви претенции към РС - обсъжда се и се прави, ако не е в разрез с нормативните уредби.

# 106
  • Варна
  • Мнения: 10 493

Ако изпитването е устно, което се случва изключително рядко, при нас и в четвътри и в единадесети клас в момента, дори оформянето на оценка за годината е вече писмено, то аргументацията ще си е в час. Няма Фен съм също на писменото изпитване - поне остава следа.

Да, остава следа,но трябва да отидеш до училище. Незнайно защо тази година писмени изпитвания не се връщат на учениците,дават им ги за 2 минути и учителят ги прибира обратно.
Колкото пъти попитам къде си допуснал грешка,получавам незадоволителен отговор.По Английски език ходих до госпожата,за да взема контролното,защото частната му учителка беше възмутена и е права от къде да знаем къде са слабите страни,за да наблегнем.
И за устните изпитвания стигам до заключението,че децата не винаги са наясно,че биват изпитвани.Препита го или вземе участие лепне госпожата оценка,а детето представа няма Rolling Eyes.

# 107
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 352
Смартфон нали има? Снима писмената - край на възмутата Peace

А и да наблегнете на слабите страни, това едва ли ще се отрази веднага на оценката. Нов материал се трупа - нови слабости ще има за отстраняване.

# 108
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Смартфон нали има? Снима писмената - край на възмутата Peace



Ами аде,патешка работа не му идва на акъла ooooh!

# 109
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 352
Ами аде,патешка работа не му идва на акъла ooooh!
Спри да мислиш вместо него. Посочи му ясно проблема и го попитай какво САМ ще предприеме, за да го реши. И 100 частни учителки да се занимават с него, остане ли с впечатление, че напредъкът му е твой, а не негов проблем, няма да видиш светли дни. Много родители на един етап се обезверяват и се отказват. Лягат на кълка и се кръстят децата да има късмет в живота.

# 110
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Ами аде,патешка работа не му идва на акъла ooooh!
Спри да мислиш вместо него. Посочи му ясно проблема и го попитай какво САМ ще предприеме, за да го реши. И 100 частни учителки да се занимават с него, остане ли с впечатление, че напредъкът му е твой, а не негов проблем, няма да видиш светли дни. Много родители на един етап се обезверяват и се отказват. Лягат на кълка и се кръстят децата да има късмет в живота.

Всъщност не съобразих,че телефоните им ги събират на едно бюро в началото на часа.
Последно време  е станал по-отговорен,което ме радва.Но определено има нужда и от чатала на врата.

# 111
  • Мнения: 24 467

Ако изпитването е устно, което се случва изключително рядко, при нас и в четвътри и в единадесети клас в момента, дори оформянето на оценка за годината е вече писмено, то аргументацията ще си е в час. Няма Фен съм също на писменото изпитване - поне остава следа.
Да, остава следа,но трябва да отидеш до училище. Незнайно защо тази година писмени изпитвания не се връщат на учениците,дават им ги за 2 минути и учителят ги прибира обратно.
Колкото пъти попитам къде си допуснал грешка,получавам незадоволителен отговор.По Английски език ходих до госпожата,за да взема контролното,защото частната му учителка беше възмутена и е права от къде да знаем къде са слабите страни,за да наблегнем.
И за устните изпитвания стигам до заключението,че децата не винаги са наясно,че биват изпитвани.Препита го или вземе участие лепне госпожата оценка,а детето представа няма Rolling Eyes.

На моите им ги връщат за подпис на родител и аз имам възможност да се запозная. Така ми харесва много повече, отколкото някой нещо казал - недоизказал в клас, учителят какво чул, какво разбрал, какво харесал или не, с какво се съгласил, на кого е симпатизирал и кого не харесал ей-така, по принцип - тъмна Индия. Изобщо не ми допадат тези устни изпитвания, от едно време още.
При тях оценката беше основно средство за държане в подчинение на учениците, чест отпечатък на моментното учителско настроение и израз на лично отношение към самия ученик. Рядко е някакво обективно мерило за нещо друго. Каквото по принцип трябва да бъде. 
В писмените работи съм откривала и грешки при проверката и мога да го отразя при моята проверка. Което си е вече нормална двустранна връзка.
Цитат
На теб какво точно не ти харесва на РС и какво би искала да се промени?
Писах достатъчно по въпроса в тази тема какво, не ми се повтаря. Уважавам останалите участници и не желая да ги карам да четат отново същото.
Предложенията са глас в пустиня. Нежеланието ни да се провеждат по начина, по който съм описала, е без каквото и да било значение, т.к. те се организират за удобство единствено на училището и учителите.

# 112
  • Мнения: 4 218
По някои предмети писмените работи се връщат окончателно, събирам ги в папка. По други ги връщат за подпис и ги събират отново. по трети ги дават за поглед от 2-3 минути при изрична забрана за снимане и си ги взимат обратно. От което не следва единна система, валидна за всички в едно и също училище.
Идеята за среща с учител в приемното му време е добра. Стига приемното време да е във възможен час. Примерно, приемно време между 12,30-13ч в четвъртък е посетимо за малък брой родители, основно неработещи или работещи на гъвкав график.
Да цитирам отново една колежка по въпроса за родителските срещи: " там си затварям устата и си отварям кесията". Детето й учеше в много прехвалено училище /по район/, но не издържа на финансовия устрем и го премести.

# 113
  • София
  • Мнения: 17 368
Идеята за среща с учител в приемното му време е добра. Стига приемното време да е във възможен час. Примерно, приемно време между 12,30-13ч в четвъртък е посетимо за малък брой родители, основно неработещи или работещи на гъвкав график.

Аз реално правя това. С класната му общуваме по мейл и телефон (досега само 2 пъти се е налагало по телефона), а ако има проблем по някой предмет с някой учител, се виждаме с уговорка в приемното време. Не е проблем човек да излезе от работа 1-2 пъти годишно за по няколко часа, то не е ежеседмично това мероприятие.

# 114
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 352
Ра,така е. Няма единни изисквания дори от учителите в едно и също училище. Ако детето е на двусменен режим, тревогите около приемното време на учителите отпадат.

# 115
  • Мнения: 24 467
Идеята за среща с учител в приемното му време е добра. Стига приемното време да е във възможен час. Примерно, приемно време между 12,30-13ч в четвъртък е посетимо за малък брой родители, основно неработещи или работещи на гъвкав график.
Аз реално правя това. С класната му общуваме по мейл и телефон (досега само 2 пъти се е налагало по телефона), а ако има проблем по някой предмет с някой учител, се виждаме с уговорка в приемното време. Не е проблем човек да излезе от работа 1-2 пъти годишно за по няколко часа, то не е ежеседмично това мероприятие.

Ние имаме група на класа във фейсбук и е много добре. Там се пускат съобщения, снимки. Много е удобно. Освен това мога да ползвам електронна поща, телефон. Не ми се е налагало до сега да ходя лично за нещо в училище, извън редовите род. срещи.

# 116
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 352
Judy, много се радвам, че при вас отново всичко е наред.

# 117
  • Мнения: 24 467
Аз имам две деца и опит с четири училища, кокто вече писах. 😎 Комуникацията в конкретните случаи не прави родителските срещи ползотворно начинание. Това са различни неща. Темата е посветена на срещите. Които в повечето случаи са си ...  кофти.

# 118
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 352
Вероятно изводите са направени след сравняване на организацията в отделни училища. Резултатност при комуникацията може да има едва когато двете страни се сработят. Аз като родител често съм била на нож за някои неща. Въпреки несъгласието си съм се опитвала да разбера чуждите мотиви. Аз знам с какво и защо не съм съгласна и да обявя война е било най-лесното решение. По-важно ми беше да чуя чуждите мотиви. Нерядко съм била изненадвана с железни аргументи и съм отстъпвала. Имало е случаи, в които съм си правила през главата на учителите каквото съм решила, и съм го отчитала като грешка. Не отричам, че има и положения, в които комуникацията с някой от учителите не върви (отдалеч си личи, че ходи на работа за да отбие номера; говори шаблонно, няма никакъв поглед върху развитието, казва си само изискванията; не дава точни отговори на конкретни въпроси; когато питам за обучението на своето, той започва да говори за дисциплината; угаждам, говорим за поведението му - не може да посочи конкретни прояви, обяснява се, че класът е недисциплиниран и това пречи на работата му). Заради един-два такива случая, и то не по ключови предмети, заслужава ли си да сменям училището?

# 119
  • София
  • Мнения: 18 162
В училището на децата ми също изпитванията са предимно писмени. Единственото, за което се сещам  да е в устна форма, е представянето на проекти. Peace В някои писмени работи има разбивка по точки и рецензия, в други - само подпис, трети дори не достигат до детето и родителя и не се знае какви са допуснтите грешки. Най-неадекватна ми се струва обаче срещаната на места практика ( при моите само при един учител се е случвало) да се правят тестове, чиито условия се раздават на поредица от класове и се връщат след края на теста. На децата е забранено да пишат по тях и на едно странично листче отбелязват буквен/свободен отговор.  Е, като се върне подобен "тест" и родителят го види, нищо не му говори задрасканото Б и  сложеният на негово място верен отговор Г. Няма как такава обосновка да аргументира дадена оценка.

Общи условия

Активация на акаунт